Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » vr mei 04, 2007 4:21 pm

Voetske schreef:Tjonge wat was die commentator slecht zeg ...
Maar niet zo slecht als ManU. My god, ongehoord hoe een ploeg die zo'n goed seizoen speelt zo ontstellend slecht staat te spelen. Ja Milan speelde goed en zette ManU stevig vast maar dat was dan ook alles wat men hoefde te doen; de verdediging schoot ze er bijna zelf in. Afgeschminkt, geen speler die ook maar op de helft van zijn kunnen speelde. :nooo.gif:

Mooi voor Liverpool dat loon naar werken kreeg en Milan dat heel sterk is gekomen uit een moeilijk dal. Ze doen me wat denken aan Real van een aantal jaren terug; een ervaren -oude- ploeg die al lang bij elkaar is en in de competitie niet meer 100 % constant is maar zich in grote wedstrijden altijd weet op te laden. En dat zonder echte topspits bovendien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mei 04, 2007 5:17 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ja Milan speelde goed en zette ManU stevig vast maar dat was dan ook alles wat men hoefde te doen; de verdediging schoot ze er bijna zelf in.
Inderdaad, neem dat doelpunt van Seedorf. Heb zelden balverlies zo zien aankomen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr mei 04, 2007 11:10 pm

joey schreef:Je bent niet de enige, Frank. Ik zoek me ook rot.
En als je er dan één hebt gevonden, dan komt er een andere smilie op het scherm te staan.

Ach, het heeft sommige mensen van de straat gehouden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za mei 05, 2007 9:29 am

Dan komt er een andere? Dat heb ik nog niet meegemaakt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za mei 05, 2007 6:15 pm

Bij mij wel.

En de codes kloppen niet. Als ik pukey.gif doe krijg je dit: :pukey.gif: Wat heeft dat in godsnaam met :furious3.gif: te maken?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 05, 2007 6:20 pm

Zie de smilies-topic. Komt allemaal goed als Ray terug is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 4:01 am

joey schreef:Het is zó mooi om te zien hoe Kakà ruimte maakt. Met speels gemak. Wat een geweldenaar.
Er is volgens mij ook geen enkele speler die zo'n versnelling aan de bal heeft. Het is ongekend hoeveel schijnbaar overeenkomende doelpunten hij maakt. Heel vaak ter hoogte van een van de palen het strafschopgebied induiken voor de eindpass of met de bal aan de voet en koelbloedig afmaken.
Peter schreef:Heb erg genoten van dit Milan. De onkunde bij ManU droop er van af. Ik heb dan ook geen moment het gevoel gehad dat we hier te maken hebben met de kampioen van Engeland, hoor.
Ik heb ook met volle teugen genoten van Milan, Peter, maar je doet Manchester op basis van deze twee wedstrijden tekort door te doen alsof ze er niets van kunnen. Manchester United heeft haar eigen publiek in de competitie vrijwel week in week uit met een on-Engelse speelstijl weten te vermaken. En men is de meer dan terechte kampioen van Engeland. In de CL hebben ze inderdaad minder indruk gemaakt en tegen Milan zijn ze waarschijnlijk (meer dan terecht) uitgeschakeld juist omdat ze on-Engels spelen. Milan had het veel moeilijker gehad met Liverpool of Chelsea.

Overigens maak ik me zorgen over de CL. Milan draaide een dramatische eerste seizoenshelft, behaalde via de voorronde het eindtoernooi, staat op dit moment vierde in de Serie A maar mag zich straks wel de beste van Europa noemen. Hetzelfde geldt min of meer voor Liverpool.


En eindelijk wat meer kritiek op Mourinho en zijn Chelsea:
'Benítez en Mourinho vernielen het voetbal'

8/5/2007 10:15

Jorge Valdano vindt het hedendaagse voetbal maar niets. Hij ergerde zich bijvoorbeeld mateloos aan de halve finale in de Champions League tussen Liverpool en Chelsea: 'Het is een drol aan een stokje.'

De Argentijn Valdano was als speler wereldkampioen in 1986 en boekte later succes als coach van Real Madrid, dat hij in 1995 naar de Spaanse titel loodste. Maar de zelfverklaarde voetbalfilosoof geniet niet meer van het spelletje, zo blijkt uit zijn laatste column in Marca. 'Voetbal bestaat uit gevoel, uit verwachtingen. Anfield is wat dat betreft een onovertroffen plaats. Hang een drol aan een stokje in het midden van dit gepassioneerde, knotsgekke stadion en de mensen zullen zeggen dat het een kunstwerk is. Maar dat is het niet: het is een drol aan een stokje.'

Valdano probeert te zeggen dat door de intense beleving op Anfield alle lelijks mooi lijkt. Zoals Liverpool-Chelsea van vorige dinsdag. 'Chelsea en Liverpool zijn het duidelijkste voorbeeld van de richting waarin het voetbal gaat: heel intens, heel collectief, heel tactisch, heel fysiek en heel direct. Maar: een korte pass? Nee. Een schijnbeweging? Nee. Een tempoversnelling? Nee. Een een-tweetje? No. Een panna? Nee. Een hakje? Doe niet zo mal! Niets daarvan. De extreme controle waarmee beide ploegen de halve finale speelden, neutraliseerde elke creatieve gedachte, elk moment van buitengewone kunde.'

'Als Didier Drogba de beste speler was in de eerste wedstrijd, dan was dat puur en alleen omdat hij degene was die het snelste liep, het hoogste sprong en het hardste de duels aanging. Zulke extreme intensiteit vaagt alle talent weg. Zelfs een speler met de klasse van Joe Cole raakt dan gedesoriënteerd. Als het voetbal de richting opgaat die Chelsea en Liverpool zijn ingeslagen, dan moeten we ons voorbereiden afscheid te nemen van elke uiting van slimheid en talent waarvan we de laatste eeuw zo hebben genoten.'

Valdano rekent het beide coaches aan, die volgens hem zo handelen omdat ze zelf gefrustreerde en gemankeerde voetballers waren. 'Ze hebben twee dingen gemeen: een onbevredigde honger naar glorie en een verlangen alles onder controle te hebben. Deze eigenschappen hebben één oorzaak: noch José Mourinho, noch Rafael Benítez heeft het als speler gemaakt. En dus stoppen ze al hun ijdelheid in het coachen.'

'Degenen die zelf niet voldoende talent hadden, geloven niet in het talent van hun spelers. Ze geloven niet in de kwaliteit te improviseren en zo wedstrijden te winnen. Kortom, Benítez en Mourinho zijn precies het soort coaches dat Benítez en Mourinho nodig hadden om het zelf te maken als speler.'
vi.nl

Mr. Ajax
Berichten: 14551
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 23, 2007 2:13 pm

Vanavond de finale!

Ik kijk er erg naar uit! Ik denk trouwens dat Milan hem gaat pakken.

Wat denken jullie?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41022
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo mei 23, 2007 2:22 pm

Dat verwacht ik ook wel. Milan heeft behoorlijk overtuigd in de halve finale. Maar toch is Liverpool niet te onderschatten. Beide ploegen richten zich volgens mij al een tijdje alleen op deze wedstrijd en Liverpool is goed in staat om zich op één wedstrijd te richten. Het ziet er vaak niet uit wat ze doen maar Benitez heeft zijn zaakjes best voor elkaar.

Maar goed, de kwaliteit die Milan in huis heeft zou toch de doorslag moeten kunnen geven. Dat is in ieder geval wel te hopen want als ik het iemand niet gun is het die katwijker wel.....

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mei 23, 2007 2:25 pm

Seedorf gaat schitteren, Milan gaat 'm pakken. Die laten zich niet nog een keer ringeloren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41022
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo mei 23, 2007 2:26 pm

Ik neem inderdaad niet aan dat ze nog een keer feest gaan vieren in de rust als ze voorstaan. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » wo mei 23, 2007 3:00 pm

Het is een schande dat Milan dit jaar aan de CL mee heeft mogen doen, dus geef die frauderende italianen een rode kaart of twee en laat Liverpool winnen door een buijtenspelgoal of onterechte penalty in de laatste minuut.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 23, 2007 3:01 pm

Ik ben voor Milan, maar ik verwacht eigenlijk dat Liverpool te sterk zal zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 23, 2007 4:10 pm

Ik heb vandaag vrij gekregen (!) om de finale te gaan kijken.

Milan heeft meer kwaliteit in huis, maar Liverpool speelt het ouderwetse, authentieke Engelse voetbal en Benitez weet z’n ploeg tactisch geweldig neer te zetten. Toch verwacht ik niet dat Milan zich nog een keer laat pakken door Liverpool: 2-1 voor Milan.

Ik had Liverpool overigens veel meer kans gegeven als ze een echte topspits in het veld hadden staan naast Kuijt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 23, 2007 4:15 pm

Het zou ook helpen als Kuijt gewoon een keer wat meer zou laten zien op het hoogste niveau. Wat is die jongen regelmatig zwak in de CL. Veel lopen verbloemt niet alles, Dirk!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mei 23, 2007 4:17 pm

Idd Bertje. Ik weet overigens wel zeker dat Milan gaat winnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 23, 2007 4:31 pm

Ik moet zeggen dat ik niet echt te porren ben voor deze wedstrijd. Deze finale is twee jaar terug al gespeeld, en hij wordt op zeker niet zo spectaculair. En in de Dirk Kuyt-verering op het Nederlandse kanaal heb ik ook totaal geen zin.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47970
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo mei 23, 2007 4:36 pm

Wanneer Gatusso een keertje ondersteboven wordt gelopen door Kuijt dan zal je dat wel even moeten aanhoren inderdaad. 'Die Italiaanse Beer is er me er eentje hoor, maar onze Katwijker weet ook hoe je dit spelletje moet spelen'.

Nee dit wordt wel gewonnen door Milan, waarbij hopelijk Kaka zich weer doet gelden. Zou een mooie kroon zijn op de formidabele reeks van CL-wedstrijden die hij heeft gespeeld. Verder zou het natuurlijk helemaal een droomscenario zijn, wanneer Seedorf ook een belangrijke rol speelt bij één van de goals.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo mei 23, 2007 4:43 pm

Of er zelf een maakt..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo mei 23, 2007 5:52 pm

Peter schreef:Wanneer Gatusso een keertje ondersteboven wordt gelopen door Kuijt dan zal je dat wel even moeten aanhoren inderdaad. 'Die Italiaanse Beer is er me er eentje hoor, maar onze Katwijker weet ook hoe je dit spelletje moet spelen'.
Zoals m'n maat net al aangaf in z'n mailtje om bij hem voetbal te komen kijken:

Als dan ook nog Evert ten Napel het commentaar verzorgt, kan de avond niet meer stuk. Zeker niet als Il Presidente, de Getergde Visserszoon uit Katwijk en het Veelzijde Judo-Voetbal-Kanon Met De Zachte G alle drie in de basis staan.

Maar volgens mij doet Frank Snoeks 'm.
Laat bij nader inzien toch Liverpool maar winnen, mooie supporters.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo mei 23, 2007 7:05 pm

Snoeks doet hem, ja. Godzijdank wel.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Neefkens
Erelid
Berichten: 569
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mei 23, 2007 7:35 pm

Net in de voorbeschouwing toch weer ff kippevel bij de goal van kluivert en allemaal jonge broekies met "vader Rijkaard".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41022
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo mei 23, 2007 7:36 pm

Beloki schreef:Snoeks doet hem, ja. Godzijdank wel.
Hmm, jammer. Ik kan de bingo kaarten dus wel weer op zij leggen.

Ik hoorde trouwens net dat Zenden in de basis start. Hebben ze daar nou echt niets beters dan hem? Die jongen komt notabene net terug van een blessure.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59090
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo mei 23, 2007 7:53 pm

En daar zit je dan met je dure breedbeeld plasma of Lcd scherm naar NED3 te kijken ... :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 569
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mei 23, 2007 8:02 pm

Hoe weet je dat ?

Plaats reactie