AT's voetballer van het seizoen 2006/2007

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 9:29 am

generaal schreef:
Thomas schreef:Huh? En wat dan van dit argument:
Thomas schreef: Ronaldo presteerde week in, week uit in de competitie. Kaká bereikte vooral unieke mijlpalen in een paar rondes CL. Natuurlijk blijft Kaká altijd een van de betere voetballers, maar ik vond eigenlijk alleen z'n CL-seizoen bijzonder indrukwekkend.
Ruud maakte Real Madrid persoonlijk kampioen en kreeg vier prijzen. In mijn optiek is hij ook de beste Nederlandse spits aller tijden.
Zonder Van Nistelrooij en/of Beckham was Real geen kampioen geworden, nee. Maar zonder Ronaldo was Man U ook geen kampioen geworden.

Op dat laatste zal ik maar niet reageren. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 9:38 am

Ach, misschien was Van Basten iets technischer dan VN. Maar maakt dat hem een betere spits? Een betere voetballer misschien.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 9:44 am

Misschien? Een paar jaar terug speelde Van Basten op 40-jarige leeftijd een wedstrijd met allerlei oud-Oranje internationals. Het ultieme bewijs dat je voetballen niet verleert kwam na een paar minuten al, toen Marco een hoge bal op sublieme wijze aannam met z'n buitenkant voet. Een balbehandeling die Van Nistelrooij in z'n beste jaren -die geenszins achter hem liggen- nooit heeft vertoond. RvN is een geweldige spits en goalgetter, in technisch opzicht wellicht wat onderschat, maar qua techniek zit er tussen hem en San Marco wel een lichtjaar van verschil.

Maar goed, een slechte bondscoach wordt vanzelf een slechte voetballer en later zelfs een slecht mens. Hoe goed hij ook was.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jul 27, 2007 9:59 am

LucaS schreef:Meer een type Geels/Kieft dan een briljante voetballer.

Vandaar ook Kaka, (maar volg de Italiaanse competitie niet echt)
Voor mij de reden om toch maar te kiezen voor Ruud. Kaká was geweldig in de latere rondes van de CL, maar in de Serie A en in de Coppa was het vrij matig, hoor. De Gazzetta (die ontzettend streng is) heeft hem beloond met een goede 6.21 voor al zijn optredens in de Serie A en in de Coppa kwam hij niet verder dan een 5.5. Daarmee komt hij bij lange na niet in de top van het klassement voor, want Totti en Zlatan scoorden bijvoorbeeld echt wel een stukje hoger.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 9:59 am

Thomas schreef:Misschien? Een paar jaar terug speelde Van Basten op 40-jarige leeftijd een wedstrijd met allerlei oud-Oranje internationals. Het ultieme bewijs dat je voetballen niet verleert kwam na een paar minuten al, toen Marco een hoge bal op sublieme wijze aannam met z'n buitenkant voet. Een balbehandeling die Van Nistelrooij in z'n beste jaren -die geenszins achter hem liggen- nooit heeft vertoond. RvN is een geweldige spits en goalgetter, in technisch opzicht wellicht wat onderschat, maar qua techniek zit er tussen hem en San Marco wel een lichtjaar van verschil.

Maar goed, een slechte bondscoach wordt vanzelf een slechte voetballer en later zelfs een slecht mens. Hoe goed hij ook was.
Van Nistelrooij heeft daarentegen de kwaliteit om zichzelf goed af te schermen en zich niet geblesseerd te laten schoppen. Wat is belangrijker?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:04 am

Och, Van Basten heeft nog wel wat kunnen presteren hoor. Zo heeft hij Europacups gewonnen, bijvoorbeeld.
Peter schreef:
LucaS schreef:Meer een type Geels/Kieft dan een briljante voetballer.

Vandaar ook Kaka, (maar volg de Italiaanse competitie niet echt)
Voor mij de reden om toch maar te kiezen voor Ruud. Kaká was geweldig in de latere rondes van de CL, maar in de Serie A en in de Coppa was het vrij matig, hoor. De Gazzetta (die ontzettend streng is) heeft hem beloond met een goede 6.21 voor al zijn optredens in de Serie A en in de Coppa kwam hij niet verder dan een 5.5. Daarmee komt hij bij lange na niet in de top van het klassement voor, want Totti en Zlatan scoorden bijvoorbeeld echt wel een stukje hoger.
Kijk, daar hebben we wat aan, Peter. Mooi bewijs, aangezien men het niet van mij wilde aannemen. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jul 27, 2007 10:04 am

Wat een onzin, zeg. Natuurlijk is vBasten een betere spits dan vNistelrooy. Ruud is een geweldige clubvoetballer, iets wat Marco natuurlijk ook was. Marco stond er alleen altijd wel op de punten dat je er moest staan en daardoor is zijn prijzenkast ook een heel stukje indrukwekkender.

Dood en doodzonde dat hij te vroeg moest stoppen. Ik zie hem nog in dat suèdejasje naar de middenstip van San Siro sjokken voor een daverend afscheid, waarbij zelfs Fabio het te zwaar van kreeg. Ik krijg daar nu nog de tranen van in de ogen.

http://www.youtube.com/watch?v=XuRhxhrE ... ed&search=

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 10:15 am

Van Basten is helemaal niet natuurlijk een betere spits dan Van Nistelrooy.

Van Basten had geluk dat hij een perfect voetballend team achter zich had in Milaan. En veel meer dan die ene wonderschone volley heeft hij in 88 ook niet laten zien. De goal van kieft was in mijn ogen veel belangrijker, toen stond Nederland op de rand van uitschakeling.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 10:17 am

Harm schreef:
Thomas schreef:Misschien? Een paar jaar terug speelde Van Basten op 40-jarige leeftijd een wedstrijd met allerlei oud-Oranje internationals. Het ultieme bewijs dat je voetballen niet verleert kwam na een paar minuten al, toen Marco een hoge bal op sublieme wijze aannam met z'n buitenkant voet. Een balbehandeling die Van Nistelrooij in z'n beste jaren -die geenszins achter hem liggen- nooit heeft vertoond. RvN is een geweldige spits en goalgetter, in technisch opzicht wellicht wat onderschat, maar qua techniek zit er tussen hem en San Marco wel een lichtjaar van verschil.

Maar goed, een slechte bondscoach wordt vanzelf een slechte voetballer en later zelfs een slecht mens. Hoe goed hij ook was.
Van Nistelrooij heeft daarentegen de kwaliteit om zichzelf goed af te schermen en zich niet geblesseerd te laten schoppen. Wat is belangrijker?
Pardon? 2000 vergeten?

Van Basten was even doeltreffend, maar een stuk veelzijdiger als spits en al helemaal als aanvaller.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 10:18 am

Harm schreef:Van Basten is helemaal niet natuurlijk een betere spits dan Van Nistelrooy.

Van Basten had geluk dat hij een perfect voetballend team achter zich had in Milaan. En veel meer dan die ene wonderschone volley heeft hij in 88 ook niet laten zien. De goal van kieft was in mijn ogen veel belangrijker, toen stond Nederland op de rand van uitschakeling.
De winnende tegen Duitsland en een hattrick tegen Engeland in een wedstrijd waarin Nederland werd weggespeeld zeggen inderdaad niets. :aai.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:20 am

Wat maar weer des te duidelijker maakt dat Harm zich niet echt verdiept heeft in deze zaak en vooral probeert om de Ajacieden op de kast te krijgen. :smallgrin.gif: Er is namelijk geen niet-PSVer op aarde die zal beweren dat Van Nistelrooij beter is dan Van Basten.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jul 27, 2007 10:23 am

Misschien dat Ruud eens een keer een beeldje van Europees- of Wereldvoetballer mag lenen. Marco heeft er immers toch 5.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 10:25 am

Een Europa Cup is ook wel leuk op je nachtkastje.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 10:27 am

Thomas schreef:Wat maar weer des te duidelijker maakt dat Harm zich niet echt verdiept heeft in deze zaak en vooral probeert om de Ajacieden op de kast te krijgen. :smallgrin.gif: Er is namelijk geen niet-PSVer op aarde die zal beweren dat Van Nistelrooij beter is dan Van Basten.
Voetballer ja, niet spits.

Ook Van Nistelrooy heeft het Nederlands elftal er tegen Duitsland op het EK doorheen gesleept. Maar kon hij er iets aan doen dat hij geen 6 PSV'ers achter zich had om hem te steunen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:28 am

Peter schreef:Misschien dat Ruud eens een keer een beeldje van Europees- of Wereldvoetballer mag lenen. Marco heeft er immers toch 5.
Peter toch! Iedereen weet dat hij die prijzen alleen wist binnen te slepen dankzij het geweldige team achter hem.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 10:28 am

Lijkt me duidelijk dat dat Milan en Nederlands elftal wereldtop waren in tegenstelling tot de teams waar Van Nistelrooij in speelde.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 10:30 am

Volgens mij was het Manchester van Ruud zo slecht nog niet.

Edit: het was niet voor niets kort voor zijn komst nog Europees kampioen geworden.
Laatst gewijzigd door Bert op vr jul 27, 2007 10:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jul 27, 2007 10:30 am

Over wie zegt dat dan wat?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:31 am

En het lijkt mij ook duidelijk dat Van Basten zelf absolute wereldtop was en van grote waarde voor Milan. Anders blijf je er in zo'n goed en legendarisch Serie A-team niet in staan.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 10:41 am

Bertje schreef:Volgens mij was het Manchester van Ruud zo slecht nog niet.

Edit: het was niet voor niets kort voor zijn komst nog Europees kampioen geworden.
Tsja, en als je dan als Ferguson overmoedig wordt en je beste verdediger de laan uitstuurt, vervolgens Beckham afserveert en daar middelmaat voor terughaalt. En ook nog eens allemaal prutsers onder de doellijn zet.

Ondanks die dingen is Van Nistelrooy daar in een korte periode clubtopscoorder geworden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:41 am

Bertje schreef:Volgens mij was het Manchester van Ruud zo slecht nog niet.

Edit: het was niet voor niets kort voor zijn komst nog Europees kampioen geworden.
Met spitsen die als veel minder bekend zullen staan.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jul 27, 2007 10:43 am

Thomas schreef:
Bertje schreef:Volgens mij was het Manchester van Ruud zo slecht nog niet.

Edit: het was niet voor niets kort voor zijn komst nog Europees kampioen geworden.
Met spitsen die als veel minder bekend zullen staan.
En met Stam.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 27, 2007 10:44 am

Harm schreef:
Bertje schreef:Volgens mij was het Manchester van Ruud zo slecht nog niet.

Edit: het was niet voor niets kort voor zijn komst nog Europees kampioen geworden.
Tsja, en als je dan als Ferguson overmoedig wordt en je beste verdediger de laan uitstuurt, vervolgens Beckham afserveert en daar middelmaat voor terughaalt. En ook nog eens allemaal prutsers onder de doellijn zet.

Ondanks die dingen is Van Nistelrooy daar in een korte periode clubtopscoorder geworden.
Ook dan liepen er nog 'aardige voetballers' rond, hoor. Is er überhaupt ooit een team geweest waar Keane niet gegarandeerd zou spelen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jul 27, 2007 10:45 am

Het Giggs-Scholes-Keane-Beckham-middenveld was eigenlijk niet Van Nistelrooij-waardig. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » vr jul 27, 2007 5:32 pm

joey schreef:
generaal schreef:Ruud maakte Real Madrid persoonlijk kampioen en kreeg vier prijzen. In mijn optiek is hij ook de beste Nederlandse spits aller tijden.
Wel eens van Cruijff gehoord? :biggrin.gif:

In vergelijking met Cruijff en Van Basten is RVN een beperkte speler.
Waarom haal je Cruijff er bij? Die is überhaupt niet te vergelijken met Van Nistelrooy en met Van Basten.

Plaats reactie