Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mei 23, 2007 10:04 pm

Wat een saaie kutwedstrijd weer.

En dat eeuwige gelummel van die Italianen als ze voorkomen, dat tijdgerek, laten vallen, net doen of je een dubbele beenbreuk hebt. En dan die scheids, die trekt slechts 3 minuten bij en dan ook nog na 2,5 minuut affluiten terwijl er in de blessuretijd ook weer genoeg tijdrekken plaatsvond.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 23, 2007 10:05 pm

Peter schreef:Niet slecht voor een spits die er volgens velen geen bal van kan. Stond wel even te juichen toen hij scoorde, want ik heb toch wel een zwak voor die gozer.
Ik vond het ook een prachtig traag rollertje. Zo mijn bankrekening binnen.

Verder vond ik Liverpool niks. Geen enkele verbeelding. Enige kansen kwamen van ballen die (erg dom) door Milan verdedigers werden weggegeven. (op die troostgoal in de laatste minuut na).

Je weet dat Milan terug gaat hangen als ze in zo'n wedstrijd bij rust voorstaan. Wat dat betreft vond ik het wel mooi om te zien. Liverpool mocht komen en creerde helemaal niks.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 23, 2007 10:20 pm

Marillion schreef:Zo'n matig potje kan ook alleen door Inzaghi worden beslist. Mooi theater weer van Pipo.
Ja, wat een slechte wedstrijd en wat typerend dat die wordt beslist door de allerbeste kutspits van de hele wereld. :worshippy.gif:

Liverpool heeft een team van niets. Eerst eens de Bolo's vervangen door echte voetballers, dan praten we wel verder. Rennen, draven, maar zonder gedachte erachter. Zelfs een in technisch opzicht falend Milan was nog beter dan die 'Engelsen'. Milan speelde collectief wel goed en wachtte rustig tot het moment zou komen. Eigenlijk is de ploeg van Ancelotti geen moment in gevaar geweest.
Wie vindt dat Milan meer had moeten laten zien: dat interesseert ze geen bal. Niente nada. Niets.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mei 23, 2007 10:25 pm

joey schreef:Zelfs een in technisch opzicht falend Milan was nog beter dan die 'Engelsen'. Milan speelde collectief wel goed en wachtte rustig tot het moment zou komen. Eigenlijk is de ploeg van Ancelotti geen moment in gevaar geweest.
Mwah Liverpool was gewoon beter tot de 1-0 zonder echt gevaarlijk te worden idd. Tja en als Milan eenmaal op 0-1 staat dan weet je het wel..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 23, 2007 10:34 pm

Beter? Welnee. Optisch bedrog. Het verliep allemaal precies zoals Ancelotti het graag wilde. Milan heeft een vrij oud team, dus was het zaak een slijtageslag te vermijden. Vanaf de eerste minuut hield Milan het tempo laag, maar het risico is dan wel dat je balverlies lijdt. Dat gebeurde dus een paar keer, maar deed Liverpool er iets mee? Nee. Liverpool is geheel afhankelijk van Gerrard. Die zat nog minder in de wedstrijd dan Kaka. Dan gebeurt er dus niets. Best aandoenlijk allemaal wat Liverpool doet, maar op dit niveau hoort de ploeg niet thuis. In dat opzicht blijft het jammer dat Milan vanavond niet tegenover Chelsea stond.

Is er iemand die begrijpt waarom juist Mascherano gewisseld werd?
Laatst gewijzigd door joey op wo mei 23, 2007 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 23, 2007 10:35 pm

In schaken heb je, zoals bekend, zwart en wit. Als de witte stukken over een groter gedeelte van het bord verspreid staan, wil dat niet zeggen dat wit beter staat. Voetbal is geen landjepik. Het gaat om het onvoorspelbare. Als aanvallen de beste vorm van verdedigen is, dan is voorspelbaar aanvallen slecht verdedigen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo mei 23, 2007 10:37 pm

joey schreef:Beter? Welnee. Optisch bedrog. Het verliep allemaal precies zoals Ancelotti het graag wilde.
Ja nu achteraf kun je dat makkelijk zeggen maar ik geloof er niks van, Ancelotti liep ook maar wat ontevreden voor zich uit te kijken in de eerste helft.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 23, 2007 10:40 pm

Zo kijkt Ancelotti altijd. Dat is geen lachebek.
Milan maakte technisch veel fouten. Daar zal hij niet blij mee zijn geweest. Maar Ancelotti liet zijn sterkhouders staan. Dat is een teken. Hij had bijvoorbeeld Seedorf kunnen wisselen, want die speelde werkelijk dramatisch.
Met de 1-0 achterstand had Benitez blijkbaar niet meer opties dan Kewell en Crouch laten invallen in de hoop op een God-zegene-de-greep-offensief. Dat is wel erg armoedig.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 23, 2007 10:43 pm

Milan zag er aanvankelijk wat gammel uit door het slechte spel van Januslovski.

Overigens werd misschien de mooiste actie van de wedstrijd ons bestolen. In de eerste helf speelde Kaka de bal op het middenveld in een keer diep op zichzelf. Hij had zo door kunnen lopen, maar een Engelse bodycheck voorkwam dat.

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mei 23, 2007 10:49 pm

Wat een slechte wissel trouwens van die Benitez. Mascherano vervangen voor Crouch. Dat je die lange lul erin brengt...oke. Maar dan niet de enige speler die vat had op Kaka wisselen! Echt dom

Verder was het een saaie kutwedstrijd. Milan was beter als Liverpool dat gewoon niks klaarspeelde. BOUDEWIJN ZENDEN? Hoe verzint hij het?
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo mei 23, 2007 10:52 pm

joey schreef:Beter? Welnee. Optisch bedrog. Het verliep allemaal precies zoals Ancelotti het graag wilde. Milan heeft een vrij oud team, dus was het zaak een slijtageslag te vermijden. Vanaf de eerste minuut hield Milan het tempo laag, maar het risico is dan wel dat je balverlies lijdt. Dat gebeurde dus een paar keer, maar deed Liverpool er iets mee? Nee. Liverpool is geheel afhankelijk van Gerrard. Die zat nog minder in de wedstrijd dan Kaka. Dan gebeurt er dus niets. Best aandoenlijk allemaal wat Liverpool doet, maar op dit niveau hoort de ploeg niet thuis. In dat opzicht blijft het jammer dat Milan vanavond niet tegenover Chelsea stond.
Ik zal Nederlanders wel nooit begrijpen :confused.gif:

Jullie overdrijven in jullie romantiek van het Italiaanse voetbal: Milan stond goed ? Milan hield in de 1e helft de bal nog geen 10 tellen in de ploeg. Seedorf/Kaka, het super duo van de laatste weken, was zwak en misselijk. De achterhoede gaf een paar gevaarlijke momenten weg en het middenveld stokte bij de middenlijn. Dat was natuurlijk geen meesterplan van Ancelotti, Milan had 'het' simpelweg totaal niet. Op dat soort spuuglelijke goals(een van richjting veranderde vrije trap na een fopduik) hebben ze patent maar het was totdantoe Liverpool dat het heft in handen had.

Juist Liverpool stond goed; middenveld in handen, alle duels winnen en geen kans weggegeven. Niet dat het kansen regende, maar het is dan ook een CL finale, geen oefenpotje. geen vuiltje aan de lucht voor Liverpool met Gerrard(die juist prima speelde, Milan kreeg geen vat op hem) voorop.

Maar alles verliep exact andersom an 2 jaar geleden, toen begon Liverpool verkeerd en repareerde Benitez dat in de rust met een meesterzet. Nu Stond Liverpool aanvankelijk prima maar toonde Benitez zich (opnieuw) veel te bang; Zenden, de zwakste man van het veld, liet hij veel te lang staan en ondanks een enorm overwicht werd men niet gevaarlijk omdat het voorin uitgestorven was. Slecht gecoached dus en na de 60e minuut weet je dan dat het niet meer gaat lukken. Stom, want had niet gehoeven.

Die goal van Inzaghi was natuurlijk wel prachtig, het lopen en het perfecte afmaken. Zo'n beetje de enige Milanees die echte klasse toonde(nesta was goed, maar verder...zwakjes hoor).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 23, 2007 11:02 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Jullie overdrijven in jullie romantiek van het Italiaanse voetbal: Milan stond goed ? Milan hield in de 1e helft de bal nog geen 10 tellen in de ploeg. Seedorf/Kaka, het super duo van de laatste weken, was zwak en misselijk. De achterhoede gaf een paar gevaarlijke momenten weg en het middenveld stokte bij de middenlijn. Dat was natuurlijk geen meesterplan van Ancelotti, Milan had 'het' simpelweg totaal niet. Op dat soort spuuglelijke goals(een van richjting veranderde vrije trap na een fopduik) hebben ze patent maar het was totdantoe Liverpool dat het heft in handen had.
En dat balverlies was de verdienste van Liverpool? Ik heb de ene na de andere 'unforced error' van Milan gezien.

Juist Liverpool stond goed; middenveld in handen, alle duels winnen en geen kans weggegeven. Niet dat het kansen regende, maar het is dan ook een CL finale, geen oefenpotje. geen vuiltje aan de lucht voor Liverpool met Gerrard(die juist prima speelde, Milan kreeg geen vat op hem) voorop.
Er waren voor Milan al een paar mogelijkheden op kansen, om met LVG te spreken. Die goal van Milan zág je aankomen. Sterker, ik zei dat Milan ging scoren en een minuut later lag de bal in het net. Romantiek van het Italiaanse voetbal? Ik vind het wel wat hebben, ja. Die maffe Inzaghi maakte vier verdedigers het leven zuur, over bal afpakken gesproken. En wachtte rustig op zijn moment, dat ook kwam.

Maar alles verliep exact andersom an 2 jaar geleden, toen begon Liverpool verkeerd en repareerde Benitez dat in de rust met een meesterzet. Nu Stond Liverpool aanvankelijk prima maar toonde Benitez zich (opnieuw) veel te bang; Zenden, de zwakste man van het veld, liet hij veel te lang staan en ondanks een enorm overwicht werd men niet gevaarlijk omdat het voorin uitgestorven was. Slecht gecoached dus en na de 60e minuut weet je dan dat het niet meer gaat lukken. Stom, want had niet gehoeven.
Liverpool stond aanvankelijk prima maar daarna niet meer? Terwijl Benitez niet wisselde? Laat ik het zo zeggen: Liverpool had úren kunnen doorvoetballen zonder een vuist te maken.
Die goal van Inzaghi was natuurlijk wel prachtig, het lopen en het perfecte afmaken. Zo'n beetje de enige Milanees die echte klasse toonde(nesta was goed, maar verder...zwakjes hoor).
Tja, Milan heeft veel klasse, het hoefde niet al die klasse aan te spreken. Dat zegt iets over Liverpool.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 23, 2007 11:04 pm

Milan is slim. Ze hoeven niet eens goed te spelen om de CL te winnen.

Sinds wanneer is de CL finale trouwens verwant met goed voetbal? Op een enkele uitzondering na staat deze wedstrijd garant voor de puurste vorm van resultaatvoetbal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 23, 2007 11:05 pm

Ik heb werkelijk geen seconde gedacht dat Liverpool zou gaan winnen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 23, 2007 11:10 pm

Zuidema schreef:Toch wel een hele sluwe manier van Inzaghi om buitenspel te omzeilen. Net als Cruijff indertijd evenwijdig met de verdedigers lopen, al wat snelheid maken en als de steekpass komt onmiddellijk naar binnen zwenken en wegwezen op weg naar de keeper. De verdedigers halen je zo nooit meer in. Heb je hem genoteerd, Babel?
Dat is nou juist iets waar Babel weinig moeite mee heeft: het omzeilen van de buitenspelval en het 1 op 1 komen met de keeper.
brigade zuid schreef:En dat eeuwige gelummel van die Italianen als ze voorkomen, dat tijdgerek, laten vallen, net doen of je een dubbele beenbreuk hebt. En dan die scheids, die trekt slechts 3 minuten bij en dan ook nog na 2,5 minuut affluiten terwijl er in de blessuretijd ook weer genoeg tijdrekken plaatsvond.
Ik vond het vandaag reuze meevallen. Ik kon zelfs zweren dat Gattuso Pipo beveelde om van het veld te stappen toen zich aan liep te stellen. Lang leve Gennaro Gattuso, een echte vent in een wereld waar aanstellerij de norm is geworden. :worshippy.gif:
joey schreef:Beter? Welnee. Optisch bedrog. Het verliep allemaal precies zoals Ancelotti het graag wilde. Milan heeft een vrij oud team, dus was het zaak een slijtageslag te vermijden. Vanaf de eerste minuut hield Milan het tempo laag, maar het risico is dan wel dat je balverlies lijdt. Dat gebeurde dus een paar keer, maar deed Liverpool er iets mee? Nee. Liverpool is geheel afhankelijk van Gerrard. Die zat nog minder in de wedstrijd dan Kaka. Dan gebeurt er dus niets. Best aandoenlijk allemaal wat Liverpool doet, maar op dit niveau hoort de ploeg niet thuis. In dat opzicht blijft het jammer dat Milan vanavond niet tegenover Chelsea stond.
Mwah, ik vond Liverpool niet denderend maar Milan had zoals voorspeld heel erg veel moeite met het tempo. Pirlo, Seedorf en Kaka heb ik de eerste helft niet gezien en Inzaghi heeft de bal de eerste helft 1 keer aangeraakt.

Ik snap overigens niet hoe iemand iets met die man kan hebben. Ik vind het de enige onsympathieke speler van heel Milan.
joey schreef:Is er iemand die begrijpt waarom juist Mascherano gewisseld werd?
Ik denk dat Benitez het zelf ook niet wist. :smallgrin.gif:

Werkelijk geen idee. Masche speelde GE-WEL-DIG. De beste man Liverpool en het was niet voor niets dat Kaka daarna opeens een zee van ruimte voor zich kreeg voor die pass op de 2-0.

Ik vond dat er sowieso zwak gewisseld werd. De wissel Jankulovski-Kaladze had ik al in de rust gemaakt en Crouch had veel eerder moeten komen (het liefst voor Pennant of Xabi).

My men of the match: Mascherano en Nesta.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo mei 23, 2007 11:11 pm

Thomas schreef:
Zuidema schreef:Toch wel een hele sluwe manier van Inzaghi om buitenspel te omzeilen. Net als Cruijff indertijd evenwijdig met de verdedigers lopen, al wat snelheid maken en als de steekpass komt onmiddellijk naar binnen zwenken en wegwezen op weg naar de keeper. De verdedigers halen je zo nooit meer in. Heb je hem genoteerd, Babel?
Dat is nou juist iets waar Babel weinig moeite mee heeft: het omzeilen van de buitenspelval en het 1 op 1 komen met de keeper.
Raar, ik kan me een dergelijk manoeuvre van Babel niet voor de geest halen. Sowieso zie ik die actie nog maar bar weinig tegenwoordig.
Monkey Tonk schreef: Sinds wanneer is de CL finale trouwens verwant met goed voetbal? Op een enkele uitzondering na staat deze wedstrijd garant voor de puurste vorm van resultaatvoetbal.
Yep, tenzij de trainer van de ene club de tegenstander mateloos en ongelooflijk stompzinnig weet te provoceren. Dan kan je een showtje verwachten. Was het niet iets met JC, Barcelona en ook weer Milan?

Of als een wedstrijd zwaar verkocht is. Een een-tweetje tussen Berlusconi en Ceaucescu. Was het niet Steaua en verrek, alweer Milan..?
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo mei 23, 2007 11:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 23, 2007 11:19 pm

Thomas schreef:Mwah, ik vond Liverpool niet denderend maar Milan had zoals voorspeld heel erg veel moeite met het tempo.
Welk tempo? Tegen Man. Utd. in de halve finale lag het tempo veel hoger en dat kon Milan prima aan. Liverpool slaagde er niet in om het tempo hoog te houden omdat er altijd wel een speler was die een verkeerde pass gaf, zichzelf ergens doodliep, etc. Vooral Zenden maakte er een potje van. Maar het beste voorbeeld was Pennant, die de bal kreeg bij een uitbraak en terwijl Milan geheel uit positie was niet snel speelde maar begon te lopen, lopen, in de diepte, in de breedte.... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 23, 2007 11:23 pm

Niet het baltempo, maar het holtempo. De spelers van Milan kregen geen tijd aan de bal op de naar Serie A-standards meest onnozele plekken op het veld. Het balverlies van Milan werd ingeleid door het constant druk zetten op de bal door Liverpool.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 24, 2007 9:28 am

Wat een bagger, met als dieptepunt wel die Berlusconi op de schouders met de cup...

Wat een kut stadion trouwens.
En waarom zag en hoorde ik de fans amper? Alleen al daarom was ik bij het begin van de wedstrijd al klaar ermee.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 24, 2007 9:29 am

'Je zou Zenden maar als postbode hebben'


De Engelse pers, en dan vooral de boulevardkranten, pakten vol verontwaardiging uit over de manier waarop Liverpool werd verslagen door AC Milan in de finale van de Champions League in Athene. De handsbal waar Filippo Inzaghi de Italianen op voorsprong zette, was de grootste bron van inspiratie.
'A kick Inz the teeth', kopt The Daily Mirror, die vond Liverpool 'was robbed by the hand of Zag', die een handbaldoelpunt maakte. 'Armed Robbery', luidde de uitsmijter van The Sun die eveneens verwees naar Inzaghi's eerste treffer.

In het serieuzere The Guardian kregen Dirk Kuijt en vooral Boudewijn Zenden er stevig van langs in het commentaar van Paul Doyle. De Nederlandse spelers van The Reds kunnen volgens hem het niveau absoluut niet aan.

'Als Jermaine Pennant en Bolo Zenden postbodes waren in jouw wijk, zou je de pakketjes en de post over je hele gazonnetje verspreid terugvinden: zo slecht bezorgen ze', verwees Doyle naar de kwaliteit van de voorzetten van Liverpools rechter- en linkerflankspeler.

'Zenden waggelde bijzonder ineffectief in de rondte, net zoals hij dat al tegen Chelsea had gedaan in de halve finale-duels. Zenden heeft met recht een vreemde carrière op topniveau.' De columnist van The Guardian vindt dan ook dat Harry Kewell vanaf het begin had moeten spelen. 'Kewell is sneller, zuiverder en dreigender dan Zenden ooit is geweest of ooit zal zijn.'

Ook Kuijt kan niet op veel sympathie rekenen. 'Zenden was niet de enige gebrekkige Nederlander op het veld. Dirk Kuijt is simpelweg geen speler met Champions League-klasse. En hij is geen betere versie dan de spelers die hij vervangt. Hij is dan wel gedisciplineerder dan Milan Baros – en die eigenschap levert hem een plek in het hart op van technocraat Benítez – maar zijn balbehandeling is even pover en hij heeft niet de snelheid van Djibril Cissé.'
VI
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 11:57 am

Handsbal? Ik dacht dat die vrije trap tegen het bovenarm van Pipo werd aangeschoten en dat z'n bovenarm regen z'n lichaam was aangedrukt. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 24, 2007 12:03 pm

Bovenarm is ook hands. Het had er wel veel van weg, dat ben ik wel met de Engelsen eens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 24, 2007 12:11 pm

Pippo zag die bal niet eens. Was aangeschoten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 24, 2007 12:12 pm

joey schreef:Pippo zag die bal niet eens. Was aangeschoten.
En daar ben ik het dan weer mee eens.
Was een ongelukkig/gelukkig moment, geen sprake van opzet ofzo.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 12:14 pm

joey schreef:Pippo zag die bal niet eens. Was aangeschoten.
Maar wat vierde hij het alsof hij net uit de hemel gezonden was om dat prachtdoelpunt te maken. :icon_biggrin.gif:

Plaats reactie