Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » di dec 08, 2015 9:28 pm

En tot welke categorie horen Blind en Nemanja Schneiderlin? Top of toekomstige top? :confused.gif:

Benieuwd of Louis het gaat redden vanavond. Ze staan alweer achter.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » di dec 08, 2015 9:42 pm

Volgens mij moet je een beetje zuiniger zijn op een voorsprong in een CL uitwedstrijd. Gooi de deur op slot. Met die 1-0 ben je er, moet Wolfsburg komen, en krijg je zeeen van ruimte voor de 2-0.

Nog nooit gezien, trouwens, dat een goal eerst word goedgekeurd en protesten die beslissing omdraaien.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di dec 08, 2015 10:16 pm

Dat moet je dan wel kunnen, MT.

Wolfsburg had het allang moeten afmaken.

wimpey
Berichten: 51869
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 10:32 pm

Wolfsburg en psv zijn gewoon beter he! Belangrijkste pot na al die tijd en al dat geld en hij komt niet verder dan een paar alibi-wissels. Een 4 voor Van Gaal dus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » di dec 08, 2015 10:34 pm

Op het vasteland is de verdediging van Manchester een stuk minder goed dan in de overhypete Premier League!

wimpey
Berichten: 51869
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 10:39 pm

Bondscoach jr. was matig zeg. Sowieso een zwakke ploeg natuurlijk. Ik zou er nog een paar honderd miljoen tegenaan gooien. Met behoud van de flossefie natuurlijk. Wat die inhoudt is na 1,5 jaar nog niet duidelijk, maar a la...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » di dec 08, 2015 11:05 pm

Het was zeker niet goed, maar wel leuk. Zo'n open wedstrijd had ik niet verwacht.

Heb niet geteld, maar volgens mij had United de meeste 100% kansen. Een paar van heel dichtbij die er niet ingingen. En een in tweede instantie afgekeurde goal blijft vreemd. Taktisch zwak, natuurlijk, als je twee keer na een doelpunt meteen een tegengoal incasseert. Dit overkwam ze in Eindhoven ook al, dus het lijkt me een gebrek aan concentratie.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di dec 08, 2015 11:09 pm

Jöhnk schreef:Op het vasteland is de verdediging van Manchester een stuk minder goed dan in de overhypete Premier League!
Omdat ze moesten winnen. Possesjun om de possesjun was geen optie.

http://www.redcafe.net/threads/the-lvg- ... ad.412212/

Zijn zwakke aankoopbeleid breekt hem op. En het is lang geleden dat hij in tactisch opzicht iets bijzonders liet zien.

Lionel
Berichten: 47333
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di dec 08, 2015 11:20 pm

Zegt Le T nou serieus dat hij begrijpt dat United niet een selectie heeft die sterker is dan die van PSV?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di dec 08, 2015 11:28 pm

Dat is natuurlijk onzin.

Denk ook eens aan de spelers die hij heeft weggestuurd. Januzaj, Di Maria, enz.

http://www.bbc.com/sport/live/football/34009558

Poeh... :aai.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33497
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di dec 08, 2015 11:59 pm

Zeperd van Van Gaal om niet door te gaan in deze groep. Niet de progressie die je had mogen verwachten in zijn tweede seizoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47333
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » wo dec 09, 2015 8:34 am

Met Januzaj en Di Maria op de flanken waren ze met gemak 1e in de poule geworden...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51869
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo dec 09, 2015 8:53 am

Halen niet eens de helft van de punten in deze poule... :excited.gif:

Verbaast me natuurlijk niet, want de bevestiging wordt steeds weer geleverd: die lui betalen exceptional dough for average Joe. Technisch was Wolfsburg niet een beetje beter...

Lionel
Berichten: 47333
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » wo dec 09, 2015 10:15 am

wimpey schreef:Halen niet eens de helft van de punten in deze poule... :excited.gif:

Verbaast me natuurlijk niet, want de bevestiging wordt steeds weer geleverd: die lui betalen exceptional dough for average Joe. Technisch was Wolfsburg niet een beetje beter...
Wie nu nog vindt dat LvG goed werk levert neem ik met niks serieus en blok ik ook gewoon.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40946
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo dec 09, 2015 10:28 am

Deze uitschakeling zullen ze hem in Engeland fors aanrekenen. En terecht natuurlijk. Voor CL begrippen was dit een prima poule om mee te starten. Dan zijn er geen excuses. En doorgaan in de EL is in Engeland natuurlijk niet eens een troostprijs voor een club als United.

Ik heb de wedstrijden niet gezien maar als je uit de laatste wedstrijden tegen PSV en Wolfsburg maar één punt haalt dan ga je er ook gewoon terecht uit. Eerder dit jaar heb ik Wolfsburg overigens een keertje live in actie gezien uit bij Gladbach. Het is niet eerlijk om die ploeg op basis van één wedstrijd af te rekenen maar toen was ik bepaald niet onder de indruk.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 10:39 am

Wolfsburg is best een aardige ploeg maar geen Bayern, natuurlijk. Desondanks veel te sterk voor MU.

De situatie gaat nu lijken op die bij Barcelona destijds: de supporters zijn LVG zat maar de leiding gelooft (nog?) heilig in hem. Verschil is dat MU eigendom is van de Glazers, die kunnen doen wat ze willen. Nunez was maar een gekozen president.

Opvallend is dat bijna alle spelers onder hun kunnen presteren. Neem Schweini, dat is toch triest? Zo'n grote speler die aan alle kanten voorbijgelopen wordt. :aai.gif:

Michael Owen wreef het LVG gisteren nog even in, hij stelde zelfs dat van de spelers die onder LVG hadden moeten vertrekken een beter team te maken zou zijn dan van de huidige selectie. Beetje overdreven natuurlijk, maar wel een leuke discussie:

http://www.redcafe.net/threads/united-r ... ed.412229/
Laatst gewijzigd door Yopi op wo dec 09, 2015 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51869
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo dec 09, 2015 11:14 am

Lionel schreef: Wie nu nog vindt dat LvG goed werk levert neem ik met niks serieus en blok ik ook gewoon.
Een beetje evangaalist is en blijft strikt in De Leer. :neutral.gif:

Vreemd hoe iemand met al dat geld tot zo'n baggerelftal kan komen. De manager lijkt me deel van het probleem. Of ie deel van de oplossing is, is na 1,5 jaar nog steeds onduidelijk. Ajax heeft beter materiaal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33857
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » wo dec 09, 2015 11:14 am

Ik vraag me ook af of Van Gaal hier zelf nog blij van wordt, of hij zelf niet op een gegeven moment inziet dat dit niets gaat worden. En daar dan de consequenties uit trekt. Wordt het hier ook weer wat gezelliger. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » wo dec 09, 2015 11:17 am

Louis van Gaal dient altijd zijn contract uit.

Behalve dan die ene keer bij Ajax, Oranje, Barcelona en Bayern.

wimpey
Berichten: 51869
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo dec 09, 2015 11:25 am

Duke schreef:Ik vraag me ook af of Van Gaal hier zelf nog blij van wordt, of hij zelf niet op een gegeven moment inziet dat dit niets gaat worden.
En dan? Giggs? Die wordt door LVG steeds genoemd als zijn opvolger, maar hij lijkt er voor Piet Snot bij te zitten. Het Grote Boek en assistent Stuivenberg lijken belangrijker te zijn.

Ik zou LVG het seizoen af laten maken. Het is zijn selectie. Ik zou 'm geen cent meer geven voor spelersmateriaal, hij heeft wat dat betreft genoeg schade aangericht.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 11:26 am

LVG zou veel beter bij Ajax passen. Sterker nog, dan werden we met gemak kampioen. Ajax heeft meer talent dan PSV.

Het belangrijkste werk van een manager in Engeland is spelers kopen. De opleidingen stellen daar weinig voor. LVG moet daar doen wat hij juist niet kan. Transferbeleid is niet zijn forte. Hij denkt dat hij alles kan, maar dat valt wel mee. Hij is geen directeur spelersbeleid, sowieso geen directeur, en geen opleider. Hij moet op het veld staan met een meest jonge spelersgroep. Bovendien kan hij alleen werken als iedereen binnen de club zijn voeten kust.

Ik vind hem een goede trainer (niet de beste), maar de hamvraag is: kan hij het nog? Bij Ajax wist hij de wedstrijd vaak naar zijn hand te zetten. Dat zie ik nu niet meer van hem. Hij lijkt over the hill. Het moderne voetbal is veranderd, maar hij doet nog steeds hetzelfde. Misschien tijd voor zijn pensioen?

Willem, wat vind jij van die stelling van Owen? (Zie update van mijn vorige post.)

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33857
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » wo dec 09, 2015 11:33 am

Denk je dat het nog zou werken, Yopi? Van Gaal terug bij Ajax?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51869
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo dec 09, 2015 11:38 am

Yopi schreef: Willem, wat vind jij van die stelling van Owen? (Zie update van mijn vorige post.)
Wel mee eens. Man U's beste spelers onder LVG waren er al toen ie vorig seizoen begon. Kijk naar de kwaliteit van z'n aankopen, da's doffe ellende. Broddelwerk à la Overmars.

Zou ie z'n lesje v.w.b. overpriced doorsnee materiaal inmiddels geleerd hebben of gaat het ezel / steen verhaal in Januari weer op?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 11:48 am

Di Maria is natuurlijk een uitstekende speler. Het heeft weinig zin om een vermogen uit te geven aan spelers als je zulke jongens niet aan het voetballen krijgt.
Van de genoemde spelers waren er een paar over the hill, die moesten wel vervangen worden.

Duke schreef:Denk je dat het nog zou werken, Yopi? Van Gaal terug bij Ajax?
Alleen op het veld, en wel op het hoofdveld. Nooit bij de jeugd natuurlijk. Dat hele gedoe met de grote rondo komt van hem.

Eredivisie moet hem nog wel lukken. Zeker als je ziet wat eraan komt, want spelers als Cerny, Donny, Nouri, Carel Eiting, Matthijs de Ligt, zijn fantastische talenten.
Internationaal iets bijzonders presteren zie ik hem niet meer doen. Dan moet je een voorloper zijn, terwijl hij er de laatste jaren juist achteraan hobbelt. Het inzicht heeft hij wel, maar hij is denk ik te oud om zich nog aan te passen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 09, 2015 2:25 pm

Reacties in pers zijn typisch overdreven. Volgens mij is LVG nog steeds met een driejarig proces bezig, en ligt hij in daarbij nog steeds op schema. Het halen van de CL was het doel in zijn eerste jaar. Overwintering was beter geweest, maar MU heeft die extra miljoenen niet nodig, dus zo enorm hard komt de vroege uitschakeling niet aan.

Je kunt van Gaal wel aanrekenen dat hij voor dit duel niet voor meer ervaring koos achterin. Waarom geen Ashley Young op links met Darmian op rechts? Als Darmian dan ook nog geblesseerd uitvalt heb je achterin met een aardige crisis te maken. De verdediging brak MU in deze wedstrijd op. De rest was, op de laatste twintig minuten van pompen of verzuipen na, echt niet zo slecht. Was het geweldig? Nee. Het helpt alleen niet dat de MU aanhang een CL ticket meteen verwart met de AF jaren. En daarvan gaan er blijkbaar dertien in een dozijn. MU is een ploeg in ontwikkeling. Het is net zo onzinnig om te stellen dat ze niet beter zijn geworden onder LVG als te verwachten dat ze alweer bij de wereldtop zitten.

De verdediging was bar slecht gisteravond. Toch is het normaal genoeg als je er twee (of drie?) maakt in een CL uitwedstrijd, en dat hadden er ook vijf kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo dec 09, 2015 2:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie