Top 100 Guardian

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Iniesta » wo dec 27, 2017 8:06 pm

Hoeveel krijgt Groningen ? Met dit soort bedragen is 1 % ook nog heel aardig.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Top 100 Guardian

Bericht door elliquido » wo dec 27, 2017 8:44 pm

Iniesta schreef:Hoeveel krijgt Groningen ? Met dit soort bedragen is 1 % ook nog heel aardig.
https://www.vi.nl/nieuws/recordtransfer ... evaller-op

Ze schatten 6 ton


Ook de transfer van Geroghinio Wijnaldum van Newcastle United naar Liverpool is een nationale transfer. Op deze laatste tranfer is de regelgeving van de Engelse FA van toepassing. In Engeland werkt met niet met een opleidingsvergoeding, maar alleen met een solidariteitsbijdrage.

Solidariteitsbijdrage
Solidariteitsbijdrage bij nationale transfers

De solidariteitsbijdrage is zowel bij nationale als bij internationale transfers in zijn totaliteit 5% van de betaalde transfersom. De bijdrage wordt uitgekeerd iedere keer wanneer een speler een transfer maakt waar een transfersom tegenover staat. Het maakt dus niet uit hoe oud de speler is. Ook aan het einde van de carrière van een speler worden de clubs die hem opleidden beloond. Net als bij de opleidingsvergoeding duurt de opleiding tot en met het seizoen waarin de speler 22 wordt. Daarbij wordt voor de seizoenen waarin de speler 14 t/m 22 jaar was 10 % van de totale solidariteitsbijdrage vergoed. Dat is dus 0,5 % van de totale transfersom. Voor de seizoenen waarin de speler 12 en 13 jaar oud is, wordt 5 % van de totale solidariteitsbijdrage gerekend. Dat is dus 0,25 % van de totale transfersom.

5% van 80 miljoen = 4 miljoen

12-13 willem 2
vanaf 14-19 jaar bij willem 2
.. daarna 3 jaar bij groningen

willem2 profiteert dus het meest denk ik?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Sandro » do dec 28, 2017 7:56 am

Nee, Groningen vangt het meest. RKC krijgt ook nog wat trouwens, al is het niet veel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Top 100 Guardian

Bericht door elliquido » do dec 28, 2017 1:07 pm

Sandro schreef:Nee, Groningen vangt het meest. RKC krijgt ook nog wat trouwens, al is het niet veel.
want?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door InnerHarbour » do dec 28, 2017 1:28 pm

Sandro schreef:Nee, Groningen vangt het meest. RKC krijgt ook nog wat trouwens, al is het niet veel.
Volgens mij vangt Southampton het meest. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Lionel » do dec 28, 2017 1:41 pm

InnerHarbour schreef:
Sandro schreef:Nee, Groningen vangt het meest. RKC krijgt ook nog wat trouwens, al is het niet veel.
Volgens mij vangt Southampton het meest. :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Sandro » do dec 28, 2017 3:05 pm

InnerHarbour schreef:Volgens mij vangt Southampton het meest. :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif: En daarna zijn zaakwaarnemer. Daarna die clubs pas. De bedragen die Groningen enzo ontvangen, zijn nog niet eens een maandsalaris voor Van Dijk.

Hij gaat 10 mln per jaar verdienen ofzo? :excited.gif:
elliquido schreef:
Sandro schreef:Nee, Groningen vangt het meest. RKC krijgt ook nog wat trouwens, al is het niet veel.
want?
Dat zegt de algemeen directeur van Willem II zelf (3,5 ton ongeveer). Dus dan zal het wel kloppen lijkt me.

Het schijnt zo te zijn dat Willem II een veel hoger percentage had ontvangen als Van Dijk aan een club buiten de PL was verkocht.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door InnerHarbour » do dec 28, 2017 3:19 pm

Van wat ik ervan begrepen heb gaat er ook nog 10% naar Celtic en volgens de berichten pakt van Dijk 180.000 pond per week. Klopp wilde hem echt graag hebben.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Sandro » do dec 28, 2017 3:25 pm

Kun je nagaan. Één transfer in de tonnen en miljoenen schieten 7 verschillende kanten op. Goed voor de economie :ajaxsmiley.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door InnerHarbour » do dec 28, 2017 3:37 pm

Moet er eigenlijk belasting betaald worden over transferbedragen?
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Top 100 Guardian

Bericht door zeux » do dec 28, 2017 3:45 pm

InnerHarbour schreef:Van wat ik ervan begrepen heb gaat er ook nog 10% naar Celtic en volgens de berichten pakt van Dijk 180.000 pond per week. Klopp wilde hem echt graag hebben.
En dan raakt hij geblesseerd... :666.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Top 100 Guardian

Bericht door elliquido » do dec 28, 2017 7:14 pm

zou wel eens die financliele vergoeding willen zien.. best interessant.

als VVD volgend jaar naar een echte topclub gaat dan is het spel helemaal op de wagen. als vervanger van pique bijvoorbeeld :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Khraa » vr dec 29, 2017 12:10 am

InnerHarbour schreef:Moet er eigenlijk belasting betaald worden over transferbedragen?
Ontvangen transferbedragen vallen onder de betreffende winstbelasting (nou zag ik een staatje op voetbalzone, winst is een niet bestaand begrip in het Engelse voetbal (het lijkt het nationaal elftal wel))

Over aan clubs betaalde vergoedingen is geen belasting verschuldigd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door InnerHarbour » vr dec 29, 2017 7:56 am

Oke, dank Khraa :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Top 100 Guardian

Bericht door zeux » do dec 24, 2020 1:36 pm

De Top 100 van de Guardian is er weer.

De Nederlanders:

- 10: Virgil van Dijk (2019: 2)
Still the best defender in the world but no longer the second best player on our list, which does not come as a huge surprise. Partly because it was impossible for Van Dijk to replicate the incredible form and consistency he showed in 2019 and partly because he has been sidelined since suffering a serious knee injury in October’s Merseyside derby. A case of out of action, out of mind, but Van Dijk nevertheless deserves his place in the top 10 having been an ever-present and crucial part of a Liverpool team that deservedly won the Premier League title this year, as well as again proving an important and impressive figure for his country. Sachin Nakrani

- 60: Hakim Ziyech (2019: 29)
The Moroccan’s slide in the rankings is easy to explain: he has simply not played much football this year. The pandemic meant he played his last game for Ajax on 7 March and although he officially became a Chelsea player on 1 July, he was not eligible to feature for his new side at the end of last season. Ziyech had to be content with training with his new teammates and his hopes of making a fast start in England suffered a setback when he injured a knee in pre-season, meaning he could not make his Chelsea debut until October. Since then, though, he has been superb. Jacob Steinberg

- 64: Memphis Depay (2019: 76)
The Dutchman has moved up in the list despite being out of action for the first half of the year because of torn knee ligaments. Lockdown and the early termination of Ligue 1 meant he did not miss as many matches as he would otherwise have done. His goals and leadership ensured Lyon reached the Champions League knockout stages and he regained fitness in time to help them advance, scoring a crucial penalty in helping to oust Juventus in the last 16. When Ligue 1 returned in August, he showed his determination to pick up where he left off by scoring a hat-trick on the opening day against Dijon. Paul Doyle

- 69: Matthijs De Ligt (2019: 18)
A steep drop for De Ligt, who featured on only 23 of our 241 judges’ lists. The Dutchman needed time to find his feet after joining Juventus last summer, but his arms seemed to be the greater problem early this year – when he found himself a repeat victim of the new handball laws. His performances had been improving through the spring and early summer, before a shoulder injury sidelined him for more than three months. A commanding presence in Juventus’s win over Inter in March, he popped up with some important goals in their title push too. Nicky Bandini

- 73: Georgino Wijnaldum (2019: 43)
One reason presented for the midfielder's reluctance to sign a new contract at Liverpool is uncertainty over his role in Jürgen Klopp's future plans. That argument beggars belief. No midfielder made more appearances during Liverpool's Premier League title winning campaign than Wijnaldum, one of five Dutchmen on the list. Only Andy Robertson and Mohamed Salah have started more games this season too at the time of writing. He is Klopp's Mr Dependable, a selfless and tireless operator whose quick feet and distribution under pressure are a crucial part of Liverpool's success. Barcelona want him on a free next summer but Liverpool, understandably, hope to persuade the 30-year-old to extend his fruitful Anfield career. Andy Hunter

- 79: Frenkie de Jong (2019: 10)
Frenkie went to Hollywood and it all fell apart. The outstanding midfielder in the Champions League in 2018-19, he became the summer’s biggest signing at Barcelona but finished the 2019-20 season on the wrong end of an 8-2 hammering. “It’s a big disappointment; not just for me but for the club,” he said. “We’re the biggest club in the world, we have to perform much better.” Amid a collective crisis at every level not much of the blame was directed his way but, often uncomfortable, out of position and unable to impose himself, his performances had been poor too. Sid Lowe


Flinke duikelingen voor De Ligt en De Jong...


De Top 5:

1. Lewandowsky (2019: 7)
2. Messi (2019: 1)
3. Ronaldo (2019: 4)
4. De Bruyne (2019: 12)
5. Mané (2019: 3)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door peter » do dec 24, 2020 2:24 pm

Wel goed dat ze Messi continu op 1 of 2 zetten. Die jongen speelt echt al twee jaar de pannen van het dak. :smallgrin.gif:
Ik blijf me daarover verbazen, hoor. Fantastische speler, maar zullen we dit soort lijstjes gewoon weer eens gaan maken en spelers beoordelen op hun prestaties in het seizoen zelf?

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Lionel » do dec 24, 2020 3:00 pm

We beoordelen Messi alleen niet zoals we anderen beoordelen.

Lewandowski voegt ook vrij weinig toe in een wedstrijd. Als we Messi zo zouden beoordelen..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door peter » vr dec 25, 2020 8:38 am

Messi had/heeft een heel matig jaar. Verdedigt niet mee, toont nul inzet, toont amper zijn klasse en maakt een stuk minder (veld)doelpunten. Plus dat hij op de beslissende momenten (ook niet) thuis gaf. Als ik de verhaaltjes lees bij de Nederlanders, dan word je inderdaad “afgerekend” op je prestaties dit jaar. Nou, dan is Messi dus onmogelijk de nummer 2 van dit jaar.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Lionel » vr dec 25, 2020 12:25 pm

Ik vind, mijn mening, dat we de prestaties van Messi vergelijken met zijn prestaties van vijf tot tien jaar geleden.

Lewandowski speelde in een veel beter team vorig jaar. Maar als het daar niet loopt heb je ook niks aan hem.

Zou ik de bal eerder aan Kimmich geven. Of Mane.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Iniesta » vr dec 25, 2020 3:32 pm

Deels, maar afgelopen maanden bakte Messi er gewoon niks van. Sterker, was letter een sta in de weg voor het team
Dan kun je hem nu toch niet bij de beste spelers ter wereld zetten?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Top 100 Guardian

Bericht door zeux » vr dec 25, 2020 4:08 pm

Iniesta schreef:
vr dec 25, 2020 3:32 pm
Deels, maar afgelopen maanden bakte Messi er gewoon niks van. Sterker, was letter een sta in de weg voor het team
Dan kun je hem nu toch niet bij de beste spelers ter wereld zetten?
Eens. Hier lijkt toch echt de 'naam' (en dus de intrinsieke potentie) leidend te zijn geweest. Op basis van prestaties had hij ergens in de buurt van De Ligt gemoeten of zo?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Top 100 Guardian

Bericht door Lionel » vr dec 25, 2020 11:56 pm

Iniesta schreef:
vr dec 25, 2020 3:32 pm
Deels, maar afgelopen maanden bakte Messi er gewoon niks van. Sterker, was letter een sta in de weg voor het team
Dan kun je hem nu toch niet bij de beste spelers ter wereld zetten?
Oh, zeker waar. Messi verdient de titel zeker niet. Maar we vergelijken Messi met Messi, die een paar jaar terug een ongeëvenaard niveau haalde.

Overigens laat hij nog steeds dingen zien die niemand hem na doet.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie