Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » wo dec 09, 2015 2:27 pm

Huh? Nuances MT? In dít topic? Je weet de essentie van dit topic toch wel waar het MU aangaat?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 09, 2015 2:30 pm

zeux schreef:Huh? Nuances MT? In dít topic? Je weet de essentie van dit topic toch wel waar het MU aangaat?
Oh ja.

Sorry.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo dec 09, 2015 2:44 pm

Monkey Tonk schreef:Reacties in pers zijn typisch overdreven. Volgens mij is LVG nog steeds met een driejarig proces bezig, en ligt hij in daarbij nog steeds op schema. Het halen van de CL was het doel in zijn eerste jaar. Overwintering was beter geweest, maar MU heeft die extra miljoenen niet nodig, dus zo enorm hard komt de vroege uitschakeling niet aan.....
Dat ze de extra inkomsten mislopen zal niet het grootste probleem zijn. Het gaat vooral om prestige. Je mag van een club als United verwachten dat ze door een dergelijke poule komen. Daarvoor hoef je nog niet tot de wereldtop te behoren. Want met alle respect voor de prestaties van PSV, dat elftal is natuurlijk niet héél bijzonder. Toch pakt United daar maar één punt tegen.

Daar moet ik overigens wel bij zeggen dat ik die tweede wedstrijd niet heb gezien want toen was ik op vakantie. Ik heb geen idee van het spelbeeld en de kansen. Maar er stond wel 0-0 op het scorebord en na 6 wedstrijden is de conclusie toch gewoon dat United het slecht heeft gedaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 09, 2015 2:49 pm

Het grotere nieuws van deze wedstrijd was voor mij eigenlijk de afgekeurde goal. Niet als excuus voor MU, maar om het feit dat die eerst goedgekeurd werd. Mij is altijd geleerd dat protesteren bij de scheidsrechter geen enkele zin heeft. Als hij de bal bijvoorbeeld op de stip legt verandert een protest daar niks aan. Nooit zal hij opeens toegeven dat het toch geen penalty was. Hoe anders was dat gisteravond. Door een protest werd een aanvankelijk goedgekeurd doelpunt alsnog afgekeurd! Een primeur?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 2:50 pm

Monkey Tonk schreef:Reacties in pers zijn typisch overdreven. Volgens mij is LVG nog steeds met een driejarig proces bezig, en ligt hij in daarbij nog steeds op schema. Het halen van de CL was het doel in zijn eerste jaar. Overwintering was beter geweest, maar MU heeft die extra miljoenen niet nodig, dus zo enorm hard komt de vroege uitschakeling niet aan.
Een proces? Op welke planeet leeft hij? :biggrin.gif:

Clubs met zoveel status en middelen moeten presteren. Punt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo dec 09, 2015 2:51 pm

Dat zal dan op basis van de inschatting van één van de assistenten zijn neem ik aan?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 3:04 pm

Pech met de arbitrage. Dat was de smoes van LVG. Wat een zwaktebod. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 09, 2015 3:04 pm

Yopi schreef:
Monkey Tonk schreef:Reacties in pers zijn typisch overdreven. Volgens mij is LVG nog steeds met een driejarig proces bezig, en ligt hij in daarbij nog steeds op schema. Het halen van de CL was het doel in zijn eerste jaar. Overwintering was beter geweest, maar MU heeft die extra miljoenen niet nodig, dus zo enorm hard komt de vroege uitschakeling niet aan.
Een proces? Op welke planeet leeft hij? :biggrin.gif:

Clubs met zoveel status en middelen moeten presteren. Punt.
Het neemt tijd om een topelftal neer te zetten. Dacht je dat het Grote Ajax van Cruijff geen jaren van ontwikkeling heeft gevergd?

Een jaar geleden speelde MU as los zand. Omstreeks maart speelden ze aardig, maar daarna zakte het weer weg. Dit seizoen zie je veel meer een fundament. Maar tijdens het verder vormen van dat fundament heeft men (ik ook) het over saai voetbal. Met zo'n fundament op zijn plaats kun je nieuwe spelers pas gericht gaan inpassen. En vanuit zo'n fundament kun je dwingender gaan spelen.

Ik zou het wel weten hoor, als MU fan. Een aanval van Martial, Lingard, en Memphis is over een jaar of drie wereldtop. Nu zijn ze nog volop aan het leren. Lijkt me logisch op die leeftijd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » wo dec 09, 2015 3:04 pm

Loser Van Gaal moet het ontgelden in Engeland na fiasco

Het wachten is op de eerstvolgende uitbarsting richting de pers.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 3:08 pm

Monkey Tonk schreef: Het neemt tijd om een topelftal neer te zetten. Dacht je dat het Grote Ajax van Cruijff geen jaren van ontwikkeling heeft gevergd?

Een jaar geleden speelde MU as los zand. Omstreeks maart speelden ze aardig, maar daarna zakte het weer weg. Dit seizoen zie je veel meer een fundament. Maar tijdens het verder vormen van dat fundament heeft men (ik ook) het over saai voetbal. Met zo'n fundament op zijn plaats kun je nieuwe spelers pas gericht gaan inpassen. En vanuit zo'n fundament kun je dwingender gaan spelen.
Fundament? Met al die miskopen? :confused.gif:
Ik zou het wel weten hoor, als MU fan. Een aanval van Martial, Lingard, en Memphis is over een jaar of drie wereldtop. Nu zijn ze nog volop aan het leren. Lijkt me logisch op die leeftijd.
Koop dat tenminste één topspits, zodat die anderen in zijn schaduw kunnen rijpen. Drie talenten, dat is veel te link. Het blijft afwachten of die jongens doorgroeien. Sowieso vast niet alle drie.

Ik zou het ook wel weten, als MU fan. Dit wordt niets.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 09, 2015 3:26 pm

Yopi schreef:
Monkey Tonk schreef: Ik zou het wel weten hoor, als MU fan. Een aanval van Martial, Lingard, en Memphis is over een jaar of drie wereldtop. Nu zijn ze nog volop aan het leren. Lijkt me logisch op die leeftijd.
Koop dat tenminste één topspits, zodat die anderen in zijn schaduw kunnen rijpen. Drie talenten, dat is veel te link. Het blijft afwachten of die jongens doorgroeien. Sowieso vast niet alle drie.
En wie had die topspits dan moeten zijn? Van Nistelrooy was ook geen topspits toen hij naar Engeland vertrok.

Falcao was een zogenaamde topspits. Inmiddels geflopt bij MU and Chelsea.

Met een ontwikkelingstrainer als LVG heb je met een proces te maken. Dat is zijn kracht; veel meer dan onmiddelijk op hoog niveau presteren. Hij legt het fundament op een manier die tijd vergt, maar die ook goed is voor de langere termijn. Was Bayern vandaag ook zo goed zonder de van Gaal periode? Barca is er ook niet slechter op geworden. Was er kritiek? Altijd. Voetbal is een presteer-nu wereldje. Maar door zich daar niets (of weinig) van aan te trekken heeft LVG juist vaak iets bijzonders neergezet. (Sinatra's 'I did it my way'). De echte vruchten van zo'n geduldig proces worden later geplukt. Door een andere trainer.

Ik ben ook kritisch over de verdediging die er gisteravond stond. Maar LVG zet gewoon nog meer jeugd neer. Op het hoogste niveau. Met alle risicos vandien. Ik vind het wel leuk. Iemand die gewoon zijn eigen gang gaat. Ik weet nog wel iemand met een Ajax-verleden die dat deed...
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo dec 09, 2015 3:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 3:39 pm

Tegenwoordig is hij eerder een onttakelingstrainer. Spelers halen hun normale niveau niet meer onder hem.

Ik zie de progressie niet. Sorry.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » wo dec 09, 2015 3:40 pm

Als ze die gehypte Calleri uit Argentinie nu maar niet gaan halen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 09, 2015 3:48 pm

Yopi schreef:Tegenwoordig is hij eerder een onttakelingstrainer. Spelers halen hun normale niveau niet meer onder hem.

Ik zie de progressie niet. Sorry.
Ik neem aan dat je doelt op Rooney, van Persie, Falcao, en Di Maria. Gearriveerde spelers. Daartegenover staan jongere spelers die een kans kregen en veel beter zijn geworden. Dit past precies in het eerder geschetste beeld van LVG. Dergelijke spelers kunnen een elftal nog niet dragen, maar het is wel degelijk een vorm van progressie.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 4:07 pm

Grappig dat je dat schrijft. Welke spelers zijn veel beter geworden? Martial en Depay bijvoorbeeld spelen duidelijk minder dan bij hun vorige club.

En al zou het zo zijn, MU kan best spelers kopen die er meteen staan.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo dec 09, 2015 4:10 pm

Monkey Tonk schreef: De rest was, op de laatste twintig minuten van pompen of verzuipen na, echt niet zo slecht. Was het geweldig? Nee. Het helpt alleen niet dat de MU aanhang een CL ticket meteen verwart met de AF jaren. En daarvan gaan er blijkbaar dertien in een dozijn.
Sterker nog, ze verwarren de AF-jaren ook graag met de beste AF-jaren. Alsof Ferguson zich altijd plaatste voor de tweede ronde. Ze verwarren eveneens de club die Ferguson achter liet met de club zoals Ferguson die voor zijn vakantie eventjes achterliet als hij er zelf nog mee door moest. Hij heeft roofbouw gepleegd voor zijn laatste kunstje, de titel van 2013. De selectie moest opnieuw opgebouwd worden, in dat proces zijn er een paar tegenvallers geweest, maar over het algemeen gaat dat goed.

Maar ik denk dat het daar niet anders werkt dan bij Ajax of welke (nationale) topclub dan ook. Als de nood hoog is, is er van alles mogelijk, wil iedereen offers brengen en begrijpt iedereen de ernst van de situatie en de lange en moeilijke weg die er nog te gaan is. Echter, zodra de hoogste nood gelenigd is, gaat iedereen weer omhoog kijken en moet alles weer meteen zoals in de beste jaren, en is het geduld op.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 4:18 pm

Onzin. Clubleiding en supporters hebben juist veel geduld gehad. Iedereen onderkende dat LVG een zware taak op zich nam. Maar eens houdt het op.

LVG lijkt te denken dat het voetbal er voor hem is, maar zo ligt het niet. De club MU is veel groter dan welke trainer ook. Groter zelfs dan SAF, in wiens schaduw elke trainer leeft. Het is simpel: ook bij MU is een trainer een passant. Hij moet leveren, anders is het einde verhaal. Hij kan zich niet blijven verschuilen achter vaagheden als 'proces' en 'flossefie'.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 09, 2015 5:01 pm

Yopi schreef:Grappig dat je dat schrijft. Welke spelers zijn veel beter geworden? Martial en Depay bijvoorbeeld spelen duidelijk minder dan bij hun vorige club.

En al zou het zo zijn, MU kan best spelers kopen die er meteen staan.
Smalling in het centrum van de verdediging heeft de meeste vooruitgang geboekt en heeft het in zich om de pilaar achterin te zijn voor de volgende tien jaar. Luke Shaw was aan een heel sterk seizoen bezig. Blind is veel beter dan bij Ajax. Ik kan natuurlijk geen heel elftal opdreunen, want er loopt ook genoeg ervaring, maar gisteravond liepen er weer een paar nieuwe jonkies in de selectie. Van Gaal geeft jongens die kans die bij andere coaches veel langer moeten wachten. Ajax... Alleen op hoger niveau.

Martial beduidend minder? Gebaseerd waarop? Hij heeft voor zijn leeftijd al een hoop laten zien, en was eigenlijk niet voor de huidige basis gekocht. Ik zou hem en Depay zowiezo een jaartje geven om zich aan te passen. Kan me Ronaldo nog herinneren in het begin bij MU. Hele ritsen van nutteloze schaarbewegingen achter elkaar.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 09, 2015 5:07 pm

Le T. schreef:
Monkey Tonk schreef: De rest was, op de laatste twintig minuten van pompen of verzuipen na, echt niet zo slecht. Was het geweldig? Nee. Het helpt alleen niet dat de MU aanhang een CL ticket meteen verwart met de AF jaren. En daarvan gaan er blijkbaar dertien in een dozijn.
Sterker nog, ze verwarren de AF-jaren ook graag met de beste AF-jaren. Alsof Ferguson zich altijd plaatste voor de tweede ronde. Ze verwarren eveneens de club die Ferguson achter liet met de club zoals Ferguson die voor zijn vakantie eventjes achterliet als hij er zelf nog mee door moest. Hij heeft roofbouw gepleegd voor zijn laatste kunstje, de titel van 2013. De selectie moest opnieuw opgebouwd worden, in dat proces zijn er een paar tegenvallers geweest, maar over het algemeen gaat dat goed.
Eens. Succes is verslavend. Zeker bij de supporters. Die willen zo snel mogelijk weer een fix, en vergeten daarbij dat het bij AF ook jaren duurde. En daarvoor was MU helemaal geen Europese top. In ieder geval niet na de jaren zestig.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Arthur » wo dec 09, 2015 5:18 pm

Speelden zelfs een tijdje een divisie lager, toch?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Bert » wo dec 09, 2015 5:58 pm

Oké, maar SAF liet United niet achter zoals hij het aantrof. Het United dat hij achterliet, en het United van nu, heeft de middelen om te presteren. Laat Van Gaal dat dan ook doen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » wo dec 09, 2015 6:16 pm

But there is no getting away from the fact that failing to get out of a Champions League group that included Wolfsburg, PSV Eindhoven and CSKA Moscow represents a monumental failure for the Dutchman.

And, for now, he has lost the right to decide how and when his time at Old Trafford comes to an end.Up until now, Van Gaal has spoken about his future with the air of a man in full control of his own destiny.
Like his style of football and the £258m :neutral.gif: he’s spent in the transfer market, the manner of the defeat to Wolfsburg on Tuesday night will do nothing to help Van Gaal.
53% in de poll vindt dat van Gaal aan het eind van het seizoen moet verdwijnen, 37% nu.

Manchester Evening News
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 6:31 pm

Je snapt het niet. Wat een ondankbare honden!

http://www.manchestereveningnews.co.uk/ ... wide%20p$5

De wittebroodsweken zijn voorbij. LvG is nu serieus aangeschoten wild.

Heeft nog lang geduurd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » wo dec 09, 2015 6:35 pm

InnerHarbour schreef:
But there is no getting away from the fact that failing to get out of a Champions League group that included Wolfsburg, PSV Eindhoven and CSKA Moscow represents a monumental failure for the Dutchman.

And, for now, he has lost the right to decide how and when his time at Old Trafford comes to an end.Up until now, Van Gaal has spoken about his future with the air of a man in full control of his own destiny.
Like his style of football and the £258m :neutral.gif: he’s spent in the transfer market, the manner of the defeat to Wolfsburg on Tuesday night will do nothing to help Van Gaal.
53% in de poll vindt dat van Gaal aan het eind van het seizoen moet verdwijnen, 37% nu.

Manchester Evening News
Polls zijn even veranderlijk als het weer. Gezien de enorme negativiteit na de zeperd in de CL - in pers en op fora - zou je verwachten dat die cijfers minimaal omgekeerd zouden zijn: meerderheid nú vertrekken. En dan nog een krappe meerderheid. Dat percentage van 37% nú valt me eerlijk gezegd nog mee, gezien het gehuil.

Dat nogal wat van die 258m (is dat in- of exclusief de al weer doorverkochte DiMaria?) niet op het veld stond door blessures schijnt ook niet uit te maken. Zo'n getal is een enorme abstractie en kan willekeurig 'tegen' worden ingezet.

Ik volg de Engelse pers niet, maar wordt Mourinho ook continu om de oren geslagen met de waarde van zijn selectie wanneer over zijn huidige wan-seizoen wordt geschreven?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo dec 09, 2015 6:39 pm

Nu of aan het einde van het seizoen: 90% wil van hem af. Reden om hem nog even te laten zitten: op dit moment is er geen geschikte vervanger beschikbaar.

Je kunt het bagatelliseren, maar het zijn pijnlijke cijfers. Die de stemming onder de supporters weergeven. Kijk maar op http://www.redcafe.net.

Afbeelding

Juiste analyse, lijkt me.

Plaats reactie