China

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

China

Bericht door Duke » vr jul 15, 2011 11:16 am

China serieuze concurrent voor Europees topvoetbal

Europese topclubs moeten serieus rekening houden met een nieuwe concurrent. In China wordt het voetbal steeds populairder en clubs geven bakken met geld uit. Guangzhou Evergrande betaalde deze maand 7 miljoen euro voor Dario Conca. De Argentijn die overkwam van Fluminense is in één klap de op drie na best betaalde speler ter wereld.

Conca, tweevoudig Voetballer van het Jaar in Brazilië, is de laatste in een reeks opvallende transfers in China. In februari kwam spits Cleo voor ruim 3 miljoen over van Partizan Belgrado. De Braziliaan had al 14 goals gemaakt in de Champions League voor zijn Servische club.

Geld
'Natuurlijk is het geld nij Guangzhou erg goed', reageerde Conca op zijn transfer. 'Ik hoop dat ik hier kan bijdragen aan betere prestaties van het team en aan een verbetering van het imago van het Chinese voetbal wereldwijd.'

De Fransman Phillipe Troussier is coach van Shenzhen Ruby. 'Enkele jaren geleden kwam het voetbal hier in de problemen door omkoopschandalen. Nu zijn we weer op de goede weg.'

Toeschouwers
De toeschouwersaantallen nemen flink toe. Guangzhou Evergrande trekt gemiddeld 45.000 fans, een aantal dat vergelijkbaar is met Ajax of Feyenoord. Naar Beijing komen circa 40.000 fans en Shanxi Chanba trekt er zo'n 38.000.

'Voetbal is in China nog niet de nummer één sport', merkt Troussier. 'Door goede spelers te halen, helpen we de sport. Succes in voetbal is een lange weg van hard werken. Door goed te presteren kunnen we spelers van andere continenten halen die ons helpen beter te worden.'

Transfers
De voorbije maanden trokken Chinese clubs al spelers aan uit Brazilië, Schotland, Portugal en Servië. Ook in andere landen in Azië wordt het clubvoetbal sterker. Muang Thong United uit Bangkok trok onlangs de Engelsman Robbie Fowler aan, terwijl ook clubs in Australië steeds meer spelers uit Europa, Afrika en Zuid-Amerika onder contract hebben staan.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: China

Bericht door Arthur » vr jul 15, 2011 11:41 am

Werken wij daar nog samen met een club?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: China

Bericht door joey » vr jul 15, 2011 12:56 pm

Of Ajax gaat opleiden voor een Chinese club, bedoel je? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: China

Bericht door Jinne » wo feb 03, 2016 1:48 pm

Deze winter dus onder andere Ramires en Martinez, geflopt bij Atletico, die voor 20+ en 40+ miljoen die kant op gaan. Atletico maakte daardoor zelfs winst op Martinez.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: China

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2016 1:51 pm

Toure kan er 40 miljoen netto per jaar verdienen...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: China

Bericht door wimpey » wo feb 03, 2016 1:51 pm

Bizar he! Zo'n goede spits als Gackson, in de kracht van z'n voetballeven. China :excited.gif:

Ik las dat Yaya Touré daar 40 M per jaar netto kan gaan verdienen. In ping pong land.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: China

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2016 1:52 pm

Die Jackson zal er 20 miljoen verdienen. Dan zou ik ook gaan hoor.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: China

Bericht door wimpey » wo feb 03, 2016 1:56 pm

Lionel schreef:Die Jackson zal er 20 miljoen verdienen. Dan zou ik ook gaan hoor.
Straks moet je midden in de nacht op om de besten ter wereld in China of de USA te kunnen zien spelen. :excited.gif:

Aan de andere kant, Chinese economie draait niet lekker. Vraag me af hoe lang die gasten hun munten zullen krijgen. Hopelijk is dit een tijdelijk fenomeen.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: China

Bericht door Lionel » wo feb 03, 2016 2:04 pm

Denk je dat de echte toppers daar naartoe zullen gaan? Ik betwijfel het. Toure is verleden tijd bij City. Jackson speelde niet bij Atletico.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: China

Bericht door Duke » wo feb 03, 2016 6:16 pm

Het geeft maar aan dat geld het allerbelangrijkst is voor veel spelers, en kracht van de competitie van ondergeschikt belang is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: China

Bericht door Demosthenes » wo feb 03, 2016 6:27 pm

Duke schreef:Het geeft maar aan dat geld het allerbelangrijkst is voor veel spelers, en kracht van de competitie van ondergeschikt belang is.
Het is een beroep; je kunt je in één jaar financieel onafhankelijk spelen (Als ze dat al niet zijn, aan de andere kant, het uitgavenpatroon van topvoetballers kan vreemde vormen aannemen, dankzij China kunnen ze dat langer volhouden)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: China

Bericht door InnerHarbour » wo feb 03, 2016 6:34 pm

wimpey schreef:Straks moet je midden in de nacht op om de besten ter wereld in China of de USA te kunnen zien spelen. :excited.gif:
Zal ik geen last van hebben, ik volg Liverpool en de PL en anders niet. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: China

Bericht door Duke » ma jul 11, 2016 2:09 pm

En Pelle vertrekt voor 15 miljoen per jaar naar China, wordt daarmee op Messi en Ronaldo na de best verdienende voetballer ter wereld. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: China

Bericht door beelzebub » ma jul 11, 2016 2:12 pm

Hmmz. Dit is erg slecht voor de competities in de zandbak. Die worden nu uitgehold. :ajaxsmiley.gif:

EDIT: schijnt mee te vallen. Transfersom van 15 mln, jaarsalaris van 7 mln. :excited.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: China

Bericht door Lionel » ma jul 11, 2016 2:23 pm

Ik lees 40 voor 2,5 jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: China

Bericht door Marillion » ma jul 11, 2016 2:23 pm

Ik moet altijd aan dit fragmentje uit VI denken als het over Pelle gaat. En diezelfde speler is dus straks de op twee na best verdienende speler uit de hele voetbalsport. Wie het laatst lacht lacht het best.

Deze keuze snap ik tegelijkertijd wel en niet. Zijn loopbaan is natuurlijk relatief laat op gang gekomen en hij is nu alsnog gewoon helemaal binnen. Het is wel echt een heleboel geld natuurlijk. Aan de andere kant had hij er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om bij een grote club te gaan spelen. Iets wat hij nu duidelijk mist op zijn cv. Die kans is nu wel verkeken.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: China

Bericht door Alexander » ma jul 11, 2016 2:33 pm

Verschrikkelijk veel geld uiteraard, maar je kan het die jongen niet kwalijk nemen. Heeft natuurlijk nooit mega veel geld verdiend, zonder dat we het moeilijk met hem moeten hebben. Zijn carrière is enorm laat op gang gekomen. Hij kan nu in de herfst van z'n carrière zijn hele familie voor de komende 50 jaar financieel onafhankelijk spelen. Moet hij doen natuurlijk.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: China

Bericht door GangstaRiB » ma jul 11, 2016 2:34 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Die Jackson zal er 20 miljoen verdienen. Dan zou ik ook gaan hoor.
Straks moet je midden in de nacht op om de besten ter wereld in China of de USA te kunnen zien spelen. :excited.gif:

Aan de andere kant, Chinese economie draait niet lekker. Vraag me af hoe lang die gasten hun munten zullen krijgen. Hopelijk is dit een tijdelijk fenomeen.
Het zijn meer dan een miljard consumenten he.... wacht maar totdat India wakker wordt... Europa zal (denk ik) altijd de allerbeste competities hebben, maar de B-competities zoals Nederland, Belgie, Portugal etc etc zullen hier ontzettend veel last van krijgen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: China

Bericht door brigade zuid » ma jul 11, 2016 2:45 pm

Alexander schreef:Verschrikkelijk veel geld uiteraard, maar je kan het die jongen niet kwalijk nemen. Heeft natuurlijk nooit mega veel geld verdiend, zonder dat we het moeilijk met hem moeten hebben. Zijn carrière is enorm laat op gang gekomen. Hij kan nu in de herfst van z'n carrière zijn hele familie voor de komende 50 jaar financieel onafhankelijk spelen. Moet hij doen natuurlijk.
Precies, ik zou het zelf ook doen hoor. Als je daar in 1 jaar hetzelfde kan verdienen als normaal gesproken in je hele carrière is de keus snel gemaakt toch.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: China

Bericht door InnerHarbour » ma jul 11, 2016 2:46 pm

Geen idee dat die gozer al 30 is. Tja dan ga je maar even die zak met geld ophalen, een veel betere club dan één uit de PL middenmoot komt er niet meer.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: China

Bericht door 999 » ma jul 11, 2016 4:38 pm

Wordt vrijdag 31 jaar.Ach ik kan hen wel begrijpen.Alleen wel dit, deze jongens staan ook altijd voorop wat betreft discriminatie, onderdrukking, mensenrechten enz. enz. maar dat telt nu dus effe niet ...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: China

Bericht door Jinne » di jul 12, 2016 1:25 pm

Altijd een droom geweest van Pelle: https://twitter.com/BBCSporf/status/752559305258373120 :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: China

Bericht door beelzebub » vr okt 14, 2016 10:27 am

Geinig artikeltje achter de betaalmuur van de Volkskrant.
http://www.volkskrant.nl
Door: Mark Misérus Jonathan Ploeg

Hoe de Chinese droom eindigde met fraude

China moet in 2030 wereldkampioen voetbal worden. Dus 'importeert' het land massaal buitenlandse trainers om de Chinese talenten klaar te stomen. Onder hen veel Nederlanders. Maar velen van hen komen bedrogen terug van het avontuur.

Vincent Galliard (29) wrijft in zijn ogen. Het is maandag 21 december 2015 en hij moet nog wennen aan het tijdsverschil, de drukte en de hitte in Zuid-China. Maar de Groninger wil niet kinderachtig zijn, als de directeur van Basisschool Nummer 4 in Beihai hem gebaart het podium te betreden.

Drieduizend dolenthousiaste Chinese schoolkinderen gaan uit hun dak. Galliard moet speechen en wordt gevraagd een bal hoog te houden. 'Ik voelde me Messi en Ronaldo tegelijk.' Het is een van zijn zoetere herinneringen aan een onvergetelijke tijd in het beloofde voetballand. Zijn eerste week in Beihai, een middelgrote kustplaats in de zuidelijke regio Guangxi, verloopt als in een roes. Er is elke dag wel een andere notabele uit de stad die hem mee uit eten neemt en de beste plaats aan tafel toeschuift: de stoel die uitkijkt op de ingang van het restaurant. Een belangrijk gebaar in de Chinese cultuur, leert hij.


Hij waant zich in een film. Overal waar hij zich vertoont, willen mensen met hem op de foto of vragen om zijn handtekening. In Nederland kwam hij bij de amateurs van GVAV Rapiditas niet verder dan de eerste klasse reserve, maar dat weten ze in China niet. Daar staat hij in hoog aanzien, als een van de buitenlanders die het land met hun voetbalkennis op de kaart moeten zetten.

Chinese talenten worden klaargestoomd om het geraamte van de ploeg te vormen die zich volgens het meerjarenplan van president Xi Jinping in 2030 tot wereldkampioen moet kronen. Het is een ambitieus voornemen voor een land met 1,3 miljard inwoners, dat vooral successen viert in olympische sporten als tafeltennis, basketbal en badminton.

Duizenden trainers
De presidentiële wens heeft een behoefte aan duizenden trainers en opleiders opgeleverd, weet ook René Meulensteen. De voormalige assistent-trainer van Manchester United laat zijn belangen behartigen door Sportpartners, dat zaken doet met het Chinese bedrijf HPSS. HPSS heeft bij het Chinese ministerie van Onderwijs een contract binnengesleept om Nederlandse jeugdtrainers aan China 'te leveren'.

Galliard wordt gegrepen door de vacature die hij in juli 2015 op de website van uitzendbureau Randstad ziet staan. 'Solliciteer op deze once in a lifetime-ervaring in China', leest hij. De trainers krijgen voor vertrek een 'full body check' ter waarde van 1.100 euro, een visum en mogen een 'Ajax-methodiek cursus' volgen. 'Ben jij committed om de reis van je leven te maken?', staat erbij.

Galliard en andere, veelal jonge trainers - twintigers en dertigers - treden het avontuur zonder schroom tegemoet. In totaal vestigt HPSS zo'n veertig trainers in tien Chinese steden. Over de omkoping en manipulatie van wedstrijden die het Chinese voetbal al eens hebben lamgelegd, denkt Galliard niet na. 'Omdat René Meulensteen zich aan het project had verbonden, hadden we er vertrouwen in dat het goed zou komen.'



De valse handtekening
Meulensteen is een gekende naam in het voetbal. Hij werkte zich op als assistent van Sir Alex Ferguson bij Manchester United en stond later op eigen benen bij clubs als Fulham, Brøndby en tegenwoordig Maccabi Haifa, de nummer vijf van Israël. Meulensteen is ook zakenman, geeft voetbalcursussen en organiseert het jaarlijkse Nederlandse Techniek Kampioenschap. De trainers mogen bij Meulensteen kosteloos een driedaagse cursus volgen, de laatste horde op weg naar China.

Galliard maakt zich nog geen zorgen, als hij zich op 7 december 2015 meldt op het Centraal Station van Utrecht. Met nog eens drie andere trainers, die anoniem willen blijven uit vrees voor repercussies van HPSS, heeft hij op een bankje voor de Starbucks met Yang Chao afgesproken. De in Leiden wonende Chinees is samen met de Nederlander Koen Gerritsma eigenaar van HPSS BV, dat de vacature voor de trainers heeft uitgezet.

Chao, beter bekend onder zijn roepnaam Ciko, heeft de werkvisa voor de trainers in orde gemaakt. Om hun paspoorten terug te krijgen, moeten de trainers een contract ondertekenen dat de Chinees bij zich heeft. Ciko heeft maar twee minuten de tijd, laat hij weten. Tijd om een kopie te maken of alle bepalingen door te lezen, is er niet.

Galliard vertrouwt het niet en zet een valse handtekening. Dat doen ook Dwayne Djontono en Wilhem van der Wiel bij hun ontmoetingen met Ciko. Het valt Djontono op dat er naast het loon van 14.300 yuan met pen een bedrag van 750 euro op het contract is geschreven, terwijl hij omgerekend maandelijks 1.900 euro zou verdienen.

De ontdekking
Een maand later, op zijn derde werkdag in Beihai, doet Galliard een ontdekking die nooit de bedoeling kan zijn geweest. De schooldirecteur zegt niets af te weten van het bestaan van HPSS, het bedrijf dat de Nederlandse trainers betaalt. Galliard krijgt zijn geld van de school, benadrukt de directeur. Hij komt aanzetten met het contract dat de school met Galliard zegt te hebben gesloten. De Groninger ziet meteen dat de handtekening van zijn paspoort is gekopieerd. Bovendien is het contract ondertekend op 8 augustus 2015, terwijl hij pas op 16 september is aangenomen door HPSS.

Onbewust heeft de directeur van Basisschool Nummer 4 een beerput aan nepdocumenten geopend. In zijn medische verklaring die de directeur opgestuurd heeft gekregen, leest Galliard dat hij bloedgroep B heeft en nooit is geopereerd. In werkelijkheid is zijn bloedgroep O en heeft hij vier operaties ondergaan. Het diploma dat van hem is vervaardigd, vermeldt dat hij de opleiding 'handel en administratie' heeft gevolgd aan de 'Groningerschool'. Die school heeft nooit bestaan.

Meerdere trainers, onder wie Djontono, Van der Wiel, Max van der Duin en Frank Knaps is hetzelfde overkomen. De Volkskrant heeft meerdere vervalste documenten ingezien, ook van trainers die niet met hun naam in de krant willen. Ze vermoeden dat de vervalsingen door HPSS zijn vervaardigd: het bedrijf wil al zijn trainers in maart aan het werk hebben, een voorwaarde van de Chinese overheid om met de betaling te beginnen.

Galliard zoekt contact met de moedermaatschappij van HPSS in Shenzen, dat eigendom is van Ciko. Hij vertrouwt HPSS niet meer. Hij is bang te worden opgepakt, vanwege de vervalste documenten die van hem in omloop zijn. Maar tussentijds weggaan is voor de trainers geen optie. HPSS is onverbiddelijk: wie zijn baan opzegt, moet een boete van tussen de 33- en 55 duizend euro betalen. Dat bedrag komt in geen enkel contract voor, maar duikt in een Engelstalige e-mail op waarin HPSS op 22 januari de trainers onder druk zet.

Galliard is dan net een maand aan het werk. Hij waagt samen met Djontono de gok. Ze nemen per mail ontslag bij HPSS, maar blijven wel in dienst van de school. Omdat ze het ondanks alles naar hun zin hebben. Omdat ze de jonge voetballers niet in de steek willen laten. Of omdat ze simpelweg het geld niet hebben voor een vliegticket naar huis.


Laconiek
De trainers vinden het hun plicht om René Meulensteen en zijn zakenpartner Fons van den Brande op de hoogte te stellen. Van den Brande reageert laconiek als de trainers hem van hun situatie op de hoogte brengen, blijkt uit e-mails en berichten op WeChat, het Chinese Whatsapp. Djontono laat in februari, als China vakantie viert, op kantoor bij Van den Brande zelfs een aantal vervalste documenten zien.

Toch ziet Van den Brande geen reden de samenwerking met de Chinezen stop te zetten. 'Dat er sommige zaken niet pluis zijn, is wel zeker. Maar het kan toch niet zo zijn dat je van ons verwacht dat wij na jouw verhaal al onze schepen verbranden en direct onze biezen pakken', mailt hij een maand later aan Galliard. Nog altijd neemt Meulensteen een prominente plek in op de website van HPSS Shenzhen.


HPSS ontdoet zich in de tussentijd van drie trainers: Van der Wiel, Mohamed Ouamar en een trainer die alleen op voorwaarde van anonimiteit wil spreken. Ze zouden hun werk niet goed hebben gedaan, zegt het bedrijf zonder verdere toelichting. Vijf trainers, van wie de namen bij deze krant bekend zijn, keren vervroegd naar huis. Ze zijn het zat dat ze nog steeds geen salaris hebben gehad.

Een aantal van hen zit werkloos thuis sinds het China-avontuur. Bijna allemaal hebben ze nog salaris tegoed van HPSS. Vijf van hen spannen een rechtszaak aan tegen Van den Brande en Sportpartners. Daarna hopen ze het China-boek dicht te slaan. Van der Wiel: 'Ik ben er vol vertrouwen heengegaan, maar het heeft me alleen maar geld gekost.'

----------------------------------------------------
Wilhem van der Wiel (33) Veel geld tegoed
'Ik was belastingadviseur bij een emissiekantoor en wilde altijd al iets met sport in het buitenland doen. Ik wilde eigenlijk naar Shenzhen, maar kwam terecht op een school in Baotou in Binnen-Mongolië. Ik ben geadopteerd uit Haïti en was voor de Chinezen een bezienswaardigheid: als ik op stap ging, werden de drankjes voor me betaald. De twaalf maanden in China zijn er vijf geworden. Ik zit werkloos thuis en heb nog 15- tot 20 duizend euro tegoed.'

----------------------------------------------------
Dwayne Djontono (23) meteen weggegaan
'Toen ik in Shenyang aankwam bij de school waar ik was geplaatst, wist ik direct dat er iets niet klopte. Ten eerste had niemand daar van HPSS gehoord. Vervolgens kwam ik erachter dat de handtekening op mijn contract was vervalst, dat was de handtekening op mijn oude paspoort. Ook mijn verklaring omtrent gedrag en de medische verklaring klopten niet. Ik besloot mijn ontslag in te dienen en direct voor de school te gaan werken. Daar heb ik een fantastische tijd gehad.'
----------------------------------------------------
Atto Mensah (52) betaald door de school
'Ik was onder meer profvoetballer van Las Palmas en bondscoach van Sierra Leone. Het avontuur in China pakte ik met beide handen aan. Samenwerken met René Meulensteen is een voorrecht. Ik kwam terecht op een school in Dalian, een stad nabij de grens met Noord-Korea. Daar bleken dingen anders dan beloofd. Ik werd betaald door de school, niet door HPSS, en mijn avontuur duurde maar een half jaar. Ik zit nu werkloos thuis, wachtend op een telefoontje uit China.'
----------------------------------------------------

Weerwoord & verantwoording

Voor dit artikel sprak de Volkskrant met veertien trainers die in China hebben gewerkt of dat van plan waren. Zes van hen wilden niet met naam worden genoemd. De meeste trainers wijzen Yang Chao van HPSS Shenzhen, roepnaam Ciko, aan als verantwoordelijke voor de malaise. De Chinees zegt onschuldig te zijn. 'Met de vervalste documenten had ik niets te maken, dat is in Nederland gebeurd in opdracht van Koen Gerritsma. De achterstallige salarissen zijn mij evenmin bekend, die zijn inmiddels allemaal betaald.'

Gerritsma ontkent dit: 'Het overgrote deel van de betrokken trainers weet dat Ciko met zijn zakenpartners de kwade genius is geweest. Voordat het project in China goed en wel begonnen was, heeft Ciko mij al aan de kant geschoven.'

Ciko zegt nog altijd samen te werken met zijn 'zeer goede vriend' René Meulensteen. 'Wij hebben een contract met Sportpartners.'

Fons van den Brande, eigenaar van Sportpartners en zakenpartner van Meulensteen, ontkent dat Sportpartners ooit geld heeft ontvangen van HPSS en Ciko.

René Meulensteen is telefonisch, per sms, Whatsapp en per e-mail donderdag meerdere keren om commentaar verzocht. Hij is niet op die verzoeken ingegaan.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: China

Bericht door Jinne » vr dec 23, 2016 9:45 am

Oscar voor 60 miljoen naar China. Bankzitter bij Chelsea...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: China

Bericht door peter » vr dec 23, 2016 9:57 am

Met een vast salaris van 470.000 euro per week. Beste 'basis' salaris van alle voetballers. :biggrin.gif:

Plaats reactie