Argentinië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 11:31 am

Wellicht hebben ze voor die rollen andere mensen? Geen idee, ik ken de selectie van Argentinië niet goed.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jan 22, 2008 12:01 pm

Ja, zoiets dacht ik ook al maar waarom dan Demichelis? Die kan er toch niet veel van? Die is ook geen basisspeler bij Argentinie. Zal het wel zien.

Thomas misschien?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 12:07 pm

Nou, Demichelis is natuurlijk zeker geen koekenbakker, om met wijlen Henk te praten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jan 22, 2008 12:08 pm

Denk dat er op zijn positie wel beteren rondlopen, anders hij wel in de basis gestaan bij Argentinie
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 22, 2008 12:12 pm

Natuurlijk zijn er betere spelers, maar spelers moeten ook zin in zo'n toernooi hebben. Maar met Demichelis kun je prima winnen, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di jan 22, 2008 12:14 pm

Moet wel lukken. Zeker met Aguero, Messi, Riquelme erbij..... Heb er zin in!
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 23, 2008 3:50 am

Rishi schreef:Ja, zoiets dacht ik ook al maar waarom dan Demichelis? Die kan er toch niet veel van? Die is ook geen basisspeler bij Argentinie. Zal het wel zien.

Thomas misschien?
Tsja, je kijkt toch eerst naar wat je nodig hebt. Demichelis kan als verdedigende middenvelder spelen en centraal achterin. Aan een extra spits is niet zoveel behoefte:


Arqueros: Oscar Ustari (Getafe, España) y Sergio Romero (AZ Alkmaar, Holanda).

Defensores: Pablo Zabaleta (Espanyol, España), Ezequiel Garay (Racing de Santander, España), Federico Fazio (Sevilla, España), Martín Demichelis (Bayern Munich, Alemania) y Cristian Ansaldi (Rubin Kasan, Rusia).

Volantes: Fernando Gago (Real Madrid), Ever Banega (Valencia), José Sosa (Bayern Munich), Javier Mascherano (Liverpool), Damián Escudero (Vélez Sársfield) y Juan Román Riquelme (Boca Juniors).

Delanteros: Gonzalo Higuaín (Real Madrid), Sergio Agüero (Atlético de Madrid), Angel Di María (Benfica, Portugal), Ezequiel Lavezzi (Nápoli, Italia) y Marco Ruben (River Plate).

Ontzettend veel individuele kwaliteit, maar ik ben benieuwd wat Batista gaat doen met Gago, Mascherano en Banega, die in principe alle drie het beste uit de verf komen in de positie van controleur/verdedigende middenvelder/pivote.

Ook interessant om te zien wie er op goal komt te staan, want Ustari en Romero zitten allebei voornamelijk op de bank.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 23, 2008 6:49 am

Dan denk ik toch wel Ustari.

Voorin hebben ze toch een partij spelers! Waar is Messi? Die wordt niet meegenomen?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 28, 2008 4:53 pm

Ik heb gisteravond Boca Juniors-River Plate in de Torneo Verano teruggezien. Simeone zal nog eens goed moeten gaan nadenken over hoe hij z'n ploeg wil neerzetten. De volgende opstelling gaat in ieder geval niet werken:

--------------------Abreu

Alexis Sánchez---Ortega----Rosales

---Archubi--------Ponzio------Augusto

----Tuzzio--------Cabral------Gerlo

-------------------Carrizo (GK)


Passarella leek er met iets anders maar vergelijkbaar materiaal ook al geen zak van te snappen, maar met zoveel lichtgewichten en spelers die matig zijn in de omschakeling speel je helemaal niets klaar. Vorig seizoen moest Ahumada zich al kapot spelen om al die technische jongens uit de brand te helpen en nu wordt Ponzio het slachtoffer. Augusto kan prima als rechtshalf fungeren, maar dan wel met een uitstekende controleur schuin achter zich en zonder iemand als Archubi naast zich.

Daarnaast heb je de driemansverdediging. Cabral vind ik een hele aardige verdediger, maar ik kreeg de indruk dat het de bedoeling was dat hij rugdekking moest verlenen aan z'n mandekker waar de zwervende Palacio tegenover stond met de bal en dat de overgebleven mandekker Palermo moest oppakken. Ponzio was immers geen optie voor de rugdekking, want die had Riquelme voor zich staan. Hoe dan ook, dat rugdekking verlenen vind ik niet een van de sterkste punten van Cabral. en Tuzzio en Gerlo gaan vrijwel altijd in de problemen komen tegen Palacio.

En dan hebben we nog het probleem van de aanval. Abreu kan geen bal vasthouden, kan niet kaatsen en is tegen een ploeg die dicht op de zestien verdedigt zoals Boca ook niet aanspeelbaar in de diepte. Al die zwervertjes bleven dus maar lopen met de bal omdat ze geen spits hadden om aan te spelen. Ik vond het in ieder geval een behoorlijk kansloze missie voor River.

Boca Juniors-River Plate 2-0 (Battaglia, Palermo)

Battaglia speelde weer eens uitstekend en scoorde dus de 1-0. Ik vond de 2-0 van Palermo verder wel geinig omdat hij aan de lat ging hangen om de bal in de goal te kunnen koppen. Dubieus, want in de regelementen staat dat een speler niet aan de lat mag hangen om er voordeel uit te halen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 29, 2008 8:53 pm

Thomas schreef:
Bewaking voor speler na shirtje ruilen met Verón
07/11/2007 15:43

Luciano Leguizamón heeft zich een berg ellende op de hals gehaald door na het rustsignaal op het veld shirtje te ruilen met Juan Sebastián Verón in de derby tegen Estudiantes. De spits van Gimnasia La Plata is uit de selectie gezet en wordt bewaakt.

De aanhang van Gimnasia reageerde furieus toen Leguizamón de grote vedette van de aartsrivaal bleek te bewonderen. Coach Julio Falcioni zag zich genoodzaakt hem te wisselen in de tweede helft.

'De passie van de fans heeft het gewonnen van de rede', probeerde Gimnasia-voorzitter Juan José Muñoz de gespannen stemming te sussen. 'Luciano heeft afgedaan bij de aanhang, ook al was hij zich niet bewust van de lading van zijn actie. Het moet eerst allemaal maar eens bezinken. Daarna is het tijd om zich te verontschuldigen.'

Leguizamón heeft al verklaard dat het hem niet om het shirt van Estudiantes ging, maar om het feit dat Verón zijn idool is. Bovendien had Verón hem juist om zíjn shirt gevraagd, vooraf al.

'Hij wilde mijn shirt voor iemand die hij kende die juist vanwege míj fan was geworden van Gimnasia. Ik heb gezegd dat ik dat na de wedstrijd wel wilde, maar hij gaf me de zijne al in de rust', aldus Leguizamón.

Verón benadrukte dat alle commotie het Argentijnse voetbal, dat al bol staat van geweld en bedreigingen, geen goed doet. 'Er is te veel hysterie in het voetbal', meent Verón. 'Dit helpt niet om het geweld een halt toe te roepen. Het is te gek voor woorden, men grijpt dit voorval aan om een nederlaag te wreken.'

Estudiantes won met 1-0 van Gimnasia, dat met tien man eindigde. 'Maar dat kwam niet omdat Luciano shirtje met mij heeft geruild', verzekerde de 32-jarige middenvelder en 63-voudige international.
vi.nl
Deze jongen heeft nu de overstap gemaakt naar Arsenal de Sarandi omdat de supporters en (dus) het bestuur hem niet meer moesten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 13, 2008 12:16 am

Even een situatie schetsen die zich tijdens de Torneo de Verano voordeed in de wedstrijd tussen Boca en San Lorenzo. Puur omdat ik het zelf volgens mij nog nooit eerder had gezien:

Ledesma (Boca) maakt zonder kaarten op zak een overtreding op Aureliano Torres, maar de scheids past de voordeelregel toe omdat SL in balbezit blijft. Er gaan zo'n 25 seconden voorbij en daarna maakt Ledesma nog een overtreding zo'n tien meter buiten het strafschopgebied. De scheidsrechter fluit nu wel, geeft twee keer achter elkaar geel en daarna rood.

Vond 't wel geinig.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 1:29 am

Thomas schreef:Even een situatie schetsen die zich tijdens de Torneo de Verano voordeed in de wedstrijd tussen Boca en San Lorenzo. Puur omdat ik het zelf volgens mij nog nooit eerder had gezien:

Ledesma (Boca) maakt zonder kaarten op zak een overtreding op Aureliano Torres, maar de scheids past de voordeelregel toe omdat SL in balbezit blijft. Er gaan zo'n 25 seconden voorbij en daarna maakt Ledesma nog een overtreding zo'n tien meter buiten het strafschopgebied. De scheidsrechter fluit nu wel, geeft twee keer achter elkaar geel en daarna rood.

Vond 't wel geinig.
Had het ook gezien. Wel geinig. Scheidsrechter kon het op een gegeven moment niet meer bijbenen, en trok zonder te mare gele kaarten.

Maidana is een aardige verdediger. Als rechtsback doet hij het prima. Behoorlijk wendbaar, barst van het duelkracht. Alleen zoekt hij altijd de zijkant op om uit te verdedigen. Centraal speelt hij solide, met niet al teveel ruimte in zijn rug. Kopsterk. Dacht dat ie ook in de belangstelling staat van Europese (top)clubs.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 1:34 am

Rechtsback? Volgens mij verwar je nu centrumverdediger Jonathan Maidana (29-7-'85) met z'n jongere broertje Matías Maidana (9-3-'87).

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 1:39 am

Thomas schreef:Rechtsback? Volgens mij verwar je nu centrumverdediger Jonathan Maidana (29-7-'85) met z'n jongere broertje Matías Maidana (9-3-'87).
Nou nee. Maidana speelde op de Torneo de Verano zowel rechtsback als centraal. Naast Paletta speelde of Silvestre of Caceres. Of het was centraal Silvestre-Roncaglia

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 1:45 am

D_skilled schreef:Nou nee. Maidana speelde op de Torneo de Verano zowel rechtsback als centraal. Naar Paletta speelde of Silvestre of Caceres. Of het was centraal Silvestre-Roncaglia
Tegen Racing speelde Maidana inderdaad als rechtsback. Dat was dus echter niet Jonathan Maidana, maar broertje Matías.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 1:47 am

Tegen Racing speelde Maidana inderdaad als rechtsback. Dat was dus echter niet Jonathan Maidana, maar broertje Matías.
Tsjonge, raak helemaal in de war. Volgens mij heb ik alleen in de laatste wedstrijd een Maidana centraal zien spelen. De voorafgaande wedstrijden zal dan wel het broertje van Maidana zijn geweest die rechtsback speelde.

Iedere commentator heeft het over Castroman. Veel heisa. Volgens mij was ie geflopt in Mexico door zijn gedrag.
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma feb 18, 2008 1:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 1:49 am

Jonathan is normaal gesproken basisspeler in het centrum. Matías komt net kijken.

Castromán is helemaal niet onaardig, maar inderdaad een beetje een nutter. En wat ie het komende half jaar bij Boca gaat doen weet ik ook niet.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 1:53 am

Thomas schreef:Jonathan is normaal gesproken basisspeler in het centrum. Matías komt net kijken.
Ik zag uit de drie wedstrijden van Boca drie keer een Maidana op de rechtsback positie spelen. Ok, dus dat is zijn broertje.

Die Uruguaan Gonzalez heeft mij ook niet echt kunnen overtuigen. Het goede gaat richting Europa, Maxi Pereira (Benfica) is een klasse beter.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 1:54 am

Thomas schreef:Jonathan is normaal gesproken basisspeler in het centrum. Matías komt net kijken.

Castromán is helemaal niet onaardig, maar inderdaad een beetje een nutter. En wat ie het komende half jaar bij Boca gaat doen weet ik ook niet.
Volgens mij is hij bankzitter. Hij zal soiewso Riquelme en misschien Leandro Gracian voor zich moeten dulden. Ben nog steeds niet kapot van Ledesma en Cardozo.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 1:57 am

Neri Cardozo vind ik niks, maar voor hem kan Dátolo spelen. Ledesma is steeds minder gaan spelen naarmate hij verder naar buiten gedreven werd. Er schijnt nog wel een transfer naar Lazio in het verschiet te liggen voor hem.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 2:03 am

Thomas schreef:Neri Cardozo vind ik niks, maar voor hem kan Dátolo spelen. Ledesma is steeds minder gaan spelen naarmate hij verder naar buiten gedreven werd. Er schijnt nog wel een transfer naar Lazio in het verschiet te liggen voor hem.
Wel schandalig dat Datolo zo weinig speelt, en een niks-kunner als Neri Cardozo speelt.

Heb het ook gelezen van Ledesma. Kan Boca nog wat centjes voor hem opboeren.

Vindt vooral Battaglia heel belangrijk voor het middenveld. Met lichtgewicht als Cardozo en in mindere mate Ledesma voor je.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 18, 2008 2:06 am

Battaglia is een klasbak. Jammer genoeg schijnt hij niet zo happig te zijn voor een nieuwe overstap naar Europa. Ze doen sowieso wel iets goed bij Boca, want Palacio wilde er ook jarenlang niet weg en Riquelme keerde normaal gesproken 'te vroeg' terug.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 18, 2008 2:10 am

Thomas schreef:Battaglia is een klasbak. Jammer genoeg schijnt hij niet zo happig te zijn voor een nieuwe overstap naar Europa. Ze doen sowieso wel iets goed bij Boca, want Palacio wilde er ook jarenlang niet weg en Riquelme keerde normaal gesproken 'te vroeg' terug.
Battaglia is inderdaad een klasbak. Moet mijn woorden inslikken, nadat ik zei dat het niks is voor Europa op zo'n leeftijd.

Palacio is iemand die clubliefde begeert boven het geld. Riquelme had nog in Europa horen te spelen.

Spelen wel oersaai voetbal. Palermo kan er geen ruk van, behalve goed koppen.

EDIT: Als je wat wil scouten dan moet je bij Lanus zijn. Wat vind je van Biglieri, Thomas? Vind Racing en San Lorenzo enigzins tegenvallen. Nog steeds de bekende en betere spelers die er nog spelen bij San L. Volgens mij was Steef gecharmeerd van Bilos, die wordt nu helemaal misbruikt en als linkshalf gebruikt.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo feb 27, 2008 1:51 am

Boca wil Palermo voor het leven binden

Boca Juniors onderzoekt de mogelijkheid om Martin Palermo voor de rest van zijn carrière vast te leggen. De Argentijnse club wil de populaire aanvaller een contract voor het leven geven.

"Dat zou zonder meer een blijk van waardering zijn", zegt bestuurslid Juan Carlos Crespi tegen Radio Mitre. "We moeten onze illustere voetballers koesteren. In de komende dagen gaan we de mogelijkheid tot een contract voor het leven bespreken."

De 34-jarige Palermo geldt als de populairste speler van Boca Juniors. De supporters dragen de makkelijk scorende spits op handen. Hij scoorde al 179 goals in het shirt van Boca en is daarmee nog één treffer verwijderd van het 69-jaar oude clubrecord van Antonio Varallo.

Bron: Voetbalprimeur/Argentijnse media
Goed nieuws voor de Boca fans maar minder goed voor mij, want deze boom van een kerel kan geen pepernoot over de grond raken. Ik had liever gezien dat wat nieuwe, frisse jongens de kans zouden krijgen, maar Palermo is inmiddels al zó razendpopulair dat je als bestuur daar niet omheen kan.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » wo feb 27, 2008 11:29 am

Nu Eduardo da Silva voor een lange tijd uitgeschakeld is, zou Darío Cvitanich van Banfield in beeld kunnen komen. Die is goed bezig in Argentinië en hij houdt ook een Kroatisch paspoort, dus dat zal geen problemen opleveren.

Plaats reactie