Lionel Andrés Messi

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Jinne » wo apr 25, 2012 8:06 pm

Je hebt wel erg lang op het invalidetoilet van je werk gezeten nu als je dat niet weet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door LucaS » wo apr 25, 2012 8:06 pm

Dat is toch een voetballer bij Barcelona? Komt uit Argentinie volgens mij.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door beelzebub » wo apr 25, 2012 8:42 pm

Opgebrand voor z'n 25e, net zoals Thomas Brolin. :ajaxsmiley.gif:

Hij zal er vast wel weer staan de komende jaren.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door WP_Legend » zo dec 09, 2012 11:45 pm

Wereldrecord doelpunten in 1 jaar verbeterd, en er komen nog 3 wedstrijden!

is hij ondertussen al de beste voetballer ooit, of nog steeds niet?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door beelzebub » ma dec 10, 2012 12:05 am

Mwoah er zijn nog een paar records die hij deelt (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lionel_Messi) en hij heeft nog nooit de Copa America of WK voor landenteams gewonnen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40870
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Marillion » ma dec 10, 2012 11:15 am

Wat is dat toch voor een Mickey Mouse competitie in Spanje dat je daar zo makkelijk kunt scoren? Die verwijfde portugees heeft het daar ook al zo makkelijk. Op het moment dat Messi voor Argentinië speelt gaat het een stuk minder en heeft 'ie nog geen fatsoenlijke prijs gewonnen. :hypocrite.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » ma dec 10, 2012 11:29 am

Die Colombiaan scoort er ook 5 gisteren. En op het WK deden ze toch niet mee!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Bert » ma dec 10, 2012 11:30 am

Ja, nog maar 31 goals voor Argentinië, terwijl hij al 25 is! Die kunnen we afschrijven. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door peter » ma dec 10, 2012 12:42 pm

Vind het nogal overtrokken hoe iedereen bezig is met dit 'record'. Vindt het allemaal niet zo heel spannend, namelijk.

Oefenduelletjes voor Duitsland (voor Muller) en Argentinië worden bijvoorbeeld meegenomen. Knap dat Messi er 6 in schiet tegen Brazilie en Zwitserland in duels die nergens om gaan, maar zo vind ik het record al niet zo heel spannend meer. Ja, Messi maakt 12 goals voor Argentinie, maar 7 daarvan zijn dus gemaakt in drie oefenduels en 5 tegen Ecuador, Paraguay, Chili en Uruguay in kwalificatiepotjes.

Ik vind zijn 73 goals in één seizoen voor Barcelona vele malen knapper eigenlijk.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » ma dec 10, 2012 1:08 pm

Nou is Uruguay de nummer 4 van het afgelopen WK en Chili toch ook niet onaardig.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Jöhnk » di dec 11, 2012 3:49 pm

Nog maar 21 doelpunten te gaan voor Messi:

http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands ... oals.dhtml

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door gaizka » wo dec 12, 2012 9:42 pm

En hij heeft er alweer 2 gemaakt tegen Cordoba, dat record gaat nooit meer gebroken worden denk ik.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door gaizka » ma jan 07, 2013 8:20 pm

Vierde Gouden Bal op rij bezorgt Messi een nieuw record

07/01/2013 19:57

Lionel Messi is maandag in Zürich uitgeroepen tot winnaar van de FIFA Ballon d'Or. De aanvaller van Barcelona kreeg van bondscoaches en aanvoerders van alle nationale ploegen en journalisten de meeste stemmen. Hij troefde Cristiano Ronaldo en Andrés Iniesta af.

Het is de vierde keer op rij dat Messi de prijs voor beste voetballer van het jaar in de wacht sleept, een record. Ook wat betreft het aantal zeges staat Messi nu op eenzame hoogte. In het verleden werden de Braziliaanse aanvaller Ronaldo en de Franse spelmaker Zinedine Zidane tot drie keer toe gekozen als Wereldvoetballer van het Jaar.

In 2012 brak Messi al vele records, waar wereldwijd veel aandacht aan werd geschonken. Zo sneuvelde onder meer het doelpuntenrecord van Gerd Müller, dat veertig jaar stand had gehouden. Met 91 treffers in officiële duels oversteeg Messi de 85 van Müller in 1972.

Een ander doelpuntenrecord dat Messi in 2012 brak, was dat van het totale aantal treffers in een seizoen. In 2011/2012 hadden hij en Cristiano Ronaldo een nek-aan-nekrace tot de Europese topscorerstitel, welke met vijftig treffers uiteindelijk in handen van Messi kwam. Ronaldo maakte er 46.

Triomfen
Ondanks zijn persoonlijke triomfen verging het Barcelona als ploeg aanzienlijk minder als het om prijzen ging. De Catalanen legden alleen beslag op de Copa del Rey, terwijl het kampioenschap ten deel viel aan Real Madrid en dus Cristiano Ronaldo. Inmiddels staat Barcelona wél een straatlengte voor als koploper in de Spaanse competitie. In augustus werd Iniesta na de EK-winst met Spanje nog verkozen tot Europees Voetballer van het Jaar, maar de Gouden Bal was niet voor hem weggelegd.

Zo is Messi de enige speler die in 2010 ingevoerde FIFA Ballon d'Or heeft gewonnen. De prijs werd in het leven geroepen na een fusie van de Gouden Bal (journalisten kenden punten toe in het toonaangevende France Football) en de FIFA World Player of the Year-verkiezing, die werd gehouden op basis van de mening van bondscoaches en aanvoerders van de bij de wereldvoetbalbond aangesloten landenteams.
Terecht!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door peter » ma jan 07, 2013 8:53 pm

Vind ik niet. Om Wereldvoetballer van het jaar te worden moet je prijzen winnen.

Uiteraard stond dit allang vast, want als je Guardiola al nomineert bij de beste drie coaches voor 2012, dan ben je niet goed bij je hoofd. Kun je ieder jaar kiezen uit hetzelfde lijstje vanaf nu. Kijken we niet meer naar prestaties, maar gewoon naar 'kwaliteit'. Volgend jaar weer Guardiola nomineren? Of wat dacht je van Sacchi? Dat is ook een goeie!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 07, 2013 8:56 pm

Voor mij is de wereldvoetballer van het jaar niet degene die de meeste prijzen wint, maar degene die de beste speler is.

Let's face it, Peter; als jij 1 speler mocht uitkiezen uit de hele wereld, die vanaf nu bij Ajax mocht komen spelen; zou je dan ook niet Messi kiezen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door wimpey » ma jan 07, 2013 9:02 pm

Peter schreef: Uiteraard stond dit allang vast, want als je Guardiola al nomineert bij de beste drie coaches voor 2012,
Inderdaad. Voor mij is Drogba de speler van 2012. Dat ie de 2e helft van het jaar in China speelde vergeten we, net als bij Pep, voor het gemak effe.

Cees heeft natuurlijk ook een punt, want Messi is natuurlijk de beste. Hij miste wél een pingel tegen Chelsea. Vraag is dus of je voor de overall beste kiest (Messi) of voor iemand als Drogba (die vrijwel in z'n uppie de CL voor Chelsea won). Ik zou dus dit jaar voor Didi kiezen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door peter » ma jan 07, 2013 9:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Voor mij is de wereldvoetballer van het jaar niet degene die de meeste prijzen wint, maar degene die de beste speler is.

Let's face it, Peter; als jij 1 speler mocht uitkiezen uit de hele wereld, die vanaf nu bij Ajax mocht komen spelen; zou je dan ook niet Messi kiezen?
Ik vind dat je moet kijken naar de omstandigheden. Als je als goeie speler een land/club eigenhandig naar een hoofdprijs toe schiet dan verdien je die prijs. Zo is het immers altijd gegaan. Wat dat betreft is het jammer dat Pirlo geen Europees Kampioen werd, want anders had hij 'm moeten winnen. Messi was niet doorslaggevend in de CL en dat weegt ook wel zwaar mee. Daar moet je het immers laten zien.

Als je dan ook nog eens een Guardiola op basis van een erg matig half jaar gaat nomineren, dan is het einde zoek. Dan hoef je de prestaties niet af te wachten, want dan kunnen we ieder jaar de lijst al vooraf gaan maken bijna. Sterker nog, blijkbaar vindt men Guardiola helemaal te waus en moet je hem zelfs voor 2013 gaan alvast selecteren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door peter » ma jan 07, 2013 9:28 pm

Wimpey zegt 't in wat minder zinnen zie ik. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 08, 2013 1:25 am

Inderdaad; hij zegt: Messi is natuurlijk de beste. En volgens mijn beleving moet de beste voetballer deze prijs winnen. Niet een speler die een prijs wint, omdat ie bijvoorbeeld scoort in de finale.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door InnerHarbour » di jan 08, 2013 7:55 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Let's face it, Peter; als jij 1 speler mocht uitkiezen uit de hele wereld, die vanaf nu bij Ajax mocht komen spelen; zou je dan ook niet Messi kiezen?
Ik ben weleens waar Peter niet maar toch. Nee ik zou Zlatan nemen, scoort overal en altijd en kan dat ook alleen. Messi komt goed tot zijn recht in dat zaalvoetbalteam Barcelona waar de bal tot vervelens toe over 2 meter naar elkaar getikt wordt maar bij Argentinie is hij gelijk minder.

Nee, doe mij Zlatan maar, een echte persoonlijkheid i.p.v. dar joch Messi.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door 999 » di jan 08, 2013 9:23 am

Terechte keuze voor Messi ... Echt een geweldenaar .. En Zlatan nu kiezen terwijl ie nog niet zolang geleden iemand bewust het ziekenhuis probeerde in te trappen .. Lol ...

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » di jan 08, 2013 9:31 am

Messi is natuurlijk gewoon de verdiende winnaar. Scoort 91 keer in een seizoen. Wat moet iemand nog meer doen?

Drogba speelde een paar goede wedstrijden maar dat moeten we ook niet overdrijven. Pirlo werd gedeklasseerd met Italie in de finale. Niks jammer aan. Jammer zou het zijn als Italie met pingels had verloren en Pirlo het middenveld van Spanje de baas was.

Zlatan heeft toch niks gewonnen dit jaar? Scoorde veel, is een geweldige spits, maar speelt bij PSG en heeft geen prijzen gewonnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door peter » di jan 08, 2013 9:37 am

Messi toch ook niet? Behoudens een lullige Copa del Rey dan. Het is verrekte knap dat je geen prijzen wint bij Barcelona. Dat dan weer wel. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door InnerHarbour » di jan 08, 2013 9:37 am

De vraag van “Wie kent…..” was niet of de zaalvoetballendetuinkabouter terecht die prijs weer gewonnen heeft maar wie je als eerste zou kiezen als je de keuze had om bij Ajax te laten spelen Rishi. De keuze is voor mij simpel, altijd Zlatan.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door peter » di jan 08, 2013 9:39 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Inderdaad; hij zegt: Messi is natuurlijk de beste. En volgens mijn beleving moet de beste voetballer deze prijs winnen. Niet een speler die een prijs wint, omdat ie bijvoorbeeld scoort in de finale.
Vind ik wel. Messi is overall de beste, maar stond er op belangrijke momenten nu net even niet dit jaar. Shit happens.

Het zou een gotspe zijn als iemand er zes in knalt tijdens het WK, inclusief 2 in de finale (eventueel in combinatie met een goed seizoen) en vervolgens Messi weer de prijs krijgt voor het vele scoren en het winnen van een Copa Del Rey. Een Xavi of Iniesta beslissen WK's en zijn geniaal bij Barcelona, maar staan zo altijd in de schaduw van Messi. Zelfs bij een minder seizoen van de beste man.

Plaats reactie