Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Italië

Bericht door Yopi » ma aug 24, 2015 9:48 pm

Die jongen is niet goed snik. Daar doe je niets aan. Of hij moet in de Heer raken of zo. :smallgrin.gif:

Wat is er waar van de geruchten dat Milan Zlatan zou willen hebben? Niets, zeker?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma aug 24, 2015 10:01 pm

Jawel. Heel erg graag zelfs. Bij Milan doen ze een moord voor Zlatan. Ze zijn er zelfs zo gek dat ze hem nu nog een contract voor 3-4 jaar aan willen bieden. Dan is die jongen 37 ofzo. Alsof dat nog gaat werken.

Denk alleen dat Zlatan na dit jaar kiest voor de VS.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Italië

Bericht door Yopi » ma aug 24, 2015 10:04 pm

Dat wordt het nieuwe Qatar, ja. Weet Raiola ook. Zlatan is een huursoldaat. Die pakt het grote geld nog even mee.


Grappig, Milan had het zogenaamd altijd zo goed voor elkaar. Maar bij elke club komt er een moment dat ze het niet meer weten. Dan gaat ook alles mis.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma aug 24, 2015 10:52 pm

Ben er even ingedoken, want die transfer van Balotelli is zo krankzinnig dat je daar dus meer van wil weten.

De Italiaanse kranten spreken dan ook van een vriendendienst voor Raiola. Balotelli zit natuurlijk helemaal klem en geen enkele (grotere) club wil zijn vingers nog aan hem branden. En dan kom je tot een deal met Raiola, maar dan wil je daar dus als club wel wat voor terug. De link met Zlatan is dan heel erg snel gemaakt en wat blijkt... Zlatan zou dan volgend jaar juni bij Milan tekenen voor 2 jaar. En zo is Mino ook weer blij.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Italië

Bericht door Yopi » ma aug 24, 2015 10:53 pm

Je méént het. En dat is nog waar ook?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma aug 24, 2015 10:57 pm

Yopi schreef:Je méént het. En dat is nog waar ook?
Zlatan is dan transfervrij en luistert toch altijd vrij goed naar Raiola haha.

Ik schat die kans op 80%. Die lui van Gazzetta en Sky weten echt wel waar ze het over hebben.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Italië

Bericht door InnerHarbour » ma aug 24, 2015 10:58 pm

Peter schreef:Ben er even ingedoken, want die transfer van Balotelli is zo krankzinnig dat je daar dus meer van wil weten.

De Italiaanse kranten spreken dan ook van een vriendendienst voor Raiola. Balotelli zit natuurlijk helemaal klem en geen enkele (grotere) club wil zijn vingers nog aan hem branden. En dan kom je tot een deal met Raiola, maar dan wil je daar dus als club wel wat voor terug. De link met Zlatan is dan heel erg snel gemaakt en wat blijkt... Zlatan zou dan volgend jaar juni bij Milan tekenen voor 2 jaar. En zo is Mino ook weer blij.
Zolang Liverpool hem maar kwijt is vind ik alles best, las overigens dat datzelfde Liverpool zelfs 70% van zijn salaris wil betalen als een club hem overneemt, for what it is worth natuurlijk
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma aug 24, 2015 10:59 pm

Ja voor 3 miljoen is 'ie van Milan (voor een jaar) als ik de bronnen mag geloven.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Italië

Bericht door Yopi » ma aug 24, 2015 11:00 pm

Die koehandel van Raiola is stuitend.

In feite betaalt Milan dus heel veel miljoenen extra voor Zlatan. En aan Raiola.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Italië

Bericht door Baseman » di aug 25, 2015 7:58 am

Waarom is het gedrag van Raiola eigenlijk stuitend?
Het zijn namelijk de clubs die het mogelijk maken, hij maakt er alleen gebruik van. En dat doet hij ontzettend goed.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Italië

Bericht door Yopi » di aug 25, 2015 8:30 am

Het is een vorm van chantage.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » di aug 25, 2015 9:42 am

Baseman schreef:Waarom is het gedrag van Raiola eigenlijk stuitend?
Het zijn namelijk de clubs die het mogelijk maken, hij maakt er alleen gebruik van. En dat doet hij ontzettend goed.
Zo zie ik dat ook. Raiola is een sjacheraar, maar wel een verdomd goeie. Zijn klanten lopen met hem weg. Kent de markt, spreekt z'n talen.

Gooi er onderzoeksjournalistiek tegenaan en er komt ongetwijfeld een hoop bagger aan de oppervlakte. Maar als ik manager bij een club was, zou ik proberen een goede draad met deze man te hebben. Daar heb je meer aan dan aan de houding die Ajax t.o.v. hem inneemt. Zeker wanneer je ziet waarmee de heren TH vervolgens op de proppen komen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Italië

Bericht door beelzebub » wo aug 26, 2015 12:42 pm

Strootman voor de derde keer onder het mes. Vroeger was dat einde carriere.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Italië

Bericht door Baseman » do aug 27, 2015 7:19 am

DIe kans is nu ook zeker aanwezig...een persoonlijk drama natuurlijk en ook echt zonde voor het (Nederlands) voetbal.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » do aug 27, 2015 8:02 am

Baseman schreef:DIe kans is nu ook zeker aanwezig...een persoonlijk drama natuurlijk en ook echt zonde voor het (Nederlands) voetbal.
Erg triest. Cynisch: psv heeft hem op het juiste moment verkocht. :blush.gif:

Bayer liet trouwens effe zien dat de rest van de BuLi (alles onder Bayern) een flink stukkie sterker is dan de rest van de Serie A (alles onder Juve). De Vrij leidde de pandoering van Lazio in.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » do aug 27, 2015 8:14 am

Heel erg treurig voor Strootman. Die jongen was onderweg om een prachtige loopbaan op te bouwen. Dikke kans dat hij zonder die blessure inmiddels bij United had gespeeld of een andere echte topclub. Nu is het maar zeer de vraag of hij ooit nog op zijn oude niveau komt. Hij is er alles bij elkaar nu wel heel lang uit. En je kunt je afvragen of deze blessure dan wel is te herstellen tot een niveau om uberhaupt weer te voetballen.

Iets anders, bij Milan weten ze het dus inderdaad echt niet meer:
'Balotelli mag van AC Milan niet roken en geen nachtclubs bezoeken'

AC Milan heeft bijzondere voorwaarden verbonden aan de terugkeer van Mario Balotelli. Zo wil de Italiaanse club voorkomen dat de spits voortdurend negatief het nieuws blijft halen. Dat meldt de Italiaanse krant La Gazetta dello Sport. Balotelli mag niet roken en nog slechts maar een beetje drinken. In het nieuwe contract van de spits is ook vastgelegd dat hij zich nog maar sporadisch in het nachtleven mag vertonen.

AC Milan gaat bovendien controleren hoe de spits zich op sociale media gedraagt. Opvallend is dat Balotelli zich geen extravagant kapsel meer mag laten aanmeten. AC Milan huurt Balotelli van Liverpool, waar hij niet kon overtuigen. De flamboyante aanvaller maakte in 2013 de overstap van Manchester City naar AC Milan, dat hem vorig jaar voor maar liefst 20 miljoen euro aan Liverpool verkocht.

Bron: nusport.nl
Het enige dat die jongen heeft laten zien is extravagant gedrag maar bij Milan vangen ze dat gewoon even af met een voorwaarde in het contract. Nou, daar zal hij zich ongetwijfeld strikt aan houden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » do aug 27, 2015 9:47 am

wimpey schreef: Bayer liet trouwens effe zien dat de rest van de BuLi (alles onder Bayern) een flink stukkie sterker is dan de rest van de Serie A (alles onder Juve). De Vrij leidde de pandoering van Lazio in.
Haha wist dat deze zou komen. Lazio miste de architect op het middenveld en speelde op een gegeven moment met 10 man. Ja, dan ga je er met 3-0 af. Lazio had in Rome verder afstand moeten nemen, want na die 1-0 had Anderson De Kans om dat te doen.

Maar dat Napoli gehakt maakte van Wolfsburg vergeten we maar even. Was het nou 1-4 of 1-5 in Wolfsi? :biggrin.gif:

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » do aug 27, 2015 10:01 am

Peter schreef: Haha wist dat deze zou komen. Lazio miste de architect op het middenveld en speelde op een gegeven moment met 10 man. Ja, dan ga je er met 3-0 af. Lazio had in Rome verder afstand moeten nemen, want na die 1-0 had Anderson De Kans om dat te doen.
Ik vond Bayer in Rome ook beter.
Maar dat Napoli gehakt maakte van Wolfsburg vergeten we maar even. Was het nou 1-4 of 1-5 in Wolfsi? :biggrin.gif:
In de EL. Terwijl Wolfsburg zich op CL-kwali en de Duitse beker focuste.

Geloof me nou maar: in de breedte zit Duitsland beter dan Italie.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » do aug 27, 2015 10:29 am

Helemaal mee eens. Leverkusen stond overigens al met 2-0 voor toen Lazio rood kreeg. Dortmund is dit jaar ook weer sterk. Ben benieuwd.

Spaanse teams ook sterker geworden dit jaar. Sevilla, Valencia... 5 Spaanse in de CL!
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Italië

Bericht door Baseman » do aug 27, 2015 12:18 pm

wimpey schreef:Erg triest. Cynisch: psv heeft hem op het juiste moment verkocht.
Cynisch, maar je hebt wel gelijk.
Marillion schreef:Nu is het maar zeer de vraag of hij ooit nog op zijn oude niveau komt. Hij is er alles bij elkaar nu wel heel lang uit. En je kunt je afvragen of deze blessure dan wel is te herstellen tot een niveau om uberhaupt weer te voetballen.
Kraakbeenletsel is het laatste wat je als voetballer wil oplopen, dat is namelijk nog niet optimaal te herstellen.
Dus zijn oude niveau behalen was al een hele uitdaging, maar je laatste opmerking lijkt realistischer. Ik vrees dat Strootman straks al blij mag zijn als hij überhaupt nog kan voetballen.
Nou, daar zal hij zich ongetwijfeld strikt aan houden.
:smallgrin.gif:
Balotelli is inderdaad een vrij volgzame jongen.
Lionel schreef:Spaanse teams ook sterker geworden dit jaar. Sevilla, Valencia... 5 Spaanse in de CL!
Maar liefst 5 Spaanse, 4 Duitse en 4 Engelse teams in de Champions League :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » za aug 29, 2015 10:59 am

De topclubs in de Serie A weten het dan na twee maanden toch zo ver te krijgen dat:

- Perisic naar Inter gaat. Ik las ergens dat ze daar ongeveer 60 dagen over onderhandeld hebben, maar dat er nu fumata bianca (witte rook) is. Knap staaltje van Inter, want het is niet helemaal logisch dat Wolfsi zo'n goede speler laten gaan na het vertrek van hun topspeler (De Bruyne). Perisic landt vandaag op Lenate, heeft 20 miljoen gekost en zal voor 5 jaar tekenen. Daarmee is Mancini klaar. Nee grapje, Mancini is nooit klaar, want hij wil meer, meer, meer. Ik verwacht zelf dat Lavezzi in de dying seconds nog wordt gepresenteerd en dat ze Siqueira misschien ook nog wel strikken.
Imposant lijstje van transfers: Miranda, Murillo, Kondogbia, Jovetic, Perisic, Montoya, Biabiany, (Lavezzi), (Siqueira).

- Draxler naar Juventus gaat. Zelfde verhaal als Perisic, maar Draxler heeft aangegeven dat hij koste wat het kost naar Juventus wil. De prijs is nog niet helemaal helder, maar zal in de buurt liggen van de 25 miljoen aan vaste som plus een bonus van 7 miljoen. Schalke haalt vervolgens direct die Hojbjerg op bij Bayern (en ik las dat wimpey lyirsch over die jongen was), dus iedereen blij.
En Coman gaat dus voor een godsvermogen naar Bayern. Doodzonde, maar voor 25-30 miljoen kun je ook niet anders. Die jongen heeft veel talent, maar dit soort prijzen slaat nergens op.
De vraag is dan vervolgens of ze nu klaar zijn. Matige start, dus wie weet wat er nog in het vat zit...

Roma en Milan lijken overigens helemaal klaar te zijn. Voor Milan vind ik dat bijzonder, want zo sterk is het daar nu niet. Roma heeft net Vainqueur gehaald, omdat Strootman weer een jaar uit de roulatie is.

Blijft open:
Waar gaat Witsel heen?
En hoe worden de nieuwe bankzitters van Roma, Inter, Juventus verdeeld. Iturbe gaat al naar Genoa las ik, maar ik verwacht dat er nog veel subtoppers zullen mikken op spelers als Ibarbo, Ljajic, Juan Jesus, Zaza etc.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » za aug 29, 2015 1:28 pm

Perisic heeft naar verluidt extreem geleden onder het overlijden van Malanda. Wellicht wil ie gewoon weg van de plek waaraan hij dagelijks aan die gebeurtenis herinnerd wordt.

Benieuwd wat die club de komende dagen nog met een deel van die 100 M gaat doen. Die De Bruyne gaat bij City naar 12 M per annum, waar ie bij Wolfsburg maar 8 M ving. :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » za aug 29, 2015 2:21 pm

Dat verklaart een en ander, wimpey.

Hopelijk heeft Inter ook echt een idee met hem, want daar hebben ze nu 60 dagen over kunnen doen haha. Op basis van die oefenpot tegen Ajax en bij Kroatië zie ik hem vooral als offensieve buitenste middenvelder, of als buitenspeler. Als ik kijk hoe Inter speelde tegen Atalanta zou dat nogal een verschuiving betekenen. 4-3-1-2 was namelijk toen het devies. Met Palacio en Icardi als spitsen (Jovetic op de bank). Brozovic op 10 en drie mannetjesputters op het middenveld met Gnoukouri, Kondogbia en Medel. In dat systeem zou hij dan op 10 moeten gaan spelen, maar dat lijkt me niet helemaal passen. Of hij haalt Lavezzi er nog bij en gaat een compleet ander systeem spelen...

Het zal me allemaal benieuwen.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » za aug 29, 2015 2:40 pm

Wolfsburg richt z'n pijlen op Praet, Draxler en Baldé (Lazio). Draxler is dus ook nadrukkelijk in beeld bij Juve.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » zo aug 30, 2015 7:06 pm

En gaat dus naar Wolfsburg.

Vandaag fantastische wedstrijd tussen Roma en Juventus gezien met Roma als verdiende winnaar. De aanvallers van Roma vinden mekaar al een stuk beter dan die van Juventus. Vooral Mandzukic viel me erg, erg tegen.
Op basis van één potje is het wellicht wat vroeg, maar ik denk dat Roma een goede kans gaat maken op de Scudetto. Het elftal zit nu gewoon goed in elkaar en ze beschikken over een sterke bank.

Plaats reactie