Frankrijk

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Frankrijk

Bericht door Gaizka1985 » di jul 25, 2017 11:14 am

Peter schreef:Precies. In de gewonnen Champions League van dit jaar kwam hij slechts tot 12 goals en 6 assists in 13 wedstrijden. En in de gewonnen Champions League van vorig jaar kwam hij slechts tot 16 goals en 4 assists in 12 wedstrijden.

25 potjes Champions League. 28 goals en 10 assists.

Messi kreeg geen poot aan de grond tegen Atletico (2016) en Juventus (2017), maar droeg wel van alles en nog wat bij.
En dezelfde Ronaldo die na 100 kansloze pogingen nog steeds alle vrije trappen opeist en ze allemaal de 2e ring in schiet, Ronaldo voetbalt puur en alleen voor zichzelf. Zijn statistieken zijn mede zo indrukwekkend omdat hij alle penalty's opeist, dat hij er 1 op de 3 mist maakt natuurlijk niet uit.

Grote spelers denken in het teambelang, Cruijff wist dat hij geen goede penalty kon nemen, daarom nam Neeskens de penalty's.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Frankrijk

Bericht door peter » di jul 25, 2017 11:59 am

http://www.michelacosta.com/en/messi-vs ... nd-scored/

Ook weer helder. Messi had de kans trouwens om Argentinie naar de Copa te schieten, maar miste (en ging toen als een klein kind het einde van z'n interlandcarrière aankondigen). Grote spelers weten dat ze geen beslissende penalty moeten nemen. Ofzo.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Frankrijk

Bericht door zeux » di jul 25, 2017 12:07 pm

Gaizka1985 schreef: Ronaldo voetbalt puur en alleen voor zichzelf.
Mij staat het beeld voor ogen dat hij liep te mokken, omdat een medespeler een bal in het doel schoot waar hij ook een kans mee had gehad, als die speler de bal had laten lopen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Frankrijk

Bericht door Gaizka1985 » di jul 25, 2017 2:01 pm

zeux schreef:
Gaizka1985 schreef: Ronaldo voetbalt puur en alleen voor zichzelf.
Mij staat het beeld voor ogen dat hij liep te mokken, omdat een medespeler een bal in het doel schoot waar hij ook een kans mee had gehad, als die speler de bal had laten lopen.
Klopt, volgens wij was dat Carvajal, de rechtsback die 1 keer per seizoen scoort als het meezit. Messi gunt zijn medespelers ook een doelpunt, als hij en Neymar al hebben gescoord mag Suarez bijvoorbeeld de strafschop nemen als ze die krijgen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frankrijk

Bericht door InnerHarbour » di jul 25, 2017 2:06 pm

"als ze die krijgen"

:drecul.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Frankrijk

Bericht door Lionel » di jul 25, 2017 2:37 pm

InnerHarbour schreef:"als ze die krijgen"

:drecul.gif:
Hahaha zo vaak krijgen ze die niet
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Frankrijk

Bericht door Arthur » di jul 25, 2017 2:39 pm

2016/2017: 17
2015/2016: 24
2014/2015: 12

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Frankrijk

Bericht door beelzebub » vr aug 04, 2017 12:02 pm

Enfin, de kogel is door de kerk, Neymar is van PSG/Qatar.

Hij wordt toch niet de bestbetaalde voetballer ter wereld. Door de tijdelijke gekte die er was in China staan er ook 'mindere goden' op de lijst waarvan je je afvraagt of ze wel zo een salaris waard zijn..
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Frankrijk

Bericht door Sandro » ma aug 21, 2017 7:59 am

NEYMAR HAALT UIT NAAR BESTUUR VAN BARÇA

Neymar heeft vanuit Parijs uitgehaald richting het bestuur van FC Barcelona.

Volgens de voor 222 miljoen euro naar Paris Saint-Germain vertrokken aanvaller is er een aantal bestuursleden 'dat daar niet meer zouden mogen zitten.' "De club verdient beter. Ik ben zeer teleurgesteld in die mensen", aldus de sterspeler van PSG, die vooral lijkt te doelen op voorzitter Josep Bartomeu.

"Toen ik bij Barcelona arriveerde, zag alles er goed uit. Ik had vier heel fijne jaren, maar Barça verdient beter. Ik heb er veel vrienden. Ik hoop dat Barça snel weer een team krijgt dat competitief is", aldus Neymar na de 6-2 zege op Toulouse. 
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frankrijk

Bericht door Marillion » do aug 31, 2017 8:24 pm

PSG haalt na Neymar ook AS Monaco-toptalent Mbappé

Paris-Saint Germain heeft donderdag op Deadline Day de transfer van Kylian Mbappé afgerond. De club uit Parijs huurt de 18-jarige aanvaller komend seizoen van concurrent AS Monaco en kan hem volgend jaar naar verluidt voor 180 miljoen euro definitief inlijven tot medio 2022. In dat geval is Mbappé de op een na duurste voetballer ter wereld. Eerder deze zomer nam Paris Saint-Germain de Braziliaan Neymar voor 222 miljoen euro over van FC Barcelona. PSG omzeilt met de huurconstructie en optie tot koop de regels voor Financial Fair Play.

Mbappé is trots op zijn overstap naar Paris Saint-Germain. "Voor iedere jongen die uit de regio van Parijs komt is het een droom om het shirt van PSG te dragen en in Parc des Princes te spelen. Dit is een van de meest ambitieuze clubs in Europa en ik hoop hier veel te bereiken." Ook Real Madrid was serieus in de markt voor Mbappé, die al maanden in verband werd gebracht met een vertrek uit Monaco. De Fransman verkoos een binnenlandse transfer echter boven een avontuur bij de 'Koninklijke'.

Voorzitter Nasser Al-Khelaïfi van PSG is in zijn nopjes met het feit dat zijn club de strijd om Mbappé heeft gewonnen. "Het is essentieel voor het Franse voetbal om zulke grote talenten in de Ligue 1 te houden. Mbappé is zonder twijfel een van de grootste beloftes in de wereld. Bij PSG, tussen allemaal goede spelers, zal hij zich alleen maar meer ontwikkelen en dat is ook nog eens goed voor het Franse elftal."

2015
Mbappé speelde sinds 2015 voor Monaco, waar hij vorig seizoen zijn definitieve doorbraak kende. Hij kwam in 29 competitiewedstrijden vijftien keer tot scoren en had zo een belangrijke bijdrage aan de eerste landstitel van Monaco sinds 2000. In de Champions League was hij vorig seizoen met zes doelpunten topscorer van Monaco, dat tot de halve finales reikte en daarin werd uitgeschakeld door Juventus. Mbappé was tevens de jongste doelpuntenmaker in die editie van het miljoenenbal. Door zijn prestaties bij Monaco werd Mbappé geselecteerd voor het Franse elftal, waar hij op 25 maart zijn debuut maakte.

Derde aankoop
Mbappé is voor Paris Saint-Germain de vierde aanwinst deze zomer. Naast Neymar trok de Franse club ook al de portemonnee voor verdediger Yuri Berchiche, die overkwam van Real Sociedad. Dani Alves verruilde Juventus op transfervrije basis voor Parijs. Paris Saint-Germain hoopt dit seizoen de landstitel te veroveren en het bovenal ver te schoppen in de Champions League. De ploeg van trainer Unai Emery zit in groep B met Bayern München, Anderlecht en Celtic.

Bron: nusport.nl
Die tikken dus voor twee aanvallers even 402 miljoen af. Dat ze hem eerst huren zal wel zijn om eventuele problemen met de transfer te voorkomen omdat er ook al het nodige te doen was rondom de investering voor Neymar.

Dit is toch echt wel alle gekte ver voorbij he? Ik had al niet veel meer op met het moderne voetbal maar het doorslaan met dit soort bedragen maakt het er niet beter op.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Frankrijk

Bericht door 999 » do aug 31, 2017 9:47 pm

Was al niet leuk meer dit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frankrijk

Bericht door Marillion » do aug 31, 2017 10:15 pm

Klopt, maar het gaat de laatste maanden echt nóg een stap verder. De bedragen waren hiervoor natuurlijk al bizar maar wat je met dit geld wel niet kan doen. Het is echt niet te geloven.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Frankrijk

Bericht door columbus » vr sep 01, 2017 12:12 am

Begin echt een beetje klaar te zijn met het hele voetbal. Deze bedragen, en ook nog eens de bedragen die betaald worden voor matige spelers, bah. En dan nog eerst huren om het financial fair play te omzeilen. Om ziek van te worden.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Frankrijk

Bericht door Sandro » vr sep 01, 2017 8:35 am

Hoe lang zou het nog duren voordat er voor het eerst 1 miljard betaald wordt voor een speler? Binnen 10 jaar zie ik het sowieso wel gebeuren, als er niks verandert.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frankrijk

Bericht door InnerHarbour » za sep 02, 2017 8:22 am

Daarentegen vinden Ajax supporters 40 miljoen en 27 miljoen voor spelers die nog niet verder gekomen zijn dat die 4de rangs Nederlandse competietie de normaalste zaak van de wereld, sterker nog je leest ook meningen dat het wat aan de magere kant was.
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Frankrijk

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 02, 2017 5:06 pm

Dat vinden Ajax-supporters volgens mij helemaal niet; althans: ik niet. Ik zou ook zeker Dolberg hebben verkocht voor 50 miljoen. Dat gaan we nooit meer voor hem vangen. En ook geen 35 miljoen voor Ziyech. Ik denk dat dit echt het gevolg is van een Europese finale halen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Frankrijk

Bericht door Cruijff » ma okt 23, 2017 9:26 pm

InnerHarbour schreef:Het fenomeen opnieuw uitgeroepen tot beste speler. :biggthumpup.gif:
Cristiano Ronaldo gekozen tot 's werelds beste voetballer van het jaar

Cristiano Ronaldo is vanavond op het gala van de FIFA in Londen evenals vorig jaar gekozen tot de beste voetballer van de wereld van het jaar 2017. Hij kreeg de voorkeur boven Lionel Messi en Naaimar.
Ah kijk, de bronnen waar jij je sportnieuws vandaan haalt hanteren dezelfde spelling als jij. :smile-ajax.gif:

Die duiker zal het ongetwijfeld met een overtuigend percentage hebben afgelegd tegen de winnaar en afgelopen weekend liet hij zich ook weer oerdom opfokken waardoor hij nu geschorst is voor de wedstrijd tegen Nice. Bij Olympique Marseille heeft die domkop zich laten provoceren om vervolgens een rode kaart te pakken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frankrijk

Bericht door InnerHarbour » di okt 24, 2017 6:13 am

:smallgrin.gif:

Dat van Naaimar heb ik niet meegekregen, wat ik wel zag is dat de Catalaanse vereniging Submarinisme door de scheidsrechter werd geholpen aan hun eerste goal tegen het altijd gevaarlijke Málaga.
YNWA

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Frankrijk

Bericht door Lionel » di okt 24, 2017 8:03 am

Bal was gewoon binnen hoor :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Frankrijk

Bericht door Cruijff » wo nov 22, 2017 11:38 pm

Je trainer tijdelijk schorsen kan nu blijkbaar ook:


https://www.nu.nl/voetbal/5019143/gepla ... rsing.html
Geplaagd Lille legt trainer Bielsa 'tijdelijke schorsing' op

Lille OSC heeft woensdag besloten om trainer Marcelo Bielsa tijdelijk te schorsen. Dat liet de club uit de Ligue 1 weten in een klein statement op de website.

Het is nog niet bekend waarom Bielsa wordt geschorst door Lille en wie zijn taken overneemt. De club kent vooralsnog een teleurstellend seizoen in de Ligue 1 met drie overwinningen in de eerste dertien wedstrijden.

Door de slechte seizoensstart neemt Lille, waar ex-Ajacied Anwar El Ghazi onder contract staat, momenteel de negentiende en voorlaatste plek in op de ranglijst met twaalf punten.

Was trouwens alweer kwijt dat Bielsa na maar liefst 2 dagen :smallgrin.gif: alweer pleite was bij Lazio. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frankrijk

Bericht door InnerHarbour » di dec 12, 2017 5:51 pm

Zou het kwalletje het ooit leren?

Een paar weken geleden weer het vingertje omdat meneer kritiek had gekregen en nu weer dit. :excited.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frankrijk

Bericht door InnerHarbour » zo jan 21, 2018 8:36 pm

Lyon zonder Depay en Tete, beide op de bank, bij PSG onbreekt de supervaller.
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Frankrijk

Bericht door Jinne » ma jan 22, 2018 10:08 am

Depay wel matchwinner.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Frankrijk

Bericht door Cruijff » ma jan 22, 2018 11:28 am

Jinne schreef:Depay wel matchwinner.
PSG is ook een partij matig gezien de hoeveelheid geld dat erin is gestoken. :blush.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Frankrijk

Bericht door beelzebub » ma jan 22, 2018 4:10 pm

Wel een mooie still van net nadat Depay de winnende heeft afgevuurd op de goal.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie