Champions League 2013-2014

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Baseman » do apr 10, 2014 11:41 am

wimpey schreef:Barcelona gaat gewoon een paar stappies terug doen. En als ze niet oppassen worden ze het Arsenal van Spanje.
Mwoah, qua budget lopen Barca en Madrid enrom voor op de rest van de Spaanse ploegen.
Dus alleen al daarom blijven ze top in Spanje.

Maar zo ongelooflijk goed als voorheen zijn ze inderdaad al even niet meer (en worden ze waarschijnlijk ook nooit meer).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Jöhnk » do apr 10, 2014 11:52 am

wimpey schreef:Bayern was vooral veel fitter dan Man U, die liepen na een uur leeg. Dat uur speelden ze wél erg goed trouwens. Ik moet 't nog zien met Lewandowski volgend seizoen. Mandzukic werkt zich de pokken zonder bal, een m.i. onderschatte spits. Echte team player.
Manchester zette het offensief vrij snel in (meteen na rust). Toen kwamen ze terecht op voorsprong (Rooney had al een aardige kan gemist), maar het leek ook alsof ze daarna moeite hadden om terug te schakelen op de defensieve variant van de eerste anderhalve wedstrijd. Het leek mij dan ook eerder een tactisch probleem dan een fysiek probleem. Dat in combinatie met het verschil in kwaliteit, zorgde ervoor dat Bayern meteen toesloeg toen Manchester verslapte.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » do apr 10, 2014 12:07 pm

Jöhnk schreef: Het leek mij dan ook eerder een tactisch probleem dan een fysiek probleem.
Mjah. In de 1e helft maakten ze de ruimtes voor Bayern zeer effectief klein. Ze hadden in de dekking steeds een mannetje over. Maar al die topfitte gasten van Bayern schaduwen vreet natuurlijk kracht. De oude jongens van Man U waren na een uur op, was mijn indruk. Als je zag hoe Robben daarna Evra wegspeelde en Müller Vidic...

Ik denk dat vermoeidheid en atletisch vermogen de doorslag gaf. Jones is jong. En statisch. Ribéry is een stuk ouder. En wendbaar. Na een uur speelde Ribéry die Jones aan gort.

Voor Man U geldt nog meer dan voor Barcelona: hoe nu verder? Rio, Giggs, Vidic, Evra, Carrick, Fletcher: dat is Schluss. Rooney is ook niet meer de speler van een jaar of 5 geleden. Persie komt in de jaren. Die club gaat andere tijden tegemoet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41022
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Marillion » do apr 10, 2014 1:11 pm

Manchester United heeft volgens mij ook last van het probleem dat ze financieel wat minder gek kunnen doen dan een aantal concurrenten. Toch komt die club er wel weer bovenop. Het is natuurlijk een instituut waar menig speler nog altijd graag voor wil spelen. Dat het nu inzakt is niet zo gek. Met het vertrek van Ferguson en het ouder worden van een aantal belangrijke spelers is een einde aan een tijdperk gekomen. Het opnieuw samenstellen van een sterke ploeg kost wat tijd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door beelzebub » do apr 10, 2014 2:17 pm

wimpey schreef:(...)
Bayern was vooral veel fitter dan Man U, die liepen na een uur leeg. Dat uur speelden ze wél erg goed trouwens. Ik moet 't nog zien met Lewandowski volgend seizoen. Mandzukic werkt zich de pokken zonder bal, een m.i. onderschatte spits. Echte team player.

(...)
Probeerde Pep gisteren in de eerste helft het voetbal opnieuw uit te vinden ofzo. Hij speelde 2-2-2-1-2-1 ofziets. Lahm en Alaba voor de twee centrale verdedigers en een overvol centraal middenveld. Dat pakte niet goed uit met Rooney en Hernandez die er af en toe gevaarlijk doorheen sneden. Toen we weer 'normaal' gingen doen in de tweede helft rolden ze Manchester op.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » do apr 10, 2014 2:28 pm

beelzebub schreef: Probeerde Pep gisteren in de eerste helft het voetbal opnieuw uit te vinden ofzo.
Had het wel wat van weg he. Voor de defensie stonden Kroos, Müller, Götze, Mandzukic, Rob, Rib. Da's wel erg veel aanval. Dan wordt het voorin wel erg druk.

Nadat Götze eraf ging en Lahm op VM kwam, was het binnen een paar minuten bekeken. Toen stond er weer een normale verldbezetting.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door gaizka » do apr 10, 2014 6:25 pm

Marillion schreef:Manchester United heeft volgens mij ook last van het probleem dat ze financieel wat minder gek kunnen doen dan een aantal concurrenten. Toch komt die club er wel weer bovenop. Het is natuurlijk een instituut waar menig speler nog altijd graag voor wil spelen. Dat het nu inzakt is niet zo gek. Met het vertrek van Ferguson en het ouder worden van een aantal belangrijke spelers is een einde aan een tijdperk gekomen. Het opnieuw samenstellen van een sterke ploeg kost wat tijd.
En is in deze tijd behoorlijk kostbaar! Als ze het goed willen doen zijn ze zo 150 miljoen kwijt... Daarnaast hebben ze een matig jeugdopleiding, eigenlijk onbegrijpelijk voor zo'n rijke club!

Snapte iemand trouwens de wissel van Iniesta? Dan wissel je toch Barta bijvoorbeeld?

Lionel
Berichten: 47476
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » do apr 10, 2014 7:24 pm

Ik snapte niks van de opstelling. Waarom niet Pedro en Alexis op de vleugels?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Arthur » do apr 10, 2014 7:56 pm

Met Messi op de vleugel was Barca altijd op zijn sterkst, maar nu had hij daar blijkbaar geen zin meer in.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » do apr 10, 2014 8:19 pm

Marillion schreef:Manchester United heeft volgens mij ook last van het probleem dat ze financieel wat minder gek kunnen doen dan een aantal concurrenten.
Het financial fair play kan ze niet snel genoeg komen denk ik, anders gaan ze Arsenal achterna en worden spelers weggekocht door een directe concurrent, nationaal of internationaal. Dan speelt nationaal ook nog meer t.o.v. Chelsea dat London wat aantrekkelijker is.
Toch komt die club er wel weer bovenop. Het is natuurlijk een instituut waar menig speler nog altijd graag voor wil spelen. Dat het nu inzakt is niet zo gek. Met het vertrek van Ferguson en het ouder worden van een aantal belangrijke spelers is een einde aan een tijdperk gekomen. Het opnieuw samenstellen van een sterke ploeg kost wat tijd.
Anderzijds is het wel een Europese grootmacht, maar ook eentje die regelmatig vroeg sneuvelt, en als ze wel ver komen is dat zelden op een superieure manier. Wat ik er maar mee wil zeggen is dat ze ook weer niet zo heel veel marge hebben en het niet uitgesloten is dat ze afzakken naar het niveau Arsenal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Arthur » do apr 10, 2014 10:27 pm

Voordat de PL werd ingevoerd was United een middelmatige club. Waarom zouden ze dat nu niet weer kunnen worden? De man achter het succes is weg en de rijkste club van Engeland zijn ze ook al lang niet meer.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Baseman » vr apr 11, 2014 11:52 am

Madrid - Bayern
Atlético - Chelsea

Doodzonde als Courtois niet zou mogen keepen...hopelijk doet Chelsea niet moeilijk, al zie ik dat niet gebeuren.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2014 11:54 am

Bayern pakt Madrid. Da's hun lievelingstegenstander.

Ik hoop op Atletico, vrees dat het Chelsea wordt.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Baseman » vr apr 11, 2014 12:00 pm

De UEFA is zich gaan bemoeien met de situatie van Courtois:
UEFA bepaalt: Courtois mag gewoon spelen tegen Chelsea

Thibaut Courtois mag gewoon spelen met Atlético Madrid tegen Chelsea in de halve finale van de Champions League. Dat heeft de UEFA kort voor de loting bepaald. Daarbij werden beide clubs vanmiddag aan elkaar gekoppeld.

In de huurovereenkomst van Courtois staat opgenomen dat Atlético 3 miljoen euro moet betalen aan Chelsea als het de Belgische keeper opstelt tegen zijn eigenlijke werkgever. Voor twee duels zou dat op 6 miljoen neerkomen. Atlético liet al weten dat bedrag onmogelijk te kunnen betalen.

De UEFA liet vanochtend in een statement weten dat 'clubs geen invloed uit kunnen oefenen welke spelers de tegenstander opstelt. De integriteit van de sportieve competitie is een fundamenteel principe van de UEFA.'
Wel typisch dat je de UEFA nooit hoort over dit soort constructies buiten de CL...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Jöhnk » vr apr 11, 2014 12:01 pm

Hij mag toch ook spelen? Dat kost dan alleen wel drie miljoen. Slim gedaan van Chelsea.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Baseman » vr apr 11, 2014 12:05 pm

Volgens de UEFA mag Chelsea geen geldbedrag vragen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Jöhnk » vr apr 11, 2014 12:07 pm

Onzinnig. Atletico hoefde niet met deze overeenkomst akkoord te gaan. En sinds wanneer gaat de UEFA over de financiele condities van een overeenkomst? Wat de gek ervoor geeft, was het toch?

Chelsea heeft dit volgens mij gewoon heel slim dichtgetimmerd.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Baseman » vr apr 11, 2014 12:24 pm

Lezen?
De UEFA liet vanochtend in een statement weten dat 'clubs geen invloed uit kunnen oefenen welke spelers de tegenstander opstelt. De integriteit van de sportieve competitie is een fundamenteel principe van de UEFA.'
Of Chelsea hiermee akkoord gaat is een 2e...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Jöhnk » vr apr 11, 2014 12:29 pm

De onzin van de UEFA had ik al gelezen. Lijkt me niet dat Chelsea ermee akkoord gaat.

Stel dat AS Roma met PSV heeft afgesproken dat na Strootmans dertigste wedstrijd een bonus van vier miljoen moet worden overgemaakt. Jij vindt het dan prima dat de UEFA intervenieert als Roma zegt: "dit kunnen wij niet betalen, dus wij stellen Strootman niet meer op"?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » vr apr 11, 2014 12:48 pm

Jöhnk schreef:De onzin van de UEFA had ik al gelezen. Lijkt me niet dat Chelsea ermee akkoord gaat.

Stel dat AS Roma met PSV heeft afgesproken dat na Strootmans dertigste wedstrijd een bonus van vier miljoen moet worden overgemaakt. Jij vindt het dan prima dat de UEFA intervenieert als Roma zegt: "dit kunnen wij niet betalen, dus wij stellen Strootman niet meer op"?
Dat is op geen enkele wijze een vergelijking, hier staat in een onderlinge confrontatie de finale van de Champions League op het spel.

Hopen dat Atletico Madrid wint, in de strijd tussen Bayern en Real Madrid heb ik amper een voorkeur. Bayern mag van mij best opnieuw (3e keer op rij) de finale halen maar dan vervolgens wel graag verliezen tenzij de opponent in de finale Chelsea is.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door beelzebub » vr apr 11, 2014 9:33 pm

Atletico tegen Chelsea.

De coach van Atletico speelde ooit onder aanvoerderschap van een wissel van Chelsea. :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door InnerHarbour » za apr 12, 2014 9:45 am

Atletico tegen Chelsea.

Oei, oei, oei, daar mogen ze wel een hele goede scheids op zetten anders giert dat volkomen uit de klauwen. Kan der naar uitkijken. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Daily Blind » zo apr 13, 2014 7:07 am

Raymon schreef:
Rishi schreef:Als ik dezelfde trainers had gezet als Ronaldo was ik nu beter :headbang.gif:
Beter dan wat? Wat ZSoG zegt is toch gewoon waar? De paar voorbeelden die je noemt zijn natuurlijk niet representatief voor de grote groep voetballers die wel veel baat hebben bij de omstandigheden waarin ze opgroeien. Hendrix heeft ook nooit gitaarles gehad maar dat zegt niet dat iedereen geen les nodig heeft.

Verder reageren mensen verschillend op dezelfde omstandigheden. Wat voor Zlatan werkt hoeft voor een ander juist niet te werken. Als Zlatan in de omgeving van pak 'm beet Dani zou zijn opgegroeid, misschien had niemand wat van 'm gehoord. Feit is dat iemands omstandigheden voor een groot gedeelte bepalend is voor diens ontwikkeling.
Ach ja Raymon.. sommige mensen hier willen nooit iets aannemen. Trainerstaal is het dan ineens. Terwijl ik het niet eens over trainers oid heb. Ik werk in de topsport en we zijn dagelijks met dit soort wetenschap bezig. Alleen bij een sport als roeien of volleybal waar het lichamelijk component (lengte, rijkwijdte etc..) cruciaal is spreek je meer over een genetisch component, maar ook al ben je 2 meter en je omgeving stimuleert je niet om ee iets mee te doen dan ga je nooit standaard een wereld topper worden.

Artikel op de volgende link is daarom ook wel aardig. http://m.nos.nl/artikel/635053

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13799
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Jinne » di apr 22, 2014 7:43 pm

Volgens mij voor het eerst dat je in een en dezelfde stad beide halve finales kan zien. Leuke combi mocht je kaartjes kunnen krijgen. Voor de NOS een goedkoper tripje dan normaliter. Tenzij voor morgen opeens Egbers is ingevlogen.

Ik verwacht bij beide geen uitgesproken winnaars van de eerste pot zoals Bayern en Dortmund dat vorig seizoen wel waren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33572
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door zeux » di apr 22, 2014 7:45 pm

Lekker sfeertje daar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie