Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di okt 10, 2006 5:55 pm

WP_LeGeNd schreef:ik zou maar uitkijken met wat je wenst, straks is ajax ook aan de beurt!
Voorbeelden dan aub?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di okt 10, 2006 9:49 pm

Van mij mag Anderlecht keihard vallen, ik heb een enorme hekel aan het Belgische voetbal maar het zal allemaal wel meevallen, heb de indruk dat ze in België helemaal niet willen dat de waarheid boven tafel komt. Ik geloof die man ook best.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 20, 2006 4:34 am

Voormalig NAC-doelman Davy Schollen staat tegenwoordig onder contract bij Anderlecht en viel van het weekend in voor Daniel Zitka in de wedstrijd tegen AA Gent.

Toch raar. Vond het altijd maar een rare keeper.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr dec 08, 2006 9:33 am

Ons rapport van Anderlecht
Alleen Frutos en Zitka op Champions League-niveau

De Champions League zit erop voor Anderlecht, tijd voor het eindrapport van de spelers. Voor de beoordeling hielden we rekening met de punten die we na elke wedstrijd gaven. Conclusie? Alleen Frutos en Zitka acteerden op CL-niveau.

CL-niveau

Nicolas Frutos 7,3

Scoorde en liet scoren. Toonde vooral uit en thuis tegen Athene dat hij internationaal een meerwaarde betekent voor Anderlecht.

Daniel Zitka 6,4

Kende pech dat het atoomschot van Kaká afweek. De constante factor van de ploeg. Heel autoritair.

Goed

Bart Goor 6,1

Verzoop in San Siro met de rest, maar kan toch terugblikken op een geslaagde campagne. Heel nuttig, vaak de man die voor tempo zorgde.

Olivier Deschacht 6

Niet alleen in de Belgische competitie maar ook Europees de beste verdediger. Alleen een foutje in Lille bij de eerste goal, al spreekt hij zelf van een duw van Odemwingie.

Nicolas Pareja 6

Scoorde een belangrijk doelpunt tegen Lille. Niet gespeeld tegen Milan wegens blessure, trok daarna op de rechtsachter redelijk zijn streng.

Matig

Mémé Tchité 5,9

Joeg ze bij de start van onze competitie in een waanzinnig tempo tegen de touwen, maar kreeg er Europees geen enkele binnen. Alleen tegen Lille echt goed.

Mbark Boussoufa 5,8

Knappe assist op Athene, kon zich tegen Milan niet doorzetten. Daarna liet Vercauteren zijn duurste aankoop van het seizoen op de bank verkommeren.

Mark De Man 5,75

Redelijk secuur verdedigend, maar bij enkele tegengoals op San Siro in de fout. Had ook in de slotfase tegen Athene last met het positie kiezen.

Yves Vanderhaeghe 5,6

Hield zich aanvankelijk staande op karakter, maar werd na de demonstratie van Kaká nog voor de rust geslachtofferd op Milan. Ervoer dat als een zware vernedering.

Lucas Biglia 5,5

Weergaloze voetballer, maar kon nooit zijn glansprestatie van Bernabeu tegen Real evenaren. Tegen Lille onderwerp van een fel besproken en onterechte wissel. Heeft duidelijk de potentie voor de Champions League, maar verzoop soms, vooral door de schuld van de ploegmaats.

Roland Juhasz 5,5

Scoorde thuis tegen Milan ei zo na de gelijkmaker. Verdedigend te veel onzuiverheden, acteerde rampzalig in San Siro. Vooral een pure mandekker, geen toegevoegde waarde.

Ondermaats

Ahmed Hassan 5,25

Kreeg centraal een paar keer de voorkeur op Boussoufa, maar kon zijn meerwaarde aan technisch talent niet laten renderen.

Sterkste prestatie thuis tegen Milan, toen hij zeer tot zijn frustratie pas in de slotfase mocht invallen.

Anthony Vanden Borre 5,1

Dramatisch als rechtsachter. Zag in San Siro alle kleuren van de regenboog. Herstelde zich op Lille als middenvelder, maar zakte thuis tegen Athene weer door het ijs.

Jelle Van Damme 4,6

Kende in Athene een complete offday. Daarna geremd door blessures. Ongelukkige rode kaart in Lens.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 08, 2006 9:39 am

Verrassend dat vandenBorre zo laag staan, want die is zó goed. :eusa_liar:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 08, 2006 11:22 am

Peter schreef:Verrassend dat vandenBorre zo laag staan, want die is zó goed. :eusa_liar:
Nee, dan Vandamme. :X

Hoe gaat het inmiddels met Defour? Iemand die dat weet?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 08, 2006 11:23 am

Jöhnk?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 08, 2006 11:50 am

Beter inmiddels. Hij lijkt een basisplaats te hebben veroverd en scoorde vorige week een doelpuntje.

Maar hij zal nooit volledig tot zijn recht komen in een opportunistisch spelende ploeg als Les Rouches.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr dec 08, 2006 3:34 pm

joey schreef:
Peter schreef:Verrassend dat vandenBorre zo laag staan, want die is zó goed. :eusa_liar:
Nee, dan Vandamme. :X

Hoe gaat het inmiddels met Defour? Iemand die dat weet?
Ja, het gaat ook in Brussel lekker met Jelle. God wat een drama die jongen. Er waren hier destijds nog mensen die in hem de nieuwe Jaap Stam zagen. Benieuwd of ze er nu nog zo over denken, zeker nu we de echte Jaap wekelijks aan het werk zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 08, 2006 4:03 pm

Heb voor de gein even gekeken in het archief, maar er waren er inderdaad echt een paar die vDamme nog niet zo slecht vonden. Ga verder geen namen noemen, maar dat ze er naast zaten lijkt me duidelijk. :D

Marillion verdient credits dat hij het toen al niet in hem zag zitten. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 08, 2006 5:52 pm

Volgens mij is hij ook niet zo héél slecht. Maar dat hij het niveau van Ajax niet heeft lijkt me duidelijk.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr dec 08, 2006 6:28 pm

Ik kan me herinneren dat-ie af en toe best aardig speelde in het centrum. :blush:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr dec 08, 2006 6:56 pm

Peter schreef:Heb voor de gein even gekeken in het archief, maar er waren er inderdaad echt een paar die vDamme nog niet zo slecht vonden. Ga verder geen namen noemen, maar dat ze er naast zaten lijkt me duidelijk. :D

Marillion verdient credits dat hij het toen al niet in hem zag zitten. ;)
Ik meen me te herinneren dat ZsoG hem heel goed vond, toen nog Pienaar 10. :yes:

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 08, 2006 7:13 pm

Ik vond hem ook redelijk in sommige wedstrijden hoor. Tegen Celta de Vigo thuis bijvoorbeeld stond ie centraal achterin wel degelijk te spelen.

Verder is het geen bijzondere speler, nee.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr dec 08, 2006 11:11 pm

Ik vond het toen volgens mij ook een nuttige speler voor in de selectie....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 09, 2006 1:39 pm

Ach, iedereen kan zich vergissen. Co Adriaanse ging ooit Jaap Stam scouten en noemde hem in zijn scoutingrapport 'een blind paard'. :D

Over Defour gesproken:
Steven Defour ondanks goede vorm niet zeker van basisplaats
,,Ik heb geleerd een smeerlap te zijn''

Deze zomer ging de naam Steven Defour (18) over ieders lippen. Het broekje bedreigde Genk met de wet van '78 omdat hij niet naar Ajax mocht. Na veel geruzie koos hij voor Standard. De jongste weken laat Defour echter weer van zich spreken op het veld.

Vorige week tegen Westerlo verdrong Steven Defour Geraerts naar de Luikse bank en bedankte trainer Preud'homme meteen met een goal en een assist. De loftrompetten schalden, maar de kans bestaat dat Preud'homme zijn goudhaantje zondag tegen Club opnieuw inruilt voor de meer verdedigende Geraerts.

Ondanks je goede prestatie tegen Westerlo ben je niet zeker van een basisplaats.

,,Ik zit in de goede vorm en ik hoop dat ik een nieuwe kans krijg nadat ik nu toch heb bewezen dat ik als aanvallende middenvelder veel kan bijbrengen. Geraerts heeft misschien meer verdedigende kwaliteiten, maar ik kan mij ook onderscheiden.''

Misschien is het in de topper tegen Club niet opportuun om met jou en Fellaini twee 18-jarigen centraal op het middenveld te zetten tegenover een ervaren rot als Vermant.

,,Is kwaliteit dan niet belangrijker dan leeftijd? Iemand als Vermant is misschien uitgekookter, maar jonge spelers kunnen dat compenseren met techniek en enthousiasme. De trainer moet de keuze maken. Ik weet dat ik weer het niveau haal van bij Genk.''

Is er hier veel veranderd sinds het vertrek van Boskamp?

,,Ik was een poulain van Boskamp. Toch vind ik dat Michel Preud'homme meer respect afdwingt. Iedere buitenlander kent Michel en zijn palmares en dat was bij Boskamp niet het geval. Preud'homme heeft een uitstraling en kan ook iedereen in zijn eigen taal aanspreken: Frans, Nederlands, Portugees, Engels. Hij beseft goed wat de kwaliteiten zijn van zijn spelers en doet de ploeg presteren.''

Hij zet jou wel af en toe op de bank.

,,Ik ben nog maar 18. Wie ben ik om op tafel te kloppen? Ik heb nooit echt getwijfeld aan mezelf, maar ik heb lang gezocht naar de vorm. Bovendien speel ik in één seizoen liever 20 goede matchen en zit ik er 14 op de bank, dan 34 middelmatige waarin ik altijd start.''

Had je dat gevoel bij Genk vorig jaar ook al?

,,Bij Genk ging het voor mij te gemakkelijk. Ik kwam als 17-jarige in de ploeg en werd er een vedette. Het zegt iets over Genk dat een tiener daar niet uit de ploeg werd gespeeld. Bij Standard ligt dat anders.''

Ben je hier al een betere voetballer geworden?

,,Zelfs op training word je hier beter door met spelers als Conceição en Rapaic te voetballen. Ik krijg raad van die mannen, maar zij luisteren ook naar mij. Ik heb Conceição al onder zijn voeten gegeven. Sergio aanvaardt mijn kritiek omdat hij beseft dat ik goed kan voetballen. Er zijn weinig ploegen die aan dit Standard kunnen tippen.''

Zeg je nu dat Standard de beste ploeg van België is?

,,Als je pas op de vierde plaats staat, is het moeilijk om dat te zeggen, maar toch... Op het middenveld merk ik toch een surplus aan kwaliteit in vergelijking met Club Brugge. Als je als trainer kunt kiezen tussen Sa Pinto, Geraerts en mezelf voor één positie, dan zit je in een luxesituatie. In vergelijking met Anderlecht hebben wij in aanvallend opzicht evenveel frivoliteit en trefkracht, alleen is onze verdediging met Onyewu en Sarr sterker.''

Over de kwaliteit van Genk rep je met geen woord.

,,Genk is collectief sterk, maar Standard heeft betere voetballers. Als we erin slagen om van al die goede spelers een hechte groep te maken, dan doen we nog mee voor de titel.''

Genk staat wel op kop met tien punten voorsprong op Standard.

,,Wat Genk doet, interesseert me eigenlijk niet. Ik ben al dat geruzie beu. Blijkbaar is mijn transfer er nog altijd niet verteerd. Ze steken de auto van mijn schoonvader in brand, Jos Vaessen noemt Standard de maffia. Dat hij eens in de spiegel kijkt. Die hele zaak heeft mij veranderd als mens. Ik heb geleerd een smeerlap te zijn, toch in de voetbalwereld. In die zin ben ik ook sterker geworden.''

Koen Daerden zien ze bij Genk als een groot verlies, bij jou lijken ze vooral blij dat ze van je af zijn.

,,Hadden ze voor mij even veel geld gekregen als voor Koen - wat gekund had - dan was ik wellicht ook een groot verlies geweest. Nu grepen ze naast het geld en zwijgen ze liever over mij. Ik had de patron kunnen zijn van Genk dit seizoen, maar zowel sportief en privé was ik er zeer ongelukkig. Daarom moest ik weg.''

Ajax belt je nog steeds.

,,Het doet deugd dat Ajax nog steeds aan mij denkt, maar niet meer dan dat. Ik blijf zeker nog een tijd bij Standard. Ik verlaat een club pas als ik voel dat ik er geen groeimarge meer heb.''


Sportwereld.be
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za dec 09, 2006 10:19 pm

Een briesend paard, geen blind paard. ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 17, 2007 11:44 pm

Mbarak Boussoufa heeft de Gouden Schoen gewonnen. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 17, 2007 11:46 pm

Goed gezien van Blind. Geen topper.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 17, 2007 11:51 pm

Ach, ook als niet-topper kan je waardevol voor Ajax zijn. Is Boussouf minder dan de meeste aanvallende middenvelders of buitenspelers die er tegenwoordig rondlopen bij Ajax?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 17, 2007 11:54 pm

Nee, dat denk ik niet.

Die periode bij Gent is van groot belang voor Boussoufa's ontwikkeling geweest. Bij Ajax had hij het niet gered.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 17, 2007 11:59 pm

Ok, dat wilde ik even weten. Ik ken de beste jongen namelijk niet of nauwelijks. Alleen van van die youtube-filmpjes.

Maar hij is dus niet beter dan Rosales? Dan is het wel heel erg gesteld met de Belgische competitie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 18, 2007 12:23 am

Ik vind hem zeker zo goed als Rosales. Hij is ook niet slechter dan een speler als Javier Martina, die wel het tweede haalt.

De laatste jaren zie je steeds vaker de lastige jongens afvallen. Quincy, Boussoufa, nu weer Bennie Rienstra. Jammer.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do jan 18, 2007 11:42 am

joey schreef:Ik vind hem zeker zo goed als Rosales. Hij is ook niet slechter dan een speler als Javier Martina, die wel het tweede haalt.

De laatste jaren zie je steeds vaker de lastige jongens afvallen. Quincy, Boussoufa, nu weer Bennie Rienstra. Jammer.
Is Martina niet een paar jaartjes jonger??

En Rienstra was toch op eigen initiatief vertrokken?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jan 18, 2007 12:02 pm

Je weet nooit hoe zo'n speler zich ontwikkelt wanneer hij bij Ajax was gebleven, hij had sowieso al veel minder speeltijd gekregen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie