Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Spanje

Bericht door InnerHarbour » ma jun 03, 2019 7:18 pm

YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Spanje

Bericht door brigade zuid » ma jun 03, 2019 8:04 pm

Net zo lelijk als dat nieuwe shirt van Juve, wat een mongolen. Je moet er toch niet aan denken dat Ajax ooit dit soort fratsen gaat uithalen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » ma jun 03, 2019 8:51 pm

Echt afschuwelijk lelijk. Daar zou je als supporters massaal tegen in opstand moeten komen. En dat is eigenlijk ook van toepassing op spelers. Gewoon weigeren om daarin te spelen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Spanje

Bericht door Iniesta » ma jun 03, 2019 9:54 pm

Ben altijd benieuwd hoe zo n beslissing gaat aan de bestuurskamer. Zou er dan niemand zitten die aangeeft dat dit wellicht niet zo n goed idee is? Ik zag het laatst al, maar dacht dat het op een Speld achtige satire ging.

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » di jun 04, 2019 8:16 am

Fake kut-club. Baffa als dam- en schaakclub.

Lionel
Berichten: 47315
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 8:18 am

Het is een ode aan Rakitic.

Man man man. Dit bestuur is toch een partij waardeloos.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13766
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » di jun 04, 2019 8:19 am

Wel in lijn met de shirts van de laatste jaren. Je zou bijna niet meer weten wat nou trademark Barcelona is qua shirt indeling.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » di jun 04, 2019 8:34 am

Jinne schreef:Wel in lijn met de shirts van de laatste jaren. Je zou bijna niet meer weten wat nou trademark Barcelona is qua shirt indeling.
T.t.v. Cruijff en Rijkaard vond ik het een mooie club. Bijzondere spelers, attractief spel en ze bleven bij hun roots.

Nu is het al jaren een mainstream club, met een vrij verderfelijk imago en dito gedrag van het gros van de spelers. Het is een beetje als Madrid in het vorige decennium met z'n Galacticos: ze doen maar wat. Dus is zo'n 4-0 als laatst tegen Liverpool extra leuk. Ik gun die club dat gewoon, omdat het geen club meer is maar een vervelende marketing-machine.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » di jun 04, 2019 8:40 am

wimpey schreef:
Jinne schreef:Wel in lijn met de shirts van de laatste jaren. Je zou bijna niet meer weten wat nou trademark Barcelona is qua shirt indeling.
T.t.v. Cruijff en Rijkaard vond ik het een mooie club. Bijzondere spelers, attractief spel en ze bleven bij hun roots.

Nu is het al jaren een mainstream club, met een vrij verderfelijk imago en dito gedrag van het gros van de spelers. Het is een beetje als Madrid in het vorige decennium met z'n Galacticos: ze doen maar wat.

Klopt.
Er zat vorige week een kerel uit Barcelona naast mij in een café in Amsterdam. Hij zei oprecht jaloers op Ajax te zijn.

FC Barcelona was in zijn ogen tot een soort tweede Madrid verwoorden. Ze kochten tegen zijn smaak in jaarlijks een speler van ruim 100 miljoen, alles draaide bij het huidige bestuur vooral om de poen en naar zijn mening voetbalt Barça al jaren niet meer zoals het volgens hem bedoeld was. De 4-0 nederlaag tegen Liverpool vond hij een heel logische en door de Barcelona lafheid vooral ook een heel terechte.

Lionel
Berichten: 47315
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 9:14 am

De club wordt kapot gemaakt door het huidige bestuur. Het is ook nooit een club geweest die het moest hebben van de eigen jeugd. Maar een x aantal jaar geleden deden ze het natuurlijk wel fantastisch. Aantal keer gehad dat de gehele ploeg uit spelers uit de eigen jeugdopleiding bestond.

Helaas is dat inmiddels wel een utopie geworden.

Feit is wel dat clubs als Bayern, Barca en Madrid niet worden overgenomen door Olie-sjeiks, Russen of Amerikanen. Ze moeten dus op andere manieren aan geld zien te komen om hun spelers te behouden. Dat ze het op een verkeerde manier willen doen zien ze helaas zelf nog niet. Maar om aan te haken is het noodzakelijk.

Want als de Engelse clubs niet zouden zijn overgenomen waren ze allemaal uitgeschakeld in de poulefase hoor. Zelfs een Bayern Munchen, de rijkste club op aarde (eigen geld), vindt het belachelijk dat ze 80+ mio moeten aftikken voor Leroy Sane, wat eigenlijk een koopje is gezien zijn leeftijd, nationaliteit en vooral ook zijn kwaliteiten. Maar een City kan zo een jongen gewoon rustig op de bank houden als Bayern geen 80+ betaalt. Te ziek voor woorden.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » di jun 04, 2019 9:47 am

Spurs is toch gewoon van Spurs? :confused.gif: Halen de finale. Ajax is van de leden en voor iets meer dan een kwart op de beurs. Had de finale moeten halen.

Baffa is gewoon een zielloos clubje geworden, hebben zichzelf in de uitverkoop gedaan. Daaroverheen doen ze idiote aankopen en zitten ze met al die 30-ers kort voor een sportief failliet.

Maar ze worden nog altijd bewierookt (door simpletons als de Boertjes) alsof ze bijzonder zijn. Zijn ze niet. Tegen Liverpool in eigen huis was het park the buses. En maar duiken, rollen, om kaarten vragen en simuleren. Het is een walgelijke club met een walgelijk elftal.

Lionel
Berichten: 47315
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 9:52 am

wimpey schreef:Spurs is toch gewoon van Spurs? :confused.gif: Halen de finale. Ajax is van de leden en voor iets meer dan een kwart op de beurs. Had de finale moeten halen.

Baffa is gewoon een zielloos clubje geworden, hebben zichzelf in de uitverkoop gedaan. Daaroverheen doen ze idiote aankopen en zitten ze met al die 30-ers kort voor een sportief failliet.

Maar ze worden nog altijd bewierookt (door simpletons als de Boertjes) alsof ze bijzonder zijn. Zijn ze niet. Tegen Liverpool in eigen huis was het park the buses. En maar duiken, rollen, om kaarten vragen en simuleren. Het is een walgelijke club met een walgelijk elftal.
Hoi hoi.

Spurs en Ajax zijn de uitzonderingen en behoren niet structureel tot de top van Europa.

De trainer laat ze belachelijk slecht voetbal spelen. Hoe krijg je een rasvoetballer als Coutinho nou niet aan de praat? Onbegrijpelijk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Spanje

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 10:17 am

Lionel schreef:Feit is wel dat clubs als Bayern, Barca en Madrid niet worden overgenomen door Olie-sjeiks, Russen of Amerikanen.
Henry houdt bij hoog en laag vol dat hij geen cent uit Liverpool haalt. Wel hebben ze het geld geleend om de nieuwe tribune en trainingscomplex te bouwen, aan dat geleende geld wordt natuurlijk wel verdiend. De club wordt met het jaar meer waard dus als zij hun investering terug willen doen ze dat met een vette winst.

Transfers en salarissen worden dan ook betaalt van TV rechten, uitgaande transfers, toeschouwersaantallen, merchandising, sponsering, inkomsten uit de CL e.d.

Die Spaanse clubs zijn natuurlijk jarenlang onderhouden door de banken waar zij honderden miljoenen schuld hadden.
YNWA

Lionel
Berichten: 47315
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 10:20 am

Spurs betaalt het allemaal zelf en kon dus ook jaren minder betalen.

Barca en Madrid maken dikke winsten en betalen hun schulden, als ze die nog hebben, gewoon af. Schuld is ook niet erg he. Als je het maar kunt betalen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Spanje

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 10:29 am

Die schulden zijn ze pas gaan afbetalen toen ze moesten van FFP maar wat is het verschil tussen een arabier die er miljoenen inpompt of een Spaanse bank die dat doet in de vorm van leningen?

Alle drie die clubs, City/RM/Bacelona maken het kopen van die dure spelers mogelijk door derde.
YNWA

Lionel
Berichten: 47315
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 10:38 am

Je bent nooit te oud om te leren, IH:

https://www.ncoi.nl/opleidingen/SPD-Bed ... lsrc=aw.ds
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Spanje

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 10:41 am

Leuk vluchtgedrag. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Spanje

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 10:46 am

Geen idee of het waar is maar het zou mij niet verbazen.

'Vuil spel op slotdag van La Liga: zeven spelers lieten zich omkopen
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » di jun 04, 2019 10:57 am

Jinne schreef:Wel in lijn met de shirts van de laatste jaren. Je zou bijna niet meer weten wat nou trademark Barcelona is qua shirt indeling.
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Deze versie is wel heel extreem omdat er nu helemaal geen strepen meer zijn. Maar ze hebben al enorm veel verschillende versies van hun shirt gehad. Dat is voor iedere zichzelf respecterende echte voetbalclub een doodzonde.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » di jun 04, 2019 11:04 am

Marillion schreef:
Jinne schreef:Wel in lijn met de shirts van de laatste jaren. Je zou bijna niet meer weten wat nou trademark Barcelona is qua shirt indeling.
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Deze versie is wel heel extreem omdat er nu helemaal geen strepen meer zijn. Maar ze hebben al enorm veel verschillende versies van hun shirt gehad. Dat is voor iedere zichzelf respecterende echte voetbalclub een doodzonde.
Ze zijn bij deze club gewoon een stel commerciële hoeren.
En dat zijn ze al heel wat jaren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » di jun 04, 2019 11:10 am

Lionel schreef:De club wordt kapot gemaakt door het huidige bestuur. Het is ook nooit een club geweest die het moest hebben van de eigen jeugd. Maar een x aantal jaar geleden deden ze het natuurlijk wel fantastisch. Aantal keer gehad dat de gehele ploeg uit spelers uit de eigen jeugdopleiding bestond.

Helaas is dat inmiddels wel een utopie geworden.
Een utopie wie wel nooit zal gebeuren, denk ik. :)
Nee, maar wat je zegt is inderdaad waar. Iniesta wordt nu bijvoorbeeld ook in verband gebracht met een rol bij de club of een trainerschap in de jeugdopleiding, maar Iniesta weigert terug naar Barça te komen zolang het huidige bestuur er zit.

Ronald Koeman kan ook maar beter niet eerder dan 2020 of 2022 instappen. Laat het liever nog maar 1, 2 of 3 jaar lang een kolere zooi zijn bij Barcelona, dan heb je een veel beter instapmoment.

Lionel
Berichten: 47315
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jun 04, 2019 11:35 am

Cruijff schreef:
Lionel schreef:De club wordt kapot gemaakt door het huidige bestuur. Het is ook nooit een club geweest die het moest hebben van de eigen jeugd. Maar een x aantal jaar geleden deden ze het natuurlijk wel fantastisch. Aantal keer gehad dat de gehele ploeg uit spelers uit de eigen jeugdopleiding bestond.

Helaas is dat inmiddels wel een utopie geworden.
Een utopie wie wel nooit zal gebeuren, denk ik. :)
Nee, maar wat je zegt is inderdaad waar. Iniesta wordt nu bijvoorbeeld ook in verband gebracht met een rol bij de club of een trainerschap in de jeugdopleiding, maar Iniesta weigert terug naar Barça te komen zolang het huidige bestuur er zit.

Ronald Koeman kan ook maar beter niet eerder dan 2020 of 2022 instappen. Laat het liever nog maar 1, 2 of 3 jaar lang een kolere zooi zijn bij Barcelona, dan heb je een veel beter instapmoment.
Dit dus.

Weet je hoeveel Barca-supporters ergens 'blij' waren met de 4-0 nederlaag tegen Liverpool? Want de kans was aardig groot dat Barca anders de CL had gewonnen. En Valverde kampioen was geworden en de CL had gewonnen. Dan kan je hem eigenlijk niet ontslaan. Ik hoop echt dat dit gaat gebeuren. En dat het bestuur oprot.

De aankoop van KPB zegt genoeg over het bestuur.

Dat ze grote aankopen doen is logisch. Hoort bij de club. Hoort ook bij de vervanging van Iniesta en Neymar (Dembele en Coutinho als vervangers).
Laatst gewijzigd door Lionel op di jun 04, 2019 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » di jun 04, 2019 12:19 pm

Lionel schreef:
Weet je hoeveel Barca-supporters ergens 'blij' waren met de 4-0 nederlaag tegen Liverpool? Want de kans was aardig groot dat Barca anders de CL had gewonnen. En Valverde kampioen was geworden en de CL had gewonnen. Dan kan je hem eigenlijk niet ontslaan. Ik hoop echt dat dit gaat gebeuren. En dat het bestuur oprot.
Een hoop Catalanen hopen dit inderdaad ook.
Maar de FC Barcelona staat altijd bol van de machtsspelletjes. Als slangenkuil doen ze daar nauwelijks onder voor Ajax.

Neem oud voorzitter Nunez, echt een complete gek. Een gozer die loog, bedroog, de boel financieel belazerde, meerdere oud spelers met belastingschulden van miljoenen opzadelde en de Roemeen Hagi zelfs met de dood bedreigde.

Nunez vond Cruijff, Romario en Hagi iets te populair worden bij de achterban, want ja dat spelers en je succestrainers populairder dan een bestuurder zijn is voor de één volstrekt logisch, maar voor iemand met een te groot ego e

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » di jun 04, 2019 12:20 pm

voor iemand met een te groot ego een ondraaglijk iets, dat hij als 'baas' van de club, niet net zo populair zou zijn als Cruijff.
Dus heeft die Nunez van alles gedaan om Cruijff zwart te maken en niet alleen Johan, maar de hele familie.

Totdat er opnieuw de verkiezingen voor de president van Barça aan kwamen natuurlijk. Toen was de belofte dat trainer Cruijff 2 jaar contractverlenging zou krijgen, als de socios Nunez zouden herkiezen. En dat deden ze.


Daarna werd Cruijff in 1996 alsnog op straat gegooid. In de huidige tijden ondenkbaar dat iemand (van 1988 tot en met 1996) maar liefst 8 jaar achter elkaar trainer van Barça zou blijven. Ik kan me voorstellen dat sommige trainers nog liever bij Manchester City willen werken dan bij het huidige Barcelona.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Spanje

Bericht door InnerHarbour » di jun 04, 2019 2:41 pm

Madrid is alweer aardig aan het uitgeven.
Dat terwijl de teller na het aantrekken van het Braziliaanse talent Rodrygo (voor 45 miljoen euro van Santos), de Braziliaanse verdediger Éder Militão (voor vijftig miljoen euro van FC Porto) en nu dus ook Jovic, die Eintracht Frankfurt het recordbedrag van zestig miljoen euro oplevert, al op 155 miljoen euro staat.
Maar ze zijn nog niet klaar.
Het in Madrid doorgaans goed ingevoerde Marca meldde maandag in een update over de transferplannen dat de club nog deze week hoopt ook de transfers van Eden Hazard en Ferland Mendy af te ronden. De Belgische sterspeler van Chelsea moet de nieuwe Galáctico worden in de ploeg van Zinedine Zidane, terwijl de Franse linksback van Olympique Lyon zich moet ontfermen over de erfenis van Marcelo.
VI
YNWA

Plaats reactie