Champions League 2013-2014

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » zo jun 01, 2014 1:41 pm

Neemt trouwens natuurlijk niet weg dat het fantastisch is wat Simeone uit Atletico heeft weten te persen.

Maar dat geldt i.m.o. ook voor FdB. In iets mindere mate weliswaar, maar dan nog...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jun 01, 2014 1:47 pm

Ik denk dat je als Ajax zijnde gewoon mazzel moet hebben. Dat bijvoorbeeld een jongen als Nigel de Jong zegt; ik ga nog een paar jaar bij Ajax voetballen. Van zo'n soort (ervaren, zowel mentaal als fysiek sterk, een speler waar de jonkies tegenop kunnen kijken en zich aan kunnen optrekken) heeft Ajax er idealiter 2 of 3 nodig met deze selectie. Onmogelijk? Ik weet het niet. Maar heel moeilijk wordt het wel. Dit seizoen zouden we hebben moeten draaien op de ervaring van Siem en Blind, maar laten we eerlijk zijn; dat zijn jochies.

Ajax heeft spelers nodig waar je bang van wordt als je ze in een donker steegje tegenkomt. Ik vraag me alleen af of Ajax het óf niet nodig vindt om ze te halen, óf dat Ajax het wel nodig vindt om ze te halen, maar ze niet kan vinden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Jöhnk » zo jun 01, 2014 1:48 pm

Zuidema schreef:Nou lijken mij Voetbalzone en Bild niet direct de betrouwbaarste bronnen, maar waar rook is is vuur. Diego zal daar niet bepaald voor een habbekrats gespeeld hebben. Hij is trouwens na veel trammelant bij Wolfsburg weggegaan en was kennelijk blij dat Atletico hem uit zijn 'lijden' verloste. Ik neem aan dat hij qua salaris dan ook wel wat water bij de wijn zal hebben gedaan. Maar het blijven natuurlijk salarissen die Ajax niet kan en niet moet willen betalen.
Het salaris van Diego komt uit Der Spiegel. Voetbalzone concludeert vervolgens dat hij met dat salaris zeer hoog zou staan in het lijstje van Bild (waarin hij kennelijk niet was opgenomen).

Het geeft ongetwijfeld een indicatie van zijn huidige salaris. Voetballers willen doorgaans niet inleveren.
Kennelijk is er alle reden om de financien van Atletico niet openbaar te maken. :666.gif:

Barcelona, Real en Atletico hebben dus in ieder geval ongeveer dezelfde immense schuldenlast. Alleen is de omzet enz van Barca en Real natuurlijk wel een behoorlijk stukkie forser dan die van Atletico
Dat maakt die schuldenlast alleen maar fouter.
Als bank moet je altijd geld uitlenen aan Real Madrid of Barcelona. Hoe meer hoe liever. Die clubs gaan namelijk nooit kapot en zijn met hun gigantische omzet perfect in staat om de interest op te brengen en de leningen af te lossen. (Ik begrijp de verontwaardiging als het gaat om de schulden van die clubs dan ook niet. Sowieso: zowat elk bedrijf wordt deels gefinancierd met vreemd vermogen. Maar dat is een andere discussie) De omzet van Atlético (niet te verwarren met het budget) daarentegen, rechtvaardigt deze enorme schuldenlast niet. Het is compleet onverantwoord van die banken om aan een dergelijke club zoveel geld uit te lenen.
Aan de andere kant: als het vizier en de mogelijkheden van Ajax inderdaad stoppen bij Immers en Beugelsdijk zijn we er wel heel erg slecht aan toe. Ik mag toch hopen dat de scouting van Ajax wat inventiever bezig is. :wink.gif:
Ik denk dat mensen zich erop verkijken hoe de verhoudingen op dit moment nog steeds verschuiven. Het gaat zelfs sneller dan ooit. Laatst zag ik hier een staatje waaruit bleek dat de Engelse clubs in het afgelopen seizoen bijna twee keer zoveel tv-gelden hebben geïncasseerd als in het seizoen daarvoor. Je vraagt je af waar dat eindigt. Ook de Franse competitie wordt internationaal meer uitgezonden na de intrede van oliemagnaten, wat uiteraard resulteert in hogere tv-gelden. En kleinere clubs profiteren hiervan mee; Stade Rennes is nu ook een optie voor spelers die willen cashen.

In Nederland zal het qua tv-gelden alleen maar minder worden, zeker als Fox straks tot de conclusie komt dat betaal-tv in Nederland niet aanslaat.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » zo jun 01, 2014 2:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik denk dat je als Ajax zijnde gewoon mazzel moet hebben. Dat bijvoorbeeld een jongen als Nigel de Jong zegt; ik ga nog een paar jaar bij Ajax voetballen. Van zo'n soort (ervaren, zowel mentaal als fysiek sterk, een speler waar de jonkies tegenop kunnen kijken en zich aan kunnen optrekken) heeft Ajax er idealiter 2 of 3 nodig met deze selectie.
Nigel lijkt me echt zo'n gast die over 4 jaar zegt: f*ck Ajax, ik ga naar Lokomotiv Moskou, die dokken beter... Je hebt natuurlijk gelijk. Ik vraag me af of Ajax zonder Rijkaard de CL had gewonnen. Die deed in 2 jaar enorm veel voor het bewustwordingsproces en als mentor.
Ajax heeft spelers nodig waar je bang van wordt als je ze in een donker steegje tegenkomt. Ik vraag me alleen af of Ajax het óf niet nodig vindt om ze te halen, óf dat Ajax het wel nodig vindt om ze te halen, maar ze niet kan vinden.
Ajax (NL) leidt ze i.i.g. niet (meer) op. Maar ook Duitsland heeft niet meer die archetypische Arschlöcher waar je zo'n grafhekel aan kon hebben.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Zuidema » zo jun 01, 2014 2:58 pm

Jöhnk schreef: Het salaris van Diego komt uit Der Spiegel. Voetbalzone concludeert vervolgens dat hij met dat salaris zeer hoog zou staan in het lijstje van Bild (waarin hij kennelijk niet was opgenomen).
Je hebt gelijk, ik las even over Der Spiegel heen. Okee, dan zal het inderdaad wel betrouwbaar zijn.
Ik denk dat mensen zich erop verkijken hoe de verhoudingen op dit moment nog steeds verschuiven. Het gaat zelfs sneller dan ooit. Laatst zag ik hier een staatje waaruit bleek dat de Engelse clubs in het afgelopen seizoen bijna twee keer zoveel tv-gelden hebben geïncasseerd als in het seizoen daarvoor. Je vraagt je af waar dat eindigt. Ook de Franse competitie wordt internationaal meer uitgezonden na de intrede van oliemagnaten, wat uiteraard resulteert in hogere tv-gelden. En kleinere clubs profiteren hiervan mee; Stade Rennes is nu ook een optie voor spelers die willen cashen.

In Nederland zal het qua tv-gelden alleen maar minder worden, zeker als Fox straks tot de conclusie komt dat betaal-tv in Nederland niet aanslaat.
Ik denk dat je op een lijstje doelt dat ik kortgeleden op AT plaatste. Dat was inderdaad schrikbarend. Zelfs degradant Cardiff ontving het afgelopen seizoen louter aan tv-gelden een bedrag dat ongeveer gelijk was aan Ajax' begroting (exclusief CL en transferinkomsten). Om over de grote jongens maar te zwijgen. En dat was inderdaad al weer bijna een verdubbeling met het seizoen daarvoor. Niet normaal meer.

Op die manier heb je inderdaad wel erg veel clubs waar zakkenvullers terecht kunnen. Als een speler (en de zaakwaarnemer) het alleen om snel geld gaat, kan je het dus schudden. Nou vind ik die categorie eigenlijk ook niet zo interessant, die zie ik liever helemaal niet bij Ajax. Of ze moeten bij hoge uitzondering een paar jaar van groot nut voor Ajax kunnen zijn. Maar anders mogen ze van mij gerust wegrotten bij Cardiff enz en daar hun zakken vullen.

Het vervelende bij al dat geld vind ik vooral dat de grote clubs een zeer groot deel van de spelersmarkt leegstofzuigen en daarbij ook fors in dezelfde vijver als Ajax vissen. Spelers die op zich aantrekkelijk en betaalbaar voor Ajax zijn. Het vergt dan beslist de nodige inventiviteit om spelers nog te overtuigen dat Ajax een zinvolle 'tussenstap' voor je carriere kan betekenen, een springplank naar veel moois. Het zeer aanlokkelijke alternatief is echter dat je je bij Chelsea enz direct al financieel onafhankelijk kan spelen. Minder aanlokkelijk is: bij Chelsea enz met al die miljoenen op de rekening te mogen verpieteren op de tribune, op de bank, in het tweede voor anderhalve paardekop of bij het handelshuis Vitesse. Dat perspectief biedt Ajax dan nog wel een kans qua profilering, maar het blijft zeker lastig.

Ajax is met al die ontwikkelingen meer en meer veroordeeld geraakt tot de 3e en 4e garnituur, met alle gevolgen van dien voor de kwaliteit van onze spelers en ons spel. In die zin kan ik me de focus op jeugdig toptalent door Ajax ook heel goed voorstellen. Maar dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat Ajax kansloos is bij spelers in een andere leeftijdsrange. Ik hoop tenminste dat Ajax niet berustend de handdoek in de ring gaat gooien vwb die categorie, maar blijft jagen op de buitenkansjes in die range op deze aardkloot.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Jöhnk » zo jun 01, 2014 8:05 pm

Ik denk dat we inmiddels ook wel kunnen concluderen dat de regel met betrekking tot het aantal zelf opgeleide spelers in je selectie een averechts effect heeft. Die regel heeft er vooral voor gezorgd dat niet alleen de eerste elftallen maar ook de jeugdopleidingen van de kleinere clubs worden geplunderd. Nu is Ajax wat dat betreft ook niet heilig, hoor. Maar Ajax haalt die spelers tenminste nog met het doel ze op te leiden voor een belangrijke rol in het eerste elftal. Clubs als Chelsea en Man City schieten met hagel zodat ze later aan de regels kunnen voldoen. Zodat ze genoeg 'zelf opgeleide' spelers hebben die ze te zijner tijd op de bank of de tribune kunnen zetten. Slecht voor het voetbal. Er gaat zo veel talent verloren.

Plaats reactie