Platini nieuwe voorzitter van de UEFA

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Platini nieuwe voorzitter van de UEFA

Bericht door joey » vr jan 26, 2007 1:08 pm

Platini gekozen tot voorzitter UEFA

DUSSELDORF - De Franse oud-voetballer Michel Platini is gekozen tot de nieuwe voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA.

In een stemming op vrijdag won hij het van de 77-jarige Zweed Lennart Johansson, de huidige preses van de UEFA. Platini won met 27 stemmen. 23 Landen spraken hun voorkeur uit voor Johansson.


De Zweed was de voorman van de voetbalbond sinds 1990. De verkiezing van Platini is uniek. Nooit eerder reikte een oud-speler tot een zo belangrijke functie binnen het voetbal.

1984

Platini was drie keer Europees voetballer van het jaar. In 1984 schoot hij Frankrijk met negen doelpunten naar de Europese titel.

Na zijn loopbaan was hij ondermeer bondscoach van Frankrijk. Sinds 2002 is hij lid van het dagelijks bestuur van zowel de UEFA als de wereldvoetbalbond FIFA.
nu.nl

Eindelijk is die oude dinosaurus weg! :cheer:

Platini wil meer kansen voor kleinere landen, bijvoorbeeld door maar drie deelnemers per land toe te staan in de CL.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 26, 2007 1:10 pm

Dat is gelijk ook het enige punt, waarover ze van mening verschilden. Voor ons kikkerlandje zou het een positief puntje kunnen betekenen. Eerst maar eens afwachten hoe hij zijn plannen wil gaan realiseren, maar ik ben ook blij dat Johansson met pensioen kan.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr jan 26, 2007 1:21 pm

Positief.
3 max per land zou de CL leuker maken (en dan bekijk ik het uit supportersoogpunt)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 26, 2007 1:52 pm

Peter schreef:Dat is gelijk ook het enige punt, waarover ze van mening verschilden. Voor ons kikkerlandje zou het een positief puntje kunnen betekenen. Eerst maar eens afwachten hoe hij zijn plannen wil gaan realiseren, maar ik ben ook blij dat Johansson met pensioen kan.
Inderdaad eerst maar eens kijken of er uit al dat gespin ook nog wat wol komt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr jan 26, 2007 4:20 pm

Platini is bobo onder de bobo's hoor. Ik weet het nog net zo niet, ik heb bij Platini de official toch vooral het beeld van iemand die zo buigzaam als het riet is. En daarnaast heeft hij natuurlijk ook veel van dezelfde conservatieve standpunten als zijn collega's.

Het is vooral een overwinning van Blatter vermoed ik, Johansson kon hem aardig partij bieden maar zijn relatie met Platini verloopt veel soepeler.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jan 26, 2007 5:12 pm

Ik vind Platini veel te veel met zijn handen in de aars van Blatter zitten. Mijn indruk van Johansson was dat hij minder corrupt is dan het zooitje dat nu bij de FIFA zit...

En die domme voetbalregeltjes van Platini spreken ook niet echt in zijn voordeel. Hij wil 4 doelpunten voor een overwinning. Alsof drie punten voor een overwinning aanvallender voetbal heeft opgeleverd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 26, 2007 5:42 pm

Doelpunten? :shock: ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr jan 26, 2007 11:15 pm

Punten :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za jan 27, 2007 11:31 am

Bertje schreef:Doelpunten? :shock: ;)
:blush:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 11:33 am

Alaindebanaan schreef:Punten :aai:
Ah, Bedankt!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 3:40 am

Veertig clubs in Champions League van Platini

www.voetbalonline.nl, 28 januari 2007 15:22 - De Champions League en de UEFA Cup zullen vanaf de zomer van 2009 een gedaanteverwisseling krijgen. Dat is tenminste de bedoeling van de pas gekozen voorzitter Michel Platini. De oud-voetballer zal bij zijn voorstellen zeker rekening moeten houden met de wensen van de oude garde, maar hij wil juist alle krachten bundelen en zodoende ook praten met de verschillende bonden, de clubs en de spelers.

Platini wil niet zozeer de grote landen aanpakken (door maximaal drie clubs per land toe te staan), maar meer ruimte scheppen voor de minder grote landen. Hij heeft een paar ideeën om deze wens te realiseren. Platini sluit niet uit dat het aantal deelnemers van de Champions League groter kan worden.

Een toernooi met veertig ploegen (acht groepen van vijf clubs, waarvan er twee door gaan naar de knock-out) hoort zeker tot de mogelijkheden. In dat geval zouden de toplanden hun 'vierde' club kunnen behouden, maar krijgen meer clubs de kans om aan het toernooi deel te nemen.

Het is de bedoeling dat tenminste de helft van de deelnemers aan de Champions League daadwerkelijk landskampioen is. Een niet onbelangrijk nadeel van deze uitbreiding van het aantal deelnemers is de toename van het aantal wedstrijden in de eerste ronde (acht in plaats van zes per ploeg, maar vier extra speeldagen in het programma). En dit laatste is een tegenspraak van de politiek om het programma voor de spelers minder zwaar te maken.
voetbalonline.nl

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 29, 2007 4:03 pm

Als het maar niet een tweede Uefa-cup wordt...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma jan 29, 2007 5:10 pm

3 clubs per land en 40 teams in de CL, 4 punten voor een overwinning. Mag ik Johansson terug?

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma jan 29, 2007 5:31 pm

De Blatter lijn, iedereen tevreden houden en dan lassen we gewoon een paar extra wedstrijdjes in. En maar zeuren dat de grote sterren niet thuis geven op de Wk's :redcard:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma jan 29, 2007 5:33 pm

Platini = Blatter.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 29, 2007 5:33 pm

Schandalig idee, natuurlijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 01, 2007 11:48 pm

Volgende 'slachtoffer':
UEFA-directeur Olsson weg na komst Platini

1/2/2007 18:52

Een week nadat Michel Platini Lennart Johansson onttroonde als voorzitter van de UEFA, besloot Lars-Christer Olsson op te stappen als directeur van de Europese voetbalbond.
Olsson was drie jaar als directeur in dienst bij de UEFA en in die periode werkte hij nauw samen met zijn landgenoot Johansson. Met Platini heeft hij blijkbaar geen goede band.

'Helaas, ik had willen aanblijven, maar er was een verschil van inzicht hoe we verder moeten gaan met de nieuwe leiding', verklaarde de 57-jarige bestuurder die in januari 2004 Gerhard Aigner opvolgde. 'Michel Platini is als individu een goed mens. Op het moment dat het nieuwe regime aan de macht kwam, voelde ik dat het tijd was op te stappen.'

Platini was vol lof over zijn ex-directeur. 'De laatste drie jaar heeft hij veel bereikt in een korte periode, waarvan als meest in het oog springend de verdeling van de inkomsten van het EK en de Champions League, betere banden met de nationale bonden en de introductie van duizenden trapveldjes in heel Europa.'

Gianni Infantino neemt op interimbasis de taken van Olsson waar. De 36-jarige Italiaan werkt al sinds 2004 bij de UEFA.

VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr feb 02, 2007 12:49 pm

Nog meer teams in de CL toelaten is absoluut een slecht idee. Dan krijg je alleen nog maar meer en mindere wedstrijden. Ik dacht dat het programma juist minder vol zou moeten worden?

Maar het is dus wel duidelijk dat Platini het niet aandurft grote landen een CL plaats af te pakken, anders was hij niet al direct met deze tweede vorm gekomen om iedereen zogenaamd tevreden te houden.

Plaats reactie