Argentinië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 09, 2007 5:04 pm

Volgende week: Boca Juniors-River Plate.

Wellicht zonder Maurito, die last heeft van een spierblessure.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 13, 2007 6:15 pm

San Lorenzo-River Plate :cheer.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 22, 2007 12:59 am

Voor degenen die deze nog niet kennen:

Lachen, gieren, brullen om die prutser Palermo :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 1:54 pm

San Lorenzo grijpt Argentijnse landstitel

11/6/2007 8 :49

San Lorenzo is met nog één duel te gaan de nieuwe kampioen van Argentinië. De club van coach Ramón Díaz won met 4-2 van Arsenal en hield het gat met Boca Juniors, dat ook drie punten pakte bij Belgrano (1-0), op vier punten.

De Azulgranas dreigden even nog te moeten vrezen voor een spannend slot op de laatste speeldag van de Clausura. San Lorenzo verspeelde thuis in El Nuevo Gasómetro een 2-0 voorsprong. Gastón Fernández zorgde alsnog voor een groot feest door de score naar 3-2 en 4-2 te tillen.

Het kampioenschap van San Lorenzo houdt in dat er in de laatste twaalf competities acht verschillende kampioenen zijn gehuldigd. San Lorenzo was zelf voor het laatst in de Clausura van 2001 de gelukkige.


vi.nl

La Gata, La Gata, La Gata, La Gata, La Ga-taaa. :onfire.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » ma jun 11, 2007 2:47 pm

San Lorenzo heeft natuurlijk ook een magistraal elftal. Maar volgend jaar gaat Boca weer kampioen worden :headbang.gif: .

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 11, 2007 2:49 pm

Ik hoop juist dat River weer een beetje uit de slop raakt.
'Tegenstander drong aan strafschop te missen'

11/6/2007 11:08

Zoals zo vaak kende de Argentijnse competitie nu ook op de voorlaatste speeldag veel commotie. Het meest opmerkelijke moment was te zien bij Nueva Chicago tegen River Plate (2-2).

Scheidsrechter Rafael Furchi haalde zich de woede van Nueva Chicago op de hals door in blessuretijd eerst een vrije trap te geven en die vervolgens op advies van zijn grensrechter om te zetten in een strafschop voor River Plate.

De verontwaardiging was groot bij de thuisclub omdat de televisiebeelden zouden aantonen dat de overtreding echt buiten het zestienmetergebied was gemaakt. Van coach tot wisselspelers, iedereen ging het veld op om Furchi te overtuigen af te zien van de penalty.

Furchi was genoodzaakt de wedstrijd tijdelijk te staken. Na 21 hectische minuten kon Paulo Ferrari alsnog aanleggen van elf meter. Vlekkeloos benutte hij de strafschop en bezorgde hij River het punt dat het nodig had om in de voorronde van de Copa Libertadores te mogen uitkomen.

Althans, dat dacht iedereen. De arbiter liet de pingel echter overnemen omdat César Carranza nog in het veld stond. En dat terwijl de speler van Nueva Chicago al was gewisseld door zijn coach. In tweede aanleg scoorde Ferrari opnieuw, waardoor het toch nog 2-2 werd.

De doelpuntenmaker vertelde na afloop dat hij het dringende verzoek had gekregen van verschillende spelers van Nueva Chicago de strafschop bewust te missen. 'Maar ik heb gedaan wat ik moest doen', aldus Ferrari.

vi.nl

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za jun 16, 2007 5:42 pm

Zaráte is zo goed als verkocht aan Al-Sadd. De transfersom bedraagt zo'n 16 miljoen dollar en Zaráte tekent voor 2 seizoenen. Daarna hoopt hij de overstap naar een Europese topcompetitie te maken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 5:50 pm

Ik zou het een hele rare transfer vinden. Ik geloof het pas als hij straks in die woestijn staat te ballen.

Overigens maak ik me geen enkele zorgen over Zarate. Hij wil zich waarschijnlijk al snel financieel onafhankelijk voetballen. Die Europese top komt er uiteindelijk wel, al gaat hij zich natuurlijk niet zo snel ontwikkelen op deze manier.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za jun 16, 2007 6:20 pm

Thomas schreef:Ik zou het een hele rare transfer vinden. Ik geloof het pas als hij straks in die woestijn staat te ballen.

Overigens maak ik me geen enkele zorgen over Zarate. Hij wil zich waarschijnlijk al snel financieel onafhankelijk voetballen. Die Europese top komt er uiteindelijk wel, al gaat hij zich natuurlijk niet zo snel ontwikkelen op deze manier.
Z'n broer gaat ook met hem mee. Zal vooral voor de dollars zijn inderdaad. Op termijn gaat ie echt wel bij een absolute topclub aan de slag, maar je kunt beter 2 jaar geld scheppen in de woestijn dan voor een "lullig" salaris in Argentinië voetballen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 6:25 pm

Hij had deze zomer vast de stap naar Europa kunnen maken. Die hadden we volgend seizoen sowieso niet meer in Argentina gezien hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 17, 2007 9:24 am

Ariël Ortega is in een ontwenningskliniek opgenomen. Hij is aan de zuip.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 17, 2007 3:36 pm

Als ik zo moest voetballen zou ik ook veel zuipen. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jun 17, 2007 4:17 pm

Zonder dat ook, toch? :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 17, 2007 4:18 pm

Ik heb nu eenmaal een zwaar leven, Joey. :wink.gif: :bier.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jun 17, 2007 4:22 pm

joey schreef:Ariël Ortega is in een ontwenningskliniek opgenomen. Hij is aan de zuip.
Je krijgt dezelfde situatie als Jesse prof voetballer zou zijn..

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » ma jun 18, 2007 6:54 pm

http://www.kicker.de/fussball/bundeslig ... el/125689/
Volgens deze bron denkt Werder Bremen Ezequiel Lavezzi en Mauro Zaráte voor 6 miljoen euro per persoon over te kunnen nemen :drecul.gif: .

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 18, 2007 6:56 pm

Zou een uitstekende uitbreiding zijn van de Zuid-Amerikaanse enclave.

De Zarate naar de woestijn-geruchten lijken toch onzin te zijn. Maar Mauro gaat sowieso weg, zo lijkt het.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » ma jun 18, 2007 7:07 pm

Thomas schreef:Zou een uitstekende uitbreiding zijn van de Zuid-Amerikaanse enclave.

De Zarate naar de woestijn-geruchten lijken toch onzin te zijn. Maar Mauro gaat sowieso weg, zo lijkt het.
Het zou inderdaad een uitstekende uitbreiding zijn, maar geloof jij in die bedragen? Zaráte zou in z'n eentje toch al meer dan 12 miljoen euro moeten kosten lijkt me, dus waar haalt Werder het dan vandaan om 12 miljoen euro voor Lavezzi en Zaráte samen te willen betalen? Alsof je met een Schoenenreus-budget bij Tod's gaat shoppen. Ze zouden wel een ontzettend heerlijke aanval krijgen met die twee aankopen; Diego, Zaráte, Lavezzi als gouden trio en verder nog Klasnic, Almeida, Hunt en Rosenberg voor de breedte.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 18, 2007 7:17 pm

Nee, ik geloof inderdaad weinig van die bedragen.

Lavezzi heeft soms wel wat weg van Rosenberg. Een sterk verbeterde versie met dribbel dan. Als dit klopt dan neem ik aan dat Klose weggaat en de rol van spelers als Hunt, Klasnic en Almeida zo goed als uitgespeeld is.

Jammer dat Werder Carlos Alberto heeft aangetrokken.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » ma jun 18, 2007 7:22 pm

Ah, Carlos Alberto was ik nog vergeten. Dat wordt wel heel erg aanvallend dan als Carlos Alberto, Diego, Zaráte én Lavezzi in het veld staan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jun 18, 2007 10:14 pm

Als die spelers allemaal bij Werder spelen kan je de naam van Carlos Alberto wel schrappen. Maar ik denk dankzij deze transfer eerlijk gezegd dat de kans dat Diego vertrekt groot is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jun 19, 2007 5:38 am

Even iets anders. Danny Dyer presenteert een programma over voetbalhooliganisme. Hierin trekt hij heel de wereld over (Brazil, Argentina, de Balkan, Nederland, Turkije) en gaat hij op bezoek bij een aantal van de grootste firms. Tijdens deze aflevering gaat men sfeer proeven in Argentina. In mijn ogen een must see! Een aparte vorm van supporterschap, zoals in de uitzending wordt uitgelegd. Het programma is behoorlijk sensatiebelust, maar er zit zeker wel een kern van waarheid achter. De Barras Bravas hebben veel te zeggen. Voetbalgeweld op de tribunes is nog altijd een groot probleem in veel Zuid -en Midden-Amerikaanse landen. Als voetbal alles is, krijg je dit:

The Real Football Factories Argentina Deel I

The Real Football Factories Argentina Deel II

The Real Football Factories Argentina III

The Real Football Factories Argentina Deel IV

The Real Football Factories Argentina Deel V


De uitzending in Nederland met naast Ajax ook ADO, Feyenoord en Utrecht verschijnt binnenkort wel op Youtube, neem ik aan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jun 20, 2007 5:31 am

Thomas schreef:Ik hoop juist dat River weer een beetje uit de slop raakt.
'Tegenstander drong aan strafschop te missen'

11/6/2007 11:08

Zoals zo vaak kende de Argentijnse competitie nu ook op de voorlaatste speeldag veel commotie. Het meest opmerkelijke moment was te zien bij Nueva Chicago tegen River Plate (2-2).

Scheidsrechter Rafael Furchi haalde zich de woede van Nueva Chicago op de hals door in blessuretijd eerst een vrije trap te geven en die vervolgens op advies van zijn grensrechter om te zetten in een strafschop voor River Plate.

De verontwaardiging was groot bij de thuisclub omdat de televisiebeelden zouden aantonen dat de overtreding echt buiten het zestienmetergebied was gemaakt. Van coach tot wisselspelers, iedereen ging het veld op om Furchi te overtuigen af te zien van de penalty.

Furchi was genoodzaakt de wedstrijd tijdelijk te staken. Na 21 hectische minuten kon Paulo Ferrari alsnog aanleggen van elf meter. Vlekkeloos benutte hij de strafschop en bezorgde hij River het punt dat het nodig had om in de voorronde van de Copa Libertadores te mogen uitkomen.

Althans, dat dacht iedereen. De arbiter liet de pingel echter overnemen omdat César Carranza nog in het veld stond. En dat terwijl de speler van Nueva Chicago al was gewisseld door zijn coach. In tweede aanleg scoorde Ferrari opnieuw, waardoor het toch nog 2-2 werd.

De doelpuntenmaker vertelde na afloop dat hij het dringende verzoek had gekregen van verschillende spelers van Nueva Chicago de strafschop bewust te missen. 'Maar ik heb gedaan wat ik moest doen', aldus Ferrari.

vi.nl
En dat levert toch wel opmerkelijk beeldmateriaal op. De chaos ontketent zich nadat zo'n kwart van het filmpje zich heeft afgespeeld.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 22, 2007 9:31 pm

Clemente Rodríguez naar Espanyol.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr jun 22, 2007 10:41 pm

Over die pingel in je filmpje: hij word een hele meter buiten de 16-meter neergehaald. Dat zelfs de grens dat niet zag. Wel buitengweoon slim van hem om het strafschopgebied in te duiken.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie