AT's voetballer van het seizoen 2007/2008

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 12:53 pm

Rishi schreef:@ Bertje: C. Ronaldo kan opgesteld worden in de spits en als middenvelder. Als middenvelder is hij overal op het veld te vinden en gisteren speelde hij tegen Aston Villa ook in de spits maar ook daar bemoeide hij zich voortdurend met het spel. Hij gaat op en neer en is echt overal te vinden. Verdedigd, zet counters op, werkt hard.
Veelzijdigheid heeft weinig te maken met de posities waar je opgesteld kunt worden. Veelzijdigheid heeft er vooral mee te maken of je meerdere rollen kunt vervullen. Ronaldo doet in de spits hetzelfde als op de vleugel: hij is balvast, hij passeert makkelijk en hij zoekt de kortste weg naar het doel.

Daarnaast kun je dat draven natuurlijk amper verdedigen noemen. Sowieso heeft Ronaldo niet tot nauwelijks verdedigend inzicht. In tegenstelling tot... Kaka.

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 06, 2008 1:38 pm

Ach, ik ga niet beweren dat C. Ronaldo hardstikke veel verdedigend inzicht heeft maar hij verdedigt goed mee, wordt niet makkelijk gepasseerd en levert veel arbeid.

De discussie is voor ook niet wie de betere voetballer is want ik vind Kaka echt geweldig. Alleen dit seizoen laat C. Ronaldo veel en veel meer zien. Dat lijkt me wel duidelijk....toch?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 1:41 pm

Daar ben ik het dus niet mee eens, maar dat was je wellicht opgevallen. :icon_wink.gif:

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 06, 2008 2:25 pm

Nee niet echt. Ik vond namelijk dat je het had over kwaliteiten. Maar misschien vatte ik je post anders op. Vandaar. We hoeven het niet eens te zijn hoor!

Wie is volgens jou de voetballer met de meeste kwaliteiten (los van prestaties)
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 2:42 pm

Messi. Zonder twijfel.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13351
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma jan 07, 2008 12:29 am

Jurgen Colin

Fenomenale verdediger. Beresterk. Tactisch superieur. Technisch. Snel.

Een van de beste verdedigers die er zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 10, 2008 7:46 pm

Iker Casillas: Pakt met z'n buitenaardse reflexen zoals altijd punten en lijkt weer aan zelfvertrouwen gewonnen te hebben. Een boegbeeld voor de Madrileense supporter, maar ook een keeper die de laatste seizoenen vaak zo wisselvallig presteerde als de club en vaak zelfs meeging in de prestatiecurve. Nu lijkt hij weer helemaal terug. Zo goed als in z'n eerste topseizoenen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 10, 2008 8:22 pm

Nihad schreef:Jurgen Colin

Fenomenale verdediger. Beresterk. Tactisch superieur. Technisch. Snel.

Een van de beste verdedigers die er zijn.
Nou, beresterk en snel is hij eigenlijk wel. Tactisch superieur helaas niet.

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 11, 2008 8:59 am

Thomas schreef:Iker Casillas: Pakt met z'n buitenaardse reflexen zoals altijd punten en lijkt weer aan zelfvertrouwen gewonnen te hebben. Een boegbeeld voor de Madrileense supporter, maar ook een keeper die de laatste seizoenen vaak zo wisselvallig presteerde als de club en vaak zelfs meeging in de prestatiecurve. Nu lijkt hij weer helemaal terug. Zo goed als in z'n eerste topseizoenen.
Ben ik toch niet helemaal mee eens. Hij speelde ook ijzersterke wedstrijden als het kut ging met de rest van het team alleen kregen ze toen alsnog een paar goals tegen. Nu blijft het 0-0 en vallen die paar reddingen wel gelijk op.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51808
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jan 12, 2008 12:37 pm

Anelka: nu qua betaalde transfersommen de duurste speler allertijden.

En qua aanleg een van de beste spitsen überhaupt. Ik denk dat Chelsea hier een geweldige slag slaat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 12, 2008 7:56 pm

wimpey schreef:Anelka: nu qua betaalde transfersommen de duurste speler allertijden.
Wat natuurlijk absoluut geen verdienste is in dit geval. Het geeft eerder het probleem aan van Anelka.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 14, 2008 12:27 am

Sergio Aguero: de stap naar Europa leek erg vroeg, maar na jaren te hebben overtuigd tegen zijn leeftijdsgenootjes zet Kun Aguero ook La Liga in vuur en vlam. Dankzij de ruim uitgegeven miljoenen door Atlético Madrid maar toch ook voor een groot deel vanwege Agueros geweldige kwaliteiten, staat de club nu op een derde plaats. Dankzij de gebruikelijke topposities van Real Madrid en Barcelona en de goede prestaties van Espanyol is er nu een ware Catalunya versus Madrid-oorlog aan de gang aan de top van de Primera División.

Cristian Chivu: na een aantal aanpassingsjaren bij Roma lijkt Chivu de Serie A onder de knie te hebben. Of zou het aan de organisatie bij Internazionale liggen? Hoe dan ook, onze Cris houdt zich zowel op individueel gebied als in teamverband uitstekend staande bij een van de sterkste clubteams van Europa. In Amsterdam mogen we blijven dromen over een terugkeer van deze cultheld.

Albert Riera: berucht bij Ajax-supporters, maar vooral omdat hij niet kwam. Bewijst inmiddels dat Ajax het goed gezien had, maar dat deze speler eerder de stap naar de top van Spanje maakt dan de stap naar de Eredivisie. Sierlijke speler met dito trap.

Nihat Kahveci: bij de club die inmiddels bekend is om z'n uitstekende aankoopbeleid bewijst ook deze Nihat het gelijk van Villarreal. Na een geweldig jaar bij Real Sociedad, waarin hij een koningskoppel vormde met Darko Kovacevic, werd het allemaal wat stiller rondom Nihat. In 2006 pikte Villarreal hem echter transfervrij op. Nadat hij vorig seizoen nog kampte met aardig wat blessures, bloeit hij dit seizoen helemaal op. Hij scoort, stelt anderen in staat om te scoren en past uitstekend binnen het voetbal van El Submarino Amarillo.

Plaats reactie