Europees voetballer van het jaar

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Europees voetballer van het jaar

Bericht door FlaFlu » ma nov 27, 2006 4:34 pm

Het lijkt me dat we deze topic ieder jaar weer kunnen gebruiken.
Houllier vindt keus voor Cannavaro 'schandalig'

27/11/2006 15:28

Vooruitlopend op de officiële uitverkiezing van de Europees Voetballer van het Jaar betwist Gérard Houllier de uitslag al. Hij noemt de waarschijnlijke keuze voor Fabio Cannavaro 'een schandaal'.

De trainer van Olympique Lyon baseert zijn kritiek op de onderlinge wedstrijden van zijn team tegen Real Madrid. 'Je hoeft alleen maar te analyseren waartoe John Carew tegen Cannavaro in staat was in de Champions League.'

De Noorse spits scoorde nadat hij zich had ontdaan van de Italiaanse verdediger. Het duel eindigde in 2-2. 'Met die wedstrijd in het achterhoofd is de winst van Cannavaro een discutabele keuze.'

'Cannavaro speelde een sterk WK, maar geen groots seizoen. In vergelijking met andere spelers verdient hij het niet te winnen. Persoonlijk zou ik de prijs aan Gianluigi Buffon geven.' Die keuze van Houllier mag ook opvallend heten, omdat de doelman met Juventus na de zomer uitkomt in de Serie B.

'Het is een schandaal', gaat Houllier nog even door. 'En wat me het meest dwarszit is dat Thierry Henry, een speler die al jaren twintig goals per seizoen maakt en afgelopen seizoen in twee finales stond, niet eens in overweging is genomen. Rond hem was een negatieve campagne opgezet.'

Maandagavond zal de winnaar van de Gouden Bal in Parijs bekend worden gemaakt. Cannavaro wordt de vierde Italiaan die de prijs in ontvangst mag nemen. Gianni Rivera (1969), Paolo Rossi (1982) en Roberto Baggio (1993) gingen hem voor.
vi.nl

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 27, 2006 5:10 pm

Hij heeft wel een punt.
Ik vind het schandalig (maar wel begrijpelijk) dat Zidane de prijs kreeg voor beste speler van het WK, die prijs had Cannavaro verdiend. Maar sinds dat WK maakt Cannavaro geen geweldige indruk...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 27, 2006 5:14 pm

Hij heeft naar mijn herinnering alleen uitstekend gespeeld tegen Barcelona. Beide keren tegen Lyon had hij het erg moeilijk en van de week moest hij tegen Valencia naar de kant gehaald worden omdat Capello bang was dat hij een rode kaart op zou lopen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 27, 2006 5:16 pm

En daarvoor werd aan vrijwel alle spitsen gevraagd of ze wat minder hun best wilden doen tegen Juventus. Niet aan Henry, overigens, die Cannavaro he-le-maal zoek speelde in de Champions League. Ongelooflijk dat die man deze prijs niet krijgt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 17, 2006 9:24 pm

MADRID, 17 dicembre 2006 - Il Fifa World Player 2006 andrà a Fabio Cannavaro.

Hij versloeg Ronaldinho en Zidane, dus.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 17, 2006 9:26 pm

En kreeg vandaag een onterechte rode kaart tegen Espanyol. :D

Plaats reactie