Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 20, 2006 12:13 am

We zullen zien. Zijn 'entourage' maakte een hysterische indruk. :X
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 1:16 am

joey schreef:Die jongen maakte geen stabiele indruk. :X
Dat valt toch wel mee? Ik vind hem behoorlijk zelfverzekerd (zelfs wat arrogant) overkomen. Daar komt bij dat hij ook nog eens niet de slimste is, volgens mij.

De mensen om hem heen, die zijn instabiel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 20, 2006 11:09 am

Mwah, in België was die jongen het middelpunt van een heuse soap. En zeg nu zelf, handig heeft hij het niet aangepakt. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 20, 2006 11:17 am

Her is hem toch gelukt om Genk te verlaten?

Dit zou wel eens de Viera van Van Geel kunnen worden hoor.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo aug 20, 2006 11:18 am

De Viera van van Geel? Hoe bedoel je dat?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 20, 2006 11:19 am

Zoals Van Os Viera liet lopen ooit, zo zal Van Geel nog wel eens balen dat-ie Defour heeft laten lopen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 20, 2006 11:20 am

Dan haalt-ie hem toch af bij Standard?

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo aug 20, 2006 11:20 am

Steef schreef:Zoals Van Os Viera liet lopen ooit, zo zal Van Geel nog wel eens balen dat-ie Defour heeft laten lopen.
Verschil is natuurlijk dat Vieira naar Arsenal ging, en Defour 'slechts' naar Standard. Niet onhaalbaar, zeker niet met de transferpolitiek van Standard. (handelshuis)

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 20, 2006 11:21 am

Tsjing Tsjing. :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 20, 2006 11:22 am

Dat zal wel meevallen.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 20, 2006 1:04 pm

Steef schreef:Zoals Van Os Viera liet lopen ooit, zo zal Van Geel nog wel eens balen dat-ie Defour heeft laten lopen.
voor zover ik me kan herinneren was Ajax rond met Vieira, en met AC Milan maar moest er ergens nog een flinke zak duiten op tafel komen voor een vage zaakwaarnemer, en weigerde Van Os dat (terecht).
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 20, 2006 1:34 pm

Nee, want dat deed van Os nooit (B Laudrup, Arveladze...).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 20, 2006 2:01 pm

Steef schreef:Her is hem toch gelukt om Genk te verlaten?
Ja, naar Standard Luik. Dat was niet helemaal de bedoeling. Maargoed, dat lag niet zo zeer aan hem.
Steef schreef:Dit zou wel eens de Viera van Van Geel kunnen worden hoor.
Hoezo? Is Van Geel te zuinig om gegaan met het geld?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 21, 2006 5:38 pm


Hersenonderzoek voor Belgische voetballer
21 augustus 2006

Cédric Roussel moet vrezen voor het einde van zijn loopbaan. De pas 28-jarige Belg zal volgende maand een hersenonderzoek ondergaan, waaruit moet blijken of hij nog in staat is om op topniveau te sporten. De spits van Zulte-Waregem verloor de laatste jaren tijdens wedstrijden al zes keer zijn bewustzijn.

De laatste keer dat Roussel zijn bewustzijn verloor, was twee weken geleden. Na een botsing met Brussels-verdediger Kargbo liep Roussel een hersenschudding op en sindsdien kwam hij niet meer in actie. Gevreesd wordt dat een volgende botsing veel ernstigere gevolgen kan hebben voor de spits. Het hersenonderzoek, dat op 15 september verricht zal worden, moet hierover duidelijkheid verschaffen. Tot de tijd zal Roussel in ieder geval geen wedstrijden spelen.
fcupdate.nl

Was die gozer geen Belgisch topscorer een paar jaar terug?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 21, 2006 6:03 pm

De topscoorder van vorig seizoen, Tchité, is in ieder geval heel lekker bezig bij Anderlecht.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 21, 2006 6:09 pm

Standard moet woensdag op bezoek bij Steaua Boekarest. Het is bloedheet in Roemenië en makkelijk zal het hoe dan ook niet worden voor de Luikenaars. De scheidsrechter die de partij in goede banen moet leiden is Graham Poll. Die kent u vast allemaal nog wel.

Als u Poll niet van naam kent zal u hem zeker nog wel kennen als de man die op het afgelopen WK de Kroaat Simunic pas na zijn tweede rode kaart van het veld stuurde in de wedstrijd tegen Australië. Goed, vergissen is menselijk en iedereen verdient een tweede kans. Hopelijk doet Poll het in Steaua-Standard alvast beter dan in Australië-Kroatië. [TH]
voetbalkrant.com

Poll was toch gestopt met z'n internationale carriere na het WK?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » wo aug 30, 2006 2:42 pm

Johan Boskamp is al weg bij Standard Luik

30/8/2006 15:37

Johan Boskamp zit opnieuw zonder club. De Nederlandse coach is ontslagen door Standard Luik, waar hij er pas zes wedstrijden heeft opzitten.
De slechte start van het seizoen is Boskamp fataal geworden. Standard liep de Champions League mis omdat Steaua Boekarest in de laatste voorronde een te grote hindernis bleek.

Nationaal vergaat het Les Rouges al niet veel beter. Met twee nederlagen en twee gelijke spelen staat Standard op de zestiende plaats. Vorig seizoen deed de club nog tot op de laatste speeldag om de landstitel.

Standard was Boskamps achtste Belgische werkgever als trainer. Hij was het langste in dienst bij Anderlecht, waar hij het vier seizoenen uithield.

Afgelopen zomer ging een debuut in Nederland niet door. Vitesse wilde hem hebben maar Boskamp bleek niet over de juiste diploma's te beschikken.
www.vi.nl


Dat is snel! :shock:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 4:08 pm

Weet iemand waarom het daar tot nu toe zo slecht gaat? Jöhnk?

En hoe doet Defour het?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 03, 2006 7:52 am

Nederlandse ref Temmink maakt indruk tijdens Gent-Standard

Bij Standard dachten ze er anders over, maar voor de rest waren alle neutrale waarnemers het eens: de Nederlandse scheidsrechter René Temmink floot in het Ottenstadion een dijk van een wedstrijd. Streng, autoritair, maar toch nooit een rem op het voetballend vermogen van de match.

Welgeteld elf keer ging Temmink (46) naar zijn borstzakje om een gekleurde prent tevoorschijn te toveren. Maar op niet één daarvan viel iets aan te merken. ,,Ik wist dat dit een beladen wedstrijd was tussen twee ploegen die zich in het verleden niet altijd de beste vrienden toonden'', aldus onze noorderbuur, met zijn dubbele meter een hoogst imposante figuur. ,,Maar dat neem je niet mee. Iedereen begint van nul.''

Ook Conceição? U kende allicht ook zijn voorgeschiedenis.

,,Sommige spelers moet je tegen zichzelf beschermen. Daarom heb ik tijdens de match eerst met hem gepraat. Ik zag dat Standard hem tot aanvoerder promoveerde, dat betekent dat ze dus wel wat in zijn communicatieve vaardigheden zien. Ik hield ook rekening met het feit dat het publiek hem op de korrel nam. Na een tijdje schakelde ik ook de vierde official in, om hem via de trainer een laatste keer te waarschuwen. Ik zie de coach namelijk als een verlengstuk van de ploeg. Liever zo'n laatste waarschuwing dan direct de gele kaart te tonen. Pas als dat niet helpt, vliegt een speler de bon op.''

Tijdens de rust is de Portugees naar verluidt nog stevig te keer gegaan tegen u.

(gaat niet direct in op de vraag) ,,Ik heb van de pauze gebruik gemaakt om Michel Preud'homme een paar dingen te vertellen. Ik zei hem dat ik in de tweede helft een ander Standard wilde zien. Dat zorgde blijkbaar voor een andere houding bij zijn spelers. Er zijn allicht verschillende verklaringen waarom ze in de eerste periode zo tekeergingen. De teleurstelling om de Europese uitschakeling, de trainerswissel, de mislukte competitiestart... Maar ik moet me in de eerste plaats aan de regels houden.''

Gent-voorzitter vond u tegelijk autoritair en makkelijk fluiten. U mag elke week komen, zo noteerden we verder uit de mond van tal van waarnemers.

,,Leuk dat te horen. Ik kom zeker terug naar België. De ontvangst voor en na de match is bij jullie altijd zo gemoedelijk. Ik geloof ook nooit dat jullie spelers minder mondig zijn. Daar heb ik zondag alvast weinig van gemerkt.''

Standard-speler Dupré zei dan weer dat je geen voeling had met het Belgisch voetbal.

,,Een voetballer moet zelf eerst voor de spiegel gaan staan voor hij zulke opmerkingen maakt. Dat doe ik zelf ook altijd. Ik heb een lijn waar ik nooit van afwijk: streng maar consequent.''
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 03, 2006 2:01 pm

Hoe zijn de individuele prestaties van Defour? Als team gaat het slecht, iig.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 03, 2006 2:02 pm

Slecht. Alle ballen vliegen over hem heen. Treurig.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 05, 2006 4:41 am

Er schijnt in België wat ophef geweest te zijn toen de voorzitter van een andere Belgische club met een glimlach Tottenham Hotspur lootte voor Club Brugge.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 10, 2006 2:25 pm

Grote consternatie bij onze zuiderburen:

"Anderlecht gaat vallen, net zoals Juventus"

Anderlecht heeft in het verleden wedstrijden vervalst en scheidsrechters omgekocht. Tenminste, dat beweert de omstreden spelersmakelaar Pietro Allatta. Volgens Allatta, die enige tijd in de cel zat vanwege zijn rol in het grote Belgisch-Chinese omkoopschandaal, is de situatie van Anderlecht te vergelijken met de crisis bij Juventus. "Ik heb keiharde bewijzen", waarschuwt hij in het Belgische blad Humo. 

Eerder dit jaar schudde het Belgische voetbal op haar grondvesten, toen duidelijk werd dat wedstrijden beïnvloed waren om de Chinese gokmaffia tevreden te stellen. Allatta was in deze kwestie één van de betrokkenen. Hij was immers de man die Zheyun Ye, de spilfiguur in het schandaal, in contact gebracht had met spelers en clubs. Allatta geeft toe dat hij deze contacten gelegd heeft, maar ontkent verdere betrokkenheid bij de omkopingen. Allatta moest de cel in, maar werd toch weer vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. 
In een interview met Humo laat hij echter weten dat de grote omkoopzaak nog allesbehalve verleden tijd is. Sterker nog, volgens Allatta ligt er een tikkende tijdbom onder Anderlecht. "Die van Anderlecht zijn de grootste intriganten van allemaal. Ze hebben wedstrijden vervalst, scheidsrechters omgekocht", beweert hij. 
"Ik hinder bepaalde mensen. Maar als dit blijft duren, haal ik op een dag mijn bom boven. Als die ooit ontploft, zal dat Anderlecht en België heel veel pijn doen." Meer zeggen wilde Allatta niet, "maar ik heb keiharde bewijzen. Anderlecht gaat vallen. Zoals Juventus", voorspelt de man uit Sicilië. Juventus werd deze zomer teruggezet naar de Serie B, nadat de Italiaanse bond er achter gekomen was dat de club scheidsrechters beïnvloed had.
Allatta wil één van zijn geheimen alvast prijsgeven. Volgens de makelaar, die momenteel geen enkele speler meer onder zijn hoede heeft, is Anderlecht-manager Herman van Holsbeeck één van de mensen die betrokken is bij illegale praktijken. Zo noemt hij de transfers van vier Argentijnen naar Anderlecht "één grote witwasoperatie, waarbij Van Holsbeeck van alles in zijn zakken stak."
FCUpdate.nl

Wordt tijd dat er grootscheeps onderzoek wordt gedaan naar witwaspraktijken in het voetbal. Als de FIFA en UEFA dat zelf niet doen, doet justitie het in de toekomst, schat ik in. [/b]
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di okt 10, 2006 2:46 pm

ik zou maar uitkijken met wat je wenst, straks is ajax ook aan de beurt!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 10, 2006 3:34 pm

Denk dat PSV er meer last van krijgt (Chelsea-connectie).

Maar ja, je weet nooit met Ajax. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie