Financial fair play

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Financial fair play

Bericht door Jöhnk » do sep 05, 2013 5:34 pm

De begroting? Hoezo?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Financial fair play

Bericht door LucaS » do sep 05, 2013 5:42 pm

Nou, als Bale zichzelf terugverdient, moet dat tot uiting komen in hogere inkomsten lijkt me. En aangezien zijn contract 5 jaar loopt, ga ik dus uit van 5 jaar lang 20 miljoen hogere inkomsten puur en alleen agv de komst van Bale. En dan laat ik de 50 miljoen salaris in die periode maar even buiten beschouwing, anders is het 5 jaar lang 30 miljoen hogere inkomsten.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7902
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Financial fair play

Bericht door elliquido » do sep 05, 2013 5:52 pm

ozil moet je dan er vanaf halen.

er is vast wel een rekenmodel te maken op aanschafwaarde, vervangingswaarde en restwaarde
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Financial fair play

Bericht door LucaS » do sep 05, 2013 5:57 pm

Nee, Bale verdient zichzelf terug, dat is de stelling. Dus daat moeten geen bedragen van uitgaande transfers mee verrekend worden. Bovendien Ozil verdiende zichzelf ongetwijfeld ook terug, die die shirts worden weer minder verkocht.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Financial fair play

Bericht door Jöhnk » do sep 05, 2013 6:02 pm

Denk je echt dat Bale zichzelf terugverdient dmv shirtverkoop? :confused.gif:

Geloof er niks van. Er zullen nu relatief veel Bale shirts verkocht worden, dat wel.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Financial fair play

Bericht door LucaS » do sep 05, 2013 6:07 pm

Dat denk ik niet Jöhnk, dat wordt in diverse media beweerd.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Yopi » vr sep 06, 2013 10:03 am

Ik zeg alleen dat ze ongetwijfeld extra shirts zullen verkopen.

Ze willen Madrid neerzetten als de grootste, de rijkste, de belangrijkste club van de wereld. En daardoor de achterban vergroten en daardoor weer de commerciële aantrekkingskracht van de club.

Het werkt soms wel, hoor. Wie wilde er een shirt van PSG voor Zlatan er speelde? Punt is alleen dat Madrid al zoveel grote namen heeft, te beginnen met onze spiegelkijker uit Madeira.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Financial fair play

Bericht door InnerHarbour » vr sep 06, 2013 3:06 pm

Real Madrid ziet schuld teruglopen tot 90 miljoen

Bewerkt door: Yari Pinnewaert

6-9-13 - 14:43 bron: Belga

De transfer van deze Gareth Bale werd nog niet in de boeken opgenomen.

De Spaanse topclub Real Madrid heeft vorig seizoen zonder een prijs te winnen 520,9 miljoen euro aan inkomsten gerealiseerd. 'Daarmee is Real de enige sportclub die de grens van 500 miljoen overtreft, voor het tweede opeenvolgende jaar', zo meldt de website van de Koninklijke. In vergelijking met het seizoen 2011-2012 (514 miljoen euro) zijn de inkomsten met 1,3 procent gestegen.
De netto-opbrengst van afgelopen seizoen bedraagt 36,9 miljoen euro, in vergelijking met 24,2 miljoen euro in het seizoen 2011-2012. De financiële nettoschuld zou op 30 juni teruggebracht zijn tot 90,6 miljoen euro, een daling van 27,4 procent.

De Spaanse topclub overtrof in de afgelopen transferperiode het eigen transferrecord, door zo'n 100 miljoen euro neer te tellen voor Gareth Bale.

De recordtransfer van de Welshe international, die overkwam van Tottenham, en de verkoop van de Duitse international Mesut Özil aan Arsenal werden nog niet in de boeken opgenomen, aangezien die na 30 juni plaatsvonden.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59070
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Financial fair play

Bericht door 999 » vr sep 06, 2013 3:23 pm

Met creatief boekhouden natuurlijk ... Fair play doet zijn intrede en plotseling binnen no-time heeft Real bijna geen schulden meer ...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Iniesta » vr sep 06, 2013 7:27 pm

Sorry maar aan schuldposities valt niet zoveel creatief mee te boekhouden.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Khraa » vr sep 06, 2013 7:35 pm

Met deze wel, het is de nettoschuldpositie. Die nettoschuldpositie is iets anders dan "de schulden".

De nettoschuldpositie zou totaal schulden minus direct opeisbare tegoeden moeten zijn, bij Real hebben ze een heel andere definitie.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Iniesta » vr sep 06, 2013 7:45 pm

Welke definitie gebruiken ze dan?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Khraa » vr sep 06, 2013 8:58 pm

Als ik de berekening naloop gebruiken ze kort VV minus vlottende activa (werkkapitaal). Dat is alleen niet zeker, maar is de bijna de enige wijze waarop ik op het bedrag kan uitkomen. HEt heeft echter minder met de totale schuldpositie te maken, het zegt iets over de ruimte die je hebt op korte termijn.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Iniesta » vr sep 06, 2013 9:25 pm

Niet de schuldenpositie, maar geen ongebruikelijke berekening om aan te geven wat de korte termijn liquiditeitspositie is.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Khraa » vr sep 06, 2013 9:59 pm

Jep, alleen is dan de kortetermijn positie volgens mij negatief, terwijl bij normale bedrijven je werkkapitaal positief moet zijn.

Dit waren mijn bevindingen van een korte analyse, ik heb de voorzieningen en eventuele achtergestelde leningen buiten beschouwing gelaten. De solvabiliteit van Real is overigens niet zo dramatisch. 25% volgens mij. Dat is zo'n beetje het minimum en dan is nog niet de aard van de verschillende schulden meegenomen. Maar de schulden zijn wel rond de 600 miljoen (even uit mijn hoofd, dacht dat de totale balanspositie 800 was)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Financial fair play

Bericht door LucaS » do feb 20, 2014 5:08 pm

Benieuwd welke maatregelen de UEFA tegen Barcelona gaat treffen. :hypocrite.gif:
Barcelona officieel aangeklaagd voor transfer Neymar

De transfer van Neymar blijft voor ophef zorgen bij FC Barcelona. Een Spaanse onderzoeksrechter heeft de Catalaanse club donderdag officieel in staat van beschuldiging gesteld vanwege belastingontduiking. Het gaat om een bedrag van 9,1 miljoen euro.

Foto: ANP
De clubleiding van Barcelona ontkent de beschuldigingen en wil zich voor de rechtbank komen verdedigen.
Onderzoeksrechter Pablo Ruz meent dat er genoeg bewijs is tegen Barcelona. Een deel van het transferbedrag blijkt te zijn betaald aan een bedrijf waarvan de vader van Neymar eigenaar is.
De beslissing van Ruz komt een dag na een beschuldiging van een openbaar aanklager dat Barcelona valse contracten zou hebben gebruikt om de Spaanse fiscus te tillen.
De Spaanse kampioen won vorig jaar de strijd met andere Europese topclubs om de handtekening van Neymar. De Braziliaan verhuisde voor een totaalbedrag van zo'n 86 miljoen euro van Santos naar Barcelona.
Vorige maand stapte voorzitter Sandro Rosell op in Camp Nou nadat grote commotie was ontstaan over het transferbedrag. Ook naar hem is een onderzoek ingesteld.

www.nu.nl
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Financial fair play

Bericht door raymon » vr feb 21, 2014 8:29 am

Ik verwacht een duidelijke email dat ze het nooit meer mogen doen met wat dikgedrukte en onderstreepte woorden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Demosthenes » vr feb 21, 2014 8:32 am

Raymon schreef:Ik verwacht een duidelijke email dat ze het nooit meer mogen doen met wat dikgedrukte en onderstreepte woorden.
en erin de complimenten voor het binnenhalen van een goede voetballer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 10:23 am

Ik stel voor dat de transfer ongeldig is en dat Barcelona alle wedstrijden waarin dat watje heeft meegedaan reglementair met 3-0 verliest.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Financial fair play

Bericht door InnerHarbour » vr feb 21, 2014 10:59 am

Je weet dat de meeste dromen bedrog zijn he. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2014 11:42 am

Het lijkt me niet meer dan redelijk. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Financial fair play

Bericht door Cruijff » vr feb 21, 2014 9:38 pm

Zou ik persoonlijk een beetje jammer vinden.

Dan wordt op papier onze fraaie 2-1 met 10 tegen 11 man na een schwalbe van 'that little cry baby' omgezet in een reglementaire overwinning. Das niet erg heroïsch.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Financial fair play

Bericht door Banjavi » ma feb 24, 2014 9:29 pm

Hoewel Barcelona in alle toonaarden ontkent dat het zich rond de transfer van Neymar schuldig heeft gemaakt aan belastingontduiking, betaalt de Catalaanse grootmacht aan de fiscus wel een extra bedrag van 13,6 miljoen euro.

'De club weigert te aanvaarden dat het een fiscaal delict heeft gepleegd rond het vastleggen van de speler', aldus een statement op de website van Barcelona. 'Omdat er verschillen in de interpretatie van de verschillende contracten rond deze transfer bestaan, hebben we besloten tot het betalen van een som van 13,6 miljoen euro aan de belastingdienst. Toch blijven we van mening dat we in eerste instantie al aan onze verplichtingen hebben voldaan. Deze betaling doen wij om de reputatie en het imago van onze club te beschermen.'
Zo... Ook weer opgelost
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Financial fair play

Bericht door beelzebub » di apr 15, 2014 4:32 pm

Hier in een mooi inkijkje in de gemiddelde salarissen bij de top 12 sportteams wereldwijd in ponden en dollars per week/jaar.

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47451
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Financial fair play

Bericht door Lionel » wo apr 16, 2014 8:33 am

Arsenal betaalt echt veel te veel voor zo een matige ploeg.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie