Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 22, 2020 9:58 am

De ongelijkheid was er al omdat AZ een groot deel van hun thuiswedstrijden in Den Haag heeft moeten spelen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » vr mei 22, 2020 10:05 am

Iniesta schreef:
vr mei 22, 2020 9:34 am
Uiteraard zitten er vast oneerlijkheden in, maar die heb je altijd al in een competitie. Als Ajax tegen Feijenoord zonder geschorste berghuis en az moet tegen ze met berghuis is dan is dat ook niet 100% eerlijk. Zo kun je in een seizoen net geluk hebben met de timing van schorsingen en blessures bij je tegenstander

Zeker weten, en wat dacht je van dat bizarre moment... in 2017 Feyenoord-PSV waarbij Zoet een bal terug richting zijn eigen buik haalde en toen opeens het horloge voor de doellijn technologie afging?

Een half seizoen testte men dat in de Arena, een half seizoen in de Kuip. Net op het moment dat Zoet zoiets bizars doet bij een cruciale stand gebeurt dat ook nog eens in het jaar 2017 (het enige jaar van de afgelopen 2 decennia dat die club kampioen wordt)

En hij doet zo'n actie die echt maar in 0,00001 % van de wedstrijden voorkomt uitgerekend in zo'n tight game die net in een eigen stadion plaatsvindt en niet bij een uitwedstrijd in het eerste (halve) jaar dat ze dat systeem in maar één Eredivisie stadion testen.


Een competitie kan nooit voor 100% of voor 99% eerlijk verlopen.
Al denk ik dat wel ongeveer 9 op de 10 keer de terechte kampioen naar boven komt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » vr mei 22, 2020 10:19 am

Of het eerlijk zou zijn of niet interesseert me niet zoveel. Voetbal zonder publiek kan me gewoon absoluut niet boeien en we moeten dat wat mij betreft tot het absolute minimum beperken. Ik wens ze in Duitsland veel plezier met de hervatting maar ik ga het verder niet volgen.

Wat betreft wel of niet hervatten is het gewoon heel simpel. De situatie in ieder land heeft zo z'n eigen specifieke kenmerken en op basis daarvan worden beslissingen genomen. Zo heeft men in Duitsland veel meer IC capaciteit én veel meer test capaciteit ten opzichte van Nederland. Op basis daarvan kun je op sommige momenten wellicht iets meer risico nemen. Feit is dat de Nederlandse regering gewoon een streep door het betaalde voetbal heeft gezet. Dan ben je dus gewoon klaar met de discussie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 10:22 am

Marillion schreef:
vr mei 22, 2020 10:19 am
Of het eerlijk zou zijn of niet interesseert me niet zoveel. Voetbal zonder publiek kan me gewoon absoluut niet boeien en we moeten dat wat mij betreft tot het absolute minimum beperken. Ik wens ze in Duitsland veel plezier met de hervatting maar ik ga het verder niet volgen.
Jij gaat komend seizoen Ajax dus niet volgen?

Of twee jaar (dat virus is echt hoogst onzeker op de korte termijn) geen voetbal?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » vr mei 22, 2020 10:35 am

Dat zal inderdaad in veel mindere mate het geval zijn dan nu het geval is. Wat mij betreft proberen we voetbal zonder publiek tot een minimum te beperken. Het is gewoon niet om aan te zien.

Als het straks de enige manier is om een nieuwe seizoen te starten dan is het niet anders. Maar de tijd daarnaartoe zou men beter besteden om te bedenken hoe we dat zo goed mogelijk kunnen doen i.p.v. deze krampachtige pogingen om hier en daar een seizoen af te maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 10:51 am

Marillion schreef:
vr mei 22, 2020 10:35 am
Dat zal inderdaad in veel mindere mate het geval zijn dan nu het geval is. Wat mij betreft proberen we voetbal zonder publiek tot een minimum te beperken. Het is gewoon niet om aan te zien.

Als het straks de enige manier is om een nieuwe seizoen te starten dan is het niet anders. Maar de tijd daarnaartoe zou men beter besteden om te bedenken hoe we dat zo goed mogelijk kunnen doen i.p.v. deze krampachtige pogingen om hier en daar een seizoen af te maken.
Zo krampachtig vind ik Duitsland niet. Ze doen het gewoon.

Doen ze ook nog eens een schat aan ervaringen mee op.

Iedereen moet schakelen. Dus niet spelen omdat dat 'niet leuk' is, zie ik echt als een luxeprobleem. Ook dat sentiment weegt voor mij niet op tegen hoe unfair het is voor teveel ploegen dat de competitie is afgebroken.

In september gaan we echt niet met publiek spelen. Dus zul je er toch een keer aan moeten. Dan begin ik liever eerder. Dan krijg je een fair einde aan de competitie en kan Ajax normaal kampioen worden. Veel beter dan dit cheap ticket voor de CL (waar Ajax straks een stuk minder te zoeken heeft, met het vertrek van belangrijke sleutelspelers).
Eerlijk gezegd heb ik nu liever dat er nog een kans is om 'gewoon' kampioen te worden (door hervatting), dan dat we nu al dat CL-ticket hebben (onder de voorbehouden die ook nu nog gelden van toegang tot de poulefase).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » vr mei 22, 2020 11:00 am

Je blijft maar voorbij gaan aan het feit dat de Nederlandse regering het gewoon heeft uitgesloten. Het is simpelweg geen optie. De situatie hier is niet identiek aan die in Duitsland. En hier is een andere beslissing genomen op basis van die situatie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 11:10 am

Marillion schreef:
vr mei 22, 2020 11:00 am
Je blijft maar voorbij gaan aan het feit dat de Nederlandse regering het gewoon heeft uitgesloten. Het is simpelweg geen optie. De situatie hier is niet identiek aan die in Duitsland. En hier is een andere beslissing genomen op basis van die situatie.
Nee, daar ga ik niet aan voorbij. Heb ik in een van mijn eerste posts al genoemd.

Mijn punt is dat de regering het besluit te vroeg heeft genomen. De parameters zijn nu al weer anders dan een maand geleden (toen het besluit viel).

Zoals ik in een ander topic schreef: het virus is een moving target. Inzichten ontwikkelen zich, behandelmethoden ontwikkelen zich, er is meer duidelijk wat wel en niet tot verspreiding leidt, er komt nu meer inzicht in wat het klimaat met het virus doet.

Wat mij betreft dus: te vroeg. 'Aanhouden': ja, wijs. Totaal cancellen: too fast.

En dat wordt - wat mij betreft - extra wrang als elders competities wel 'gewoon' open gaan. Daar ging dit 'draadje' over. Elders wel gevoetbald zien worden en hier niet.

En ja Duitsland heeft meer IC-capaciteit. Maar die is inmiddels ook in NL weer volop aanwezig --> vandaar dat 1 juni steeds meer sectoren open gaan. Het virus kent geen landsgrenzen, dus het gedraagt zich in Duitsland verder echt niet anders dan in Nederland.

De 'hindsight' dat te vroeg de beslissing is genomen, had voorkomen kunnen worden door het simpelweg toentertijd niet zo radicaal te doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door brigade zuid » vr mei 22, 2020 11:13 am

Gewoon een vreemde beslissing van de regering als je ziet wat er vanaf 1 juni wel weer allemaal kan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » vr mei 22, 2020 11:20 am

zeux schreef:
vr mei 22, 2020 11:10 am
....
En ja Duitsland heeft meer IC-capaciteit. Maar die is inmiddels ook in NL weer volop aanwezig --> vandaar dat 1 juni steeds meer sectoren open gaan. Het virus kent geen landsgrenzen, dus het gedraagt zich in Duitsland verder echt niet anders dan in Nederland.

De 'hindsight' dat te vroeg de beslissing is genomen, had voorkomen kunnen worden door het simpelweg toentertijd niet zo radicaal te doen.
Nederland is weer zo'n beetje terug op de situatie voor de uitbraak. De totale capaciteit is echter nog net zo mager in vergelijking met Duitsland en daar hebben we voorlopig mee om te gaan. Dat is één van de belangrijke argumenten om bij het uitvoeren van een risico analyse meer behoudend te zijn. En zo zullen er meer argumenten zijn, bijvoorbeeld ook de genoemde test capaciteit.

Dat betekent dus dat men in Nederland kritischer zal zijn bij het toestaan van activiteiten. Het uitspelen van een voetbalcompetitie staat dan gewoon niet bovenaan het lijstje met prioriteiten. Toen niet en nu nog steeds niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 11:26 am

Marillion schreef:
vr mei 22, 2020 11:20 am
zeux schreef:
vr mei 22, 2020 11:10 am
....
En ja Duitsland heeft meer IC-capaciteit. Maar die is inmiddels ook in NL weer volop aanwezig --> vandaar dat 1 juni steeds meer sectoren open gaan. Het virus kent geen landsgrenzen, dus het gedraagt zich in Duitsland verder echt niet anders dan in Nederland.

De 'hindsight' dat te vroeg de beslissing is genomen, had voorkomen kunnen worden door het simpelweg toentertijd niet zo radicaal te doen.
Nederland is weer zo'n beetje terug op de situatie voor de uitbraak. De totale capaciteit is echter nog net zo mager in vergelijking met Duitsland en daar hebben we voorlopig mee om te gaan. Dat is één van de belangrijke argumenten om bij het uitvoeren van een risico analyse meer behoudend te zijn. En zo zullen er meer argumenten zijn, bijvoorbeeld ook de genoemde test capaciteit.
Als je ziet wat er vanaf 1 juni al weer open mag, lijkt mij niet dat een paar honderd voetballers hollend in een besloten voetbalwei de druk op IC's zal vergroten. Het is geen massa-event hè?

Vanaf 1 juni komt testen breed beschikbaar in Nederland. Dat gaat om miljoenen tests. Hoeveel heb je er per voetbalwedstrijd nodig? 200, 300? dat is 3000 per ronde (naar boven afgerond). Dat keer 9 = zo'n 30.000 tests (weer naar boven). Over een periode van ruim een maand. Gaat dat echt een onverantwoorde deuk slaan in het beschikbare aanbod van tests?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 22, 2020 11:36 am

zeux schreef:
Marillion schreef:
vr mei 22, 2020 10:19 am
Of het eerlijk zou zijn of niet interesseert me niet zoveel. Voetbal zonder publiek kan me gewoon absoluut niet boeien en we moeten dat wat mij betreft tot het absolute minimum beperken. Ik wens ze in Duitsland veel plezier met de hervatting maar ik ga het verder niet volgen.
Jij gaat komend seizoen Ajax dus niet volgen?

Of twee jaar (dat virus is echt hoogst onzeker op de korte termijn) geen voetbal?
Natuurlijk zal ik Ajax volgen maar het zal dan een seizoen zijn waarin ik qua ambiance steeds het gevoel zal hebben dat ik naar oefenwedstrijden van Jong Ajax zit te kijken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » vr mei 22, 2020 11:37 am

Nou ja, er is recent nog een gesprek geweest tussen Martin van Rijn en de KNVB. Daar bleek nog altijd niet veel meer mogelijk dan voorzichtig verkennen van een start iets voor 1 september.

De strategie is om niet alles tegelijk te laten starten. Er mag vanaf 1 juni weer het nodig en daar doet men op enig moment dus ook niets meer bij omdat al die dingen afzonderlijk een risico vormen. Elke branche weet voor zichzelf uit te leggen waarom zij ook aan het werk mogen. Maar als dat daadwerkelijk allemaal tegelijk zou gebeuren dan gaat het dus mogelijk te snel. En dat heeft dan weer te maken met die beperkte capaciteit.

Dat laat zich allemaal vrij kort samenvatten tot de conclusie dat betaald voetbal in Nederland gewoon niet hoog genoeg op de prioriteitenlijst staat om een eerdere start te overwegen. Ook nu nog niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 11:49 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr mei 22, 2020 11:36 am
zeux schreef:
Marillion schreef:
vr mei 22, 2020 10:19 am
Of het eerlijk zou zijn of niet interesseert me niet zoveel. Voetbal zonder publiek kan me gewoon absoluut niet boeien en we moeten dat wat mij betreft tot het absolute minimum beperken. Ik wens ze in Duitsland veel plezier met de hervatting maar ik ga het verder niet volgen.
Jij gaat komend seizoen Ajax dus niet volgen?

Of twee jaar (dat virus is echt hoogst onzeker op de korte termijn) geen voetbal?
Natuurlijk zal ik Ajax volgen maar het zal dan een seizoen zijn waarin ik qua ambiance steeds het gevoel zal hebben dat ik naar oefenwedstrijden van Jong Ajax zit te kijken.
Of het valt allemaal mee, je went er aan en gaat toch weer iedere week gespannen kijken wat je cluppie doet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 11:52 am

Marillion schreef:
vr mei 22, 2020 11:37 am
Nou ja, er is recent nog een gesprek geweest tussen Martin van Rijn en de KNVB. Daar bleek nog altijd niet veel meer mogelijk dan voorzichtig verkennen van een start iets voor 1 september.

De strategie is om niet alles tegelijk te laten starten. Er mag vanaf 1 juni weer het nodig en daar doet men op enig moment dus ook niets meer bij omdat al die dingen afzonderlijk een risico vormen. Elke branche weet voor zichzelf uit te leggen waarom zij ook aan het werk mogen. Maar als dat daadwerkelijk allemaal tegelijk zou gebeuren dan gaat het dus mogelijk te snel. En dat heeft dan weer te maken met die beperkte capaciteit.

Dat laat zich allemaal vrij kort samenvatten tot de conclusie dat betaald voetbal in Nederland gewoon niet hoog genoeg op de prioriteitenlijst staat om een eerdere start te overwegen. Ook nu nog niet.
Dat laatste lijkt mij duidelijk, maar dat wil nog niet zeggen dt dat ook terecht is.

Duitsland is een mooi 'proefkonijn'. Hoe probleemlozer dat blijkt te gaan. Hoe 'zuurder' het wordt dat het in Nederland niet mogelijk werd gemaakt.

NL heeft voor de troepen uitgelopen. De vraag is: was dat te snel?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » vr mei 22, 2020 11:59 am

Als je uitgaat van het idee dat we zaken weer gefaseerd toe kunnen staan dan hangt het antwoord op die vraag af van hoe je prioriteitenlijstje eruit ziet. En dat is natuurlijk deels arbitrair.

Stel dat je moet kiezen tussen betaald voetbal toestaan of sportfaciliteiten voor de bevolking (ik neem maar even twee zaken als voorbeeld). Dan zal niet iedereen die twee zaken in dezelfde volgorde van belangrijkheid plaatsen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 12:07 pm

Marillion schreef:
vr mei 22, 2020 11:59 am
Als je uitgaat van het idee dat we zaken weer gefaseerd toe kunnen staan dan hangt het antwoord op die vraag af van hoe je prioriteitenlijstje eruit ziet. En dat is natuurlijk deels arbitrair.

Stel dat je moet kiezen tussen betaald voetbal toestaan of sportfaciliteiten voor de bevolking (ik neem maar even twee zaken als voorbeeld). Dan zal niet iedereen die twee zaken in dezelfde volgorde van belangrijkheid plaatsen.
Dan vind ik wel dat je vergelijkbare grootheden naast elkaar moet zetten. Sportbeoefening voor alle Nederlanders is dan een andere grootheid dan 9 x een paar honderd voetballers tegen elkaar laten spelen in een gecontroleerde, afgesloten setting.

Nog los van het feit dat het betaald voetbal in NL een miljoenen fanbase heeft. Daarvan zal een deel (net als een deel van de AT-ers) geen behoefte hebben in voetbal in een echostadion. Maar een deel beslist wel. En ik denk dat ook een deel van de 'haters' bij zal draaien, omdat de kans op voetbal mét publiek voorlopig niet zal gaan lukken, dus is de keuze op een gegeven moment toch óf geen voetbal meer volgen óf gewoon maar die mentale stap maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » vr mei 22, 2020 1:53 pm

Daarom zei ik ook "Ik neem maar even twee zaken als voorbeeld".

Er zijn nog talloze dingen die nu niet mogen. Betaald voetbal is er daar één van maar het zijn pagina's vol. En iedere branche kan beargumenteren waarom zij nu al wél kunnen starten. Daar moet men dus een keuze uit maken binnen de bandbreedte die er ligt (oa IC capaciteit, tests etcetera) en de risico's die vastzitten aan deze keuzes. Dat doe je dus per definitie niet voor iedereen goed. Ik snap de keuze om betaald voetbal niet op de eerste plaats te zetten prima. Dat is gewoon verdedigbaar. Zoals je ook een andere keuze had kunnen maken. Maar dan waren bijvoorbeeld de restauranthouders de pineut geweest. Of weer een andere groep. Want in één keer alles is dus geen optie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 2:04 pm

Ik betwist de grootheden.

Betaald voetbal (beperkt aantal betrokkenen, afgesloten omgeving) kun je niet gelijk stellen aan groepen als 'de horeca' of 'sportscholen' of 'culturele instellingen' of 'terrassen'.

Betaald voetbal is microbeslissing. De andere sectoren zijn macrobeslissing. En juist omdat op macroniveau nu echt flinke stappen worden gemaakt, wordt de microbeslissing curieuzer. Zoals ik ergens al zei, zitten we richting wat maximaal open kan. Komen er misschien nog een paar sectoren bij (sportscholen), gaan de maxima aan toegestane 'klanten' misschien nog wat omhoog (van 30 naar 100), maar grosso modo gaat 1 september er niet zo wezenlijk anders uit zien als 1 juni.

Hier was maatwerk prima mogelijk geweest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » vr mei 22, 2020 2:22 pm

Zo micro is het nu ook weer niet. Je hebt het over de Eredivisie en de Eerste Divisie met een impact door het hele land. Tel het aantal evenementen (iedere wedstrijd) maar op. Dat heeft echt wel impact.

Los van elkaar is vrijwel alles te faciliteren. Maar het betaald voetbal staat in Nederland dus aan de andere kant van de streep. Ook nu nog, want Martin van Rijn gaf dus recent nog aan dat er echt niet veel te verwachten is op korte termijn. Natuurlijk kun je andere prioriteiten stellen. Maar het is prima te verdedigen.

Overigens, het feit dat het betaalde voetbal achteraan de rij staat heeft ook alles te maken met de branche zelf. De KNVB en de clubs hebben een slechte lobby gevoerd. Er was geen enkel plan, enkel onderlinge ruzie. Dat heeft natuurlijk, los van de bezwaren die er sowieso al leven, niet geholpen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 3:09 pm

Laat het max 6000 man zijn (en dan ben ik volgens mij best ruim) die per speelronde betrokken zijn (door heel Nederland). Dan nog vind ik dat micro ten opzichte van 'horeca', 'sportscholen', 'culturele instellingen', 'terrassen'.

Het geeft honderdduizenden plezier èn het maakt het einde van de competitie fair (plus dat het Ajax een reëele kans op een echte titel geeft).

Met dat laatste ben ik het eens. Slechte lobby.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » vr mei 22, 2020 3:51 pm

zeux schreef:
vr mei 22, 2020 3:09 pm
Laat het max 6000 man zijn (en dan ben ik volgens mij best ruim) die per speelronde betrokken zijn (door heel Nederland). Dan nog vind ik dat micro ten opzichte van 'horeca', 'sportscholen', 'culturele instellingen', 'terrassen'.

Het geeft honderdduizenden plezier èn het maakt het einde van de competitie fair (plus dat het Ajax een reëele kans op een echte titel geeft).

Met dat laatste ben ik het eens. Slechte lobby.
Het is in die zin zeker kleiner maar de invloed direct daarbuiten is weer lastig in te schatten. Zo geef ik je op een briefje dat menig burgemeester hier ook iets van zal vinden. Dat zag je in Engeland ook al zo links en rechts voorbij komen. En burgemeesters hebben in Nederland best wat te vertellen. Vanuit Duitsland zag je wat beelden voorbij komen van mensen die met elkaar gingen kijken. Thuis of in een bar. En daarbij die 1,5 meter niet altijd meer respecteren. Dat soort risico's worden ook meegewogen.

Gisteren zag ik dat in Italië bondscoach Mancini het al had over het niet meer uitspelen van de Serie A. Het is dus nog maar de vraag op hoeveel plaatsen het echt gaat gebeuren.

Duitsland zal voor veel landen een soort proeftuin zijn. Kijken wat er gebeurd. Zowel wat betreft praktische inrichting als naar de gevolgen. Die kennis kan worden gebruikt bij het starten van competities voor het nieuwe seizoen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Duitsland

Bericht door zeux » vr mei 22, 2020 4:05 pm

Marillion schreef:
vr mei 22, 2020 3:51 pm
Vanuit Duitsland zag je wat beelden voorbij komen van mensen die met elkaar gingen kijken. Thuis of in een bar. En daarbij die 1,5 meter niet altijd meer respecteren. Dat soort risico's worden ook meegewogen.
Dat is dan ook het enige argument dat kan worden gemaakt: het onverantwoord 'verzamelen' om te kijken.
Maar ook dat is toch enorm meegevallen in Duitsland? En dan lijkt mij de 'kohlenpott'-derby meteen een goede testcase. Niets gehoord van excessen. De beelden die ik heb gezien waren van bave Duitserburgers die met z'n vieren of zo keken. En dan ook nog best op afstand van elkaar. Ik heb in ieder geval geen hossende meutes gezien. Of ik moet berichtgeving gemist hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » vr mei 22, 2020 11:25 pm

zeux schreef:
vr mei 22, 2020 4:05 pm

Maar ook dat is toch enorm meegevallen in Duitsland? En dan lijkt mij de 'kohlenpott'-derby meteen een goede testcase. Niets gehoord van excessen. De beelden die ik heb gezien waren van bave Duitserburgers die met z'n vieren of zo keken. En dan ook nog best op afstand van elkaar. Ik heb in ieder geval geen hossende meutes gezien. Of ik moet berichtgeving gemist hebben.

Geen hossende meutes nee, maar blijkbaar heb je niet op het NOS journaal gezien dat cafes gewoon open waren?
En de fans van Dortmund die waren, eeeuhhh, laat ik voorzichtig zeggen best enthousiast.

Niet elkaar een hand geven en niet omhelzen of zoenen dat waren ze even allemaal vergeten bij de 4 goals.

Staan in de kroeg zou niet zijn toegestaan, ze stonden toch. De afstand die men hield was zeker geen 1,5 meter, eerder 30 centimeter.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » za mei 30, 2020 8:05 am

Ondertussen is na 3 rondjes de titelstrijd wel beslist. Vind het wel fijn dat er op teletekst pagina 801 dankzij de Duitsers wat gebeurt. Hiervoor kon 801 soms in een week nauwelijks veranderen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie