Copa America

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 05, 2007 7:45 am

Dank Thomas :worshippy.gif:
Thomas schreef:Als PSV inderdaad 4-3-3 gaat spelen zie ik hem alleen als aanvallend ingestelde back spelen. Dat zou dan weer betekenen dat Salcido niet links in het centrum kan spelen en buiten de boot valt.
Waarom eigenlijk ?
Jij denkt niet dat Salcido en Da Costa het centrale duo kunnen vormen als Guardado en Kromkamp de backs zijn ?
In 4-4-2 zou hij wel kunnen acteren als linkshalf, maar betekent het opstellen van Guardado een definitieve streep door de naam Aissati, want met Afellay en Guardado moet je Simons en Van der Leegte wel opstellen.
Ik verwacht eigenlijjk dat Vd Leegte weinig aan spelen gaat toekomen, hij is de backup voor Simons. Dan is nog de vraag of Aissati en Afellay samen zullen spelen, Koeman 'kennende' is die kans niet zo heel groot, maar Aissati zal zeker speeltijd krijgen. Alleen al omdat Afellay regelmatig geblesseerd is, helaas.

PS: Zoals NFP al aangeeft, kan Guardado spelen als hangende linksbuiten ?

PPS: Welkom NFP ! Altijd goed om meer PSV'ers hier te hebben :biggthumpup.gif: :icon_biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do jul 05, 2007 8:24 am

Wie zegt dat NFP een PSV'er is?

:hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 05, 2007 8:39 am

Ik! Welkom, Nilis For President! :headbang.gif:

Ik heb gelezen dat Guardado de opvolger van Nilis moet worden, maar dat is hij volgens Thomas dus niet. Ik kan me voorstellen dat ze hem willen hebben als hij zo'n groot talent is (ken hem niet), maar hoe moet het dan met Aisatti? Verhuren maar weer?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 05, 2007 8:42 am

joey schreef:Ik! Welkom, Nilis For President! :headbang.gif:

Ik heb gelezen dat Guardado de opvolger van Nilis moet worden, maar dat is hij volgens Thomas dus niet. Ik kan me voorstellen dat ze hem willen hebben als hij zo'n groot talent is (ken hem niet), maar hoe moet het dan met Aisatti? Verhuren maar weer?
Nilis? Cocu toch?

Of ben je in de war met CFP? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » do jul 05, 2007 11:51 am

Dankjewel voor het ontvangstcomité :blush.gif:

Ik denk niet dat Guardado Aisatti in de weg zal zitten.
Voor zover ik het nu kan inschatten zijn het 2 totaal andere types. Denk ook niet dat je dat Cocu-opvolgerschap erg letterlijk moet nemen want qua voetbalkwaliteiten zijn er toch vrij grote verschillen en het leiderschap van Cocu kan je natuurlijk sowieso niet verwachten van een 20-jarige Mexicaan.

nu.nl":
'PSV rond met Guardado'

AMSTERDAM - PSV heeft overeenstemming bereikt met Andrés Guardado. Dat meldt De Telegraaf donderdag. De 20-jarige middenvelder van Atlas tekent naar verluidt een verbintenis tot medio 2012 bij de Eindhovense club.

In afwachting daarvan hoopt PSV vandaag de onderhandelingen met de Mexicaanse club over de transfersom voor de Mexicaan af te ronden. Guardado kon ook naar de Mexicaanse topclub Guadalajara. De middenvelder wilde echter direct de overstap maken naar een Europese club.

Guardado, die in twintig interlands voor Mexico twee keer scoorde, zou bij PSV de tweede Mexicaanse international worden. Vorige zomer namen de Brabanders Carlos Salcido over van Guadalajara.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 05, 2007 12:42 pm

Mwah, deze speler is geen verdediger als ik het goed begrijp. Eerder een middenvelder. Koe heeft aangekondigd met drie spitsen te gaan spelen. Farfan-Koné-Lazovic. Dan daarachter in elk geval Simons. dan Guardado en dan Afellay? Of hij moet toch voor de verdediging gehaald worden?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 05, 2007 12:53 pm

Ik zie het elftal al in twee stukken uiteenvallen bij balverlies. Waar ken ik dat van?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 05, 2007 12:54 pm

Guardado kan de gehele linkerflank bestrijken als het goed is, dus hij kan op 3 posities spelen...

Maar Afellay en Aissati op 1 middenveld betekent dat je nogal inlevert qua fysieke kracht, iets dat Koeman niet snel zal doen. Maar Aissati zal meer dan voldoende speeltijd krijgen, alleen al omdat Afellay regelmatig geblesseerd is.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » do jul 05, 2007 1:15 pm

Volgens mij is het nog helemaal niet zeker welk systeem er gespeeld gaat worden, als er sowieso al voor één systeem gekozen gaat worden. Koeman heeft inderdaad wel eens iets gezegd over 433 maar Valckx deed daar de afgelopen weken alweer tegenstrijdige uitspraken over.

Volgens mij is Guardado trouwens ook helemaal geen 433-linkshalf.
Een 442-linkshalf, dat kan ie wel, een 3-5-2-linkshalf is voor hem denk ik ideaal en verder is het afwachten.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » do jul 05, 2007 1:36 pm

Goed om je hier te zien, NFP!
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 05, 2007 2:27 pm

Een aanval met Koné, Farfan en Lazovic gaat niet werken (denk ik), dus Koe zal snel genoeg overschakelen op 4-4-2.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » do jul 05, 2007 2:38 pm

Dankje Marijn :blush.gif:

Nee 433 gaat niet werken om de volgende redenen:

Lazovic is geen 433 spits, die komt veel beter uit de voeten in 442.
De enige speler die op een bepaalde manier geschikt is voor de spitspositie in 433 is Koné, maar Koné is ook tegelijkertijd de enige 'linksbuiten' die we hebben. Voor Farfan heeft het wel voordelen want ik vind de Farfan die rondom Vennegoor kon spelen in 433, komend vanaf de flank nog altijd de beste Farfan. Maar Beerens gaat naar Heerenveen lees ik net, dus er zal sowieso nog een aanvaller bij gaan komen bij ons neem ik aan.

Maar eigenlijk is dit natuurlijk geen Copa America-discussie :confused.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jul 05, 2007 2:39 pm

Ik denk dat Koeman koste wat kost met drie spitsen moet/wil gaan spelen. Kone, Farfan en Lazovic zijn veel te duur voor de bank.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 05, 2007 2:57 pm

NFP schreef:Voor Farfan heeft het wel voordelen want ik vind de Farfan die rondom Vennegoor kon spelen in 433, komend vanaf de flank nog altijd de beste Farfan. Maar Beerens gaat naar Heerenveen lees ik net, dus er zal sowieso nog een aanvaller bij gaan komen bij ons neem ik aan.
Maar Koné is een heel ander type spits dan Vennegoor. Met Vennegoor kon PSV de lange bal op Lange Jan spelen en kon Farfan gelijk zijn loopactie het centrum in maken. Koné is een type dat zelf veel aan de bal moet zijn. Daarom liep het het afgelopen jaar ook niet optimaal tussen die twee. Lazovic is wéér zo'n spits.

Overigens welkom, NFP! :cheer.gif:

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » do jul 05, 2007 3:17 pm

Ik vind Koné en Lazovic niet hetzelfde.
Koné is geen ideale 433-spits maar wat hij wel als voordeel heeft is het feit dat hij erg moeilijk van de bal te krijgen is, en hij dus als aanspeelpunt kan fungeren. Tuurlijk is hij anders als Vennegoor en moet hij ook nog een stuk slimmer worden in bepaalde dingen. Maar als je het rijtje Lazovic, Farfan, Koné hebt en je speelt 433 lijkt Koné me het meest geschikt om centraal te spelen. Maar dan is er dus geen plek voor Lazovic en ook niemand meer die op links kan spelen (of Guardado moet daar geschikt voor zijn).

Ben trouwens ook benieuwd naar Jonathan Reis.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 05, 2007 3:21 pm

Ik neem aan dat ze Farfan of Koné hopen te verkopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 05, 2007 3:23 pm

Zullen we het over de tactiek van PSV verder in dat topic hebben?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 05, 2007 3:26 pm

Hoe gaat het eigenlijk met Alex? Presteert hij een beetje?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » do jul 05, 2007 3:35 pm

Duke schreef:Zullen we het over de tactiek van PSV verder in dat topic hebben?
Doen we!

Alex doet het wel aardig.
Ik vind Brazilie erg slapjes tot nu toe, het moet bijna allemaal van Robinho komen, vooral in de 1ste 2 duels dan want tegen Ecuador deelde hij mee in de malaise. Gister zat er ook weer weinig bezieling in, komt mede door Dunga want die houd niet zo van frivoliteiten. Alex was één van de betere gister, heel degelijk achterin alleen werd ie soms weer even wat te nonchalant om het dan daarna gelijk te herstellen. Typisch Alex dus.

Wie vinden jullie de opvallende spelers tot nu toe op de Copa?

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do jul 05, 2007 4:42 pm

Leuk dat je er bent, NFP :ajaxsmiley.gif:

Altijd mooi om mensen hier te zien, die én kennis hebben én van een "andere club" zijn en zich ook nog weten te gedragen :headbang.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58797
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jul 05, 2007 7:35 pm

joey schreef:Hoe gaat het eigenlijk met Alex? Presteert hij een beetje?
Onder maat ... Heeft het moeilijk tegen die snelle mennekes ... tis niet de Alex zoals we hem bij Psv zagen.Vermoeid miisschien ?.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do jul 05, 2007 8:26 pm

Hij heeft een minder team om zich heen, hij is de klasse van PSV gewend :icon_biggrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58797
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jul 05, 2007 8:34 pm

Baseman schreef:Hij heeft een minder team om zich heen, hij is de klasse van PSV gewend :icon_biggrin.gif:
Ach, Alex heeft toch genoeg keren bewezen dat ie wel kan voetballen, ik houd het op een te lang seizoen ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jul 05, 2007 9:44 pm

NFP schreef:Ik heb hem net even gevolgd tijdens Mexico-Chili maar hij is in de rust gewisseld, misschien nog last van z'n blessure die hij in de Gold Cup opliep. Dat was ook de reden dat hij niet speelde in de eerste 2 groepduels.
Welkom, NFP.

Vond Guardado in de eerste helft behoorlijk flut spelen. Niet dat het alleen aan hem lag hoor. Medina speelde op rechts ook flut in de eerste helft. Het had voor een groot deel te maken met de distributie naar de flanken. Daar kwam Mexico tekort. Niet zo gek ook, met zo'n mongoïlide voetballer als Blanco. De meest logische wissel was Bautista in-Blanco uit geweest, maar Sanchez koos ervoor om Guardado eruit te halen voor Bautista, Medina naar links te verplaatsen en Blanco een beetje vanaf rechts te laten spelen. Blanco bleef er ergerlijk en traag door spelen, maar Medina kwam toen tenminste iets beter uit de verf.
NFP schreef:Wie vinden jullie de opvallende spelers tot nu toe op de Copa?
Tot nu toe vind ik het niveau niet bijzonder hoog. Van de grote namen is Riquelme ondanks alles gewoon bijzonder effectief. Robinho ook, maar eerlijk gezegd vind ik nog lang niet alles wat hij doet overtuigend genoeg. En het blijft een speler die maar matig met kansen weet om te springen.

Humberto Suazo en Correa bevallen me dit toernooi wel, bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » do jul 05, 2007 10:03 pm

Wat vind jij van Ochoa, Thomas?
Hele aardige keeper vind ik dat.
Ik geloof dat hij eigenlijk 2de keeper van Mexico is, maar hij keepte tegen Brazilie én Chili. Nog maar 21 jaar, lijkt me een groot talent. Weet jij wat meer over hem?

Wie mij verder opgevallen zijn zijn Nery Castillo, Jorge Valdivia en Oscar Cardozo. Eigenlijk vind ik Baretto ook wel een aardig toernooi spelen, word tijd voor een stapje hoger dan NEC?

Plaats reactie