Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Belgie

Bericht door beelzebub » wo aug 07, 2013 9:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nee, d'r is nog nooit een Europees land wereldkampioen geworden in (Latijns) Amerika. Volgens mij is alleen Spanje als Europees land wereldkampioen geworden buiten het eigen continent, of vergis ik me?
Neuh. Brazilie nog 2x. In 1958 in Zweden en 2002 in Japan/Zuid-Korea uit mijn hoofd. Maar een halve finale a la 1986 voor Belgie, waarom niet?

Een voordeel voor Belgie is nu ook dat ze betere lotingen gaan krijgen voor hun kwalificaties als ze goed blijven presteren. Een paar jaar geleden zaten ze nog in pot 4.

edit: Heb het even opgezocht in het EK 2012 kwalificatietopic. In november 2009 bij de loting voor de EK kwalificatie 2012 waren de Belgen afgezakt naar pot 4 idd.
Indeling potten voor loting EK-kwalificatiereeks 2012

Pot 1: Spanje, Duitsland, Nederland, Italië, Engeland, Kroatië, Portugal, Frankrijk en Rusland
Pot 2: Griekenland, Tsjechië, Zweden, Zwitserland, Servië, Turkije, Denemarken, Slowakije, Roemenië
Pot 3: Israël, Bulgarije, Finland, Noorwegen, Ierland, Schotland, Noord-Ierland, Oostenrijk, Bosnië-Herzegovina
Pot 4: Slovenië, Letland, Hongarije, Litouwen, Wit-Rusland, België, Wales, Macedonië, Cyprus
Pot 5: Montenegro, Albanië, Estland, Georgië, Moldavië, IJsland, Armenië, Kazachstan, Liechtenstein
Pot 6: Azerbeidzjan, Luxemburg, Malta, Faroër Eilanden, Andorra, San Marino
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Belgie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 07, 2013 10:09 am

Ja Brazilië wist ik, maar verder geen Europees land op Spanje na dus.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Belgie

Bericht door Duke » ma okt 07, 2013 12:03 pm

'Belangrijke mensen bij Anderlecht achter Van den Brom'

De slechtste seizoenstart in vijftien jaar gaat bij Anderlecht voorlopig niet leiden tot het ontslag van trainer John van den Brom. Dat vertelde technisch directeur Herman van Holsbeeck in de Belgische media.

Anderlecht bezet de vijfde stek met achttien punten uit tien optredens. In de Champions League werd zowel van Benfica (0-2) als Olympiakos Piraeus (0-3) verloren.

'Vandaag wordt er heel negatief naar het team gekeken', weet Van Holsbeeck (foto). 'Ik ken Anderlecht, ik weet hoe dat gaat. Maar wij moeten een objectieve analyse van de situatie maken. Het publiek wil alleen een winnende ploeg zien en wij werden al drie of vier keer geklopt in de eerste tien wedstrijden. Ik geloof oprecht dat tot we januari soms een heel goed Anderlecht, en soms een heel slecht Anderlecht zullen zien.'

Daarmee onderschrijft Van Holsbeeck de woorden van Van den Brom, die zondag al aangaf dat zijn gerenoveerde ploeg met vallen en opstaan tot een kampioensploeg geformeerd moet worden. Ook gaf de Nederlandse coach al aan zich geen zorgen te maken over een eventueel congé.

'Als de belangrijke mensen van een club niet achter de trainer staan moet je ermee ophouden, maar dat is momenteel helemaal niet het geval', stelt Van Holsbeeck. Overigens is het openlijk uitspreken van vertrouwen in de voetballerij juist nog wel eens aanleiding om te maskeren dat de positie van een hoofdtrainer op het spel staat.

'Als we de nodige aanpassingen doorvoeren in januari, denk ik dat we een goed team zullen hebben. Het voordeel in onze competitie is dat die gewonnen wordt in de laatste tien wedstrijden', doelt Van Holsbeeck op de play-offs, die Van den Brom – mits nog op de bank – volgens plan moet spelen met de nodige versterkingen.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Belgie

Bericht door Marillion » ma okt 07, 2013 12:57 pm

Toch schat ik in dat hij zijn langste tijd daar wel heeft gehad. Vorig seizoen was het al kantje boord toen het in de titelstrijd bijna mis ging na een eerdere ruime voorsprong. Ik ben ook niet onder de indruk van zijn presentatie. Van den Brom laat zich te snel door zijn emoties leiden. Hij past daarom wat mij betreft ook niet zo goed bij een van oudsher toch deftige club als Anderlecht.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Belgie

Bericht door raymon » ma okt 07, 2013 3:14 pm

Je weet dat je dagen geteld zijn als het bestuur z'n vertrouwen in je uitspreekt..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Belgie

Bericht door beelzebub » vr okt 18, 2013 8:40 am

De man die in z'n eentje Kroatie over de knie legde met twee lange en sterke rushes was in de jeugd al een beest (of toen al 34 jaar :ajaxsmiley.gif: ). Lukaku vs Boetius in een jeugdwedstrijd tussen Feyenoord en Anderlecht een paar jaar geleden:

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Belgie

Bericht door Jinne » vr okt 18, 2013 9:44 am

Uit welk jaar is het precies?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Belgie

Bericht door beelzebub » vr okt 18, 2013 10:10 am

Ergens tussen 2006 en 2009 (13-16 jaar was hij) gok ik. Toen speelde hij in de jeugd van Anderlecht.

Ik heb het ook maar gejat van de Facebook pagina van Voetbalzone. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Belgie

Bericht door Duke » vr okt 18, 2013 10:21 am

Geen wonder dat het Belgische voetbal ons heeft ingehaald!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Belgie

Bericht door Jinne » vr okt 18, 2013 10:25 am

beelzebub schreef:Ergens tussen 2006 en 2009 (13-16 jaar was hij) gok ik. Toen speelde hij in de jeugd van Anderlecht.

Ik heb het ook maar gejat van de Facebook pagina van Voetbalzone. :ajaxsmiley.gif:
Ziet eruit als de Ctjes (13-14) dan. Hij is nog niet groter dan de scheids en JPB en de rest zien er nog wel heel jong uit.

Nederlandse voetballers zijn dan ook weer opvallend klein in vergelijking met de gemiddelde Nederlandse man.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Belgie

Bericht door Yopi » vr okt 18, 2013 11:03 am

beelzebub schreef:De man die in z'n eentje Kroatie over de knie legde met twee lange en sterke rushes was in de jeugd al een beest (of toen al 34 jaar :ajaxsmiley.gif: ). Lukaku vs Boetius in een jeugdwedstrijd tussen Feyenoord en Anderlecht een paar jaar geleden:

Afbeelding
Hahaha, wat een foto! :biggthumpup.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Belgie

Bericht door Demosthenes » vr okt 18, 2013 12:59 pm

Zou ook de jongere broer kunnen zijn van de Lukaku die bij Everton speelt, want hij speelde in de jeugd een leeftijd/jaargang hoger en hij is al een jaar ouder dan Boëtius. De jongere Lukaku is ook zo'n beer, speelt linksback/linkshalf en zit of zat bij Anderlecht; die Lukaku is ook uit 1994.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Belgie

Bericht door beelzebub » ma dec 09, 2013 1:17 pm

Zo. Carcela van Standard Luik wordt 2x achter elkaar gepakt in een wedstrijd. Na de tweede keer mept-ie terug. Als de schorsing net zo lang is als zijn blessure zal de schade voor hem en Standard meevallen. Hoe raar ook, ik kan zijn reactie begrijpen.

Hier de beelden:
http://www.zie.nl/video/m1mzcemfpfui
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Belgie

Bericht door Duke » ma dec 09, 2013 1:22 pm

Groot gelijk. Belachelijke overtreding, had gewoon rood moeten zijn.
Ruytinx wacht toch nog zware straf op basis van 'laakbare feiten'

Hoewel Tim Pots bij de zware fout van Bjorn Ruytinx op Mehdi Carcela de fase al beoordeelde en (slechts) geel trok, wacht de OHL-spits toch nog een zware straf. Niet dat het bondsparket de beslissing van Pots gaat herbekijken, wel denken ze eraan Ruytinx te straffen op basis van 'laakbare feiten'. "De reactie van Ruytinx kan onder die categorie vallen", aldus bondsprocureur Marc Rubens in vtm-programma 'Stadion'.

"Hoe hij na die fout nog ging lachen in het gezicht van Carcela en genoegen schepte in zijn leed, is onaanvaardbaar. Zulke ernstige aangelegenheden die de ref niet gezien heeft, kunnen we wel alsnog bestraffen. Op basis van tv-beelden kunnen we alsnog naar de Geschillencommissie stappen. Maar de beslissing van Pots herbekijken, doen we echt niet. Dan krijgen we straks na menige match nog een match achter de groene tafel. We gaan niet alles overboord gooien om Ruytinx alsnog te vervolgen. Regels zijn regels."
www.hln.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Belgie

Bericht door InnerHarbour » ma dec 09, 2013 1:56 pm

beelzebub schreef:Zo. Carcela van Standard Luik wordt 2x achter elkaar gepakt in een wedstrijd. Na de tweede keer mept-ie terug. Als de schorsing net zo lang is als zijn blessure zal de schade voor hem en Standard meevallen. Hoe raar ook, ik kan zijn reactie begrijpen.

Hier de beelden:
http://www.zie.nl/video/m1mzcemfpfui
Als Carcela zich na een overtreding op hem niet kan beheersen hoor hij niet in het betaalde voetbal thuis. Dan moet je hier in Den Haag in de reserve 6de klasse gaan spelen, daar gebeurt dit wekelijks.
YNWA

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Belgie

Bericht door Lionel » ma dec 09, 2013 11:44 pm

Snap hem wel. Die gast was er op uit om hem neer te halen. Loopt vervolgens een beetje stoer rond om vervolgens na een bitchslap KO te gaan. Ik had zelf zijn knieschijf gezocht maar ik vind dit minder erg dan een asntal rode kaarten op de Nederlandse velden of acties die nog bestraft moeten worden.

Wat Havenaar en Kramer deden vind ik erger.
IK GELOOF!!!!!!

Revo
Berichten: 249
Lid geworden op: zo dec 12, 2004 12:24 pm
Locatie: Tilburg/Overslag

Re: Belgie

Bericht door Revo » za mar 08, 2014 9:59 pm

Anderlecht 1-0 verloren van OHL die een van de voornaamste degradatiekandidaten zijn. Alweer 12 punten achter op Standard en 6 op Brugge, ik vermoed dat Van den Broms hoofd zo ondertussen wel op een hakblok ligt, die zien we binnen niet al te lange tijd terug bij Heerenveen of AZ of iets dergelijks.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Belgie

Bericht door Jinne » zo mar 09, 2014 7:25 am

Tijdens de playoffs wordt dat verschil weer gehalveerd, maar het lijkt me inderdaad dat ie aan zijn laatste weken bezig is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Revo
Berichten: 249
Lid geworden op: zo dec 12, 2004 12:24 pm
Locatie: Tilburg/Overslag

Re: Belgie

Bericht door Revo » zo mar 09, 2014 2:55 pm

http://www.voetbal24.be/2014/03/09/ande ... -den-brom/

No surprise....ben benieuwd waar hij dus straks opduikt...zolang het Ajax maar niet is.
Zaakwaarnemers en corruptie gaan hand in hand...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Belgie

Bericht door Marillion » zo mar 09, 2014 9:30 pm

Over dat laatste maak ik me niet zoveel zorgen. Hij is te emotioneel en een middelmatige trainer. Kan me niet voorstellen dat we die ooit nog bij Ajax aan het werk gaan zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Belgie

Bericht door jabu » za mar 22, 2014 10:29 pm

Hier op AT zijn er regelmatig discussies over het Ajaxshirt en een streep meer of minder van de sponsor. Ik zag net een stukje van de Belgische bekerfinale tussen Lokeren en Zulte Waregem maar wat lopen ze daar rond als foeilelijke wandelende reclamezuilen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Belgie

Bericht door Demosthenes » zo mar 23, 2014 10:27 am

Jabu schreef:Hier op AT zijn er regelmatig discussies over het Ajaxshirt en een streep meer of minder van de sponsor. Ik zag net een stukje van de Belgische bekerfinale tussen Lokeren en Zulte Waregem maar wat lopen ze daar rond als foeilelijke wandelende reclamezuilen.
en hoe was het voetbal?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Belgie

Bericht door Jinne » do jun 12, 2014 1:49 pm

Bruno van Anderlecht naar Red Bull Salzburg voor 5M.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Belgie

Bericht door Jöhnk » za jul 26, 2014 8:45 pm

Hij speelt het komende jaar inderdaad voor RB Salzburg, maar dat is op huurbasis. De club waaraan hij verkocht is, is RB Leipzig. Die club bestaat sinds 2009, en is HET speeltje van Red Bull. Nu nog actief in de tweede Bundesliga, maar als het goed is vanaf volgend seizoen in de eerste Bundesliga. Ik ben benieuwd hoe groot dat gaat worden.

Terug naar België: heeft iemand het shirt van Standard al gezien? Dat kunnen ze toch niet maken?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Belgie

Bericht door Khraa » ma jul 28, 2014 7:10 pm

We hebben weer een satellietclub in Belgie!

http://www.voetbal24.be/2014/07/23/stan ... jax-style/
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie