Wie is de beste?

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 14, 2007 10:24 am

Zoals ik al zei: Ronaldo is wereldtop, maar Messi is meer. Die jongen doet alles zó snel en in zó'n hoog tempo, maar hij is nooit slordig. Waar anderen kijken en passen, ontvangt Messi de bal en lijkt de bal al weer van zijn voet te vertrekken voor hij hem aangeraakt kan hebben. Ronaldo is snel, sterk, explosief, is handig en heeft een goede techniek, maar hij heeft niet het soepele, de rust en het overzicht van Messi. Messi zal nooit een tegenstander passeren als het niet de beste optie is, want dat ziet hij razendsnel. Ronaldo kan dat niet.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 14, 2007 10:34 am

Ik vind juist Kaka de beste van allemaal, het is allemaal zo functioneel en effectief wat hij doet, en toch ook een lust voor het oog. Alles lijkt zo simpel te gaan bij hem, omdat hij de trucendoos alleen open doet als het functioneel is. Elegante voetballer die in mijn ogen van alle topvoetballers op dit moment het dichtst in de buurt komt van de klasse die Zidane ooit ten toon spreidde. En zo heeft ieder zijn favorieten.

Maar aangezien deze mannen helaas niet bij Ajax voetballen is het misschien een idee om deze discussie in de zone Buitenlands Voetbal voort te zetten.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 14, 2007 10:35 am

Je hebt gelijk. :blush.gif: Hier weer over Sneijder.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jul 14, 2007 11:12 am

Raymon schreef:Mensen die Messi nu beter vinden hebben heel weinig C Ronaldo gezien vorig seizoen! Die jongen is op zijn leeftijd al zo belangrijk voor ManU, dat zijn er maar weinig gegeven! Hij is dit seizoen ook veel direkter, veel meer in teambelang gaan spelen en als hij die lijn dit seizoen doortrekt dan valt er nog veel te genieten!

Of Messi beter wordt dan Ronaldo? Geen idee. Maar voorlopig staat ie nog in de schaduw.
Ik heb sterk het vermoeden dat jij heel weinig Messi hebt gezien dan. Natuurlijk is Ronaldo wereldtop, maar zeggen dat Messi in zijn schaduw staat is onzin. Al had je Messi dit jaar bij Man Utd op de plaats van Ronaldo gezet had hij minimaal zo belangrijk geweest!

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » za jul 14, 2007 11:21 am

Waarschijnlijk zelfs belangrijker. Want Ronaldo is een fantastische speler, het is ook een egoist die zijn eigen acties vaak belangrijker vindt dan de bal over spelen naar een medespeler. Man Utd heeft menig wedstrijd verloren door zijn gedrag. Denk aan de halve finale van de C.L. tegen AC Milaan.
Ik ben

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 14, 2007 11:23 am

Volgens mij verloor Manu die wedstrijd door de dramatische wedstrijdinstelling/tactiek van de coach.

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » za jul 14, 2007 11:25 am

Ronaldo is een speler die het verschil kan maken. Zo goed is hij wel. Maar dan moet hij wel met zijn medespelers samen spelen. Dat deed hij in de wedstrijd totaal niet. Elke keer dat hij aan de bal was moest en zal hij een actie maken. Dat brak Man Utd op. Daar kan een coach weinig aan doen. Als je beste speler zo loopt te kloten.
Ik ben

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jul 14, 2007 11:26 am

Bovendien is Messi ook egoïstisch. Dat zal bij beiden aan de leeftijd liggen en aan het type speler dat ze zijn. Dat maakt ze ook weer zo goed en vaak onberekenbaar. Ik denk dat Messi puur qua talent gewoon meer in huis heeft dan C.Ronaldo.

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » za jul 14, 2007 11:29 am

Ik denk dat Messi meer oog heeft voor zijn medespelers op cruciale momenten dan Ronaldo. Ronaldo wil in de grote wedstrijden vaak laten zien wat hij in huis heeft. Soms werkt dat. Maar vaak ook niet.
Ik ben

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 14, 2007 11:29 am

Jack Reynolds schreef:Ronaldo is een speler die het verschil kan maken. Zo goed is hij wel. Maar dan moet hij wel met zijn medespelers samen spelen. Dat deed hij in de wedstrijd totaal niet. Elke keer dat hij aan de bal was moest en zal hij een actie maken. Dat brak Man Utd op. Daar kan een coach weinig aan doen. Als je beste speler zo loopt te kloten.
Mierenneukers!

Jabu, ik vind Messi niet egoïstisch. Messi ziet in een flits of zijn medespelers er beter voor staan dan hij. Als hij beter zelf kan passeren, doet hij dat. Messi is zo ongelooflijk bewust van zijn omgeving, dat is ongelooflijk. Daarom is hij ook zo moeilijk van de bal te krijgen: hij is je altijd een stap voor.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za jul 14, 2007 12:14 pm

De meesten is hij 3 stappen voor. Je weet ook nooit wat hij gaat doen. Een 1-2tje. Binnendoor, buitenom. Terugkappen. Steekpass. Of een lob..... Of een solo.

Bijna niet te verdedigen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jul 14, 2007 12:16 pm

Ik zie en carrière als radioverslaggever voor Rishi!

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » za jul 14, 2007 12:25 pm

Rishi wil al in Oranje. Zijn carriere als radioverslaggever zal dus nog even moeten wachten, Jabu.
Ik ben

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 14, 2007 12:50 pm

Of gewoon combineren. Dát is nog eens langs de lijn!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 14, 2007 1:54 pm

Bertje schreef:Zoals ik al zei: Ronaldo is wereldtop, maar Messi is meer. Die jongen doet alles zó snel en in zó'n hoog tempo, maar hij is nooit slordig. Waar anderen kijken en passen, ontvangt Messi de bal en lijkt de bal al weer van zijn voet te vertrekken voor hij hem aangeraakt kan hebben. Ronaldo is snel, sterk, explosief, is handig en heeft een goede techniek, maar hij heeft niet het soepele, de rust en het overzicht van Messi. Messi zal nooit een tegenstander passeren als het niet de beste optie is, want dat ziet hij razendsnel. Ronaldo kan dat niet.
Messi gaat soms ook nog te ver door hoor. Volgens mij is daar geen discussie over mogelijk, als je hem het hele seizoen hebt zien spelen. :blush.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 14, 2007 6:17 pm

Maradona is de beste allertijden, without a doubt.. Maar daar gaat het hier blijkbaar niet over. :neutral.gif:

wimpey
Berichten: 51831
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 14, 2007 9:26 pm

Giacomo Puccini schreef:Volgens mij ben jij in de war met voetbal uit de jaren '50. Voetbal is kracht en snelheid.
Hebben we het nu over voetbal of over American Football, GP?

Bijv. Andrea Pirlo heeft amper kracht en nog minder snelheid. Toch wel een redelijke speler, geloof ik. Iemand als Riquelme idem...

Voetbal is een doe en denksport. Inzicht, intuitie, gevoel voor tijd en ruimte, dat is amper te trainen en aan te leren. Kracht en snelheid zijn tot op zekere hoogte te verbeteren.

wimpey
Berichten: 51831
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 14, 2007 9:31 pm

Jabu schreef: Ik denk dat Messi puur qua talent gewoon meer in huis heeft dan C.Ronaldo.
Ik ga ook voor Messi. Nóg meer aanleg dan Ronaldo. CR heeft meer body, Messi heeft meer genialiteit. Messi dus.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10278
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za jul 14, 2007 9:38 pm

Messi is potentieel legendarisch. C. Ronaldo is potentieel wereldklasse.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 14, 2007 9:57 pm

wimpey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Volgens mij ben jij in de war met voetbal uit de jaren '50. Voetbal is kracht en snelheid.
Hebben we het nu over voetbal of over American Football, GP?

Bijv. Andrea Pirlo heeft amper kracht en nog minder snelheid. Toch wel een redelijke speler, geloof ik. Iemand als Riquelme idem...

Voetbal is een doe en denksport. Inzicht, intuitie, gevoel voor tijd en ruimte, dat is amper te trainen en aan te leren. Kracht en snelheid zijn tot op zekere hoogte te verbeteren.
Helemaal mee eens. Een speler zonder al teveel kracht en/of snelheid kan de top halen, al is het wel degelijk een belemmering. Spelers zonder techniek en/of inzicht daarentegen, hebben niets in de top te zoeken.
wimpey schreef:
Jabu schreef: Ik denk dat Messi puur qua talent gewoon meer in huis heeft dan C.Ronaldo.
Ik ga ook voor Messi. Nóg meer aanleg dan Ronaldo. CR heeft meer body, Messi heeft meer genialiteit. Messi dus.
Ronaldo heeft een trucendoos en een fantastisch effectieve techniek, maar Messi is in alles meer een met de bal. Ronaldo heeft de ruimte op de flanken ook nodig, terwijl Messi ook vanachter de spitsen iets kan creëren.
WP_LeGeNd schreef:Messi is potentieel legendarisch. C. Ronaldo is potentieel wereldklasse.
Correctie: C.Ronaldo is al wereldklasse.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10278
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za jul 14, 2007 10:21 pm

vind ik nog niet, hij is momenteel heel erg goed, maar nog net geen wereldklasse. Daarvoor moet hij constanter op een hoog niveau spelen. Als de verdedigers zich nu meer op hem gaan instellen wil ik nog zien of hij zichzelf nog zo kan profileren als afgelopen seizoen. Lukt het hem dat en laat hij net zoveel zien als afgelopen seizoen dan wil ik pas spreken over wereldklasse. Tevens moet hij het gaan laten zien in de CL!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 14, 2007 10:43 pm

Ik ben het met je eens dat het nog beter kan met de prestatiecurve van Ronaldo, maar ik kan geen enkele betere speler opnoemen op zijn positie. Dus is hij al van wereldklasse.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10278
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za jul 14, 2007 11:08 pm

Ik denk dat het afhangt van je definitie van wereldklasse. Mijn definitie is misschien iets hoger dan die van jou. Ik geef toe dat hij op zijn positie de beste is, maar dat houdt niet meteen wereldklasse in, als de rest van de lichting op het moment gewoon iets minder is. Met wereldklasse bedoel ik spelers die net iets onder legendarisch zitten. Spelers als Ronaldo, Ronaldinho, Zidane. Het zijn/waren allemaal wereldtoppers, maar misten net dat beetje extra dat pele, cruijff, maradona, beckenbauer etc. hadden. Maar goed dat zou ook te maken hebben met perceptie, spelers worden altijd beter naarmate de herinnering aan ze vervaagt en alleen de weergaloze momenten onthouden worden. Ik heb nog niet het idee dat C. Ronaldo tot de categorie van Ronaldinho kan worden gerekend.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 14, 2007 11:11 pm

Precies. Het verleden maakt spelers bij velen beter. Ik zou Zidane toch zeker onder de aller grootsten scharen. En Ronaldinho komt daar ook wel tussen, maar die moet nog een paar jaar het Europese voetbal domineren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 15, 2007 3:37 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Zoals ik al zei: Ronaldo is wereldtop, maar Messi is meer. Die jongen doet alles zó snel en in zó'n hoog tempo, maar hij is nooit slordig. Waar anderen kijken en passen, ontvangt Messi de bal en lijkt de bal al weer van zijn voet te vertrekken voor hij hem aangeraakt kan hebben. Ronaldo is snel, sterk, explosief, is handig en heeft een goede techniek, maar hij heeft niet het soepele, de rust en het overzicht van Messi. Messi zal nooit een tegenstander passeren als het niet de beste optie is, want dat ziet hij razendsnel. Ronaldo kan dat niet.
Messi gaat soms ook nog te ver door hoor. Volgens mij is daar geen discussie over mogelijk, als je hem het hele seizoen hebt zien spelen. :blush.gif:
Je leest mijn post niet goed.

Plaats reactie