Turkije

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door jabu » zo jan 20, 2013 11:13 pm

Arthur schreef:Ik hoop dat de spelers die hij in het verleden heeft gepest bij Oranje hem nu goed terugpakken.
Hey Ibi, hey Wesley, waar spelen jullie eigenlijk?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Turkije

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 20, 2013 11:14 pm

Zal je net zien dat hij Gala met wat rake vrije trappen ver laat komen in de CL!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Turkije

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2013 11:15 pm

Inter wilde denk ik erg graag van zijn salaris af. En ik gok dat hij er in Istanbul niet op achteruit gaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Turkije

Bericht door bryan » zo jan 20, 2013 11:36 pm

Ja, hij kreeg rond de 220.000 euro per week bij Inter. Ik vind het wel smerig wat Inter heeft gedaan, ze zeiden dat zo lang hij geen lagare salaris accepteert dat hij op de bank zou blijven. Als Inter ooit zo'n belachelijke hoge salaris heeft aangeboden aan Sneijder en beide partijen voor hebben getekend dan moeten ze dat ook gewoon nakomen, dan ga je niet spelers dwingen op de bank te gaan zitten. Contract is contract.

Maar goed, Sneijder had naar vele topclubs in Europa gekund, maar alleen Galatasaray wil zijn hoge salaris betalen. Geldwolf. Niets meer, niets minder. Hij had ook naar Man Utd gekund, maar dan had hij het met een lagare salaris dan Van Persie moeten doen. En dat kan hij niet hebben natuurlijk, hahaha.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » ma jan 21, 2013 9:09 am

Zeux schreef: Zijn salariseisen zullen astronomisch zijn. Anders zou zelfs Ajax hem voor dat bedrag kunnen kopen...
:biggrin.gif:

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » ma jan 21, 2013 9:12 am

Arthur schreef:Ik hoop dat de spelers die hij in het verleden heeft gepest bij Oranje hem nu goed terugpakken.
Piet Velthuizen verdient bij Vitesse meer dan Wesley bij Gala? :smallgrin.gif:

Gala is een grote club. Hij gaat niet bij HSV middenmoot BuLi spelen he.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door jabu » ma jan 21, 2013 9:16 am

Probeer je nu nog steeds te doen alsof het een fantastische transfer is? HSV en de Bundesliga lijken mij niets minder dan Gala en de Turkse competitie.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Turkije

Bericht door Baseman » ma jan 21, 2013 9:22 am

Hadden de topclubs interesse dan?
Sneijder had natuurlijk beter het lagere salaris bij Inter kunnen accepteren, maar dat is achteraf altijd makkelijk praten.
Gala zou in ieder geval een tegenvallende keuze zijn...

Edit: De Turkse competitie is niet slecht, maar natuurlijk geen topcompetitie (zoals de Bundesliga dat wel is).

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » ma jan 21, 2013 9:25 am

Jabu schreef:Probeer je nu nog steeds te doen alsof het een fantastische transfer is? HSV en de Bundesliga lijken mij niets minder dan Gala en de Turkse competitie.
Gala speelt vrijwel altijd CL en om de landstitel. HSV heeft al sinds 1991 niets gewonnen. Vraag is dus of je bij een doorsnee club in een sterke competitie wilt spelen of bij een sterke club in een doorsnee competitie.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Turkije

Bericht door Le T. » ma jan 21, 2013 9:27 am

bryan schreef:Ja, hij kreeg rond de 220.000 euro per week bij Inter. Ik vind het wel smerig wat Inter heeft gedaan, ze zeiden dat zo lang hij geen lagare salaris accepteert dat hij op de bank zou blijven. Als Inter ooit zo'n belachelijke hoge salaris heeft aangeboden aan Sneijder en beide partijen voor hebben getekend dan moeten ze dat ook gewoon nakomen, dan ga je niet spelers dwingen op de bank te gaan zitten. Contract is contract.
Vind ik ook. Maar Inter ziet ook de bui van het financial fair play al hangen, en dan moeten de loonkosten dus omlaag. Dan zou je eventueel kunnen betogen dat er een nieuwe situatie is waar Inter wat mee moet, maar wat ik dan vooral schandalig vind is dat ze dan ook nog een transfersom eisen. De club wil van het contract af, dan moet je ook geen schadelloosstelling eisen want die schade is er niet. Maar ja, de selectieve verontwaardiging is in het voetbal nooit ver weg want Ajax deed hetzelfde met EL Hamdaoui, en toen spraken ook weinig mensen daar schande van.
Maar goed, Sneijder had naar vele topclubs in Europa gekund, maar alleen Galatasaray wil zijn hoge salaris betalen. Geldwolf. Niets meer, niets minder. Hij had ook naar Man Utd gekund, maar dan had hij het met een lagare salaris dan Van Persie moeten doen. En dat kan hij niet hebben natuurlijk, hahaha.
Nee, hij had niet naar Man Utd gekund. De topstatus van bepaalde spelers wordt gecreeerd door transfergeruchten te verzinnen. Sneijder speelde nooit top, brak bij een topclub nooit door, speelde niet bij een topclub en kon niet naar een topclub. Dat hij één topjaar heeft gehad maakt hem nog geen topspeler.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door jabu » ma jan 21, 2013 9:28 am

De Turkse competitie is m.i. wel matig.

Overigens wil trainer Fatih Terim Sneijder helemaal niet. Het bestuur wil hem wel en heeft gezegd dat Terim maar een medewerker is. Terim heeft vervolgens dit weekend een persconferentie gegeven om zijn onvrede te uiten. Volgens mij bericht de Nederlandse media daar in zijn geheel niet over.

Afbeelding

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » ma jan 21, 2013 9:34 am

Le T. is de weg weer eens kwijt. Inter is geen topclub en Sneyder heeft het daar niet gemaakt. Het WK is ook geen topniveau en Sneyder blonk niet uit tijdens een WK.

Tevens kan het zo zijn dat Le T. een sofa koopt voor 10 ruggen. En dat die sofa hem na 2 jaar niet meer bevalt. Dat ding is dan nog 8 ruggen waard, maar je kan die sofa voor nop bij Le T. afhalen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Turkije

Bericht door Le T. » ma jan 21, 2013 9:41 am

wimpey schreef:Le T. is de weg weer eens kwijt. Inter is geen topclub en Sneyder heeft het daar niet gemaakt.
Klopt, Inter is een stapje lager dan Man U, Barca, City, Real, Bayern, Chelsea, Milan en Juve.
Het WK is ook geen topniveau en Sneyder blonk niet uit tijdens een WK.
Klopt, hoewel hij op dat WK wel 2 goede samenvattingen speelde.
Tevens kan het zo zijn dat Le T. een sofa koopt voor 10 ruggen. En dat die sofa hem na 2 jaar niet meer bevalt. Dat ding is dan nog 8 ruggen waard, maar je kan die sofa voor nop bij Le T. afhalen.
Werknemers beschouwen als eigendom wat je kunt verhandelen en afdanken alsof het een sofa is lijkt me iets 19e eeuws.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » ma jan 21, 2013 9:59 am

Le T. schreef: Werknemers beschouwen als eigendom wat je kunt verhandelen en afdanken alsof het een sofa is lijkt me iets 19e eeuws.
Trainer-1 haalt Speler-A voor 5 miljoen. Na een jaar wordt trainer-1 eruit gepleurd en trainer-2 ziet het niet zitten in Speler-A. Dan is Speler-A wat jou betreft transfervrij. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om na te gaan wat die regel voor 98% van alle clubs zou betekenen.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » ma jan 21, 2013 10:01 am

Inter is op dit moment subtop, Wimpey. In Italie. Maar dat hij daar niet speelt heeft niks te maken met zijn kwaliteiten overigens.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Turkije

Bericht door Le T. » ma jan 21, 2013 10:13 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Werknemers beschouwen als eigendom wat je kunt verhandelen en afdanken alsof het een sofa is lijkt me iets 19e eeuws.
Trainer-1 haalt Speler-A voor 5 miljoen. Na een jaar wordt trainer-1 eruit gepleurd en trainer-2 ziet het niet zitten in Speler-A. Dan is Speler-A wat jou betreft transfervrij. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om na te gaan wat die regel voor 98% van alle clubs zou betekenen.
Ten eerste is het eruit pleuren van de trainer iets van de werkgever waar de werknemer niks aan kan doen. Dat de nieuwe trainer dan een speler niet zo goed vindt kan gebeuren. Dat is op zich ook geen probleem, maar dan heeft die speler nog steeds een kans om die trainer van het tegendeel te overtuigen.

Als de club niet bereid is de speler te laten spelen om hem te bewegen naar een andere club te gaan die een hoge transfersom wil betalen, dan is er van een eerlijke kans geen sprake. Dat vind ik niet kunnen. Het uitgangspunt is dat contract contract is, en dat een transfersom een schadelloosstelling is voor het beeindigen van een arbeidsrelatie waarbij de ene partij graag door zou willen en de ander wat beters heeft gevonden. Als je een speler niet wil laten spelen lijdt je ook geen schade bij diens vertrek, en hoef je daar dus ook geen vergoeding voor.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Turkije

Bericht door zeux » ma jan 21, 2013 12:40 pm

Komst Sneijder is 'transfer van de eeuw’


ISTANBUL - De transfer van Wesley Sneijder naar Galatasaray is maandag groot nieuws in Turkije.

Foto: ProShots

Het is de 'transfer van de eeuw’, oordeelt de grote Turkse sportkrant Fanatik. Concurrent FotoMac brengt het nieuws met de toevoeging dat het ‘geen grapje maar werkelijkheid’ is en dat Wesley Sneijder ‘erg opgewonden’ is.

Ook veel gewone kranten brengen de komst van de Nederlandse sterspeler naar de club uit Istanbul op hun voorpagina’s. De grote Turkse TV-zender NTV blies een zinnetje van Sneijder dat hij ‘houdt van grote wedstrijden en tegen Besiktas wil spelen’ lekker op: ‘Sneijders eerste statement is voor Besiktas!’





Besiktas, samen met Galatasaray en Fenerbahce de top van het Turkse voetbal, staat tweede in de Turkse competitie, Galatasaray eerste.



Twitter


Bij het bekend worden van het nieuws zondag was Sneijder meteen het belangrijkste onderwerp dat door Turkse twitteraars werd besproken, met de ‘hashtag’ WelcomeToGalatasarayWesleySneijder. Ook op maandagochtend is Sneijder het meest besproken onderwerp op Twitter.

Behalve het nieuws van Sneijder zelf, haalt echtgenote Yolanthe ook de kolommen. Ze schreef op Twitter in het Turks ‘Bedankt voor jullie lieve berichtjes!’, en dat is natuurlijk voldoende stof voor een stukje mét foto.

Sportkrant Fanatik gaat de hele week uitpakken met de komt van Sneijder. Op de voorpagina belooft de krant op dinsdag een Wesley Sneijder-poster, en op woensdag en donderdag een foto-album in twee delen.

Sneijder komt maandagmiddag naar Istanbul om zijn contract te tekenen. Om 15.30 uur, meldt FotoMac. Er zal ongetwijfeld een schare fans klaarstaan om de Nederlander te verwelkomen.

Door: ANP
Oh, oh, als dat maar goed gaat. Maar als het niks wordt, dan hebben ze in ieder geval de poster nog!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Turkije

Bericht door InnerHarbour » ma jan 21, 2013 1:15 pm

Volgens Derksen, daarstraks op de autoradio, is het gewoon een centenkwestie, als Lerby en hij niet zo hoog in de boom waren gaan zitten had hij nu in Engeland gespeeld
YNWA

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » ma jan 21, 2013 1:20 pm

Als hij er blij mee is, prima toch? Bij Liverpool wil je ook niet spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Turkije

Bericht door Yopi » ma jan 21, 2013 1:59 pm

Rishi schreef:Maar dat hij daar niet speelt heeft niks te maken met zijn kwaliteiten overigens.
Mwah... In elk geval wel met zijn prestaties van de laatste jaren. Onbetwiste topspelers worden altijd en overal opgesteld.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » ma jan 21, 2013 2:23 pm

Sneijder schonk ze de CL. Jaar erna was minder maar dat ook te maken met de trainer(s). Als je ziet wat er nu op dat middenveld speelt :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door jabu » ma jan 21, 2013 3:27 pm

Schonk ze de CL.... volgens mij speelden oa Milito en Eto'o daar ook wel een aardige rol in.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Turkije

Bericht door Lionel » ma jan 21, 2013 3:29 pm

Klopt. Heel belangrijk. Maar je snapt mijn punt hopelijk wel. Hij hobbelde niet mee.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Turkije

Bericht door wimpey » ma jan 21, 2013 5:53 pm

Zeux schreef: Of kennen jullie spelers die vanuit daar nog een stap hogerop in Europa hebben gemaakt?
Ribery, Arda Turun. Waren wel jonger dan Sneyder nu.

Hij kiest voor munten en spelen. Niet voor munten en tribune zoals menig ander. Gala speelt wel gewoon CL he.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Turkije

Bericht door jabu » ma jan 21, 2013 7:06 pm

Bij gebrek aan echte belangstelling.

Plaats reactie