Cambodja

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Cambodja

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 02, 2007 11:25 am

Ik heb geen idee in welk topic dit thuishoort, maar ik wilde jullie dit niet laten missen :D
Het altijd rechtse Cambodja komt met dé oplossing tegen te veel buitenlanders in de ploegen:

Cambodja isoleert té goede buitenlanders

2/2/2007 9 :54

De clubs in Cambodja beginnen zonder spelers uit het buitenland aan de strijd om de Hun Sen Cup. De vreemdelingen zijn niet welkom. 'Ze zijn té goed', legde Sao Sokha, voorzitter van de nationale voetbalbond, uit aan Reuters.
De maatregel kwam er nadat de dertig clubs die aan het bekertoernooi meedoen daartoe hadden besloten. 'Ze zijn langer, sterker en hebben veel meer ervaring', voegde Sao Sokha toe. 'Het is niet eerlijk als we ze laten meedoen. In vergelijking met de Cambodjanen zijn de buitenlanders té goed.'

Vooral de spelers uit Noord-Korea en Brazilië die in Cambodja hun brood verdienen, zijn er het slachtoffer van. 'We discrimineren niet, maar willen de nationale spelers de kans geven te winnen en weer trots op zichzelf te worden.' In de Cambodjaanse competitie, die in mei begint, zijn de sterren van buiten Cambodja wél weer welkom.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr feb 02, 2007 11:27 am

op zich niet eens zo'n slecht idee... zou in nederland ook kunnen werken... bijvoorbeeld de cup (die toch al niet zoveel voorstelt) alleen nederlanders opstellen!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 02, 2007 11:47 am

Alleen zal dat vast niet mogen, alleen al vanuit de regels dat alle mensen uit de EU gelijk zijn.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr feb 02, 2007 12:28 pm

er kan wel een gentleman's agreement komen, volgens mij is iets vergelijkbaars in cambodja gebeurt!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr feb 02, 2007 12:52 pm

WP_LeGeNd schreef:op zich niet eens zo'n slecht idee... zou in nederland ook kunnen werken... bijvoorbeeld de cup (die toch al niet zoveel voorstelt) alleen nederlanders opstellen!
Je denkt dat het dan wel leuk is om te kijken? Sommige clubs kunnen niet eens een elftal opstellen dan.

Als we zo graag willen dat amateurclubs doorgaan in de beker kunnen we net zo goed met een 4-0 voorsprong aan de wedstrijd laten beginnen.

Het slaat allemaal nergens op in mijn ogen, als ze goed genoeg zijn kunnen ze een keertje stunten. Anders winnen ze de beker bij de amateurs maar.

Plaats reactie