Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di aug 08, 2006 11:07 am

Welk percentage krijgt Ajax bij een eventuele verkoop van Zlatan?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 11:12 am

12-13 = 5%
13-14 = 5%
14-15 = 10%
15-16 = 10%
16-17 = 10%
17-18 = 10%
18-19 = 10%
19-20 = 10%
20-21 = 10%
21-22 = 10%
22-23 = 10%
Totaal = 100%

Het gaat dan om een bedrag van 5% van de totale transfer som (bruto of netto is niet duidelijk)

Reken maar uit.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di aug 08, 2006 11:13 am

Had ik 't net met Stein14 over. Het zou zelfs bij een enorm bedrag als 28 mln Euro afkoopsom, maar iets van 2 ton voor Ajax betekenen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di aug 08, 2006 11:41 am

Ibrahimovic bijna rond met AC Milan

AMSTERDAM - Zlatan Ibrahimovic staat op het punt een contract bij AC Milan te tekenen. Juventus en Milan zouden een akkoord over de transfer van de Zweed hebben bereikt. Naar verluidt betalen de Milanezen 28 miljoen euro voor de aanvaller, die dinsdag aan het einde van de middag als nieuwe aanwinst moet worden gepresenteerd.

Ibrahimovic maakte kort geleden bekend te willen vertrekken bij Juventus, dat vanwege zijn rol in het Italiaanse corruptieschandaal is teruggezet naar de Serie B. De voormalige Ajacied stelde absoluut niet op een lager niveau te willen voetballen en kwam vrijdag niet opdagen voor een oefenwedstrijd tegen La Spezia in Roverto. De leiding van Juve verklaarde dat Ibrahimovic 'een fout had gemaakt' en dat zijn vertrek onbespreekbaar was.

Ook Internazionale was lang in de race om Ibrahimovic bij Juventus weg te plukken. De stadgenoot van AC Milan haalde maandag echter de Argentijnse spits Hernán Crespo terug van Chelsea.
Nu.nl

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di aug 08, 2006 11:45 am

Zlatan Son of a Whore.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 11:47 am

343 schreef:Zlatan Son of a Whore.
Ik vind niet dat je de moeder van Zlatan zo moet beledigen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di aug 08, 2006 11:49 am

Ik heb niets tegen de moeder. Hoeren zijn voor mij niet mensen die hun lichaam verkopen voor geld. Hoeren zijn mensen zoals die Pizzabakker. of noemen ze dat de pooier? Hij is in ieder geval niet de zon van God. That's for sure. En dan heb ik het niet alleen over zijn voetbalkwaliteiten. Zwaar overschatte speler.
Laatst gewijzigd door 343 op di aug 08, 2006 11:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 11:49 am

Steef schreef:Had ik 't net met Stein14 over. Het zou zelfs bij een enorm bedrag als 28 mln Euro afkoopsom, maar iets van 2 ton voor Ajax betekenen.
Zlatan heeft toch 3 volledige seizoenen bij Ajax gespeelt?

5% van 28 miljoen is 1,4 miljoen. Daar 30% van is 420.000 euro voor Ajax.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 08, 2006 12:33 pm

MOGGIGATE: Reggina dreigt plaats te moeten maken voor Juventus


MILAAN, 8 augustus 2006 09:00 - Reggina lijkt het aangewezen slachtoffer te worden om plaats te maken voor de terugkeer van Juventus in de Serie A. De club uit Calabrie zou zich schuldig hebben gemaakt aan manipulatie van drie wedstrijden in het seizoen 2004-05. Uit telefoongesprekken van voorzitter Foti met scheidsrechtersbaas Bergamo zou blijken dat Reggina voordeel moet hebben gehad uit de keuze van arbiters. Vreemd genoeg blijkt dat niet altijd uit de wedstrijden die verdacht zijn. Zo verloor Reggina de uitwedsrijd bij Sampdoria en speelde de ploeg slechts gelijk bij Palermo (ondanks een duidelijk betere vorm). Alleen bij Atalanta werd met 1-0 gewonnen. Reggina riskeert nu een degradatie uit de Serie A.
Reggina voelt zich zelf het slachtoffer van een vorm van klassenjustitie, omdat ze plaats moet maken voor Juventus. De Turijnse club is bezig aan een lobby om uiteindelijk zijn plaats in de Serie A terug te krijgen voor het komende seizoen (zij het met een enorme puntenstraf). Voorzitter Foti weigert voorlopig in te gaan op de beschuldigingen. Zijn advocaat liet op maandagavond weten: “Reggina mag niet uitgesloten worden van de Serie A, terwijl alle andere clubs vrijuit gaan. Deze club heeft helemaal niets misdaan en we zullen ons standpunt goed verdedigen.”
VOL

Om plaats te maken voor Juventus? Kan iemand me dat uitleggen? Ik snap er niets meer van! :sad:

Nog even over die opleidingsvergoeding van Zlatan: geldt die regeling niet alleen bij internationale transfers?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 1:07 pm

VOL maakt vaker blunders, ik denk dat dit er weer een blundertje is.

De regeling geldt m.i. voor alle transfers.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di aug 08, 2006 2:33 pm

ik dacht ook dat die vergoeding telde voor internationale transfers... of is dat alleen zo als bijvoorbeeld een talent in nederland opgeleid getransfereerd wordt naar een nederlandse club?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 4:35 pm

Palermo ziet opnieuw international vertrekken

8/8/2006 15:11

Na de Italiaanse internationals Simone Barone (Torino) en Fabio Grosso (Internazionale) verliest Palermo ook Nigeriaans international Stephen Makinwa. De 23-jarige aanvaller tekende een vierjarig contract bij Lazio Roma.

'Het heeft lang geduurd maar ik ben blij dat ik eindelijk de transfer naar mijn droomclub heb afgerond', aldus Makinwa. De Nigeriaan is blij weer onder Delio Rossi te mogen trainen, die ook zijn coach was toen hij in het seizoen 2004/05 bij Atalanta Bergamo speelde. 'Hij heeft veel bijgedragen aan de ontwikkeling van mijn spel dus het is een grote motivatie om weer met hem te werken.'

Lazio wordt al de zevende Italiaanse club voor Makinwa in vier seizoenen. Naast Atalanta en Palermo, speelde hij ook reeds voor Reggiana, Como, Modena en Genoa. Bij Palermo was de achtvoudig Nigeriaans international afgelopen seizoen goed voor vijf goals in 23 wedstrijden.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 5:14 pm

'Onmisbare' Luca Toni blijft toch bij Fiorentina

8/8/2006 18:06

De voetballiefhebbers in Florence kunnen opgelucht ademhalen: Luca Toni blijft bij Fiorentina. 'Luca heeft begrepen dat hij onmisbaar is.'

Toni twijfelde of hij nog bij Viola wilde blijven, zeker gezien de belangstelling die bijvoorbeeld Internazionale had voor de Europees topscorer van afgelopen seizoen, en ook omdat Fiorentina dit seizoen met negentien strafpunten aan de competitie moet beginnen.

Vorige donderdag had Toni nog tijdens een speciale persconferentie laten weten weg te willen omdat hij prijzen wilde winnen. Maar na een onderhoud met voorzitter Diego Della Valle besloot de spits ook komend seizoen in het paarse tenue te spelen.

'Ik weet genoeg', zei de dertigjarige international na het gesprek. 'Ze hebben me overtuigd om te blijven en om van Fiorentina een grote club te maken', aldus Toni op de website van zijn club.

'Luca heeft begrepen dat hij onmisbaar is', reageerde Della Valle. 'Binnen vijf minuten was het duidelijk, zonder ook maar over geld te hebben gesproken. Men begrijpt vaak niet dat een speler een goede club belangrijker vindt dan een vetter contract. Het is een mooie geste.'


Juventus huurt doelman van Reggina

8/8/2006 17:46

Juventus heeft er een nieuwe doelman bij. De Turijnse club huurt Emanuele Belardi voor één seizoen van Reggina.

De 28-jarige doelman completeert het trio doelmannen van Juventus, dat komend seizoen ook kan beschikken over Gianluigi Buffon en Antonio Mirante.

Belardi verblijft al sinds 1995 bij Reggina, dat hem geregeld verhuurde. Zo stond hij de laatste twee seizoenen onder de lat bij Napoli en Catanzaro.

Voor Juve is Belardi de vierde aanwinst na Valeri Bojinov, Marco Marchionni en Christian Zanetti. De club zegt nu nog te zoeken naar versterking voor het centrum van de defensie.
vi.nl

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 5:35 pm

Thomas schreef:
Palermo ziet opnieuw international vertrekken

8/8/2006 15:11

Na de Italiaanse internationals Simone Barone (Torino) en Fabio Grosso (Internazionale) verliest Palermo ook Nigeriaans international Stephen Makinwa. De 23-jarige aanvaller tekende een vierjarig contract bij Lazio Roma.

'Het heeft lang geduurd maar ik ben blij dat ik eindelijk de transfer naar mijn droomclub heb afgerond', aldus Makinwa. De Nigeriaan is blij weer onder Delio Rossi te mogen trainen, die ook zijn coach was toen hij in het seizoen 2004/05 bij Atalanta Bergamo speelde. 'Hij heeft veel bijgedragen aan de ontwikkeling van mijn spel dus het is een grote motivatie om weer met hem te werken.'

Lazio wordt al de zevende Italiaanse club voor Makinwa in vier seizoenen. Naast Atalanta en Palermo, speelde hij ook reeds voor Reggiana, Como, Modena en Genoa. Bij Palermo was de achtvoudig Nigeriaans international afgelopen seizoen goed voor vijf goals in 23 wedstrijden.
vi.nl
apart, een donkere speler die Nazio zijn droomclub vindt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 5:36 pm

Ousmane Dabo heeft er ook jaren gespeeld.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 6:05 pm

Aron Winter ook, toch valt het voor een donkere speler moeilijk een droomclub te zijn, met al die neonazi's en racisten op de tribune.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di aug 08, 2006 7:05 pm

joey schreef:
MOGGIGATE: Reggina dreigt plaats te moeten maken voor Juventus


MILAAN, 8 augustus 2006 09:00 - Reggina lijkt het aangewezen slachtoffer te worden om plaats te maken voor de terugkeer van Juventus in de Serie A. De club uit Calabrie zou zich schuldig hebben gemaakt aan manipulatie van drie wedstrijden in het seizoen 2004-05. Uit telefoongesprekken van voorzitter Foti met scheidsrechtersbaas Bergamo zou blijken dat Reggina voordeel moet hebben gehad uit de keuze van arbiters. Vreemd genoeg blijkt dat niet altijd uit de wedstrijden die verdacht zijn. Zo verloor Reggina de uitwedsrijd bij Sampdoria en speelde de ploeg slechts gelijk bij Palermo (ondanks een duidelijk betere vorm). Alleen bij Atalanta werd met 1-0 gewonnen. Reggina riskeert nu een degradatie uit de Serie A.
Reggina voelt zich zelf het slachtoffer van een vorm van klassenjustitie, omdat ze plaats moet maken voor Juventus. De Turijnse club is bezig aan een lobby om uiteindelijk zijn plaats in de Serie A terug te krijgen voor het komende seizoen (zij het met een enorme puntenstraf). Voorzitter Foti weigert voorlopig in te gaan op de beschuldigingen. Zijn advocaat liet op maandagavond weten: “Reggina mag niet uitgesloten worden van de Serie A, terwijl alle andere clubs vrijuit gaan. Deze club heeft helemaal niets misdaan en we zullen ons standpunt goed verdedigen.”
VOL

Om plaats te maken voor Juventus? Kan iemand me dat uitleggen? Ik snap er niets meer van! :sad:

Nog even over die opleidingsvergoeding van Zlatan: geldt die regeling niet alleen bij internationale transfers?
Snap je het echt niet joey? Mijn eerste reactie toe ik de berichten over Reggina en de geeiste terugkeer van Juventus las, was dat het me niets zou verbazen als Juventus straks alleen maar een puntenstraf krijgt (net als de andere drie clubs die in eerste instantie "flink" gestraft zouden worden) en dat Reggina dadelijk als enige club daadwerkelijk met een degradatie bestraft gaat worden. Klasse justitie noemen ze dat, een in Italie zeker niet onbekend verschijnsel.... :pukey:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 08, 2006 8:03 pm

'Ibrahimovic tekent bij AC Milan'
AJAX Zlatan Ibrahimovic zal het komende seizoen te bewonderen zijn in het shirt van Ac Milan. Op voorwaarde dat de laatste contractuele zaken rond zijn, zal Ibrahimovic dinsdag nog worden gepresenteerd.
De voormalig spits van Ajax maakt de overstap naar de Rossoneri, omdat hij niet in de Serie B wil uitkomen. Zijn ploeg Juventus werd hiertoe veroordeeld na het Italiaanse omkoopschandaal.
Ibrahimovic zal bij Milan de opvolger worden van Andreij Schevchenko die naar het Engelse Chelsea verhuisde. Voor de lange Zweed moet Ac Milan 28 miljoen euro op tafel leggen.


Bron www.rtvnh.nl

Is er bij de verkoop van Zlatan nog afgesproken dat Ajax een bepaald percentage krijgt bij verkoop? Ajax had die clausule wel met Malmo!

Ajax kan in ieder geval een paar ton opleidingskosten claimen (als de transfer doorgaat)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 09, 2006 6:57 am

Ajax moet een rechtzaak beginnen tegen Zlatan/Juventus. Door illegale praktijken heeft de club de transfersom gedrukt, waardoor Ajax inkomsten is misgelopen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 10:17 am

bewijs het maar eens Lucas, dat is het probleem.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 10:27 am

Er zijn daar toch ook afgeluisterde telefoongesprekken van?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 10:46 am

ja, maar bewijs dan maar eens dat het gedrag van Zlatan ook door de woorden van Moggi kwam.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 9:11 am

Inter dus.

Crespo, Adriano en Zlatan. Nou nou.

24,8 miljoen. Juve heeft flink winst gemaakt op die lul.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 10, 2006 9:35 am

Zal lastig worden voor Cruz. Martins die willen ze al verkopen. Hoeveel ontvangt Ajax nu precies?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 10, 2006 9:38 am

24,8 miljoen euro na twee seizoenen Serie A. Waar blijven de AT'ers die beweerden dat Ajax destijds is afgescheept met een fooi? (Zeker ook omdat Ajax nog gechanteerd werd door Zlatan en Juventus ook.)

Ajax zal wel iets krijgen, maar we worden er niet rijk van. De winst van deze transfer is dat iedereen nu kan zien hoe Zlatan in elkaar zit.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie