Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51869
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » do apr 21, 2011 6:25 am

joey schreef:Die bekerwinst heeft alleen waarde voor Madrid als ze Barcelona uit de CL gooien. Anders is het een troostprijsje.
Meteen relativeren. :smallgrin.gif:

Tactische masterclass van RM. :biggthumpup.gif:
Jabu schreef:Nee, dat heb je niet gezegd. Maar het komt toch wat selectief verontwaardigd over.
Ik heb een keer 'fuck off, boer' tegen Frank gericht. Kreeg meteen PM. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47928
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » do apr 21, 2011 7:32 am

Wat een wilskracht en strijd. Real heeft sinds 1993 die Copa del Rey niet meer gewonnen en dat zorgde voor vrij veel emoties. Troostprijs? Welnee, het is niet zoals AJax die de KNVB beker bijna ieder jaar wint. Dit is een langgekoesterde prijs en als je dan Barcelona weet te verslaan in de finale, dan heb je een uitstekende avond. Die 1-0 was overigens geniaal, hoor. Die bal van Marcelo was prachtig.

Verdiende winnaar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47928
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » do apr 21, 2011 7:41 am

Mourinho: 'Ik wil Cruijff hartelijk bedanken voor zijn mooie woorden'
Donderdag, 21 april 2011 om 00:35

José Mourinho werd door Real Madrid aangetrokken om prijzen te winnen en woensdag werd ten koste van Barcelona de Copa del Rey veroverd. Na afloop was de coach van mening dat hij 'een geweldige wedstrijd' had gezien. "En ik weet zeker dat ik om deze woorden zal worden bekritiseerd. Voor veel mensen bestaat een goede wedstrijd namelijk uit veel balbezit, maar voor mij bestaat een goede wedstrijd uit een uitstekend defensief plan, een geweldige counter en vele andere dingen."
/

Mourinho kon het niet laten om een sneer uit te delen aan Barcelona-icoon Johan Cruijff, die de Portugees afgelopen week omschreef als 'iemand die traint om titels te winnen, maar zeker geen voetbaltrainer is'. "Een paar dagen geleden noemde iemand mij een trainer die traint om titels te winnen en ik wil die persoon graag bedanken, dat zijn mooie woorden." Mourinho heeft in vier verschillende landen het bekertoernooi gewonnen. "Maar elke wedstrijd is anders", zei hij met oog op de halve finales in de Champions League. "Omdat we nu de Copa del Rey hebben gewonnen, zijn we niet bij voorbaat beter dan Barcelona. Elke keer zullen we ons moeten bewijzen."

"Deze prijs is van iedereen", benadrukte Mourinho. "Deze prijs geeft mij hoe dan ook niet meer of minder rust, ik ga door met mijn werk. Mijn werk heeft niets met het winnen van titels te maken. Ik probeer structureel dingen te veranderen en beetje bij beetje gebeurt dat ook. We hebben weinig fouten gemaakt, hebben geconcentreerd gespeeld en ook tactisch was alles in orde. Iedereen wist wat hij moest doen en in de verlenging speelden we compact. De spelers van Barcelona waren in mentaal opzicht gefrustreerd. Ze zijn niet gewend om te verliezen."

VZ
:headbang.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13766
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » do apr 21, 2011 7:54 am

Van de beker is niet veel meer over, want de bus heeft de beker overreden. Ramos moest hem zonodig uit zijn klauwen laten vallen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door joey » do apr 21, 2011 8:03 am

Haha, echt waar? :smallgrin.gif:

De woorden van Mourinho zeggen genoeg. Defensief plan, counters... Not my cup of tea.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47928
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » do apr 21, 2011 8:09 am

Allemaal dingen die wel van belang zijn natuurlijk. Als je tegen Barcelona speelt, dan moet je dat prima voor mekaar hebben, want anders win je niet. Mourinho is gewoon een tacticus, waarbij hij Real mooi laat spelen als het kan. Als het niet kan, dan zet hij het zo in elkaar dat hij toch een kans maakt. Prima.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door joey » do apr 21, 2011 8:20 am

Mwah, ik heb nooit het idee gehad dat mooi voetbal hem iets kon schelen. Hij is zo cynisch als de pest. Vorig jaar in Barcelona ging zijn ploeg met tien man voor het doel liggen. Het moet je stijl maar zijn.

Toch heeft het wel iets (niet de speelstijl van Mourinho, maar het feit dat hij bestaat) want er is weer iets te kiezen. Beter dan dat alle teams op elkaar lijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13407
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » do apr 21, 2011 8:36 am

joey schreef:Mwah, ik heb nooit het idee gehad dat mooi voetbal hem iets kon schelen. Hij is zo cynisch als de pest. Vorig jaar in Barcelona ging zijn ploeg met tien man voor het doel liggen. Het moet je stijl maar zijn.
Dus ook al is met 10 man voor het doel liggen de enige manier om te winnen, dan nog zou je dat niet doen? Je kunt niet serieus beweren dat Inter ook kans had gehad als ze open hadden gespeeld.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Spanje

Bericht door Le T. » do apr 21, 2011 8:45 am

Ik ben ook geen fan van de manier van spelen van Mourinho, maar dat Barcelona komt me ook de strot uit. Dat heeft heel veel te maken met die belachelijke verafgoding, het is goed voetbal, het is sterk voetbal, het is soms mooi voetbal en heel soms levert het zelfs mooie wedstrijden op. Maar dat gedweep ermee, en dus het mooier maken dan het is, maakt dat ik me er steeds meer van afkeer, terwijl ze ook best vaak op de hulp van de scheidsrechter kunnen rekenen.

Maar het ligt ook aan Barca zelf. Het is een koopclub die op te grote voet leeft, het zijn in het veld toch 11 zeikwijven die zelf behoorlijk geniepig kunnen schoppen en altijd om de hulp van de scheids lopen te mekkeren. En ik vind het combinatiespel helemaal niet zo denderend. Tikkie-takkie-balbezit, maar balbezit is de gekozen speelwijze, dat maakt het nog niet goed. Het gaat erom wat je daarmee doet. Barca tikt in wezen de bal rond tot die bij Messi komt en die een actie maakt, of het is de ene briljante pass van Xavi, alleen Iniesta is nog wel echt creatief. Het is allemaal maar relatief natuurlijk, maar op die verering is nog wel wat af te dingen. Kansen uitspelen door fraaie combinaties over veel schijven doen ze niet zoveel tegen sterke tegenstanders, van de vleugels komt ook niet veel, en is het toch relatief krachteloos in wat hun specialiteit zou moeten zijn.

Ik heb dit soort voetbal wel eens beter uitgevoerd gezien, met minder balbezit, maar wel doelgerichter en met meer echte creativiteit in de combinaties. Bij Arsenal ging de bal op een gegeven moment 56 keer van voet tot voet geloof ik, en eindigde dat bij balverlies in een poging met één pass Messi vrij voor de keeper te zetten. Dan komen de Barca-dwepers op tv klaar, maar ik noem dat geen goed voetbal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Spanje

Bericht door GangstaRiB » do apr 21, 2011 10:49 am

Le T. schreef:Ik ben ook geen fan van de manier van spelen van Mourinho, maar dat Barcelona komt me ook de strot uit. Dat heeft heel veel te maken met die belachelijke verafgoding, het is goed voetbal, het is sterk voetbal, het is soms mooi voetbal en heel soms levert het zelfs mooie wedstrijden op. Maar dat gedweep ermee, en dus het mooier maken dan het is, maakt dat ik me er steeds meer van afkeer, terwijl ze ook best vaak op de hulp van de scheidsrechter kunnen rekenen.

Maar het ligt ook aan Barca zelf. Het is een koopclub die op te grote voet leeft, het zijn in het veld toch 11 zeikwijven die zelf behoorlijk geniepig kunnen schoppen en altijd om de hulp van de scheids lopen te mekkeren. En ik vind het combinatiespel helemaal niet zo denderend. Tikkie-takkie-balbezit, maar balbezit is de gekozen speelwijze, dat maakt het nog niet goed. Het gaat erom wat je daarmee doet. Barca tikt in wezen de bal rond tot die bij Messi komt en die een actie maakt, of het is de ene briljante pass van Xavi, alleen Iniesta is nog wel echt creatief. Het is allemaal maar relatief natuurlijk, maar op die verering is nog wel wat af te dingen. Kansen uitspelen door fraaie combinaties over veel schijven doen ze niet zoveel tegen sterke tegenstanders, van de vleugels komt ook niet veel, en is het toch relatief krachteloos in wat hun specialiteit zou moeten zijn.

Ik heb dit soort voetbal wel eens beter uitgevoerd gezien, met minder balbezit, maar wel doelgerichter en met meer echte creativiteit in de combinaties. Bij Arsenal ging de bal op een gegeven moment 56 keer van voet tot voet geloof ik, en eindigde dat bij balverlies in een poging met één pass Messi vrij voor de keeper te zetten. Dan komen de Barca-dwepers op tv klaar, maar ik noem dat geen goed voetbal.
Nou ja, het is in zoverre effectief dat de tegenstander al die tijd ook niks kan ondernemen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Spanje

Bericht door beelzebub » do apr 21, 2011 11:05 am

Ik vind het stiekem ook wel leuk dat Madrid gewonnen heeft. Zou wel een knap psychologisch en tactisch staaltje zijn als Mourinho van een 5-0 en 1-1 in de competitie en deze 0-1 in de beker werkt naar een ontrafeling van de Barcelona machine in de halve finales van de CL.

BTW, we hebben beeld hoe de beker wordt geplet door de bus:
http://nos.nl/video/234638-sergio-ramos ... allen.html
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » do apr 21, 2011 11:24 am

Copa del Rey zwaar beschadigd
De Copa del Rey is de festiviteiten
na de zege van Real Madrid op Barcelona
(1-0) niet ongeschonden doorgekomen.

Sergio Ramos liet de Spaanse beker uit
zijn handen vallen toen hij de trofee
in Madrid vanuit de open spelersbus aan
de uitzinnige menigte wilde laten zien.

De Copa kwam tot ontzetting van de fans
onder de wielen van de bus terecht.Na
het incident werden meer dan tien losse
onderdelen van de straat geplukt.
Ja, zo voetbalde RM ook, alles en iedereen aan stukken willen schoppen.Verder kan dat " de special one " ook weer de ijskast in.Niks speciaals aan deze schoptactiek ..

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Spanje

Bericht door Le T. » do apr 21, 2011 11:27 am

GangstaRiB schreef:
Nou ja, het is in zoverre effectief dat de tegenstander al die tijd ook niks kan ondernemen.
Ik ben ook altijd een groot voorstander geweest van het spelen op balbezit. Alleen bij dit gehypte Barcelona verlies ik mijn enthousiasme, niet alleen door de hype, maar ook omdat balbezit het doel lijkt te worden. De manier waarop ze soms op balbezit spelen maakt het in wezen eerder verdedigend sterk voetbal dan aanvallend.
Wollt ihr den totalen Mensch?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Spanje

Bericht door goodfella » do apr 21, 2011 11:36 am

joey schreef:Mwah, ik heb nooit het idee gehad dat mooi voetbal hem iets kon schelen. Hij is zo cynisch als de pest. Vorig jaar in Barcelona ging zijn ploeg met tien man voor het doel liggen. Het moet je stijl maar zijn.

Toch heeft het wel iets (niet de speelstijl van Mourinho, maar het feit dat hij bestaat) want er is weer iets te kiezen. Beter dan dat alle teams op elkaar lijken.
Je bent net een kakkerlak. Zit het je hoog?

Vorig jaar speelde hij in Milaan dat barcelona volledig van de mat. Maar door dit soort reacties begrijp ik weer waarom ik barcelona haat. En wat een stel duikelaars zijn het ook. :kots:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Spanje

Bericht door beelzebub » do apr 21, 2011 11:44 am

joey nuanceert het toch in zijn laatste zin goodfella?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Spanje

Bericht door goodfella » do apr 21, 2011 11:48 am

beelzebub schreef:joey nuanceert het toch in zijn laatste zin goodfella?
Hij laat zich gewoon enorm kennen. Ajax is dit seizoen in de CL twee keer door een voortreffelijk voetballend Real Madrid vernederd. Slechte feitenkennis heeft ie.

Lionel
Berichten: 47333
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » do apr 21, 2011 3:30 pm

goodfella schreef:
beelzebub schreef:joey nuanceert het toch in zijn laatste zin goodfella?
Hij laat zich gewoon enorm kennen. Ajax is dit seizoen in de CL twee keer door een voortreffelijk voetballend Real Madrid vernederd. Slechte feitenkennis heeft ie.
Ga Ajax ff vergelijken met Madrid om je punt te maken :excited.gif:

Die beker telt inderdaad alleen als Madrid ook doorkomt in de CL. Anders is zo een prijs toch waardeloos?
Hetzelfde met de Amstel Cup of hoe dan ding ook heet. Die boeit me alleen als Ajax de week erop kampioen wordt. Als we al kansloos zijn voor de titel ga ik niet meer naar de bekerfinale. Die kan me dan gestolen worden hoor.

Wat overigens niet wegneemt dat Mourinho de zaken goed onder controle had :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Spanje

Bericht door Beloki » do apr 21, 2011 3:31 pm

Rishi schreef:
goodfella schreef:
beelzebub schreef:joey nuanceert het toch in zijn laatste zin goodfella?
Hij laat zich gewoon enorm kennen. Ajax is dit seizoen in de CL twee keer door een voortreffelijk voetballend Real Madrid vernederd. Slechte feitenkennis heeft ie.
Ga Ajax ff vergelijken met Madrid om je punt te maken :excited.gif:
Dat doet hij toch niet?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Spanje

Bericht door goodfella » do apr 21, 2011 4:41 pm

Triest antwoord was te verwachten. Ik haat die vieze kakkerlakkenclub uit barcelona.

Vorige week zou Real Madrid nog 4 dikke nederlagen aan de broek krijgen en nu boeit het ineens niet meer? Vandaar dat barcelona ook zo uit zijn plaat ging bij dat buitenspeldoelpunt. :smallgrin.gif:

Hala Madrid. En dat die Villa zijn been mag breken. Walgelijke naaihond.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Spanje

Bericht door beelzebub » do apr 21, 2011 5:31 pm

Hier nog een leuk stukje van Daan Dekker op nusport.nl.

Ik vind het wel mooi, als verdediger in de reserve zesde klasse wordt ik soms ook met een speciale missie het veld ingestuurd.
Stier Pepe
Uitgegeven: 21 april 2011 09:51
Laatst gewijzigd: 21 april 2011 09:51


"Wat is die man toch een stier. Alleen loopt deze stier niet op een rood doek af, maar schopt hij tegen alles wat hij tegenkomt."
© ANP

Niet alles dat Sport1-commentator Sierd de Vos woensdag tijdens de Spaanse bekerfinale tussen Real Madrid en Barcelona de huiskamer inslingerde, sneed hout, maar deze korte analyse van Pepe mocht er wezen.
De Portugees van Madrid was net vol op de voet van Lionel Messi gaan staan. De vlo van Barcelona uitroeien, het was de enige taak die de verdediger had meegekregen van zijn trainer José Mourinho.
Neem het de altijd koele Messi maar kwalijk dat hij in de tweede 'Clásico' in vijf dagen af en toe het hoofd verloor. Het is niet niks, negentig minuten plus verlenging een dwaas achter je aan krijgen.

Achtervolgingswaan
De meeste aanvallers zouden na zo’n wedstrijd naar de psycholoog moeten om van hun opgelopen achtervolgingswaan af te komen. Achter elke boom zien ze een Pepe.
Maar toch, ook respect voor de Portugees. Weinig voetballers zijn in staat om een hele wedstrijd als een blind paard (correctie: blinde stier) achter hun tegenstander aan te lopen. Gaat ook niet zonder een lichte hersenspoeling, lijkt me zo.
Het zou me niet verbazen als het huis van Pepe al weken volstaat met Messi-rotzooi. Dat de verdediger zijn billen afveegt met Messi-wc-papier, bij binnenkomst zijn schoenen over een Messi-deurmat haalt en af en toe een flinke schop geeft tegen een lekke Messi-bal.

Doordraaien
Spullen gekregen van Mourinho, die ook nog eens dagelijks op zijn landgenoot inpraat. De coach weet wel hoe hij zulke zaakjes moet aanpakken.
Pepe is natuurlijk een kolfje naar de hand van Mourinho. Zelfs in kleinere wedstrijden kan de verdediger doordraaien, zo bewees hij vorig jaar al. Tegen Getafe maakte hij een lelijke overtreding op Francisco Casquero.
Terwijl de bal al weg was, deelde Pepe twee trappen uit. Het leverde hem tien wedstrijden schorsing op. “Mensen weten dat dit niet mijn stijl is", verontschuldigde hij zich toen na afloop. Nog een leugenaar ook.

Treurig
Er zijn vast analytici die het mooi vinden. Pepe als extra middenvelder die het spel van Barcelona ontregelt. Het werkt nog ook, getuige de 1-0 overwinning van woensdag. Ik werd er vooral treurig van.
Volgende week wanneer in Madrid de heenwedstrijd van de Champions League-halve finale tussen de twee aartsrivalen op het programma staat, zal Pepe weer negentig minuten achter Messi aanrennen.
Ergens hoop ik dat de Portugese stier vooraf nog gecastreerd kan worden. Het zal de wedstrijd goed doen.
© NUsport/Daan Dekker
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door joey » do apr 21, 2011 10:00 pm

Arthur schreef:Dus ook al is met 10 man voor het doel liggen de enige manier om te winnen, dan nog zou je dat niet doen? Je kunt niet serieus beweren dat Inter ook kans had gehad als ze open hadden gespeeld.

Waarom niet?

Voor Madrid gaat het al helemaal niet op. Dat team bulkt van de kwaliteit.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Bert » do apr 21, 2011 10:01 pm

Ik kijk liever naar een spannende pot dan zo'n afstraffing als afgelopen jaar. :blush.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door joey » do apr 21, 2011 10:35 pm

Ik kijk liever niet naar een wedstrijd waarbij Pepe de hoofdrol speelt en Özil op de bank zit.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47333
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » do apr 21, 2011 10:48 pm

goodfella schreef:Triest antwoord was te verwachten. Ik haat die vieze kakkerlakkenclub uit barcelona.

Vorige week zou Real Madrid nog 4 dikke nederlagen aan de broek krijgen en nu boeit het ineens niet meer? Vandaar dat barcelona ook zo uit zijn plaat ging bij dat buitenspeldoelpunt. :smallgrin.gif:

Hala Madrid. En dat die Villa zijn been mag breken. Walgelijke naaihond.
Jij spoort niet als het om Barca gaat. Overtreding van Pepe op Messi gezien in de 18e minuut? Of de valpartij van Ronaldo na 1 minuut.

En tuurlijk, de wedstrijd wilden ze winnen maar het gaat om de competitie en de CL. Beker telt alleen als je kampioen wordt.

En over Villa gesproken; minuut 27. Elleboog van Arbeloa en daarna gaat hij op het been van Villa staan.

Dus ga jij nou heeeeeeel snel je mond spoelen want je kraamt de meest ongelooflijke onzin uit!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47333
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » do apr 21, 2011 11:07 pm

Bertje schreef:Ik kijk liever naar een spannende pot dan zo'n afstraffing als afgelopen jaar. :blush.gif:
Voor die wedstrijd vond je het directe spel van Madrid leuker/beter/interessanter of wat dan ook dan het spel van Barca.

Dit Madrid is gewoon een schande.

Maar de tactiek werkte, dat wel. Ik ga er wel van uit dat Barca gewoon wint in de CL. Als de scheids beetje normaal fluit heeft Pepe binnen 5 minuten rood..
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie