Chinese Super League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Chinese Super League

Bericht door WP_Legend » ma jan 02, 2017 12:18 pm

het is vandaag 2/1/2017 en de Chinese clubs spenderen een paar honderd miljoen in (voormalige) topspelers.

Witsel
Lavezzi
Oscar
Hulk
Teixeira
Jackson Martinez
Pelle
Demba Ba
Tevez

spelen ondertussen al in deze league en er zullen waarschijnlijk nog vele volgen in de komende dagen... Tijd om dat divisietje wat meer in de gaten te houden de komende jaren, uiteraard totdat de bubbel uit elkaar barst dan...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chinese Super League

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 12:24 pm

In China kickt men enorm op faam, status en op luxe. Wat een Chinees met een dikke beurs bereid is om voor een vijfsterrenhotel of zelfs een viersterrenhotel te betalen en wat ze bereid zijn om neer te leggen voor bepaalde toeristenfuiken en andere privileges is bizar.

Er zal een hysterie ontstaan rondom de 'beroemdheden' waar je dan nu een glimp van kunt opvangen wat een toeloop richting stadions en parkeerplaatsen bij de trainingsvelden zal opleveren, maar het leven lijkt me daar echt ruk.

Milieuproblemen die steeds verergeren, de lucht die je inademt, een het deel van het jaar verstikkend heet klimaat. De veiligheid en bewegingsvrijheid wordt steeds minder om van de mensenrechten nog maar niet te spreken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Chinese Super League

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 12:53 pm

Van 90% van wat er heengaat is het beste af en voor de rest zijn het Chinezen die lichtjaren achterlopen. De TV markt zal van binnenin moeten komen want de rest van de wereld heeft er geen serieuze munten voor over.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Chinese Super League

Bericht door GangstaRiB » ma jan 02, 2017 12:56 pm

Cruijff schreef:In China kickt men enorm op faam, status en op luxe. Wat een Chinees met een dikke beurs bereid is om voor een vijfsterrenhotel of zelfs een viersterrenhotel te betalen en wat ze bereid zijn om neer te leggen voor bepaalde toeristenfuiken en andere privileges is bizar.

Er zal een hysterie ontstaan rondom de 'beroemdheden' waar je dan nu een glimp van kunt opvangen wat een toeloop richting stadions en parkeerplaatsen bij de trainingsvelden zal opleveren, maar het leven lijkt me daar echt ruk.

Milieuproblemen die steeds verergeren, de lucht die je inademt, een het deel van het jaar verstikkend heet klimaat. De veiligheid en bewegingsvrijheid wordt steeds minder om van de mensenrechten nog maar niet te spreken.
Milieu staat hoog op de agenda.. die Chinezen doen meer hun best dan de Nederlanders.
Maar goed, back on-topic: de hoogste bieder wint. Ik lees in Engeland allemaal jankverhalen dat die Oscar niet voor China had moeten kiezen, maar de Engelsen overkomt wat ons al jaren overkomt: een land met nog veel meer middelen komt shoppen. En de voetballers die nu nog op het embleem kloppen, zwichtten een maand later voor het geld. China is het probleem niet in deze.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Chinese Super League

Bericht door WP_Legend » ma jan 02, 2017 1:05 pm

InnerHarbour schreef:Van 90% van wat er heengaat is het beste af en voor de rest zijn het Chinezen die lichtjaren achterlopen. De TV markt zal van binnenin moeten komen want de rest van de wereld heeft er geen serieuze munten voor over.
Dat valt wel mee, de meeste topspelers daar zijn rond de 28,29,30... dus die kunnen in principe nog een paar jaar mee hoor...

hieronder de top 20 duurste spelers.
1
Oscar
Attacking Midfield
Brazil 25 Shanghai SIPG £29.75m
2
Hulk
Right Wing
Brazil 30 Shanghai SIPG £18.70m
3
Alex Teixeira
Attacking Midfield
Brazil 26 Jiangsu Suning £16.15m
4
Ramires
Central Midfield
Brazil 29 Jiangsu Suning £11.90m
5
Demba Ba
Centre-Forward
Senegal
France 31 Shanghai Greenland Shenhua £10.20m
6
Ricardo Goulart
Secondary Striker
Brazil 25 Guangzhou Evergrande Taobao £10.20m
7
Gervinho
Left Wing
Cote d'Ivoire 29 Hebei China Fortune £8.50m
8
Paulinho
Central Midfield
Brazil 28 Guangzhou Evergrande Taobao £8.50m
9
Jackson Martínez
Centre-Forward
Colombia 30 Guangzhou Evergrande Taobao £7.65m
10
Carlos Tévez
Secondary Striker
Argentina 32 Shanghai Greenland Shenhua £7.23m
11
Graziano Pellè
Centre-Forward
Italy 31 Shandong Luneng Taishan £6.80m
12
Renato Augusto
Central Midfield
Brazil 28 Beijing Guoan £6.38m
13
Fredy Guarín
Central Midfield
Colombia 30 Shanghai Greenland Shenhua £5.95m
14
Odil Akhmedov
Defensive Midfield
Uzbekistan 29 Shanghai SIPG £5.95m
15
Gil
Centre-Back
Brazil 29 Shandong Luneng Taishan £5.61m
16
Alan
Left Wing
Brazil 27 Guangzhou Evergrande Taobao £5.53m
17
Eran Zahavi
Attacking Midfield
Israel
France 29 Guangzhou R&F £5.53m
18
Fredy Montero
Secondary Striker
Colombia 29 Tianjin Teda £5.10m
19
Burak Yilmaz
Centre-Forward
Turkey 31 Beijing Guoan £4.68m
20
Elkeson
Centre-Forward
Brazil 27 Shanghai SIPG £4.42m

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Chinese Super League

Bericht door Jinne » ma jan 02, 2017 1:08 pm

Voorlopig halen zorgen de Chinezen vooral voor extra inkomsten in de Europese competities. Broodvoetballers uit Zuid Amerika en Afrika maakt het niks uit waar hun hotelkamer is. Voor 10M per jaar is het overal wel gezellig. Witsel is de eerste speler die je eerder in subtop Europa had verwacht als volgende stap.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Chinese Super League

Bericht door WP_Legend » ma jan 02, 2017 1:15 pm

Pelle had ik ook niet verwacht hoor.

Vooral het verhaal Jackson Martinez vond ik wat raar, omdat ie maar een half jaar bij Atletico zat, maar die zit volgens mij in die rare Doyen constructies...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Chinese Super League

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 1:33 pm

Waarom had jij Pelle niet verwacht, leek mij juist een schoolvoorbeeld van een prof die in zijn nadagen nog een zak geld gaat halen, China, de woestijn zijn landen voor ze. Tevez zelfde laken en pak. Oskar en Witsel had ik niet zien aankomen blijkbaar is het sportieve succes ondergeschikt aan de munten bij die twee al loop je in Rusland en Engeland ook helemaal binnen, voor sommige is dat nog altijd niet voldoende, nou veel plezier in dat stink China.
YNWA

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Chinese Super League

Bericht door WP_Legend » ma jan 02, 2017 1:37 pm

Pelle was net voltallig International van Italië en was zeer gewild in Italië, volgens mij zaten As Roma en Inter achter hem aan. Had dus niet verwacht dat hij naar China zou gaan. Maar goed als je die bedragen zo leest. CR kan 100 mln per jaar verdienen... met zijn 30 jaar en aangezien hij alles heeft gewonnen wat er te winnen was zou ik daar zo 2-3 jaar gaan spelen en dan lekker afbouwen in Portugal.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Chinese Super League

Bericht door GangstaRiB » ma jan 02, 2017 2:20 pm

Jinne schreef:Voorlopig halen zorgen de Chinezen vooral voor extra inkomsten in de Europese competities. Broodvoetballers uit Zuid Amerika en Afrika maakt het niks uit waar hun hotelkamer is. Voor 10M per jaar is het overal wel gezellig. Witsel is de eerste speler die je eerder in subtop Europa had verwacht als volgende stap.
De waarheid lijkt me dat iedere voetballer een broodvoetballer is... dus met veel geld gaan die Chinezen echt wel veel toppers binnenhalen... Hoewel ik de Chinezen snap (brood en spelen), vind ik het voetbal steeds minder leuk worden. In de jaren 70/80 was het nog aandoenlijk regionaal semi-prof waar spelers nog voor hun stad/regio speelden. Die romantiek heerst er nu totaal niet meer. De gemiddelde Afrikaan/Zuid Amerikaan tekent net zo lief voor Shanghai dan voor Liverpool. En als de Europeanen zien hoeveel er te halen is, zullen ze ook niet ver achterblijven.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chinese Super League

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 2:46 pm

GangstaRiB schreef:Maar goed, back on-topic: de hoogste bieder wint. Ik lees in Engeland allemaal jankverhalen dat die Oscar niet voor China had moeten kiezen, maar de Engelsen overkomt wat ons al jaren overkomt: een land met nog veel meer middelen komt shoppen. En de voetballers die nu nog op het embleem kloppen, zwichtten een maand later voor het geld. China is het probleem niet in deze.
Klopt.
De voetbalwereld was sowieso al een hele tijd verknipt en is nog meer en meer een vieze geldkwestie geworden.
Wat dat betreft is dit alleen maar een logisch gevolg van de enorme gekte die er al was rondom bepaalde transfersommen en tv rechten deals die werkelijk nergens op slaan.
GangstaRiB schreef:
Cruijff schreef:In China kickt men enorm op faam, status en op luxe. Wat een Chinees met een dikke beurs bereid is om voor een vijfsterrenhotel of zelfs een viersterrenhotel te betalen en wat ze bereid zijn om neer te leggen voor bepaalde toeristenfuiken en andere privileges is bizar.

Er zal een hysterie ontstaan rondom de 'beroemdheden' waar je dan nu een glimp van kunt opvangen wat een toeloop richting stadions en parkeerplaatsen bij de trainingsvelden zal opleveren, maar het leven lijkt me daar echt ruk.

Milieuproblemen die steeds verergeren, de lucht die je inademt, een het deel van het jaar verstikkend heet klimaat. De veiligheid en bewegingsvrijheid wordt steeds minder om van de mensenrechten nog maar niet te spreken.
Milieu staat hoog op de agenda.. die Chinezen doen meer hun best dan de Nederlanders.
Haha. Grotendeels voor de bühne. In dat land zijn ze knettergek. Met de Olympische Spelen ging men nog met chemicaliën de wolken kapot maken :excited.gif: want eventueel regen tijdens de openingsceremonie stond niet mooi op televisie. :blush.gif:

Tuurlijk zijn ze wel verder met bijvoorbeeld duurzaam opwekken, maar ze kunnen ook niet anders. Er zijn meerdere steden die in korte tijd zo gegroeid zijn dat er in één zo'n stad al meer mensen wonen dan in heel Nederland (Nederland, behorend tot de drukst bevolkte landen ter wereld.)

Autoloze dagen, een smog alarm, diverse andere mega paardenmiddelen zijn extreem hard nodig omdat de atmosfeer daar zo bizar goor kan zijn dat iemand die de biotoop gewend is van pak hem beet Drenthe daar meteen onwel wordt.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Chinese Super League

Bericht door WP_Legend » wo jan 04, 2017 3:08 pm

Ach ja wat is 150 Miljoen meer of minder?
'Astronomisch bod uit China voor Aubameyang'
De transfers van Oscar en Carlos Tévez lijken het begin te zijn van een uittocht van Europese topspelers naar China. Shanghai SIPG zou maar liefst honderdvijftig miljoen euro over hebben voor Borussia Dortmund-ster Pierre Emerick Aubameyang.
Shanghai legde eerder zestig miljoen euro neer voor Oscar van Chelsea en afgelopen zomer ruim 55 miljoen voor Hulk van Zenit Sint-Petersburg. La Gazzetta dello Sport meldt nu dat de club de records wil breken met het astronomische bedrag voor Aubameyang. Paul Pogba is de duurste aankoop tot nu toe nadat hij voor 105 miljoen euro Juventus voor Manchester United verruilde.

De Frans-Gabonese aanvaller zit er warmpjes bij als hij echt naar China verkast. Hij zou 41 miljoen euro per jaar gaan verdienen, iets meer dan Tévez bij stadgenoot Shanghai Shenhua krijgt.

Aubameyang is de absolute ster van Dortmund. Dit seizoen scoorde hij twintig keer in 22 officiële duels. Hij werd al eerder gelinkt aan Real Madrid en Paris Saint-Germain. Hij staat nog tot medio 2020 onder contract bij Dortmund.
Vi.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Chinese Super League

Bericht door 999 » wo jan 04, 2017 4:00 pm

Gaat dit nog ergens over ...

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Chinese Super League

Bericht door Lionel » do jan 05, 2017 12:10 am

Ik zou het doen. Al is het voor de boeken en je banksaldo.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18441
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chinese Super League

Bericht door Yopii » do jan 05, 2017 12:24 am

Leuk, ik hoop dat de Chinezen de PL leegkopen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Chinese Super League

Bericht door elliquido » do jan 05, 2017 1:40 am

Geweldig !. Nu Arjen robben nog.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Chinese Super League

Bericht door Sandro » za jan 07, 2017 7:33 pm

Tja, waar gaat dit heen? Over 25 jaar wereldkampioen zie ik echt niet gebeuren. Daarvoor lopen ze echt veel te ver achter. Denk eerder dat het grote geld daar vroeger of later wel weer tot een groot corruptieschandaal zal leiden.
Transfergekte in China: 'Over 25 jaar zijn ze wereldkampioen' 

Terwijl de president droomt van eeuwige voetbalroem, wordt de lijst met topspelers die deze winter kiezen voor het grote geld van de Chinese competitie steeds langer. Waar stopt dit? "De Chinese wereldkampioenen worden nu geboren."

Als Carlos Tevez na zeven uur slaap 's ochtends wakker wordt in Shanghai dan is hij een dikke dertigduizend euro rijker. Elke seconde tikt er 1 euro en 21 cent bij op de bankrekening van de Argentijnse aanvaller. Oftewel: een slordige 730.000 euro per week, ruim drie miljoen euro per maand en 38 miljoen euro per jaar.

Sinds de oud-spits van Manchester United en Juventus vorige week zijn handtekening zette onder een contract bij Shanghai Shenhua mag hij zich op zijn 32e ineens de bestverdienende speler ter wereld noemen. Gezien de transfergekte in China is de vraag alleen hoelang dat zal duren.

Naar verluidt sloeg Cristiano Ronaldo een Chinees jaarsalaris van 100 miljoen euro af. Chelsea-middenvelder Oscar (24 miljoen euro per jaar bij Shanghai SIPG) en de Belg Axel Witsel (18 miljoen euro bij Tianjin Quanjian) zwichtten net als Tevez wel voor het grote geld en daarmee is de honger van de Chinese clubs nog lang niet gestild deze winter. De transfermarkt in het Aziatische land is nog tot 26 februari open. Zelfs onze eigen Wesley Sneijder zou al benaderd zijn.

"Of het nou Sneijder wordt of niet, er gaan deze winter Nederlandse spelers naar China", voorspelt sportmarketeer Frank van den Wall Bake. "De uittocht vanuit Europa is nog lang niet klaar. Voor spelers als Lionel Messi en Ronaldo is het te laat. Die hoeven niet zo nodig meer. Maar als een talentvolle speler van 21 kan kiezen tussen een miljoen euro per jaar in Europa of acht miljoen in China, dan weet ik wel wat hij kiest."

Chelsea

Chelsea-trainer Antonio Conte zei onlangs ook al dat het voor spelers in Europa bijna onmogelijk is om nee te zeggen tegen zoveel geld. De Italiaan noemde de Chinese Super League daarom zelfs een "serieuze bedreiging" voor het Europese voetbal en in het bijzonder de Premier League. Voormalig FC Barcelona-middenvelder Xavi ging vrijdag nog een stapje verder. "Europa kan de concurrentie met China niet aan."

Van den Wall Bake verwacht echter niet dat het zó snel zal gaan. "In waarde gaat de Chinese competitie de Premier League echt niet zomaar voorbij. Voetbal draait namelijk niet alleen om miljoenen en miljarden. Het gaat ook om traditie. Natuurlijk, als pakweg Sneijder in China speelt dan komen de hoogtepunten hier ook op tv. Maar de komende jaren gaan we in Nederland geen Chinese wedstrijden live kijken."

Zelfs onder de Chinezen zelf is het Europese voetbal nog altijd meer in trek, vertelt David Lingerak, die in China woont en bezig is met een documentaire over het voetbal in het land. "Als Manchester United hier een demonstratiewedstrijd komt spelen dan puilt het stadion uit. Maar van het eigen voetbal hebben ze geen hoge pet op. Ze doen er zelfs laatdunkend over."

De voetbalhistorie biedt de Chinezen ook weinig reden om trots te zijn. De eigen competitie werd tot enkele jaren terug verscheurd door omkoping. En hoewel een vijfde van de wereldbevolking uit Chinezen bestaat, haalde het land alleen in 2002 het WK. Na drie wedstrijden en evenzoveel nederlagen konden ze weer naar huis. Onlangs verloor de nationale ploeg nog met 1-0 van het door oorlog geteisterde Syrië. En ook tegen Oezbekistan ging het mis (2-0).

"Maar succes van de nationale ploeg is wel nodig om het voetbal hier echt groot te maken", zegt Lingerak. "Je kunt een Chinees niet trotser krijgen dan met goede spelers uit eigen land. Maar dat gaat nog jaren duren. Ik zie het hier ook bij competitiewedstrijden. De dure buitenlandse spelers opereren noodgedwongen nogal individueel, omdat hun Chinese teamgenoten veel minder goed zijn. Het teamwerk en de Chinese spelers worden niet beter door de komst van al die sterren uit Europa en Zuid-Amerika."

ADO Den Haag

Toch is de wens van een sterk nationaal elftal wel de drijfveer achter de honderden miljoenen die nu door Chinese clubs worden uitgegeven aan transfers. Sinds president Xi Jinping begin 2016 verkondigde dat China ook op voetbalgebied een grootmacht moet worden is geld geen probleem meer. Miljardairs en bedrijven investeren in de eigen competitie, maar het uiteindelijke doel van de president is de wereldtitel in 2030.

De gewone Chinees kan het maar moeilijk geloven. Toen Lingerak de toeschouwers bij een wedstrijd van Manchester United in Shanghai vroeg wanneer China het WK zou winnen schoten de meesten in de lach. "Onmogelijk" en "Dat zal ik nooit meemaken" waren de meest gehoorde antwoorden.

Van den Wall Bake is niet zo cynisch. "Chinezen zijn slimmer dan je denkt. Je kunt de tocht van spelers naar China niet vergelijken met spelers die hun zakken gaan vullen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten. Er wordt in China namelijk ook in de breedte geïnvesteerd en zo een fundament gelegd. Voetbalscholen worden gebouwd, goede velden aangelegd. En er komen niet alleen spelers, maar ook trainers worden binnengehaald. Ook Nederlandse trainers zullen naar China gaan, omdat wij zeker vanuit het verleden nog een goede naam hebben in het internationale voetbal."

Zelfs bij het fiasco van ADO Den Haag met de Chinese eigenaar Hui Wang ziet Van den Wall Bake de intentie om het Chinese voetbal structuur te geven. "Ik kan niet beoordelen of Wang een intelligente man is, maar ik weet wel dat het idee achter de overname van ADO was om Chinese spelers naar Nederland te halen. Dan konden die zich hier verder ontwikkelen en uiteindelijk het Chinese voetbal verder helpen. ADO moest een leerschool worden voor Chinees talent."

Lingerak: "En dat talent moet er zeker zijn in China. Er zijn hier 1,4 miljard mensen, daar moet echt wel wat tussen lopen. Het talent moet alleen aangemoedigd en goed begeleid worden en dan kan het voetbal in China een succes worden. Met het kopen van topspelers wordt nu ingezet op snel succes, maar als China ook blijft investeren in de jeugd dan kan het land zeker wereldkampioen worden. Maar dat duurt nog wel even."

Van den Wall Bake is nog stelliger. "Als deze ontwikkelingen doorgaan dan wordt China ooit wereldkampioen, daar kun je vergif op innemen. Maar dat zal nog een jaar of 25 duren, schat ik. De Chinese wereldkampioenen worden nu geboren."

Nu.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Chinese Super League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jan 07, 2017 10:40 pm

De premier league bestaat nu 25 jaar toch? Dus halen ze al vele jaren zoveel mogelijk beste spelers van buitenaf. En hoeveel heeft Engeland sindsdien internationaal gewonnen? (Dit is een retorische vraag, beste AT'ers)

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Chinese Super League

Bericht door Demosthenes » za jan 07, 2017 11:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:De premier league bestaat nu 25 jaar toch? Dus halen ze al vele jaren zoveel mogelijk beste spelers van buitenaf. En hoeveel heeft Engeland sindsdien internationaal gewonnen? (Dit is een retorische vraag, beste AT'ers)
Zal de vraag dan ook niet beantwoorden, want misschien het meisjesteam onder elf wel de GB-cup gewonnen, maar het nationale elftal heeft volgens mij niets gewonnen, maar dat heeft het de 25 jaar ervoor ook niet gedaan :ajaxsmiley.gif: (2017 - 25 - 25 = 1967)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Chinese Super League

Bericht door InnerHarbour » zo jan 08, 2017 8:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:De premier league bestaat nu 25 jaar toch? Dus halen ze al vele jaren zoveel mogelijk beste spelers van buitenaf. En hoeveel heeft Engeland sindsdien internationaal gewonnen?
Het wonder van Istanbul
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Chinese Super League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 08, 2017 12:20 pm

Liverpool is inmiddels voor jou al het Engelse nationale elftal?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Chinese Super League

Bericht door Bert » zo jan 08, 2017 12:55 pm

Liverpool ging die wedstrijd pas draaien toen er een Duitser in het veld kwam. :1evil.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Chinese Super League

Bericht door peter » zo jan 15, 2017 12:36 pm

Chinese bond trapt op rem bij transfergekte

De nodige spelers hebben inmiddels de lokroep uit China niet kunnen weerstaan. De Chinese bond is echter op de rem gaan staan om de toestroom te beperken.
De Chinese clubs hebben met geld gesmeten om buitenlandse sterren te verleiden hun carrière voort te zetten in het Verre Oosten. Inmiddels staat de teller deze winterstop op meer dan 150 miljoen euro aan transfersommen, waarvan zestig miljoen voor Oscar (foto). De Chinese overheid zette al vraagtekens bij de gang van zaken. Nu heeft de nationale bond ook maatregelen genomen om een ongebreidelde toestroom binnen de perken te houden.

De clubs mogen per competitieduel slechts drie buitenlandse spelers binnen de lijnen brengen, waarbij in de wedstrijdselectie een maximum van vijf niet-Chinese krachten is ingesteld. Bovendien moeten er minimaal drie spelers onder de 23 jaar in de selectie zijn opgenomen, met zeker eentje in de basis.

De maatregelen zijn bedoeld om spelers uit eigen land de kans te geven zich te ontwikkelen, zodat het doel van de Chinese overheid - over tien jaar een goed figuur slaan op een WK – niet uit het oog wordt verloren.

VI
Nu is de topscorer van Tianjin TEDA een Senegalees en hebben ze met Mikel de aanvoerder. Dan gaat het tussen Evouna en Gudelj voor plekje drie. Dat wordt dus wellicht banken voor Nemanja. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Chinese Super League

Bericht door InnerHarbour » zo jan 15, 2017 12:39 pm

Voor 5 miljoen per jaar kan hij dat wel opbrengen gok ik. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Chinese Super League

Bericht door Sandro » zo jun 11, 2017 6:14 pm

Dat een speler zwicht voor veel geld kan ik nog wel begrijpen. Maar Capello op 70 jarige leeftijd??
De Italiaan Fabio Capello,die in 2015 werd ontslagen als Russisch bondscoach, is gezwicht voor een lucratief aanbod van het Chinese Jiangsu Suning.Die club won dit seizoen pas één van zijn elf competitieduels en staat veertiende in de competitie van zestien clubs.Het is de taak van Capello (70) om de nummer twee van vorig jaar omhoog te leiden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie