Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 2:09 pm

Grappige gast. Wat is dat voor een shirt? Kan iemand een fotootje plaatsen?
Bertje for President!

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » di mar 20, 2007 2:26 pm

Afbeelding

Mooi he?! :X

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di mar 20, 2007 2:27 pm

:D

Die Belgen snappen er ook niks van. Laat ze eerst die competitie eens opleuken en daarna pas zo'n shirt!
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 5:07 pm

Vanden Borre mist het respect bij Anderlecht

22/3/2007 16:53

Voor Anthony Vanden Borre kan de zomer niet vroeg genoeg aanbreken. Dan namelijk kan de negentienjarige verdediger de deur bij Anderlecht achter zich dicht trekken. 'Ik ben een van de meest uitgefloten spelers.'

Vanden Borre kijkt uit naar zijn overstap naar Fiorentina. Bij Anderlecht voelt de jonge international zich ondergewaardeerd. 'Er is hier te weinig respect', liet Vanden Borre optekenen in Het Laatste Nieuws. 'Dit seizoen ben ik een van de meest uitgefloten spelers. Sommigen zeggen dat ik mentaal zwak ben, maar ik ben sterk. Veel jongens van negentien zouden kraken, maar ik ben overeind gebleven.'

Vanden Borre debuteerde al op zestienjarige leeftijd in het eerste elftal en werd beschouwd als een van de grootste talenten van het Belgische voetbal. De rechtsachter speelde ook al snel zijn eerste interland voor België. Onomstreden is Vanden Borre ondanks zijn talent nooit geweest.

In de Serie A wil de Belg een nieuwe start maken. 'In Italië kan ik weer volop voetballer zijn. Ik voel dat ik er met hetzelfde hoofd kan spelen als hier in het begin. Al zullen er weer mensen in België zijn die zitten te wachten tot ik er faal', aldus een verbitterde Vanden Borre.
vi.nl

Hey, Nigel!

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 22, 2007 5:57 pm

Ik heb 'm een paar keer zien ballen, I'm not impressed. Niveau bij de Belg ligt dermate laag dat jongens als die vd Borre en Kompany the bea's knees zijn. Elders zou er over hun niet bijzondere talent weinig ophef ontstaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 5:58 pm

Kompany heeft ook nog geen indruk weten te maken, wanneer hij fit was?

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 22, 2007 6:03 pm

Thomas schreef:Kompany heeft ook nog geen indruk weten te maken, wanneer hij fit was?
Het centrum Kompany - Mathijsen was een broeinest van onrust. Mathijsen doet nog steeds de gekste dingen, maar de voorbije weken kwam ie ermee weg. Hij heeft een goede naast zich staan: Reinhardt. Beetje een anti-held, maar een prima verdediger.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr mar 23, 2007 11:53 am

Tchité genaturaliseerd tot Belg

Anderlecht-speler Mémé Tchité kan spoedig uit gaan komen voor de Belgische nationale ploeg. De in Burundi geboren aanvaller werd afgelopen week genaturaliseerd tot Belg en zal spoedig zijn nieuwe identiteitspapieren ontvangen.

Daarmee verkrijgt Tchité, die sinds 2003 bij onze Zuiderburen woont, een vierde paspoort. Hij heeft immers ook al identiteitskaarten van Burundi, Congo en Rwanda. Hij speelde echter nog geen wedstrijden voor een nationale ploeg en mag daardoor in het Belgische team spelen.

Assistent-bondscoach Stéphane Demol sprak onlangs al met de 23-jarige Tchité over een mogelijke entree bij de Rode Duivels. Zelf lijkt de aanvaller zijn keuze te hebben gemaakt. "Schrijf maar op dat ik zaterdag tegen Portugal voor de buis zal zitten. Ik ben supporter nummer één", zegt hij in.
voetbalzone

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 23, 2007 12:11 pm

brigade zuid schreef:
Keeper Stijnen:
"Na twee minuten moeten we Ronaldo eigenlijk al zo fel aangepakt hebben, dat hij van het veld moet worden gevoerd."
"Dat klinkt hard, maar wat moet je anders als België?
:pukey:
Belgische bond: 'Stijn Stijnen niet opstellen'

23/3/2007 11:20

Stijn Stijnen heeft zichzelf in een lastige positie gemanoeuvreerd. De Belgische bond (KBVB) vindt zelfs dat bondscoach René Vandereycken de keeper niet in het doel moet zetten tijdens de EK-kwalificatie-interland tegen Portugal van komende zaterdag.
'Ik zou Stijnen niet opstellen in het belang van de speler en de ploeg', verklaart Jean-Marie Philips, toekomstig secretaris-generaal van de KBVB, op Sporza. 'Het zou beter zijn als er zaterdag een andere keeper tussen de palen staat. Maar ik ben niet verantwoordelijk voor de selectie, de bondscoach wel.'

Bondscoach Vandereycken wil daar niets van weten. 'Op dit moment is Stijnen speelgerechtigd en dan speelt hij. De jongen is allesbehalve ondersteboven van de heisa. Hij oogt erg geconcentreerd.' SC Heerenveens Brian Vandenbussche is de tweede doelman van De Rode Duivels.

Stijnen maakte zich weinig populair door eerder deze week in de Gazet van Antwerpen te verklaren dat 'Cristiano Ronaldo zo fel aangepakt moet worden, dat hij na twee minuten van het veld gedragen zou moeten worden'. Later nuanceerde de doelman van Club Brugge zijn uitspraken, maar het kwaad was al geschied.

De Portugese bond diende een klacht in bij de UEFA, die direct een onderzoek instelde en Stijnen zelf zal horen. 'Maar het is onrealistisch dat Stijnen nog voor dit duel tegen Portugal geschorst wordt. Die kans is bijzonder klein', meldde een woordvoerder van de UEFA aan Belgische media.

Stijnen wachtte donderdag een warm onthaal op de luchthaven van Lissabon. De keeper werd belaagd door Portugese pers. De politie moest eraan te pas komen om de goalie naar de spelersbus te begeleiden.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 23, 2007 4:46 pm

UEFA oordeelt pas maandag over Stijnen

23/3/2007 15:55

België kan zaterdag tegen Portugal gewoon een beroep doen op doelman Stijn Stijnen. De UEFA spreekt zich maandag pas uit over de klacht van de Portugese bond.

In de Gazet van Antwerpen had Stijnen geopperd Cristiano Ronaldo 'zo hard aan te pakken dat hij al na twee minuten van het veld wordt gedragen'. Deze uitlatingen zorgden voor een flinke rel. Hoewel de Belgische doelman zijn woorden nuanceerde, kreeg hij in Portugal een warm welkom.

De Portugese bond diende bovendien een officiële klacht in bij de UEFA, die echter te weinig mogelijkheden ziet om nog vóór zaterdag uitspraak te doen. Stijnen is daarom zaterdag in het EK-kwalificatieduel inzetbaar.

Bondscoach René Vandereycken lijkt zich niets aan te trekken van alle commotie. 'Stijnen is speelgerechtigd en dan speelt hij. De jongen is allesbehalve ondersteboven van de heisa. Hij oogt erg geconcentreerd.'

Stijnen heeft een speciale verklaring klaarliggen in een poging wagen het Portugese publiek milder te stemmen. In overleg met Vandereycken zal de doelman besluiten of hij dat daadwerkelijk zal doen.

vi.nl

Ik las laatst dat men bij Genk verongelijkt was omdat Vandereycken amper spelers van Genk had opgeroepen maar wel een aantal wisselspelers van Anderlecht. Is iets in die richting ook de verklaring voor het ontbreken van Bailly in de basis, Jöhnk?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 23, 2007 5:01 pm

Bailly zit pas net bij de selectie van het nationale elftal. Is dus niet heel raar dat hij geen basisplaats heeft. Hij is ook nog (erg) jong.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr mar 23, 2007 5:04 pm

Genk zou blij moeten zijn als hun spelers niet opgeroepen worden voor het nationale elftal. Kun je lekker doortrainen en raken ze niet geblesseerd ook bij het nationale elftal.

Aan de andere kant is het voor een club als Genk waarschijnlijk de enige mogelijkheid om hun beste spelers aan de grote clubs te laten zien spelen. Kan ze een gunstig transferresultaat opleveren in de toekomst.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 23, 2007 5:08 pm

Genk staat bovenaan in België, hoor. Daar zitten heus wel scouts op de tribune.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr mar 23, 2007 5:12 pm

Die bondscoach is een beetje raar. Hij roept liever Leonard op dan Pocognoli.

Hij is anderhalf jaar geleden ontslagen bij Genk, misschien dat dat meespeelt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr apr 06, 2007 9:45 pm

Anderlecht wint met 1-0 van Standard door een doelpunt van Tchite.

Standard viel als geheel wat tegen, maar Defour was fantastisch. :worshippy:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr apr 06, 2007 11:37 pm

Op welke positie zie jij Defour het liefst eventueel volgend jaar bij Ajax spelen, Jöhnk?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » di mei 08, 2007 8:22 pm

Wow, zagen jullie die goal van Leko voor Brugge? Ten eerste al een assist via een hakje in de lucht en daarna een schot met buitenkantje rechts in de kruising. Holy moly.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 6:31 pm

Voor wie Ajax via de radio moet volgen: vanavond een nieuwe kans om Defour te scouten. Om half negen op Canvas de terugwedstrijd van de halve finale van de beker tussen STANDARD en Anderlecht. sTANDARD won de heenwedstrijd met 1-0.
Laatst gewijzigd door joey op wo mei 09, 2007 6:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 09, 2007 6:33 pm

Standard. :icon_razz.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 09, 2007 6:34 pm

Eh ja..... :blush.gif:

Hoe dan ook, Defour dus. Ook een gelegenheid om Boussoufa weer eens aan het werk te zien.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 09, 2007 7:55 pm

Die Jovanovic kan er ook wat van. Was in de heenmatch al zeer sterk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 7:59 pm

Is toch een spits die goed is met de rug naar de goal?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo mei 09, 2007 8:06 pm

Ja, en zeer snel, behendig en egoistisch. Geen Ajax-materiaal, denk ik, maar wel leuk om naar te kijken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 8:18 pm

Aha.

Op AN wordt spits Gervinho door een aantal Belgisch voetbalkenners geroemd. Ken jij hem een beetje en zo ja, wat vind je van hem?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 09, 2007 8:29 pm

Defour speelt een beetje Pirlo-achtig. Doet hij niet verkeerd. Alleen jammer dat de die verdedigers bij Standard nog nooit van een simpele inspeelpass hebben gehoord.

Plaats reactie