Lionel Andrés Messi

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Arthur » ma aug 09, 2021 8:30 am

Als hij het echt zo erg vindt kan hij ook gewoon voor niks gaan voetballen bij Barcelona. Wat een farce, joh.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door zeux » ma aug 09, 2021 8:33 am

Arthur schreef:Als hij het echt zo erg vindt kan hij ook gewoon voor niks gaan voetballen bij Barcelona. Wat een farce, joh.
Zou iets van 95% van de kijkers niet hetzelfde denken? :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door elliquido » ma aug 09, 2021 9:01 am

In spanje is het lastig vanwege 50% contract regel. Maar toulouse, montpellier en marseille zijn om de hoek van Barcelona.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Arthur » ma aug 09, 2021 9:07 am

Ik lees net dat hij niet eens gratis bij Barcelona zou mogen blijven. Omdat ze zijn contract hebben laten aflopen wordt hij gezien als nieuwe speler en Barcelona mag helemaal niemand inschrijven totdat ze de salarissen onder de 70% van de omzet hebben gekregen. (Dit staat nu op 95%, zonder Messi. Ze mogen alle andere aankopen zoals Depay ook niet eens inschrijven op dit moment!)

En daarnaast is het wettelijk niet toegestaan om iemand een nieuw contract aan te bieden voor minder dan 50% dan het vorige contract.

Wanbeleid ten top.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Lionel Andrés Messi

Bericht door zeux » ma aug 09, 2021 9:10 am

Arthur schreef:Ik lees net dat hij niet eens gratis bij Barcelona zou mogen blijven. Omdat ze zijn contract hebben laten aflopen wordt hij gezien als nieuwe speler en Barcelona mag helemaal niemand inschrijven totdat ze de salarissen onder de 70% van de omzet hebben gekregen. (Dit staat nu op 95%, zonder Messi. Ze mogen alle andere aankopen zoals Depay ook niet eens inschrijven op dit moment!)

En daarnaast is het wettelijk niet toegestaan om iemand een nieuw contract aan te bieden voor minder dan 50% dan het vorige contract.

Wanbeleid ten top.
Ah, dat verandert inderdaad de zaak. Dank voor de aanvulling.

Die omzet halen ze - deels - niet door Corona. Wegvallen toeristeninkomsten. Daarnaast natuurlijk de ‘gewone’ recettes.
Curieus dat dit niet wordt meegewogen. Of zaten ze pre Corona ook al aan de verkeerde kant van de streep?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Arthur » ma aug 09, 2021 9:16 am

Zeux schreef:
ma aug 09, 2021 9:10 am
Arthur schreef:Ik lees net dat hij niet eens gratis bij Barcelona zou mogen blijven. Omdat ze zijn contract hebben laten aflopen wordt hij gezien als nieuwe speler en Barcelona mag helemaal niemand inschrijven totdat ze de salarissen onder de 70% van de omzet hebben gekregen. (Dit staat nu op 95%, zonder Messi. Ze mogen alle andere aankopen zoals Depay ook niet eens inschrijven op dit moment!)

En daarnaast is het wettelijk niet toegestaan om iemand een nieuw contract aan te bieden voor minder dan 50% dan het vorige contract.

Wanbeleid ten top.
Ah, dat verandert inderdaad de zaak. Dank voor de aanvulling.

Die omzet halen ze - deels - niet door Corona. Wegvallen toeristeninkomsten. Daarnaast natuurlijk de ‘gewone’ recettes.
Curieus dat dit niet wordt meegewogen. Of zaten ze pre Corona ook al aan de verkeerde kant van de streep?
Ik denk wel dat ze toen aan de goede kant van de streep zaten, maar zonder enige marge voor tegenslagen.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Yopii » ma aug 09, 2021 9:55 am

Arthur schreef:
ma aug 09, 2021 9:07 am
Ik lees net dat hij niet eens gratis bij Barcelona zou mogen blijven. Omdat ze zijn contract hebben laten aflopen wordt hij gezien als nieuwe speler en Barcelona mag helemaal niemand inschrijven totdat ze de salarissen onder de 70% van de omzet hebben gekregen. (Dit staat nu op 95%, zonder Messi. Ze mogen alle andere aankopen zoals Depay ook niet eens inschrijven op dit moment!)

En daarnaast is het wettelijk niet toegestaan om iemand een nieuw contract aan te bieden voor minder dan 50% dan het vorige contract.

Wanbeleid ten top.
Maar Depay speel wel, zonder dat hij ingeschreven is? :confused.gif:


Hoog tijd dat dit gebeurt.

Ik begrijp dat de spelers die zich niet willen opofferen voor Messi (d.w.z. vertrekken tegen slechte voorwaarden) nu de schuld krijgen. Messi is heilig daar. Beter om afscheid van hem te nemen, anders hobbelt hij op zijn veertigste nog mee en niemand die hem durft weg te sturen.

Wat zou Koe ervan vinden? Die zit in een aparte situatie.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Arthur » ma aug 09, 2021 10:14 am

Yopii schreef:
ma aug 09, 2021 9:55 am

Maar Depay speel wel, zonder dat hij ingeschreven is? :confused.gif:
De regel geldt alleen voor de Primera Division, dus in de CL zou hij wel mee mogen doen.
En in oefenwedstrijden natuurlijk ook.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Yopii » ma aug 09, 2021 10:28 am

Ah, vandaar. Dus dat probleem moet nog even opgelost worden?

Je kunt spelers niet kwalijk nemen dat ze zich niet laten lozen. Neem Frenkie, hem zouden ze aan Manchester United of zo kunnen verkopen. Weg zonnig terras, hallo regen. :hypocrite.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 09, 2021 10:58 am

Zeux schreef:
Arthur schreef:Als hij het echt zo erg vindt kan hij ook gewoon voor niks gaan voetballen bij Barcelona. Wat een farce, joh.
Zou iets van 95% van de kijkers niet hetzelfde denken? :-)
Ik eerlijk gezegd niet. De bedragen die in voetbal rond gaan zijn ronduit bizar en bijna letterlijk ongelofelijk. Het is denk ik een van de grootste bedrijfstakken (een woord waar ik in de context van voetbal een hekel aan heb trouwens) ter wereld. Als je dan vervolgens de aller- aller- allerbeste bent, zoals Messi, en je in je eentje miljoenen en miljoenen opbrengst genereert op alle mogelijke manieren, waarom zou hij dan ineens moeten zeggen: ja, nu heb ik genoeg geld, ik ga gratis voetballen en hoef niks meer te hebben voor mijn unieke talent en laat alleen anderen daarvan profiteren?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Arthur » ma aug 09, 2021 11:01 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 09, 2021 10:58 am
Zeux schreef:
Arthur schreef:Als hij het echt zo erg vindt kan hij ook gewoon voor niks gaan voetballen bij Barcelona. Wat een farce, joh.
Zou iets van 95% van de kijkers niet hetzelfde denken? :-)
Ik eerlijk gezegd niet. De bedragen die in voetbal rond gaan zijn ronduit bizar en bijna letterlijk ongelofelijk. Het is denk ik een van de grootste bedrijfstakken (een woord waar ik in de context van voetbal een hekel aan heb trouwens) ter wereld. Als je dan vervolgens de aller- aller- allerbeste bent, zoals Messi, en je in je eentje miljoenen en miljoenen opbrengst genereert op alle mogelijke manieren, waarom zou hij dan ineens moeten zeggen: ja, nu heb ik genoeg geld, ik ga gratis voetballen en hoef niks meer te hebben voor mijn unieke talent en laat alleen anderen daarvan profiteren?
Natuurlijk hoeft hij niet voor niks te gaan voetballen, maar de strekking van mijn bericht was meer dat hij dan ook niet moet gaan zitten janken op een persconferentie.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » ma aug 09, 2021 5:07 pm

Ook gratis kon hij niet blijven. La Liga heeft onlangs verscherpte regels ingevoerd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door 999 » ma aug 09, 2021 5:24 pm

Had hij een half jaar geleden zijn contract verlengd met in je/zijn achterhoofd wat er nu speelt had ie dan wel kunnen blijven.Volgens mij wel ... Weet je, hij heeft zijn contract laten aflopen, want tot dan hoorde je niemand over deze regel(s)
'Messi geeft jawoord aan Laporta en verlengt zijn Barça-contract met een jaar'
Gepubliceerd: Dinsdag 22 juni 2021 om 22:20
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook

Lionel Messi speelt ook volgend seizoen bij FC Barcelona. De Argentijnse superster heeft volgens AS aan clubpresident Joan Laporta laten weten dat hij akkoord gaat met het verlengen van zijn contract.

Om ervoor te zorgen dat de Catalanen volgend seizoen aan de salariseisen van La Liga blijven voldoen, tekent La Pulga een verbintenis van één jaar in Camp Nou en zal hij volgende zomer hetzelfde doen. Dat laat de Spaanse sportkrant weten. Op die manier blijven de kosten voor Barcelona iets lager en worden de regels nageleefd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2021 5:35 pm

Lionel schreef:
ma aug 09, 2021 5:07 pm
Ook gratis kon hij niet blijven. La Liga heeft onlangs verscherpte regels ingevoerd.
Die regels gaan er toch vooral om dat ze daar teveel geld uitgeven? Op welke manier is een speler die gratis voor de club speelt dan niet mogelijk?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Lionel Andrés Messi

Bericht door Arthur » ma aug 09, 2021 5:37 pm

Ook al speelt hij gratis wordt zijn salaris alsnog voor 50% meegeteld, om dit soort trucjes te vermijden.

Daarnaast is het wettelijk niet mogelijk om een contract voor minder dan 50% aan te gaan.

En omdat Messi nu geen contract meer heeft wordt hij als nieuwe aankoop beschouwd waardoor hij niet mag worden ingeschreven omdat je maar 70% van je omzet mag gebruiken voor salaris. Depay en Aguero mogen ook niet in de PD spelen totdat Barcelona een aantal grootverdieners weet te slijten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2021 5:38 pm

50% van wat dan. Zijn vorige salaris? Want 50% van 0 is volgens mij nog steeds vrij weinig. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Arthur » ma aug 09, 2021 5:39 pm

Marillion schreef:50% van wat dan. Zijn vorige salaris? Want 50% van 0 is volgens mij nog steeds vrij weinig. :smile-ajax.gif:
Vorige salaris, ja.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » ma aug 09, 2021 10:09 pm

Ik vind dit wel een mooi iets. Wanbeleid wordt eindelijk een beetje aangepakt. Want hoewel ze diep in de schulden zitten trekken ze gewoon een Aguero aan die nu weer 10 weken geblesseerd is.

Ze leren het daar maar niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Marillion » ma aug 09, 2021 10:15 pm

Eigenlijk moeten alle clubs die er op deze manier een potje van maken gewoon failliet. En dan gewoon uithuilen en vanuit de onderste klasse weer opnieuw beginnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door elliquido » ma aug 09, 2021 10:20 pm

Ja, en toen werd je wakker uit fabeltjesland.
Money money money
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Yopii » di aug 10, 2021 11:25 am

Arthur schreef:
ma aug 09, 2021 5:37 pm
Ook al speelt hij gratis wordt zijn salaris alsnog voor 50% meegeteld, om dit soort trucjes te vermijden.
Dit is echt nodig, anders helpen die regels nog niets. Dan betalen ze hem de komende decennia miljoenen per jaar, miljoenen die ze eerst nog moeten verdienen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door WP_Legend » di aug 10, 2021 11:53 am

Hij gaat dus voor minimaal 2 jaar naar PSG!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Yopii » di aug 10, 2021 12:18 pm

Keuze voor geld + minder sterke competitie, lijkt me wel zo verstandig. Afwachten hoe al die ego's het samen gaan doen. Commercieel natuurlijk interessant voor PSG, dat wel.

Misschien geeft het hem een impuls: hij moet zich daar toch opnieuw bewijzen.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door De Dominee » di aug 10, 2021 12:30 pm

WP_Legend schreef:
di aug 10, 2021 11:53 am
Hij gaat dus voor minimaal 2 jaar naar PSG!
Jammer. Waardeloze club.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Jinne » di aug 10, 2021 12:39 pm

Zou wel komisch zijn als ze de CL dan alsnog niet winnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie