Copa America

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 05, 2007 10:39 pm

NFP schreef:Wat vind jij van Ochoa, Thomas?
Hele aardige keeper vind ik dat.
Ik geloof dat hij eigenlijk 2de keeper van Mexico is, maar hij keepte tegen Brazilie én Chili. Nog maar 21 jaar, lijkt me een groot talent. Weet jij wat meer over hem?
Is ook een groot talent. Katachtige reflexen, zelfovertuiging, lef en het coachen gaat steeds beter. Hij is niet bijzonder groot en zeker niet erg sterk, waardoor hij nog niet compleet heerst bij hoge ballen en over het gehele strafschopgebied.

Ik vond het overigens een verrassing dat hij erin stond in plaats van Oswaldo Sanchez. Oswaldo keepte top in de Gold Cup en is op dit moment nog net een stapje verder dan Ochoa.
Wie mij verder opgevallen zijn zijn Nery Castillo, Jorge Valdivia en Oscar Cardozo. Eigenlijk vind ik Baretto ook wel een aardig toernooi spelen, word tijd voor een stapje hoger dan NEC?
Valdivia vind ik tot nu toe sterk spelen. Captain van Chile in woord en gebaar en beschikt bovendien over een behoorlijke technische baggage. Zeker geen verkeerde middenvelder.

Van Castillo wordt ik af en toe gestoord. Hij is opportunistisch en technisch vaardig, maar verliest vaak het overzicht. Of dat nu bewust of onbewust is is kiezen tussen twee kwaden. Het zal met beide te maken hebben. Nee, Medina of Castillo? Dan zou ik het wel weten hoor.

Cardozo doet me qua speelstijl steeds meer aan Crouch denken, al vind ik dat hij z'n stempel nog niet echt op Paraguay heeft weten te drukken. En tegen matige tegenstanders notabene, want het zegt genoeg dat Cabañas er na twee invalbeurten al drie in heeft liggen.

Deze reactie wilde ik er ook nog even uitpikken:
Monkey Tonk schreef:Camerawerk wel erg goedkoop voor zo'n toernooi. Geen cameras achter de goals. Alles vanuit 1 hoek.
Vergeet die vreselijke herhalingen niet. Te weinig en veel te kort. De pass of actie voor de beslissende laatste pass of actie krijg je eigenlijk al niet meer te zien. Vreselijk irritant.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jul 06, 2007 2:21 pm

Thomas,

heb jij die opstelling van Argentinie voor me? Mijn schotel deed het vannacht niet. Heb niet kunnen kijken.

Hoe speelden ze?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 06, 2007 2:51 pm

-------------Tevez-------Palacio

--------------------Aimar

-----Cambiasso---Gago---Lucho González

Zanetti-----Burdisso------Díaz-----Ibarra

----------------Abbondanzieri

Het was niet verheffend, maar ik heb niet honderd procent geconcentreerd gekeken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jul 06, 2007 6:21 pm

Is het nog de moeite waard om een potje te kijken van dit toernooi of is het net zo saai als een gemiddeld eindtoernooi in Europa?
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 06, 2007 7:49 pm

Mexico en Chili zijn tot nu toe de moeite waard geweest en Paraguay steekt goed in elkaar. Brazilië en Argentinië swingen tot nu toe niet maar barsten van de kwaliteit. Vooral Argentinië moet mooi voetbal op de mat kunnen leggen. Alle ingrediënten zijn/waren aanwezig.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » vr jul 06, 2007 8:48 pm

Ik vind het niet saai tot nu toe, alleen de laatste groepsronde was weinig boeiend. Argentinie was bij vlagen wel aardig, wat mij betreft ook de grote favoriet voor toernooiwinst. Brazilie is nogal roestig, Robinho is de enige die al wat leuke dingen heeft laten zien. Verder draaien Mexico en Paraguay ook goed.

Ben benieuwd hoe het verder zal ontwikkelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jul 06, 2007 8:49 pm

Thomas schreef:Mexico en Chili zijn tot nu toe de moeite waard geweest en Paraguay steekt goed in elkaar. Brazilië en Argentinië swingen tot nu toe niet maar barsten van de kwaliteit. Vooral Argentinië moet mooi voetbal op de mat kunnen leggen. Alle ingrediënten zijn/waren aanwezig.
Dat vind ik op dit soort toernooien toch vaak een probleem. De ingrediënten zijn allemaal aanwezig maar het komt er niet uit. Maar goed, nu zijn we door de poule fase heen dus misschien dat er nu wat interessante potjes komen. Een ploeg als Mexico vond ik in het verleden op WK's nog wel eens de moeite waard.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 06, 2007 9:51 pm

NFP schreef:Ik vind het niet saai tot nu toe, alleen de laatste groepsronde was weinig boeiend. Argentinie was bij vlagen wel aardig, wat mij betreft ook de grote favoriet voor toernooiwinst. Brazilie is nogal roestig, Robinho is de enige die al wat leuke dingen heeft laten zien. Verder draaien Mexico en Paraguay ook goed.

Ben benieuwd hoe het verder zal ontwikkelen.
Saai is voetbal voor mij vrijwel nooit, maar ik vind het algemene niveau niet geweldig hoogstaand. Ligt natuurlijk ook aan bepaalde bondscoaches, die te lang vasthouden aan de oude garde.

Heb je gisteren de VS nog gezien, NFP? Feilhaber werd onder andere geslachtofferd maar daar schoten ze niets mee op. In deze ploeg is hij een van de weinige creatieve spelers. Bradley haalde hem eruit maar de VS werd alsnog constant overlopen op het middenveld. Kansloze pot, kansloos toernooi.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » vr jul 06, 2007 10:25 pm

Gisteravond heb ik niets gezien helaas, achteraf geen slechte keuze.

wimpey
Berichten: 51815
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jul 07, 2007 7:35 pm

Thomas schreef:Guardado is een technisch uitstekende speler die 1 op 1 erg sterk is. Z´n echte krachten liggen aan de bal, al beschikt hij ook over veel loopvermogen en beweeglijkheid zonder bal. Hij gebruikt ook die kwaliteiten vooral in aanvallend opzicht. Ik zie hem niet zo snel als middenvelder acteren in 4-3-3 en de rol van Cocu is niet voor hem weggelegd. Guardado krijgt bij Atlas als typisch Mexicaanse linkerflankspeler alle ruimte en vrijheid, maar temporiseren of de balans in de gaten houden is niets voor hem. Als PSV inderdaad 4-3-3 gaat spelen zie ik hem alleen als aanvallend ingestelde back spelen. Dat zou dan weer betekenen dat Salcido niet links in het centrum kan spelen en buiten de boot valt.

In 4-4-2 zou hij wel kunnen acteren als linkshalf, maar betekent het opstellen van Guardado een definitieve streep door de naam Aissati, want met Afellay en Guardado moet je Simons en Van der Leegte wel opstellen.

Kortom, weer een goede speler maar ook wederom een raar puzzelstukje.
Als ik dat zo lees, Thomas, had PSV ook Athirson voor 0,0 euro bij Bayer Leverkusen kunnen ophalen. Is precies de speler die jij hier beschrijft... Uitstekende, begaafde speler, maar een waaraan je je elftal moet aanpassen...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 07, 2007 7:43 pm

Athirson heb ik niet heel vaak zien spelen, maar dat zou goed kunnen. In Brazilië kennen ze het 3-5-2-systeem natuurlijk ook maar al te goed. Het verschil is alleen dat de top flankspelers daar over het algemeen een stuk beter kunnen backen dan de Mexicaanse flankspelers.

Straks trouwens de herhaal-kwartfinales (stomme opzet) met Uruguay-Venezuela en Brazil-Chile.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 08, 2007 12:06 am

Kan iemand Recoba vertellen dat ie een debiel is en vanwege gezondheidsredenen uit de buurt moet blijven van dat ronde ding? Wat een overschatte prutser, zeg.

Venezuela-Uruguay 1-1 bij rust. Ik heb Uruguay het hele toernooi nog niet zo agressief gezien. Godin staat er overigens niet in. Niet dat hij een geweldig toernooi speelt, maar z'n vervanger (Scotti van Argentinos) maakt totaal geen indruk. Voegt weinig toe en moet zich vooral niet met de opbouw bemoeien.

Ik snap weinig van deze opstelling. Ik kan geen nieuws vinden over blessures maar Diogo staat er ook niet in.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 08, 2007 12:47 am

Zal je natuurlijk net zien dat de enige bal die Recoba wel goed raakt meteen de assist is op de 2-1.

Nu eindelijk uit m'n lijden verlost. Chino eraf.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 08, 2007 1:08 am

1-3 Cristian Rodriguez en 1-4 Forlan.

En om nog maar even aan te haken op deze post van Voetske:
Voetske schreef:Nee, niet echt.Er was een linksback bij Venezuela die zo op het eerste gezicht het aardig deed, Rojas ?, Rocas, ? Thomas zal wel weten wie ik bedoel.
Fijne speler aan de bal. Mooie aanname en techniek en een strakke, directe trap en voorzet. Maar in verdedigen lijkt hij nog minder zin te hebben dan Urby er kaas van gegeten heeft. Dat onderdeel verwaarloost ie en dat was te zien aan de gevarenzone waar de goals vandaan kwamen. Drie van de vier goals kwamen via zijn kant.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 08, 2007 3:46 am

De krachtpatsers van Dunga maken korte metten met Chili: 6-1. Sneu voor Chili, want die jongens willen graag voetballen en waren in aanvallend opzicht ook in deze wedstrijd goed te pruimen. Maar tegen een ploeg die zo met scherp schiet als Brazilië dat deed is weinig in te brengen.

Robinho nu topscoorder met 6 doelpunten in 4 wedstrijden. Toch vind ik het nog niet geweldig. Z'n traptechniek blijft te onzuiver om genoeg kansen te verzilveren. Ter illustratie: tussen z'n 6 doelpunten zaten twee slecht ingeschoten penalties en 1 (misschien zelfs 2) schot waarbij hij de bal slecht raakt. Josue is overigens een goede toevoeging geweest. Tussen al dat fysieke geweld (en naast oude ploeggenoot Mineiro) kan hij excelleren en krijgt Robinho alle tijd, ruimte en verantwoording om de bal constant op te kunnen eisen.

En dan die arme Vagner Love. Hij was zo dringend op zoek naar z'n doelpuntje dat hij er gaandeweg deze wedstrijd weer minder door ging spelen (en het is al geen geweldig toernooi voor hem geweest). Toch druipt de klasse er vanaf en denk ik dat Robinho meer aan hem heeft dan andersom.

Heerlijke goal van Suazo, trouwens. Fingerlicking good.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo jul 08, 2007 11:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 08, 2007 6:26 pm

Gaan de mensen hier straks om 10 uur nog kijken naar Mexico-Paraguay?

Hopelijk speelt Medina, maar waarschijnlijk kiest Hugo weer voor Cacho en Castillo. Het lijkt erop dat Mexico in dezelfde opstelling gaat spelen als in de eerste wedstrijd tegen Brazilië.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 08, 2007 9:33 pm

Horen jullie dat? Dat is het geluid dat de penningmeester van Olympiakos graag hoort. KATSJING!

Mexico al snel op 2-0 tegen Paraguay. Bodilla (Par) eraf gestuurd.

EDIT: ook al een afmaakpartij, 6-0.

Ben ik even blij dat ik Blanco waarschijnlijk zelden tot nooit meer hoef te zien spelen. :cheer.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 1:14 am

Weer een goal en een assist voor Riquelme. Het elftal wordt niet volledig op hem ingesteld en alsnog zet hij het toernooi naar zijn hand. :worshippy.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma jul 09, 2007 4:32 am

Mexcaanse aanval met Castillo zeer scherp en bliksemsnel. Zonder hem een stuk minder.

Argentinie zie ik liever met Messi in de rol van dirigent dan de altijd vertragende Riquelme (al was de assist prachtig). Messi is de eerste speler die me aan Cruijff doet denken sinds de meester zijn schoenen ophing.

Brazilie bloedirritant. Kampioen omvallen. En dan gaan de refs er nog vrolijk in mee ook. Zomaar twee penalties. Hoop dat Uruguay ze keihard aanpakt.

Balans kwartfinales: 22 doelpunten!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 4:50 am

Monkey Tonk schreef:Mexcaanse aanval met Castillo zeer scherp en bliksemsnel. Zonder hem een stuk minder.
Niet zo gek ook als je Bautista en of all people Blanco erin zet.

Over Mexico gesproken: is er iemand nog onder de indruk geraakt van rechterflankspeler Fernando Arce? Die vult de rol van Guardado op rechts in, zeg maar. Schijnt transfervrij te zijn.

Jamie Correa bevalt me tot nu toe ook wel. Viel me in de Concacaf Cup tegen Chivas al op, maar in de competitie heb ik Pachuca niet heel vaak zien spelen. Het is de middenvelder met rugnummer 8. Een behoorlijk nauwkeurig controlerende speler. Kan het best aardig.

Argentinie zie ik liever met Messi in de rol van dirigent dan de altijd vertragende Riquelme (al was de assist prachtig). Messi is de eerste speler die me aan Cruijff doet denken sinds de meester zijn schoenen ophing.

Riquelme is de man van de tempowisselingen. In dit Argentina vind ik hem nog altijd niet dirigent genoeg (dankzij een aantal medespelers), waardoor hij minder betrokken wordt in het spel en de vertragingen vaker in negatief opzicht opvallen. Als je iemand wil die constant in een sneltrein-tempo probeert te dirigeren moet je Aimar er neerzetten. Messi is (nog) niet klaar voor die rol en rendeert net als Ronaldinho het beste vanaf de zijkant.
Brazilie bloedirritant. Kampioen omvallen. En dan gaan de refs er nog vrolijk in mee ook. Zomaar twee penalties. Hoop dat Uruguay ze keihard aanpakt.
Het zal wel niet. Die trainer slachtoffert de verkeerde spelers om vervolgens een prutser als Recoba speeltijd te gunnen.
Balans kwartfinales: 22 doelpunten!!
In 22 wedstrijden 72 doelpunten is ook niet verkeerd.

wimpey
Berichten: 51815
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 10, 2007 10:42 am

Monkey Tonk schreef:Mexcaanse aanval met Castillo zeer scherp en bliksemsnel. Zonder hem een stuk minder.
Lekkere speler, beetje Jesper Olsen-achtig. Zal na dit toernooi ongetwijfeld een vermogen kosten...
Balans kwartfinales: 22 doelpunten!!
Brazilie, Argies en Mexico steken er met kop en schouders bovenuit. De rest is i.m.o. van het niveau Slowakije ofzo.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jul 10, 2007 10:56 am

Wat een tempo trouwens op dat toernooi. Vind je het gek dat landen zoals Argentinie en Brazilie freewheelend richting de finale gaan. Die zijn een Europees tempo gewend en daardoor rollen ze iedereen op daar.

Misschien dat daarom ook iedere Zuid-Amerikaan bij Ajax mislukt?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 10, 2007 12:38 pm

Messi was geweldig. Schitterende solo's.
Diego Milito naar huis sturen en Tevez in de basis. Veron mag van mij ook naar huis. Lekker Gago of Lucho laten spelen. Verder vind ik het duo Milito-Ayala ook niet al te best. Oogt een beetje onzeker.

Met Zanetti er vorig jaar bij had Argentinie een extra wapen gehad. Zonde dat die lul van een Pekerman Burdisso wilde opstellen.

Verwachtingen voor de halve finales?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 10, 2007 1:48 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef:Mexcaanse aanval met Castillo zeer scherp en bliksemsnel. Zonder hem een stuk minder.
Lekkere speler, beetje Jesper Olsen-achtig. Zal na dit toernooi ongetwijfeld een vermogen kosten...
En is een enfant terrible. Na de komst van Rivalde en de nieuwe coach hij Olympiakos kwam hij regelmatig op de bank terecht en lag hij keer op keer in de clinch met z'n medespelers en trainer(s). Een moeilijk kind dus, al geeft hij tegenwoordig zelf natuurlijk aan dat dat allemaal verleden tijd is.

Er is trouwens ook een hele strijd geweest tussen de bonden van Uruguay en Mexico, omdat hij voor beide nationale elftallen uit kon komen. De beslissing is kort geleden pas gevallen.
Brazilie, Argies en Mexico steken er met kop en schouders bovenuit. De rest is i.m.o. van het niveau Slowakije ofzo.
Chili kan ook ballen en heeft een aantal mooie spelers -en dan waren Alexi Sanchez en Vidal er nog niet eens bij. Colombia heeft een flutselectie meegenomen. Typisch Zuid-Amerikaans om te lang vast te houden aan bepaalde 'vedetten'. Hetzelfde geldt voor de VS, dat grotendeels een veredeld jeugdelftal meenam.
GangstaRiB schreef:Misschien dat daarom ook iedere Zuid-Amerikaan bij Ajax mislukt?
Eerder omdat ze spelers van het niveau Santos, Ledezma, Gabrich, Sangoy en Rosales halen.
Rishi schreef:Messi was geweldig. Schitterende solo's.
Diego Milito naar huis sturen en Tevez in de basis. Veron mag van mij ook naar huis. Lekker Gago of Lucho laten spelen. Verder vind ik het duo Milito-Ayala ook niet al te best. Oogt een beetje onzeker.

Met Zanetti er vorig jaar bij had Argentinie een extra wapen gehad. Zonde dat die lul van een Pekerman Burdisso wilde opstellen.

Verwachtingen voor de halve finales?
Zal wel gewoon Brazil tegen Argentina worden. Jammer, ik had een uiteindelijke finale tussen Mexico en Argentina prachtig gevonden.

Zanetti ging niet mee omdat Pekerman met Sorin op links wilde spelen en Zanetti het niet kon vinden met sommige spelers uit de Pekerman-generatie.

Gago erin en Veron eruit leek mij ook het beste idee, Rishi.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » di jul 10, 2007 1:53 pm

Castillo kon ook nog voor Griekenland kiezen toch Thomas?
Volgens mij leek het er aanvankelijk op dat hij daarvoor zou kiezen.

Plaats reactie