Turkije

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Turkije

Bericht door mattie » di jan 22, 2013 6:05 pm

Le T. schreef:
Jabu schreef:Huntelaar verdient blijkbaar in de Bundesliga al meer.
Huntelaar is nog een stuk briljanter vermarkt dan Sneijder, maar in wezen zijn het allebei spelers wiens naam groter is gemaakt dan hun daden.
Rishi schreef: Misschien is hij in de zomer wel weg. Hij helpt Gala voorbij Schalke, die kunnen er ook niet veel van, en met een beetje geluk loot je daarna nog een minder elftal. Hij wordt kampioen met ze en in de zomer gaat hij naar Manchester United.
De wedstrijd Schalke - Galatasaray zal wel weer afgeschilderd worden als een hele interessante confrontatie tussen twee clubs die nét onder de internationale top zitten. En nee, hij gaat niet naar Man U. Ferguson is niet geinteresseerd in hem en nooit geweest. De transfergeruchten met 'naar verluidt', 'staat op het lijstje', 'bronnen rondom de club', 'een bron', 'bereidt een bod voor' en formuleringen als 'zou' en 'wordt in verband gebracht' zijn allemaal onderdeel van die promotie, en daartoe uit de duim gezogen.

Sowieso is het een nogal raar idee dat hij ineens naar een topclub zou gaan. Hij is op basis van belofte tijdens de doldwaze dagen bij Real gekocht, en daar heeft hij het niet gered, en nu hoeft Inter hem ook niet meer zo nodig. Dan moeten we gewoon constateren dat het geen topspeler is geworden. Gaat hij dat dan alsnog worden? Het zou best kunnen maar dan moet er wel iets bijzonders gebeuren.
Sorry maar juist door een zeer fitte Sneijder won Inter de CL en het landskampioenschap.. Ook lootste hij het nl naar de finale.. Voetballen kan ie zeker.. Alleen door omstandigheden is hij zeer blessure gevoelig gebleken.

UTD en als ik Derksen mag geloven kopen geen "toppers"die een bepaalde leeftijd gepasseerd zijn.. Dit ivm door verkopen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » di jan 22, 2013 6:10 pm

RVP?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Turkije

Bericht door Yopi » di jan 22, 2013 6:19 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Eigenlijk zeg je dus dat hij een Babeltje 2.0 doet in Turkije?
Nou nee, want Babel heeft financieel een stap teruggedaan. Daar hoef je bij Wes en Yo niet om te komen.

Sneijder is altijd een momentenvoetballer geweest. De laatste stap, stabiel presteren in de top, heeft hij niet kunnen zetten.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Turkije

Bericht door Le T. » di jan 22, 2013 8:21 pm

mattie schreef:
Le T. schreef:
Jabu schreef:Huntelaar verdient blijkbaar in de Bundesliga al meer.
Huntelaar is nog een stuk briljanter vermarkt dan Sneijder, maar in wezen zijn het allebei spelers wiens naam groter is gemaakt dan hun daden.
Rishi schreef: Misschien is hij in de zomer wel weg. Hij helpt Gala voorbij Schalke, die kunnen er ook niet veel van, en met een beetje geluk loot je daarna nog een minder elftal. Hij wordt kampioen met ze en in de zomer gaat hij naar Manchester United.
De wedstrijd Schalke - Galatasaray zal wel weer afgeschilderd worden als een hele interessante confrontatie tussen twee clubs die nét onder de internationale top zitten. En nee, hij gaat niet naar Man U. Ferguson is niet geinteresseerd in hem en nooit geweest. De transfergeruchten met 'naar verluidt', 'staat op het lijstje', 'bronnen rondom de club', 'een bron', 'bereidt een bod voor' en formuleringen als 'zou' en 'wordt in verband gebracht' zijn allemaal onderdeel van die promotie, en daartoe uit de duim gezogen.

Sowieso is het een nogal raar idee dat hij ineens naar een topclub zou gaan. Hij is op basis van belofte tijdens de doldwaze dagen bij Real gekocht, en daar heeft hij het niet gered, en nu hoeft Inter hem ook niet meer zo nodig. Dan moeten we gewoon constateren dat het geen topspeler is geworden. Gaat hij dat dan alsnog worden? Het zou best kunnen maar dan moet er wel iets bijzonders gebeuren.
Sorry maar juist door een zeer fitte Sneijder won Inter de CL en het landskampioenschap.. Ook lootste hij het nl naar de finale.. Voetballen kan ie zeker.. Alleen door omstandigheden is hij zeer blessure gevoelig gebleken.

UTD en als ik Derksen mag geloven kopen geen "toppers"die een bepaalde leeftijd gepasseerd zijn.. Dit ivm door verkopen.
Man U en doorverkopen? Volgens mij verkoopt Man U alleen afdankertjes, spelers die niet voldoen of niet meer voldoen. Ze kopen weinig en van alles wat ze kopen zijn ze overtuigd en hebben ze geduld mee. En verkopen van spelers die nog goed zijn doen ze alleen met hele grote tegenzin, ondanks enorme bedragen. Ronaldo hoefde echt niet weg voor, ook niet voor 50 miljoen, en Scholes en Giggs spelen er nog steeds. Het is dan ook helemaal geen schande dat Ferguson niet geinteresseerd was in Sneijder. Als Ferguson wel geinteresseerd was in Sneijder dan was het ook zijn aanvallende middenvelder geweest voor de komende 5 jaar. Alleen vond die Kagawa blijkbaar beter.

Ik kijk eigenlijk geen VI, maar Derksen zit al jaren Sneijder groter te maken dan hij is, net als de rest van de Nederlandse pers, na een paar goede passes bij Inter was de rem er helemaal vanaf. Nu blijkt dat het internationaal allemaal heel anders ligt, niet zo raar want de Nederlandse zelfverklaarde voetbalkenners zouden Maradona nog niet eens als talent herkennen, moet het eigen straatje schoongeveegd en moet er van alles en nog wat verzonnen worden om 1+1 3 te laten zijn. Dus nee, je mag Derksen niet geloven.

Sneijder is best een goeie voetballer geworden hoor. Alleen vond ik hem bij Ajax helemaal nog niet goed, is hij naar Real gegaan vanwege de belofte, en maakte hij het helemaal niet waar, toen heeft hij onder Mourinho één bijzonder jaar gehad, en daarna was het weer niet zoveel. Het is ook geen spelmaker, daarvoor kan hij niet goed genoeg vooruit denken, maar dat wil niet zeggen dat hij niet hele mooie dingen zou kunnen doen naast een spelmaker. Momenten heeft hij namelijk wel. Maar het countervoetbal is uit, terwijl er anderzijds ook weinig clubs zijn die met 2 aanvallende middenvelders willen spelen, waarvan één zo vaak tegen verdedigers op wil schieten en zoveel passes geeft die iemand vrij voor de keeper zetten, maar 9 van de 10 keer tot balverlies leiden. Met een Milito en een Eto'o en een ijzeren verdediging werkte dat, hoewel Sneijder eruit gestuurd had moeten worden in CL-finale. Op het WK werkte het juist door hem niet, het spel werd niet gemaakt. De lof die hij van de Fifa kreeg toegezwaaid plaats ik dan ook in de categorie Ronaldo's goals op het WK 2002 e.d..

Dus het hele idee van topper, het is gewoon gekunsteld, gemaakt, met wat voor belang dan ook. Zijn gebrek aan zelfbeheersing wordt dan zelfs tot kwaliteit verheven. Dan staat hij weer eens machteloos te stampvoeten en dan heet het dat hij zo gedreven is en zoveel gretigheid uitstraalt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » wo jan 23, 2013 2:44 pm

Drie ton krijgt Ajax voor de overgang van Sneijdertje, is de overgang van Vaclac Cerny ook weer bijna betaalt. :biggthumpup.gif:
YNWA

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Turkije

Bericht door Michael_B » wo jan 23, 2013 7:11 pm

Meleg bedoel je?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » wo jan 23, 2013 7:13 pm

Nee Cherny, kost 5 ton. Oops nee toch Meleg. :blush.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » wo jan 23, 2013 9:01 pm

Yopi schreef: Sneijder is altijd een momentenvoetballer geweest. De laatste stap, stabiel presteren in de top, heeft hij niet kunnen zetten.
Dat is nou m.i. van toepassing op VDV. 100 interlands, maar er is me er werkelijk niet één van bijgebleven. Wat waren nou dé interlands van VDV? :confused.gif: Mislukt bij Real en de Spurs, local hero bij HSV.

VDV is niveau Huntelaar. KJH is mislukt bij Real en Milan, was vorig seizoen topscorer van de BuLi bij S04. Meer goals in Oranje dan MvB en Cruijff (meen ik me te herinneren), maar zaten daar ook cruciale treffers bij? :confused.gif:

Dan Sneijder: als basisspeler kampioen met Real, treble met Inter. Dé interlands van Sneijder herinner ik me dan weer wél. Ik denk alleen dat het Umfeld van Sneijder (net als dat van VDV trouwens) te instabiel is. Z'n pa schijnt z'n grootste fan te zijn en sinds die Yo d'r intrede heeft gedaan, lijkt het bij Sneijder niet in de eerste plaats om voetbal te draaien.

Dus ik ben het wél eens met 'te weinig stabiel', maar Sneijder is i.t.t. VDV en KJH wél van topniveau.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Turkije

Bericht door Kowalczyk » do jan 24, 2013 9:11 am

Here you go: mijn donderdagcolumn op NUsport, over Wesley Sneijder in Turkije. Waarom Galatasaray, Wes?

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » do jan 24, 2013 10:29 am

wimpey schreef:
Yopi schreef: Sneijder is altijd een momentenvoetballer geweest. De laatste stap, stabiel presteren in de top, heeft hij niet kunnen zetten.
Dat is nou m.i. van toepassing op VDV. 100 interlands, maar er is me er werkelijk niet één van bijgebleven. Wat waren nou dé interlands van VDV? :confused.gif: Mislukt bij Real en de Spurs, local hero bij HSV.

VDV is niveau Huntelaar. KJH is mislukt bij Real en Milan, was vorig seizoen topscorer van de BuLi bij S04. Meer goals in Oranje dan MvB en Cruijff (meen ik me te herinneren), maar zaten daar ook cruciale treffers bij? :confused.gif:

Dan Sneijder: als basisspeler kampioen met Real, treble met Inter. Dé interlands van Sneijder herinner ik me dan weer wél. Ik denk alleen dat het Umfeld van Sneijder (net als dat van VDV trouwens) te instabiel is. Z'n pa schijnt z'n grootste fan te zijn en sinds die Yo d'r intrede heeft gedaan, lijkt het bij Sneijder niet in de eerste plaats om voetbal te draaien.

Dus ik ben het wél eens met 'te weinig stabiel', maar Sneijder is i.t.t. VDV en KJH wél van topniveau.
Mee eens. Sneijder heeft wedstrijden gespeeld die iedereen zich nog wel kan herinneren. Dat heb ik met VDV toch minder. Twee goals tegen 010, een hattrick in het begin bij Madrid maar verder?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Turkije

Bericht door Le T. » za jan 26, 2013 8:35 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef: Sneijder is altijd een momentenvoetballer geweest. De laatste stap, stabiel presteren in de top, heeft hij niet kunnen zetten.
Dat is nou m.i. van toepassing op VDV. 100 interlands, maar er is me er werkelijk niet één van bijgebleven. Wat waren nou dé interlands van VDV? :confused.gif:
Het is natuurlijk een spelmaker itt Sneijder, dus als er goed combinatievoetbal wordt gespeeld dankzij hem dan leent zich dat wat minder voor eindeloze herhaling dan een gelukkige kopbal in een belangrijke wedstrijd door Sneijder (of door iemand anders, wat was nou die goal die hij onterecht toegekend kreeg?). Zeker als onze media nogal geil zijn om hem als held af te schilderen en zijn tekortkomingen te verdoezelen. Maar ik vond VdV een mooi koppel vormen met Kluivert, daar zaten fraaie combinaties bij, en in de aanloop naar het WK 2010 speelde Nederland erg goed aanvallend voetbal. Alleen had 'iedereen' toen ineens besloten dat de nr 10 wel voor Sneijder moest zijn, en toen werd er niet meer gecombineerd. Wel werd er een stuk meer van eigen helft geschoten, tegen verdedigers opgeschoten en verdwenen er meer passes over de achterlijn omdat ze toch net te scherp waren om iemand alleen voor de keeper te zetten.

Volgens mij was het tegen Zweden dat VdV het spel maakte en Sneijder ook speelde en er met korte snelle acties tussenzat, dat was echt een hele goede wedstrijd van VdV.

Mislukt bij Real en de Spurs, local hero bij HSV.

VDV is niveau Huntelaar. KJH is mislukt bij Real en Milan, was vorig seizoen topscorer van de BuLi bij S04. Meer goals in Oranje dan MvB en Cruijff (meen ik me te herinneren), maar zaten daar ook cruciale treffers bij? :confused.gif:
De overeenkomst tussen Huntelaar en Sneijder is juist opvallend. Allebei spelers die geen kwaad kunnen doen, allebei spelers die veel beter worden gemaakt door de pers dan dat ze zijn, met welk belang dan ook, allebei spelers die op allerlei lijstjes van topclubs staan die dan wel een bod voorbereiden maar daarna toch afhaken, allebei tamelijk onbeheerste types die nogal makkelijk gefrustreerd raken maar dat wordt dan voor vechtlust versleten. Beide types die stennis schoppen als ze geen basisplaats krijgen en zo meer te danken hebben aan hun grote bek dan aan hun voetbalkwaliteiten, beiden ook geen teamspelers, beiden in hun Ajaxtijd makkelijk af te stoppen door Oost-Europese en Scandinavische flutploegjes en die niks weten te verzinnen tegen een goed georganiseerde verdediging, zeker gezamenlijk niet. KJH op 9 en Sneijder erachter, en je moest blij zijn als er überhaupt een kans werd uitgespeeld.

Wat VdV en Sneijder dan weer gemeen hebben is het niveau. VdV was bij Ajax veel beter, trok HSV naar een niveau hoger, deed het niet onverdienstelijk bij Real en maakte de Spurs sterker, om daarna weer HSV uit het dal te trekken. Sneijder vertrok bij Ajax voordat het een goede speler was, mislukte bij Real maar viel met zijn neus in de boter bij Inter, en had één goed jaar. Dat telt uiteraard flink, maar zonder dat ene j aar was hij op alle fronten achtergebleven bij VdV. Misschien dat hij het in het NL efltal beter deed toen dat onder Van Basten en Van Marwijk een counterploegje was geworden. Maar ik kan me Sneijder in ieder geval niet als goed herinneren tegen Rusland en eigenlijk ook geen wedstrijd op het WK was hij echt goed. Goede momentjes, dat wel. De een een goede countervoetballer en egoist met één uitstekend seizoen, de ander een spelmaker en teamspeler met een stuk of 4 goede hele goede seizoenen. Dat maakt elkaar dus niet veel qua niveau, zoals ook het afgelopen EK weer bleek, maar het verschil zit hem vooral in hoe je wil voetballen, en ze spelen uitstekend samen.

KJH is van een heel ander niveau. Vorig jaar was hij voor zijn doen fantastisch op dreef en heeft hij zowaar Schalke wat sterker gemaakt, maar dat was een nieuwe ervaring voor hem, iig sinds Heerenveen. En ook dat moeten we niet overdrijven, zonder penalties was Gomez gewoon topscorer geworden en zat KJH qua aantal in de categorie Gekas, in de CL was het weer niks. Het is een spits die er staat om te scoren want voor de rest kan hij niet zoveel, maar hij heeft ontzettend veel kansen nodig. 10 kansen, 1 goal tegenwoordig, verprutst niet alleen kansen maar ook kansrijke aanvallen met zijn mislukte aannames. Vorige week mocht hij niet meedoen en scoort Schalke er 5, vandaag is hij er weer bij en scoren ze er 0. Hij heeft ook nog het record van meer dan 1000 minuten zonder goal in de BL, maar omdat er zo belachelijk veel voor hem betaald was mocht hij blijven staan. Dan gaat iedereen maar de bal voor hem klaar proberen te leggen want dan is hij nog een beetje van nut, tegen zwakke tegenstanders dan. De rest voetbalt en hij mag met de eer strijken, zo vormde hij ook een 'koningskoppel' met Suarez, maar toen dat blok aan het been was afgekoppeld scoorde Suarez ze gewoon zelf.

Een schande om die man met VdV te vergelijken. Ik moet helaas ook constateren dat VdV de absolute top niet gehaald heeft, maar hij maakt elftallen wel sterker en laat andere spelers beter voetballen ipv dat iedereen maar voor zijn beperkingen moet compenseren zoals bij KJH.
Dan Sneijder: als basisspeler kampioen met Real, treble met Inter. Dé interlands van Sneijder herinner ik me dan weer wél. Ik denk alleen dat het Umfeld van Sneijder (net als dat van VDV trouwens) te instabiel is. Z'n pa schijnt z'n grootste fan te zijn en sinds die Yo d'r intrede heeft gedaan, lijkt het bij Sneijder niet in de eerste plaats om voetbal te draaien.
De top is smal, ik zag hem die niet halen toen hij bij Ajax speelde omdat hij spelinzicht mist en te ego is en mentaal te zwak. Daar is het Umfeld dus helemaal niet voor nodig als verklaring, dat hij in een counterploeg veel beter tot zijn recht komt is dan nog een meevaller. Wel heb je gelijk dat hij wel eens te dik is en rookt, maar dat wil niet per se zeggen dat hij er met de pet naar gooit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Turkije

Bericht door Yopi » za jan 26, 2013 11:25 pm

wimpey schreef: Dus ik ben het wél eens met 'te weinig stabiel', maar Sneijder is i.t.t. VDV en KJH wél van topniveau.

Dat moet een speler jaar in jaar uit laten zien.

De echte top (Messi, Xavi, Iniesta, C.Ronaldo, enz) presteert over een langere periode op het allerhoogste niveau. Sneijder heeft goede momenten gekend bij Ajax en één topjaar bij Inter en Oranje. Presteert hij niet meer vanwege dat Umfelt? Misschien. Maar waarom hebben de echte toppers niet zo'n Umfelt? Die zitten mentaal toch anders in elkaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turkije

Bericht door Marillion » zo jan 27, 2013 1:52 pm

Begint vandaag vanaf de bank in de stadsderby tegen Besiktas. Kwa sfeer wel een aardig potje om te debuteren in ieder geval.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Turkije

Bericht door Le T. » zo jan 27, 2013 2:18 pm

Marillion schreef:Begint vandaag vanaf de bank in de stadsderby tegen Besiktas. Kwa sfeer wel een aardig potje om te debuteren in ieder geval.
Dat zeker. In ben benieuwd wat voor rol die Terim voor hem in petto heeft, vond het altijd wel een goede trainer.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Turkije

Bericht door Duke » zo jan 27, 2013 6:33 pm

Drogba gaat ook naar Galatasaray, volgens VI.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Turkije

Bericht door Dubbel » zo jan 27, 2013 7:51 pm

Ik zit te kijken naar die wedstrijd van Wes en tis echt een verschriiking om naar te kijken, Alleen maar hakken en de bal een peer geven, Nog erger dan Feijenoord. Wes die kan z'n lol op de rest van dit seizoen.

En zie,... Gala heeft wel een keeper die weet wanneer je niet je goal uit moet komen. Maar ja, die overwinteren dan ook in de CL :blackcat.gif:
Laatst gewijzigd door Dubbel op zo jan 27, 2013 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door jabu » zo jan 27, 2013 7:52 pm

Maar het is wel een stap vooruit!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Turkije

Bericht door Kilroy » zo jan 27, 2013 8:19 pm

Net die wedstrijd gezien. Wat een zooitje. Ik kijk nooit naar Turks voetbal, maar dit is wel onbeheerst/keihard gedrag. Tactisch verschrikkelijk onbenullig. Veld breed houden is er helemaal niet bij. Sneijder kwam er in na die prenten vertooning en dat gooide de hele bedoeling blijkbaar verschrikkelijk in de war. Als ze Wesley goed willen gebruiken hebben ze meer hulp nodig, dat is klaar.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Turkije

Bericht door zeux » zo jan 27, 2013 8:25 pm

Kilroy schreef:Net die wedstrijd gezien. Wat een zooitje. Ik kijk nooit naar Turks voetbal, maar dit is wel onbeheerst/keihard gedrag. Tactisch verschrikkelijk onbenullig. Veld breed houden is er helemaal niet bij. Sneijder kwam er in na die prenten vertooning en dat gooide de hele bedoeling blijkbaar verschrikkelijk in de war. Als ze Wesley goed willen gebruiken hebben ze meer hulp nodig, dat is klaar.

En ik neem aan dat hij zijn enkels goed in de gaten moet houden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » ma jan 28, 2013 7:39 pm

Wat zou daar nog van over zijn?
Drogba volgt Sneijder en tekent contract bij Galatasaray
28/01/2013 19:21

Galatasaray heeft in navolging van Wesley Sneijder ook Didier Drogba (34) weten te strikken. De Ivoriaan tekent voor anderhalf miljoen bij de Turkse grootmacht, zo bevestigt de club.

Drogba komt over van het Chinese Shanghai Shenhua, waar hij afgelopen zomer aan een zeer lucratief avontuur begon. In het seizoen daarvoor had Drogba Chelsea nog aan de eerste Champions League-zege ooit geholpen.

Drogba, die momenteel met Ivoorkust actief is op het toernooi om de Afrika Cup, gaat het komende half jaar liefst twee miljoen euro verdienen. Het jaar daarna krijgt hij een jaarsalaris van vier miljoen. Bovendien krijgt de fysiek sterke spits vijftienduizend euro per gespeeld duel en een enorme som tekengeld van liefst vier miljoen euro. Galatasaray is als beursgenoteerd bedrijf verplicht deze cijfers kenbaar te maken.

Eerder gaf de club al aan in onderhandeling te zijn met Drogba, die zelf al te kennen had gegeven een terugkeer op de Europese velden te verkiezen boven een langer verblijf in China.

Omdat Galatasaray geen transfersom bekend maakt, lijkt het vertrek de Turken geen transfersom gekost te hebben. Een en ander kan ook duiden op een clausule in het contract van de Ivoriaan.
YNWA

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Turkije

Bericht door Michael_B » ma jan 28, 2013 7:46 pm

Wordt nog interessant...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turkije

Bericht door Marillion » ma jan 28, 2013 8:08 pm

Vergane glorie, die CL met Chelsea was zijn laatste kunstje. Als je daarna richting China gaat zegt dat iets over je resterende ambities. Bovendien is Drogba een speler die het voor een deel van zijn fysiek moest hebben. Dat zijn doorgaans niet de spelers die tot op latere leeftijd op topniveau blijven spelen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » ma jan 28, 2013 9:33 pm

Een absolute held / king, die Drogba. Hoe ie vorig seizoen Barca en Bayern in de luren legde: stuff of legends. :biggthumpup.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Turkije

Bericht door D_skilled » zo feb 10, 2013 6:28 pm

Zometeen Gala met Sneijder in de basis, om 7 uur.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » di feb 26, 2013 8:15 am

'Slechte' goal van Sneijdertje.

Galatasaray
YNWA

Plaats reactie