UEFA Champions League 2007-2008

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mei 22, 2008 12:18 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Tja, je kan net zo gemakkelijk zeggen dat men vergeten heeft om de ruimte die Essien keer op keer aan Ronaldo gaf af te straffen.Beetje scherper voor de goal ( of net zoveel geluk als Chelsea had bij hun frotgoal ) de eerste helft en de tweede helft zou een formaliteit zijn geweest ..
Natuurlijk, maar als je die ruimte wilt afstraffen moet je eerst de bal in de ploeg hebben en Ronaldo kunnen bereiken. Dat lukte in de tweede helft niet meer en dat was in de eerste helft ook zo geweest, als Chelsea het slimmer had aangepakt.

Als Ferguson dan toch zo nodig Hargreaves op rechts wilde zetten op Cole op te vangen (wat an sich natuurlijk slim was), had hij wellicht beter Anderson in plaats van Tevez kunnen opstellen. Dan kon Rooney op links, Ronaldo in de punt en had hij met Scholes, Anderson en Carrick op het middenveld meer voetballend vermogen gehad om Rooney en Ronaldo te bereiken. Bovendien had Ronaldo vanuit de punt nog altijd de flanken kunnen opzoeken, uiteraard.
Tja, voor mij speelde M.U. de eerste helft een wereldpartij, en dat was dus ook de verdienste van Ferguson.M.i. kwam de tegengoal vlak voor rust veel harder aan dan dat je van M.U. mag verwachten.

De tweede helft werdt er van Chelsea kant veel fysieker en korter op de man gespeeld, en gemener, met als resultaat dat, en die tactiek zie je dus heel vaak bij Chelsea dat na het zuigen, provoceren van Chelsea om M.U. uit de tent te lokken ze nu eens een koekje van eigen deeg kregen.

Verder herstelde M.U. zich een 20 minuten voor tijd weer, en bleven de kansen van Chelsea ook beperkt tot afstands schoten.Op 2 momenten na die er best in hadden kunnen vliegen.Maar die onstonden ook weer door slap ingrijpen van de anders zo degelijke achterhoede.Had ook het idee dat Ferdinand niet meer okselfris was halverwege de wedstrijd.

Tja, persoonlijk ben ik ook nog niet zo kapot van die Nanni en Anderson, misschien komt dat nog, maar mijn idee is dat juist in deze wedstrijden waar je dat frivool gedoe achterwegen moet laten juist deze spelers je in moeilijke tijden brengen.Je zag dan ook, de andere spelers ( en dat is niet de eerste keer dit seizoen ) flink foeteren op Nanni, en dit was een grote meneren wedstrijd, dan zie je toch dat deze spelers fysiek nog niet genoeg in huis hebben .. komt bij mij de vraag wat zou dit AJAX tegen 1 van beide gedaan hebben ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 22, 2008 12:25 pm

Ik kan me van Chelsea kant maar één gemene overtreding herinneren: namelijk die van Carvalho op Ronaldo. Manchester liet zich overigens ook niet onbetuigd, met name Tevez had de handen wel erg los zitten.

Ik vond wel opvallend hoe opgefokt (bijna) alle spelers reageerden wanneer er weer iemand op de grond lag. Weinig respect.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mei 22, 2008 12:25 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef: Vind het wel jammer voor wereldtrainer HtC .. :hypocrite.gif:
Ik heb gister eens op Hendrik zitten letten op de momenten dat het spel dood lag. Na 90 minuten was Grant in conclaaf met z'n andere assistent, Clarke. Die Clarke instrueerde ook de wisselspelers.

Ten Cate hing er voor mijn gevoel maar een beetje bij, hij hield zich wat afzijdig. In de pikorde komt hij na Clarke, lijkt me.

Het is wel effe wennen met die Grant na Mourinho. Grant kan er weinig aan doen, maar hij heeft het charisma van een aardappelboer. Eens zien hoe lang ie nog manager van Chelsea is. Hij heeft niets gewonnen dit seizoen, dat zal Abra niet zo fijn vinden.
En toch kun je, als je dit seizoen in 2 finales staat ( Kampioenschap en beker ), niet zeggen dat ie het slecht gedaan heeft.Al vraag ik me af of je echt over super kwaliteiten moet beschikken om deze spelers te trainer, te coachen.

Afijn ik bij blij dat de meerwaarde van HtC goed duidelijk is geweest dit seizoen met 2 net niet gewonnen prijzen :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 22, 2008 12:25 pm

Natuurlijk kwam die tegengoal onverwachts, want United stond beter en vertaalde dat in kansen. United speelde ook gewoon betrekkelijk goed (zeker voor een finale). Echter zat het gevaar van een opkomende Essien er natuurlijk wel gewoon ook in de eerste helft al in. Dat weet je nu eenmaal als je Ronaldo op Essien laat spelen en niemand in zijn buurt zet om Essien over te nemen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 22, 2008 12:26 pm

Duke schreef:Ik kan me van Chelsea kant maar één gemene overtreding herinneren: namelijk die van Carvalho op Ronaldo. Manchester liet zich overigens ook niet onbetuigd, met name Tevez had de handen wel erg los zitten.

Ik vond wel opvallend hoe opgefokt (bijna) alle spelers reageerden wanneer er weer iemand op de grond lag. Weinig respect.
Makélélé had er ook weer zin in. Rotzakje is dat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 22, 2008 12:27 pm

Ik denk ook dat Abramovich niet ontevreden zal zijn, hij is nog nooit zo dicht bij de CL-winst geweest als dit seizoen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mei 22, 2008 12:28 pm

Duke schreef:Ik kan me van Chelsea kant maar één gemene overtreding herinneren: namelijk die van Carvalho op Ronaldo. Manchester liet zich overigens ook niet onbetuigd, met name Tevez had de handen wel erg los zitten.

Ik vond wel opvallend hoe opgefokt (bijna) alle spelers reageerden wanneer er weer iemand op de grond lag. Weinig respect.
Pardon, Scoles zijn gezicht zag er ook lekker uit .. om maar iets te noemen .. en die bewuste elleboog ( van Essien was het geloof ) om nog maar iets te noemen .. maar is typisch Chelsea .. daar maken ze veel gebruik van dit soort akties als het niet naar hun zin gaat .. dat heb ik dit seizoen verschillende keren mogen zien ...
Laatst gewijzigd door 999 op do mei 22, 2008 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 22, 2008 12:30 pm

Bij de botsing met Scholes heb ik echt niets gezien wat niet door de beugel kon. Scholes blokkeerde hem, verder niets meer dan een ongelukkige botsing, volgens mij.

Je zag wel duidelijk dat Chelsea beter in de wedstrijd kwam toen het wat fysieker werd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mei 22, 2008 12:31 pm

Bertje schreef:Natuurlijk kwam die tegengoal onverwachts, want United stond beter en vertaalde dat in kansen. United speelde ook gewoon betrekkelijk goed (zeker voor een finale). Echter zat het gevaar van een opkomende Essien er natuurlijk wel gewoon ook in de eerste helft al in. Dat weet je nu eenmaal als je Ronaldo op Essien laat spelen en niemand in zijn buurt zet om Essien over te nemen.
Maar juist dan zou je daarvan dus van moeten profiteren, was jij het niet dit b.v. bij Suarez zei dat " andere " dat maar moeten oplossen ?.Ik denk dat Ferguson daar ook een beetje op gokte, en gezien de eerste helft had ie dat goed gezien ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mei 22, 2008 12:32 pm

Duke schreef:Bij de botsing met Scholes heb ik echt niets gezien wat niet door de beugel kon. Scholes blokkeerde hem, verder niets meer dan een ongelukkige botsing, volgens mij.

Je zag wel duidelijk dat Chelsea beter in de wedstrijd kwam toen het wat fysieker werd.
Misschien zie ik dat dan iets beter als jou(w) :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mei 22, 2008 12:32 pm

Voetske schreef: De tweede helft werdt er van Chelsea kant veel fysieker en korter op de man gespeeld, en gemener, met als resultaat dat, en die tactiek zie je dus heel vaak bij Chelsea dat na het zuigen, provoceren van Chelsea om M.U. uit de tent te lokken ze nu eens een koekje van eigen deeg kregen.
De trucendoos ging open bij Chelsea inderdaad. Ballack, Makelele en Drogba waren vooral aan het jammeren bij de scheids. Ballack is en blijft een rete-irritante speler, al is ie natuurlijk een klasbak. Aan wie ik me helemaal ergerde was Carvalho. Speelde als een dweil, was alleen maar aan het miepen en probeerde Ronaldo met een vieze overtreding uit de wedstrijd te schoppen.
Op 2 momenten na die er best in hadden kunnen vliegen.
Lampard had idd de matchwinner kunnen worden. Speelde grandioos. Voor mij, met Vidic, de beste man van het veld.
Had ook het idee dat Ferdinand niet meer okselfris was halverwege de wedstrijd.
Leek me ook. Dacht dat ie gewisseld zou worden. Hij moest op een bepaald moment vanuit stilstand aanzetten op de hoek van de eigen 16, maar kwam amper in beweging. Dat zag er vreemd uit...
Je zag dan ook, de andere spelers ( en dat is niet de eerste keer dit seizoen ) flink foeteren op Nanni
Dat was Ferdinand bij een vrije trap, waarbij Nani z'n man liet lopen. Ik heb persoonlijk meer met Anderson, die Nani lijkt me wel heel erg licht...

Je opmerking v.w.b. Ajax zullen we maar laten lopen... :smallgrin.gif:

Ajax en CL hoort sowieso niet meer in een en hetzelfde topic thuis. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 22, 2008 12:35 pm

Voetske schreef:
Duke schreef:Bij de botsing met Scholes heb ik echt niets gezien wat niet door de beugel kon. Scholes blokkeerde hem, verder niets meer dan een ongelukkige botsing, volgens mij.

Je zag wel duidelijk dat Chelsea beter in de wedstrijd kwam toen het wat fysieker werd.
Misschien zie ik dat dan iets beter als jou(w) :smallgrin.gif:
Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mei 22, 2008 12:38 pm

Duke schreef:Ik denk ook dat Abramovich niet ontevreden zal zijn, hij is nog nooit zo dicht bij de CL-winst geweest als dit seizoen.
De bookies denken er anders over:

AVRAM GRANT’S Chelsea future hangs in the balance after the Blues threw away a glorious chance of winning the Champions League.

The Stamford Bridge side look certain to part ways with the Israeli coach after he failed to win them any silverware this season.

Inter Milan boss Roberto Mancini is 2/1 favourite to replace Grant as Blues boss next term, with former Barcelona manager Frank Rijkaard at 9/4 and Russia coach Guus Hiddink installed at 5/1.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 22, 2008 12:39 pm

Voetske schreef:Maar juist dan zou je daarvan dus van moeten profiteren, was jij het niet dit b.v. bij Suarez zei dat " andere " dat maar moeten oplossen ?.Ik denk dat Ferguson daar ook een beetje op gokte, en gezien de eerste helft had ie dat goed gezien ...
Ja, dat zei ik over Suárez en dat zou ik met Ronaldo inderdaad ook doen. Dan moet je alleen wel iemand in zijn buurt opstellen die Essien voor hem kan opvangen. Die stond er nu niet. Evra had zijn eigen man al en Scholes en Carrick moesten Ballack en Lampard al opvangen. Logisch was wat mij betreft geweest om één van de twee spitsen voor dit klusje op te offeren, aangezien hij Hargreaves ook al op rechts Cole liet opvangen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mei 22, 2008 12:45 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Maar juist dan zou je daarvan dus van moeten profiteren, was jij het niet dit b.v. bij Suarez zei dat " andere " dat maar moeten oplossen ?.Ik denk dat Ferguson daar ook een beetje op gokte, en gezien de eerste helft had ie dat goed gezien ...
Ja, dat zei ik over Suárez en dat zou ik met Ronaldo inderdaad ook doen. Dan moet je alleen wel iemand in zijn buurt opstellen die Essien voor hem kan opvangen. Die stond er nu niet. Evra had zijn eigen man al en Scholes en Carrick moesten Ballack en Lampard al opvangen. Logisch was wat mij betreft geweest om één van de twee spitsen voor dit klusje op te offeren, aangezien hij Hargreaves ook al op rechts Cole liet opvangen.
Nou, ik blijf er bij dat het de eerste helft goed stond.M.U. toch een tikkie kreeg met de tegengoal net voor rust.Misschien had Ferguson dat moeten zien, maar na een half uurtje van Chelsea, waarin ze wel 2 dotten van echte kansen kregen, was het toch weer M.U. die de draad oppakte en zelfs de winnende op hun pantoffel hadden ... trouwens toch sluw van de Ferguson met zijn penaltie-wissels ...
Laatst gewijzigd door 999 op do mei 22, 2008 1:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 22, 2008 1:08 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:Ik denk ook dat Abramovich niet ontevreden zal zijn, hij is nog nooit zo dicht bij de CL-winst geweest als dit seizoen.
De bookies denken er anders over:

AVRAM GRANT’S Chelsea future hangs in the balance after the Blues threw away a glorious chance of winning the Champions League.

The Stamford Bridge side look certain to part ways with the Israeli coach after he failed to win them any silverware this season.

Inter Milan boss Roberto Mancini is 2/1 favourite to replace Grant as Blues boss next term, with former Barcelona manager Frank Rijkaard at 9/4 and Russia coach Guus Hiddink installed at 5/1.
Hé, ik mis de naam van Ten Cate bij de quotes. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 22, 2008 1:11 pm

wimpey schreef:Vergeet het maar!! Rishi, joey en Demo zorgen echt wel weer voor nieuwe gespreksstof. :onfire.gif:

Wat vond je trouwens van die ge-wel-di-ge Tevez, Bert. Zou die wimpey ook wat betreft die wat overschatte spits niet een heel klein beetje gelijk hebben gehad? :hypocrite.gif:
Tevez laat week in week uit zien waar toe hij in staat is. Hier krijg je absoluut geen gelijk in. Is gewoon op z'n plek bij Manchester United. Anderson is trouwens meer een middenvelder, Wimpey. Wordt een prima opvolger van Scholes.

Ik vond het verder best een hoogstaande finale. De eerste helft was Man U natuurlijk duidelijk beter, maar die frommelgoal bracht ze blijkbaar van slag. Schandalig trouwens dat Chelsea Drogba in de hele wedstrijd maar een keer of vier over de grond heeft aangespeeld. Sowieso moet je proberen je spits (en zeker zo'n spits) over de grond aan te spelen, maar gezien die rugproblemen van hem al helemaal. De keren dat hij fatsoenlijk werd aangespeeld schoot hij op de paal en kwam hij in scoringskans voor de goal. Scholes en Carrick stonden overigens wel fantastisch positioneel te verdedigen om de pass eruit te halen.

Dat veld was natuurlijk ontzettend knudde. Bij de goal van Chelsea gleed Van der Sar al uit en bij de penalty reeks gleed Terry z'n standbeen wel heel makkelijk weg. Natuurlijk leunde hij wat ver achterover, maar op een normaal veld was dit niet gebeurd.

En het blijft natuurlijk een kutventje, maar ik vond het wel knap dat Ronaldo het ondanks de gigantische media aandacht toch wel grotendeels waarmaakte. Gigantische fout natuurlijk van Essien, die niet eens sprong en zelfs een stap van Ronaldo af leek te zetten om in te zakken en te springen.

Rooney had ik persoonlijk niet gewisseld, aangezien Ronaldo en Tevez dankzij hem altijd beter spelen. Ik heb nog steeds niet echt een beeld van datgene dat Tevez deed bij dat opstootje waarbij Drogba rood kreeg. Wat vonden jullie van die rode kaart? Hadden jullie hem in zo'n wedstrijd gegeven? Ik vond hem volgens de regelementen geheel terecht, maar ik vond eerder al dat Carvalho eraf gestuurd had mogen worden voor die tackle op Ronaldo.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » do mei 22, 2008 1:34 pm

Voetske schreef: ... maar na een half uurtje van Chelsea, waarin ze wel 2 dotten van echte kansen kregen, was het toch weer M.U. die de draad oppakte en zelfs de winnende op hun pantoffel hadden ...
Dat vond ik een fascinerende fase in de wedstrijd. Chelsea die heer en meester over het veld was en Man Utd tot diep in de 16 terugdrukte. En toch weten die jongens van Man Utd zich onder die helse druk redelijk goed staande te houden en zelfs al voetballend weer grip terug te krijgen op de tegenstander en de wedstrijd. Vond ik een bijzonder sterk staaltje van teamwork en onverzettelijkheid.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mei 22, 2008 1:57 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef: ... maar na een half uurtje van Chelsea, waarin ze wel 2 dotten van echte kansen kregen, was het toch weer M.U. die de draad oppakte en zelfs de winnende op hun pantoffel hadden ...
Dat vond ik een fascinerende fase in de wedstrijd. Chelsea die heer en meester over het veld was en Man Utd tot diep in de 16 terugdrukte. En toch weten die jongens van Man Utd zich onder die helse druk redelijk goed staande te houden en zelfs al voetballend weer grip terug te krijgen op de tegenstander en de wedstrijd. Vond ik een bijzonder sterk staaltje van teamwork en onverzettelijkheid.
Inderdaad, dat vergat men in het eerste gedeelte van de 2e helft.Dat zag je dus in de eerste helft wel, bal het werk laten doen, tegenstander keuzes laten maken.Klasse dat men dan inderdaad in staat is om zonder dat fysieke, op het gemene af ( al wil Scoles zich nog wel eens laten gaan ) , het dan toch voetballend weer op de rails te krijgen ..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do mei 22, 2008 3:14 pm

Op ESPN laaide de discussie weer op of er geen beter alternatief is om een wedstrijd te beslissen dan penalties. In dat licht, mijn bijdrage voor de prijsvraag:

Het team dat de mooiste goal scoorde wint!

Dus ManU. U ziet. Deze methode is 100% correct.

[Wie er naast mij in de jury zitten bepalen we later wel; eventueel aan de hand van een reisje hier en daar].

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mei 22, 2008 3:19 pm

Thomas schreef: Ik vond het verder best een hoogstaande finale. De eerste helft was Man U natuurlijk duidelijk beter.
Ja en de tweede helft Chelsea duidelijk beter. Verder vind ik dat Chelsea een pingel had moeten hebben en schoten ze ook nog een keer op de paal en onderkant lat.. nee overall vond ik dat Chelsea het net iets meer verdiende dan United.. het was een fijne wedstrijd trouwens.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do mei 22, 2008 3:19 pm

Monkey Tonk schreef:Op ESPN laaide de discussie weer op of er geen beter alternatief is om een wedstrijd te beslissen dan penalties. In dat licht, mijn bijdrage voor de prijsvraag:

Het team dat de mooiste goal scoorde wint!

Dus ManU. U ziet. Deze methode is 100% correct.

[Wie er naast mij in de jury zitten bepalen we later wel; eventueel aan de hand van een reisje hier en daar].
:worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 22, 2008 8:46 pm

Opinie: Finale nooit meer in Moskou
Door CHRISTIAAN RUESINK

MOSKOU - Edwin van der Sar moet het gras gisteravond in het Loezhniki-stadion hebben vervloekt. Tot twee keer toe gleed de doelman van Manchester United op een belangrijk moment uit.

In de 45ste minuut leidde het tot de gelijkmaker van Frank Lampard. Van der Sar moest anticiperen op een mislukt schot, verzette zijn voet en gleed weg, waarna Lampard gemakkelijk kon inschieten.

Tien minuten daarna gebeurde hetzelfde na een kapbeweging van Essien. Opnieuw gleed de Oranje-doelman weg. Het is dat Essien over schoot anders was de wedstrijd toen al beslist.

Normaal ligt er geen gras in het Loezhniki-stadion. Alleen kunstsprieten. Daarop wilde de UEFA de finale niet laten spelen en dus moest er echt gras in. Met alle gevolgen van dien. Op een laag van beton hecht geen natuurlijke spriet, daar weten ze in de Arena alles van. Een paar dagen voor het duel werden er matten ingelegd. Het oogde voor de tv-kijker schitterend, al dat groen. De werkelijkheid was anders.

Moskou wilde goede sier maken met de Champions League-finale. In 2014 organiseert de Russische winterstportplaats Sochi de Winterspelen. Dit was een generale repetitie, er mocht voor het oog van de wereld niets misgaan. Dat er tot vlak voor het beginsignaal nog veel kaarten over waren, vertelden ze niet. De autoriteiten besloten ’s middags de tickets weg te geven aan kinderen. De handelaren op de zwarte markt moesten bij gebrek aan klandizie hun duurbetaalde kaarten tegen dumpprijzen van de hand doen.

Oorzaak? Te weinig supporters die op de bonnefooi naar Moskou waren afgereisd, iets dat met Engelse clubs nooit voorkomt.

Maar door de absurd hoge hotelprijzen en dure vliegtickets zagen veel fans af van het volgen van de finale. Bovendien kregen alleen de supporters met een ticket, dat diende als visum, toestemming binnen te komen, voor anderen gold dat niet. Zij moesten een visum aanvragen. De fans die er wel waren én niet te veel geld wilden uitgeven, huurden een auto en sliepen daarin.

Moskou is de duurste stad ter wereld en heeft veel te weinig hotelbedden in het betaalbare segment. Alleen voor de heel rijken was er plaats. Het maakte de finale van gisteren tot een bijeenkomst voor de happy few. In dat opzicht waren de kinderen die op het laatst mochten kijken uitverkorenen. Maar kan nooit de bedoeling zijn geweest van de UEFA.

Kritiek op de keuze voor Moskou en de consequenties daarvan wordt niet gewaardeerd. Toen een journalist een dag voor de wedstrijd aan Avram Grant vroeg hoe hij het vond dat er minder fans bij waren door de hoge prijzen greep Chelsea’s hoofd mediazaken, Simon Greenberg, in. Hij fluisterde Grant wat in zn oor, waarna de manager braaf zei dat het een mooie wedstrijd zou worden.

Daarin kreeg hij overigens gelijk. Het duel was spannend tot het laatst. Dat konden de Russische autoriteiten natuurlijk niet plannen, maar het was een prettige bijkomstigheid.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do mei 22, 2008 9:49 pm

Dat gecensuur, en je mening niet mogen geven over de gang van zaken omdat anders de UEFA je in je nek grijpt begint me de keel uit te hangen ..

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr mei 23, 2008 8:11 am

Thomas schreef: Tevez laat week in week uit zien waar toe hij in staat is. Hier krijg je absoluut geen gelijk in. Is gewoon op z'n plek bij Manchester United.
Deze week liet ie het dus niet zien. 2 opgelegde kansen gemist en z'n verdere spel was ook niet best. Vrijwel alles dat ie ondernam eindigde in balverlies. Ondanks dat ie in Carvalho een tegenstander had die werkelijk bag-ger speelde. Dan doe je het dus niet goed in de belangrijkste wedstrijd van je carriere... Wedden dat Sir Alex deze zomer een spits aantrekt die het met Tevez maar moet uitvechten?!
Anderson is trouwens meer een middenvelder, Wimpey.
Weet ik. I.m.o. heeft ie meer in huis dan Nani. Denk dat Anderson het wel redt bij Man U en Nani net niet.
Ik heb nog steeds niet echt een beeld van datgene dat Tevez deed bij dat opstootje waarbij Drogba rood kreeg. Wat vonden jullie van die rode kaart? Hadden jullie hem in zo'n wedstrijd gegeven?
Chelsea had voorheen de bal na een eerdere spelonderbreking door Man U wederom over de zijlijn gespeeld. Niet erg sportief. Dus Tevez deed hetzelfde. Oog om oog... Maar de ouwe wijven Ballack, Carvalho en Makelele belegden natuurlijk meteen weer een theekransje om die schokkende gebeurtenis aan de kaak te stellen. Daarop ontstond dat opstootje... Drogba is natuurlijk een domme lul, scheids staat er bovenop en hij slaat Vidic. Terecht rood natuurlijk, wat moet die scheids anders doen? Vond Michel sowieso prima leiden trouwens!
Ik vond hem volgens de regelementen geheel terecht, maar ik vond eerder al dat Carvalho eraf gestuurd had mogen worden voor die tackle op Ronaldo.
Dat was m.i. Michel's enige fout. De bal was al weg, toen dat vieze varken nog eens extra doorhaalde met als enige intentie om Ronaldo te blesseren. Was m.i. ook rood.

Plaats reactie