Copa America

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58794
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jul 15, 2007 11:38 pm

Je vind het countervoetbal geweldig Thomas ?.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 15, 2007 11:46 pm

Niet per definitie, maar het was gewoon uitstekend gedaan door Vagner. Argentina laat overigens geen ruk zien. Ze hebben amper kansen gehad en het positiespel is flut. Messi is nergens.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » zo jul 15, 2007 11:50 pm

Brazilie speelt errug europees... goed verdedigend blok, afwachten en daarna combinerend afmaken. Argentinie heeft geen kans gehad.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58794
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jul 15, 2007 11:54 pm

Thomas schreef:Niet per definitie, maar het was gewoon uitstekend gedaan door Vagner. Argentina laat overigens geen ruk zien. Ze hebben amper kansen gehad en het positiespel is flut. Messi is nergens.

Kan zijn, maar ik vind dat Argentinië toch meer " voetbal " in huis heeft.Brazilië beperkte zich tot verdedigen om daarna op de counter toe te slaan.Afijn, zo'n Tevez komt tekort vind ik.Een stoorzender.Brazilië heeft me op dit toernooi nooit ' verwend " ....... maar daar zal niemand na het behalen van de titel meer over hebben denk ik ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 12:08 am

WP_LeGeNd schreef:Brazilie speelt errug europees... goed verdedigend blok, afwachten en daarna combinerend afmaken. Argentinie heeft geen kans gehad.
Precies. Argentina heeft alle kwaliteiten om goed aanvallend voetbal op de mat te leggen en heeft dat zo nu en dan ook gedaan (inderdaad vaker dan Brazil), maar ook zij vielen me toch wat tegen. Vandaag hebben ze amper kansen kunnen scheppen. Brazil zat kort op Riquelme, haalde de angel uit de aanval en ontblootte het zwakke positiespel van Argentina.

Zo, even aan m'n elftal van het toernooi puzzelen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 16, 2007 12:49 am

Nou, waar Argentinië mee bezig was kun je toch amper voetbal noemen. Harde knallen richting Messi en Tevez. Mogen ze lekker tegen die Braziliaanse reuzen opboksen. Want Messi en Tevez zijn natuurlijk ook huizenhoog. Verder ging bij Argentinië alles door het midden en had het nooit de tweede bal. Puur een kwestie van positiespel. In het centrum liepen de Argentijnen elkaar allemaal voor de voeten en als de bal een keer doorschoot naar een flank was er niemand om de bal op te vangen.

Brazilië verstoorde de opbouw goed en Riquelme was nergens. Adios, Argentina.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » ma jul 16, 2007 1:02 am

De omgekeerde wereld.
Normaal hoort Brazilie in schoonheid te sterven tegen Argentinie, nu was het andersom. Al was de schoonheid vandaag ver te zoeken bij Argentinie. Brazilie stond defensief gewoon erg goed (hand van Dunga) en hield de ruimtes erg klein voor Messi en met name Riquelme. De laatst genoemde werd door Josue en Mineiro gewoonweg geblokkeerd bij het uitoefenen van z'n favoriete bezigheid: in een niet al te hoog tempo strooien met passjes.

Vraag me af of men hier in Brazilie helemaal tevreden mee is maar er viel weinig op af te dingen vandaag. Argentinie miste gewoon het vernuft om zichzelf kansen te scheppen en Brazilie was zeer effectief.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 16, 2007 1:46 am

VI beschrijft:
Brazilië kinderlijk eenvoudig langs Argentinië

Tot de finale was er maar één ploeg die overtuigde tijdens het toernooi om de Copa América en dat was Argentinië. Maar in de eindstrijd kwamen de Albicelestes er verrassend genoeg niet aan te pas tegen Brazilië, dat opvallend gemakkelijk met 3-0 won. Roberto Fabian Ayala (foto) leidde met enkele fouten de ondergang in.
Een vroege goal bepaalde het verloop van de finale. Argentinië, dat alle vijf duels tijdens het toernooi had gewonnen, keek al na vier minuten tegen een achterstand aan tegen het Brazilië, dat zich zo moeizaam naar de finale had geworsteld. Elano verzond in de vierde minuut een diepe pass naar Julio Baptista, die profiteerde van de ruimte die Ayala hem bood en de bal hard en hoog langs doelman Roberto Abbondanzieri in het doel knalde: 1-0.

Geholpen door de voorsprong lieten de Brazilianen het initiatief aan de traag spelende Argentijnen, bij wie Carlos Tévez en Lionel Messi niet los kwamen van de verdedigers van de Seleção. Het handige tweetal had vaak te maken met dubbele dekking en kwam zelden in de buurt van de Braziliaanse zestien. Juan Roman Riquelme kon ook al niet veel uitrichten, al stichtte hij als enige gevaar met twee schoten, waarvan de eerste in de zevende minuut op de paal belandde en de tweede knap door doelman Doni uit de hoek werd gedoken in de 35ste minuut.

Argentinië was simpelweg machteloos tegen de stug verdedigende Goddelijke Kanaries. In negentig minuten voetbal kwamen de Gauchos slechts tot één soepele aanval, terwijl doelman Doni na de uithaal van Riquelme geen enkele keer reddend meer hoefde op te treden.

Brazilië scoorde nog wel, want zo foutloos als de Brazilianen verdedigden, zo slordig was bijvoorbeeld Ayala. In de veertigste minuut gleed de aanvoerder paniekerig en onnodig een voorzet van Daniel Alves in zijn eigen doel, Abbondanzieri was kansloos: 2-0. En Argentinië daarna ook, want uitgezonderd de knappe countergoal van Daniel Alves in de 69ste minuut viel er in de tweede helft niets meer te beleven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 3:55 pm

Bertje schreef:Nou, waar Argentinië mee bezig was kun je toch amper voetbal noemen. Harde knallen richting Messi en Tevez. Mogen ze lekker tegen die Braziliaanse reuzen opboksen. Want Messi en Tevez zijn natuurlijk ook huizenhoog. Verder ging bij Argentinië alles door het midden en had het nooit de tweede bal. Puur een kwestie van positiespel. In het centrum liepen de Argentijnen elkaar allemaal voor de voeten en als de bal een keer doorschoot naar een flank was er niemand om de bal op te vangen.

Brazilië verstoorde de opbouw goed en Riquelme was nergens. Adios, Argentina.
Zie het Veron-effect. Ik heb na de eerste wedstrijd al aangegeven dat Basile Veron eruit moest halen. Het tandem Veron-Riquelme werkt gewoon niet. En in deze vorm is het dan duidelijk wie je moet slachtofferen.


Mijn team van het toernooi:

------------Suazo---Castillo

Robinho------Riquelme----Valdivia
-----------Gilberto--Correa

---Gabi Milito--Marquez--Alex

-----------------Oswaldo



Bank: C.Rodriguez, Rojas, Torrado, Baptista, Ochoa, Daniel Alves, Messi.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op wo nov 14, 2007 11:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47249
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jul 16, 2007 4:30 pm

Gabi Milito was hardstikke slecht. Veroorzaakte penalty tegen Amerika. Laat Castillo uit zijn rug weglopen en ook gisteren was het een ramp.

Ik zou eerder voor Juan kiezen dan voor Alex. Alex maakte niet heel veel indruk vond ik. Juan maakte heel veel goed.

Riquelme heeft het voor mij gedaan. In de finale was hij nergens. Deed ook geen moeite om iets te doen maar eiste wel alle vrije trappen op.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 4:33 pm

Persoonlijk vond ik Ayala de onruststoker achterin bij Argentina. Heeft niets met z''n eigen goal te maken, maar gewoon met z'n algehele indruk. Ook de goal van Baptista was zijn fout.

Riquelme was in de finale nergens, net als de rest van z'n elftal. Riquelme heeft zichzelf dit toernooi ontstegen en z'n bloedvorm getoond, door heel beslissend te zijn in een team dat niet op hem afgesteld was.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma jul 16, 2007 10:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma jul 16, 2007 5:39 pm

Jöhnk schreef:
Hier ben ik het mee oneens. Als je je team op 1 speler afstemt dan moet dat een topper zijn. Riquelme is geen topper. Niet voor niets is hij mislukt in Europa. Op het WK kwam Riquelme er niet aan te pas tegen Torsten Frings. Daar zit je dan als trainer die het elftal heeft opgehangen aan die ene speler.

Dat het Zuid Amerikaanse spelletje hem beter ligt geloof ik overigens graag, want voetballen uit stilstand is toevallig een van zijn specialiteiten.
Riquelme is niet mislukt in Europa, hij was de hoofdrolspeler in het seizoen dat Villarreal een van de beste clubs van Europa was. Heeft in Spanje buitengewoon goed gepresteerd. Sowieso is het een topper, onder zijn leiding was Boca ook onverslaanbaar(ook voor een europese grootmacht als Real).

Riquelme is een creatief genie, met een inderdaad ouderwets aandoende stijl van spelen. Niettemin heeft hij zich dubbel en dwars bewezen. Wat hem echt parten speelt is niet zijn speelstijl of afhankelijkheid maar zijn persoonlijkheid; het is een echte eigenheimer, extreem introvert en gesloten. Zonde voor zijn carrière misschien maar ik vind het hem wel sieren.

wimpey schreef: Ik volg die Copa een beetje en het verschil met bijv. een EK is levensgroot. Het tempo en het kwalitatieve niveau ligt een stuk lager dan bijv. tijdens een EK het geval is. Riquelme kan tijdens dit toernooi de maestro zijn, maar hij kan dat in Europa of tijdens een WK dus niet.
Het is anders. Niet beter of slechter, anders. Je maakt de klassieke (europese) fout om te denken dat voetbal in Zuid amerika hetzelfde spelletje is als in Europa maar dan bij een andere temperatuur. In zijn puurste vorm is het echt totaal verschillend.
Wat opvalt is niet het niveau verschil(je kunt toch niet menen dat het EK 2004 van hoog niveau was, dat was een zeer mager tournooi; net als het WK overigens) maar het verschil in stijl. Het WK bijvoorbeeld, dat volledig gedomineerd werd door Europese ploegen, was een proeve van team organisatie. Italië was wat dat betreft de typische kampioen. De Copa laat juist het individualistische karakter van het Z-A voetbal zien. Hier waren het Robinho, Riquelme, Messi en Castillo die uitblonken, die in staat werden gesteld wedstrijden te beslissen. Het individu als tactiek, als doorslaggevende factor; in Europa en zeker op Ek's zie je dat nauwelijks.

Andere keuzes, andere tactiek, andere stijl. Niet minder, wel anders.

Just my 2 cents, ik vond het erg verfrissend.

Gebruikersavatar
NFP
Berichten: 262
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 6:19 pm

Bericht door NFP » ma jul 16, 2007 6:20 pm

Doni

Alex
Milito
Juan

Torrado
Gilberto Silva

Robinho
Riquelme
Messi

Castillo
Cardozo

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 10:39 pm

Dunga draagt de titel op aan alle kinderen van de wereld. :worshippy.gif:

Lionel
Berichten: 47249
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jul 16, 2007 10:44 pm

En wat hebben hun eraan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma jul 16, 2007 10:50 pm

Zij. ;)
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jul 17, 2007 12:35 am

Thomas schreef:Dunga draagt de titel op aan alle kinderen van de wereld. :worshippy.gif:
Zozo.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 17, 2007 8:56 am

Wat een held! Gaat hij de prijs zelf brengen? :aai.gif:

Lionel
Berichten: 47249
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jul 17, 2007 9:01 am

Thomas, wat hebben die kinderen eraan dan?
Als hij nou het prijzengeld schenkt ofzo aan Unicef zou ik zeggen dat het mooie woorden zijn. Maar nu......?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 17, 2007 10:30 am

Het was een mooie speech hoor. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jul 17, 2007 11:43 am

Recht uit z'n hart, zo te horen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di jul 17, 2007 11:53 am

Met veel open deuren. Deze prijs is voor alle hardwerkende Brazilianen die elke dag vroeg opstaan. Dit is om hen wat vreugde in hun leven te geven. Het is ook wel makkelijk scoren met zo'n speech....... Maar, misschien meent hij het wel.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 17, 2007 12:00 pm

Tsja, in Brazilie lopen er nogal wat mensen rond voor wie voetbal immense vreugde geeft, he. Waarbij voetbal een van de weinige dingen is die kinderen ook maar even de ellende om zich heen laat vergeten.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jul 17, 2007 12:18 pm

En nu is hun leven voor eventjes weer goed?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di jul 17, 2007 12:18 pm

Maar Thomas, 'alle kinderen in de wereld' is toch zeldzaam nietszeggend. Als hij nu, zoals Jabu, er een specifiekere roep uitpakt, dan had het nog iets van betekenis gehad, maar 'alle' kinderen in de gehele wereld, sorry, ik vind het wat sneue retoriek. En vooral historisch nietszeggend en betekenisloos.

Wat was de context van zijn uitspraken? Misschien dat die iets meer richting en nut eraan geven.

Plaats reactie