Brazilië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brazilië

Bericht door zeux » za apr 18, 2015 3:33 am

Zondag. Maracanã. Semifinal do Carioca. Vasco da Gama - Flamengo. En ik ben er bij. Zeeeeer benieuwd...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Brazilië

Bericht door Marillion » za apr 18, 2015 10:06 am

Gaaf! Dat zijn ook wel echt twee grote clubs in Brazilië. Ben benieuwd hoeveel volk daar nou op af komt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brazilië

Bericht door zeux » za apr 18, 2015 1:49 pm

Volgens mij heul veul. :-)

En intens, want grote rivaliteit. Begreep dat Vasco moet winnen om in de finale te komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brazilië

Bericht door zeux » zo apr 19, 2015 11:32 pm

Er waren 53.000 fans, viel dus wel mee, ik denk 80-90 % vol.

Veel gezang, veel gevloek (Flamengo verloor), intens, maar leuk om mee te maken. Bij het verlaten van het stadion nog even een spannend momentje met Flamengo supporters die door dranghekken dreigden te breken, maar de politie was er supersnel bij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Brazilië

Bericht door zeux » zo apr 19, 2015 11:34 pm

Dubbel
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Brazilië

Bericht door wimpey » ma apr 20, 2015 7:56 am

zeux schreef:Er waren 53.000 fans, viel dus wel mee, ik denk 80-90 % vol.

Veel gezang, veel gevloek (Flamengo verloor), intens, maar leuk om mee te maken. Bij het verlaten van het stadion nog even een spannend momentje met Flamengo supporters die door dranghekken dreigden te breken, maar de politie was er supersnel bij.
Vet! Zo'n bezoekje lijkt me alleen al vet met het oog op het vele eye-candy dat zich ongetwijfeld ook op de tribune bevindt. :neutral.gif:

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Brazilië

Bericht door Lionel » ma apr 20, 2015 8:31 am

Hoe was het Zeux?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Brazilië

Bericht door Arthur » ma apr 20, 2015 9:44 am

Ik weet nog toen ik een jaar of 15 geleden in Brazilië was hoe traag het voetbal daar leek te zijn. Is dat nog steeds zo of heeft Ajax ze inmiddels ingehaald? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brazilië

Bericht door zeux » ma apr 20, 2015 10:25 am

Het is vooral heel veel gedraaf. :-) beetje kip zonder kop. Wel heel open spel. Mourinho zou hier minder gedijen, zeg maar. :-) Ze proberen combinerend, met hier en daar zelfs nog een heuse dribbel, in de zestien te komen. Maar ook geregeld de hoop-van-zegen lange bal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brazilië

Bericht door zeux » ma apr 20, 2015 10:34 am

wimpey schreef:
zeux schreef:Er waren 53.000 fans, viel dus wel mee, ik denk 80-90 % vol.

Veel gezang, veel gevloek (Flamengo verloor), intens, maar leuk om mee te maken. Bij het verlaten van het stadion nog even een spannend momentje met Flamengo supporters die door dranghekken dreigden te breken, maar de politie was er supersnel bij.
Vet! Zo'n bezoekje lijkt me alleen al vet met het oog op het vele eye-candy dat zich ongetwijfeld ook op de tribune bevindt. :neutral.gif:
Nah, achter me zat een nogal forse dame, de tweede helft via mijn oren continu 'puta' naar scheids (die gaf een penalty aan Vasco) en spelers schreeuwde.

Voor mij zat een vent die na de goal zijn zwarte tshirt erg enthousiast snel wentelwiekend langs hoofden liet scheren. Die maakte de rest van de tweede helft dansjes voor de ogen van mijn steeds norser wordende achterbuurvrouw. Hij deelde kushandjes uit en 'bedankte' het vak van de Flamengo ultras. Dat was wel weer grappig.
Kun je je voorstellen dat een Feijenoord supporter uitgebreid (uitdagend) zijn overwinning viert tussen een groep Ajaxfans? Dat kan in wat ze de 'neutrale' zone noemen (waar ik zat).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Brazilië

Bericht door zeux » ma apr 20, 2015 2:44 pm

Ik zat trouwens even te kijken op zo'n transfermarktsite, maar zowel bij Vasco als bij Flamengo komt bijna geen speler boven de 'waarde' van 4 a 5 miljoen uit. Ze hebben ook geen internationals overigens.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Brazilië

Bericht door Duke » di nov 29, 2016 10:13 am

Chapecoense droomde van winst in Zuid-Amerikaanse Europa League

Het Braziliaanse voetbalelftal Chapecoense droomde van winst in de Copa Sudamericana, maar het vliegtuig crashte op weg naar Colombia, waar de eerste wedstrijd van de finale gespeeld zou worden tegen Atletico Nacional. Het moest de grootste overwinning uit de clubgeschiedenis worden, nu rouwt Chapeco. (Updates over de vliegramp vindt u hier)

De club wilde geschiedenis schrijven, staat er met uitroeptekens in het laatste twitterbericht van de club. 'Vamos em busca da flechada histórica!' Het moet getweet zijn vlak voordat de selectie in het vliegtuig van LaMia Airlines stapte, vluchtnummer 2933 naar Medellin. Vol vertrouwen waren de spelers op weg naar de finale van de Copa Sudamericana. De titel als kroon op twee bijzondere seizoenen.

Enkele jaren geleden nog hield de bescheiden club, ooit opgericht om het voetbal weer een impuls te geven in de stad, bijna op te bestaan. Door de economische crisis en administratieve problemen was er nauwelijks geld. Spelers hadden nauwelijks inkomsten en moesten vaak noodgedwongen met het openbaar vervoer naar de trainingen en wedstrijden, vertelde aanvaller Bruno Rangel drie jaar geleden in een interview.

Maar twee jaar geleden promoveerde Chapecoense weer naar de hoogste Braziliaanse voetbalcompetitie Série A. De supporters uit Chapeco, een stadje waar een kleine 200 duizend mensen wonen, hadden daar 45 jaar op moeten wachten.

Het eerste jaar wist Associação Chapecoense de Futebol, zoals de club voluit heet, zich al knap te handhaven in de hoogste divisie. Deze week nog verloor Chapecoense met 1-0 van de Braziliaanse kampioen Palmeiras, maar de club hoefde zich ook het tweede seizoen geen zorgen te maken. Op de ranglijst staat het op plek 9, na 37 competitieronden. De laatste wedstrijd van het seizoen stond gepland voor zondag; de plek in de Série A zou niet meer in gevaar komen tegen Atlético Mineiro.

Wonderlijke tocht
Maar met de nationale competitie was Chapecoense al lang niet meer bezig. Veel belangrijker was de strijd om de Copa Sudamericana, na de Copa Libertadores het belangrijkste Zuid-Amerikaanse voetbaltoernooi. Te vergelijken met de Europa League.

In die Copa Sudamericana was Chape, ook wel Orkaan van het Westen, bezig aan een wonderlijke tocht naar de finale. In de achtste finale zwijnde Chapecoense na twee keer 0-0 en penalty's tegen het Argentijnse Independiente. Een ronde later werd Junior uit Colombia aan de kant gezet.

De zwaarste tegenstander troffen ze in de halve finale: de Argentijnse grootmacht San Lorenzo. In Buenos Aires hield Chapecoense de Argentijnse nummer twee van vorig seizoen knap op een 1-1. Thuis in de Arena Condá in Chapeco werd het 0-0, voldoende voor een plek in de finale.

De eerste van de twee finalewedstrijden zou worden gespeeld in Colombia, op bezoek bij Atlético Nacional. Na een tussenstop in Bolivia was het vliegtuig op weg naar vliegveld José Maria Córdova nabij Medellín. Volgens de Colombiaanse luchtvaartautoriteiten was mogelijk een elektrische storing de oorzaak van de crash. Het toestel stortte neer vlakbij het plaatsje La Union, zo'n 50 kilometer van Medellín.

Winst van de Copa Libertadores was de grote droom van Chapecoense. Nu moet men vrezen voor het voortbestaan van de club op het hoogste niveau. 'De Zuid-Amerikaanse voetbalfamilie is diep geschokt', schreef de Zuid-Amerikaanse voetbalbond Conmebol in een korte verklaring na de ramp. 'Tot nader order zijn alle wedstrijden uitgesteld.'
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Brazilië

Bericht door beelzebub » di nov 29, 2016 10:25 am

Hmmz triest. Dit zou in het rijtje passen van Torino, Man United, het Kleurrijk Elftal en het Zambiaanse nationale elftal. Naar verluidt hebben de twee doelmannen en een verdediger het overleefd, maar nog niks is bevestigd:
https://www.theguardian.com/world/live/ ... bia-latest

Nog een andere kleine sidestep... Afgelopen juli won Atletico Nacional nog de Zuid-Amerikaans equivalent van de Champions league (met onze eigen Davinson Sanchez) en een kleine vier maanden later staan ze in de finale van de Zuid-Amerikaanse equivalent van de Europa league. Hoe dan? :confused.gif:

Edit: Het is i.i.g. mogelijk. En aangezien Atletico Nacional niet tegen zichzelf mag spelen voor de Zuid-Amerikaanse supercup als ze deze prijs hadden gepakt zijn daar ook regels voor: https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Recopa_Sudamericana
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Brazilië

Bericht door InnerHarbour » di nov 29, 2016 12:19 pm

Ik lees net dat Argentinie met Messi een paar weken geleden in hetzelfde chartertoestel zat.
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Brazilië

Bericht door beelzebub » di nov 29, 2016 12:42 pm

Wat is je bron IH? Je zit toch niet aan de duim van Cruijff te sabbelen he? :ajaxsmiley.gif:

Ik noemde een aantal voor mij bekende (vlieg)incidenten, maar de lijst is langer:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... orts_teams

Zo vergaat het de achterblijvers in de kleedkamer...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Brazilië

Bericht door Monkey Tonk » di nov 29, 2016 6:21 pm


Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Brazilië

Bericht door beelzebub » di nov 29, 2016 8:53 pm

Mooie steunbetuiging van Torino
En van hun eigen Twitter: "Laat dit het laatste beeld zijn van onze strijders.."
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Brazilië

Bericht door InnerHarbour » wo nov 30, 2016 9:52 pm

Blijkt dat het toestel te weinig brandstof bij zich had, menselijke fout of dacht er iemand dat het tanken in Colombia goedkoper was?

AD
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Brazilië

Bericht door elliquido » wo nov 30, 2016 11:43 pm

Die Dennis bergkamp was niet zo gek dus...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Brazilië

Bericht door elliquido » wo nov 30, 2016 11:46 pm

Geeft je wel te denken waarom clubs niet in 2 delen vliegen. Zeker clubs als Madrid en City bijvoorbeeld met selectiewaardes van miljoen miljard.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Brazilië

Bericht door Cruijff » wo nov 30, 2016 11:59 pm

elliquido schreef:Geeft je wel te denken waarom clubs niet in 2 delen vliegen. Zeker clubs als Madrid en City bijvoorbeeld met selectiewaardes van miljoen miljard.
Verkeer op de weg levert statistisch gezien nog altijd een veelvoud aan doden op in vergelijking met vliegverkeer. Dus de spelersbussen voortaan ook in 5 of 6 auto's opsplitsen? Worden Messi en Neymar gewoon weer door hun vader naar de wedstrijden gereden. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Brazilië

Bericht door Arthur » do dec 01, 2016 9:58 am

Cruijff schreef:Worden Messi en Neymar gewoon weer door hun vader naar de wedstrijden gereden. :smile-ajax.gif:
Hebben ze wel meer tijd om met hun vaders te overleggen hoe ze hun belasting kunnen ontduiken zonder gepakt te worden.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Brazilië

Bericht door elliquido » do dec 01, 2016 11:43 am

Cruijff schreef:
elliquido schreef:Geeft je wel te denken waarom clubs niet in 2 delen vliegen. Zeker clubs als Madrid en City bijvoorbeeld met selectiewaardes van miljoen miljard.
Verkeer op de weg levert statistisch gezien nog altijd een veelvoud aan doden op in vergelijking met vliegverkeer. Dus de spelersbussen voortaan ook in 5 of 6 auto's opsplitsen? Worden Messi en Neymar gewoon weer door hun vader naar de wedstrijden gereden. :smile-ajax.gif:
Zou je ook kunnen doen, maar een klapper met een vliegtuig is meestal iets dodelijker. Komt minder voor gelukkig, maar als het gebeurd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Brazilië

Bericht door Cruijff » do dec 01, 2016 12:37 pm

Arthur schreef:
Cruijff schreef:Worden Messi en Neymar gewoon weer door hun vader naar de wedstrijden gereden. :smile-ajax.gif:
Hebben ze wel meer tijd om met hun vaders te overleggen hoe ze hun belasting kunnen ontduiken zonder gepakt te worden.
:smallgrin.gif:
elliquido schreef:
Cruijff schreef:Verkeer op de weg levert statistisch gezien nog altijd een veelvoud aan doden op in vergelijking met vliegverkeer. Dus de spelersbussen voortaan ook in 5 of 6 auto's opsplitsen? Worden Messi en Neymar gewoon weer door hun vader naar de wedstrijden gereden. :smile-ajax.gif:
Zou je ook kunnen doen, maar een klapper met een vliegtuig is meestal iets dodelijker. Komt minder voor gelukkig, maar als het gebeurd.
Jep een klapper met een vliegtuig is doorgaans voor het grootste deel van de inzittenden catastrofaal. Neemt echter nog steeds niet weg dat er zowel in absolute als relatieve aanvallen meer doden vallen door ongelukken op de weg dan in de lucht.

Ajax heeft in 2016 nog één Europese uitwedstrijd, naar Luik zal men gewoon op de woensdag voor de wedstrijd met de spelersbus rijden. Deed men bij de CL uitwedstrijd tegen Borussia Dortmund ook. Bergkamp, die toen nog naast De Boer op de bank zat was naar die uitwedstrijd dus wel mee maar naar Manchester City en Real Madrid niet.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Brazilië

Bericht door elliquido » do dec 01, 2016 1:50 pm

Ja heel leuk die statistieken, maar jij weet net zo goed als ik dat bijvoorbeeld de board van Microsoft nooit in 1 vliegtuig Zit, en voor veel bedrijven geldt dat zij hun Core personeel nooit in 1 vlucht laten gaan.

Waarom voor voetbal dan wel. Enorm bedrijfsrisico.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie