Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Scherrer » do dec 10, 2020 9:58 am

Lionel schreef:
do dec 10, 2020 8:41 am
Giacomo Puccini schreef:
wo dec 09, 2020 10:42 pm
Lionel schreef:
wo dec 09, 2020 10:31 pm
Hij is niet in Roemenie. Hij werkte op dat moment voor de UEFA.

Dan is negru gewoon neger. En dat zeg je niet. Klaar.

Er gebeuren ergere dingen maar dit kan gewoon niet.
Ga nou niet een Roemeen de les lezen op het gebied van de Roemeense taal. Roemenen zeggen wel negru en als je dat niet weet dan is dat jouw probleem.
Ik lees helemaal niemand de les. Maar die official was niet in Roemenie maar werkte voor een internationale bond. Als je als official zo een woord, waarvan je kunt begrijpen dat anderen het anders uitleggen, moet gebruiken dan ben je niet geschikt. Vrij simpel.
Welk woord had een Roemeense vierde official die in het Roemeens tegen een Roemeense scheidsrechter wil zeggen dat een zwarte man iets fout heeft gedaan dan moeten gebruiken volgens jou? Welk woord uit de Roemeense taal was volgens jou als expert beter geweest?

Het probleem zit hem natuurlijk niet in het feit dat het Roemeense woord 'negru' op het Engelse 'negro' lijkt terwijl het iets anders betekent. Dat is krankzinnig arrogant en discriminerend van Lionel: het maakt hem niet uit dat negru in het Roemeens een onschuldig woord is, maar omdat het lijkt op een woord in een volledig andere taal met een andere betekenis, moeten Roemenen volgens hem maar stoppen met hun eigen taal.

Waar het probleem wel zit, is het punt dat Demba Ba op de beelden terecht maakt. Waarom moest die vierde man zonodig de term 'zwarte man' gebruiken om Webo aan te duiden? Zijn huidskleur was irrelevant. Er zijn zat andere manieren om iemand aan te wijzen die zich blijkbaar had misdragen. Hij koos ervoor om het via zijn ras te doen. Dat is gewoon fout en kwetsend.
***

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do dec 10, 2020 10:10 am

Als je door de UEFA wordt ingehuurd dan heb je je aan te passen. Als het Engels niet al te best moet je maar een cursus nemen en lekker thuis blijven. Het is 2020. Geen 1300 voor Christus.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do dec 10, 2020 10:10 am

Scherrer schreef:
do dec 10, 2020 9:58 am
Lionel schreef:
do dec 10, 2020 8:41 am
Giacomo Puccini schreef:
wo dec 09, 2020 10:42 pm

Ga nou niet een Roemeen de les lezen op het gebied van de Roemeense taal. Roemenen zeggen wel negru en als je dat niet weet dan is dat jouw probleem.
Ik lees helemaal niemand de les. Maar die official was niet in Roemenie maar werkte voor een internationale bond. Als je als official zo een woord, waarvan je kunt begrijpen dat anderen het anders uitleggen, moet gebruiken dan ben je niet geschikt. Vrij simpel.
Welk woord had een Roemeense vierde official die in het Roemeens tegen een Roemeense scheidsrechter wil zeggen dat een zwarte man iets fout heeft gedaan dan moeten gebruiken volgens jou? Welk woord uit de Roemeense taal was volgens jou als expert beter geweest?

Het probleem zit hem natuurlijk niet in het feit dat het Roemeense woord 'negru' op het Engelse 'negro' lijkt terwijl het iets anders betekent. Dat is krankzinnig arrogant en discriminerend van Lionel: het maakt hem niet uit dat negru in het Roemeens een onschuldig woord is, maar omdat het lijkt op een woord in een volledig andere taal met een andere betekenis, moeten Roemenen volgens hem maar stoppen met hun eigen taal.

Waar het probleem wel zit, is het punt dat Demba Ba op de beelden terecht maakt. Waarom moest die vierde man zonodig de term 'zwarte man' gebruiken om Webo aan te duiden? Zijn huidskleur was irrelevant. Er zijn zat andere manieren om iemand aan te wijzen die zich blijkbaar had misdragen. Hij koos ervoor om het via zijn ras te doen. Dat is gewoon fout en kwetsend.
Hier ben ik het ook zeker mee eens.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do dec 10, 2020 10:12 am

De vraag is: zei hij het om iemand met een andere huidskleur te vernederen of minderwaardig behandelen? Dan is het racisme. Zei hij het omdat er snel een beslissing van de scheidsrechter moest komen en hij niet kon zien wat rugnummer was of dat hij de naam niet kende? Dan pakt ie een uiterlijk kenmerk waarmee hij zsm iemand kan identificeren. Zoals een huidskleur. Of een baard, of een kale kop.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door raymon » do dec 10, 2020 10:26 am

Scherrer schreef:
do dec 10, 2020 9:58 am
Lionel schreef:
do dec 10, 2020 8:41 am
Giacomo Puccini schreef:
wo dec 09, 2020 10:42 pm

Ga nou niet een Roemeen de les lezen op het gebied van de Roemeense taal. Roemenen zeggen wel negru en als je dat niet weet dan is dat jouw probleem.
Ik lees helemaal niemand de les. Maar die official was niet in Roemenie maar werkte voor een internationale bond. Als je als official zo een woord, waarvan je kunt begrijpen dat anderen het anders uitleggen, moet gebruiken dan ben je niet geschikt. Vrij simpel.
Welk woord had een Roemeense vierde official die in het Roemeens tegen een Roemeense scheidsrechter wil zeggen dat een zwarte man iets fout heeft gedaan dan moeten gebruiken volgens jou? Welk woord uit de Roemeense taal was volgens jou als expert beter geweest?

Het probleem zit hem natuurlijk niet in het feit dat het Roemeense woord 'negru' op het Engelse 'negro' lijkt terwijl het iets anders betekent. Dat is krankzinnig arrogant en discriminerend van Lionel: het maakt hem niet uit dat negru in het Roemeens een onschuldig woord is, maar omdat het lijkt op een woord in een volledig andere taal met een andere betekenis, moeten Roemenen volgens hem maar stoppen met hun eigen taal.

Waar het probleem wel zit, is het punt dat Demba Ba op de beelden terecht maakt. Waarom moest die vierde man zonodig de term 'zwarte man' gebruiken om Webo aan te duiden? Zijn huidskleur was irrelevant. Er zijn zat andere manieren om iemand aan te wijzen die zich blijkbaar had misdragen. Hij koos ervoor om het via zijn ras te doen. Dat is gewoon fout en kwetsend.
Sinds wanneer is het aanduiden van een huidskleur racistisch of zelfs negatief? Moet iemand zich verontschuldigen voor zijn of haar huidskleur alsof 'zwarte man/vrouw' iets vreselijks is om te zeggen. Het gaat uiteraard om de intentie. Een donkere huidskleur hebben is geen ras. Er zijn Nederlanders met een donkere huidskleur.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Scherrer » do dec 10, 2020 10:28 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do dec 10, 2020 10:12 am
De vraag is: zei hij het om iemand met een andere huidskleur te vernederen of minderwaardig behandelen? Dan is het racisme. Zei hij het omdat er snel een beslissing van de scheidsrechter moest komen en hij niet kon zien wat rugnummer was of dat hij de naam niet kende? Dan pakt ie een uiterlijk kenmerk waarmee hij zsm iemand kan identificeren. Zoals een huidskleur. Of een baard, of een kale kop.
Daar heb je juridisch ongetwijfeld gelijk mee. Maar in 2020 zou ik iedereen toch aanraden om een ander punt van onderscheid te kiezen dan iemands zwarte huidskleur.

Noem hem de assistent-trainer en wijs hem vervolgens aan de scheidsrechter aan als deze is gearriveerd. Simpel en je blijft weg van het felle racismedebat.

Overigens leek het (obv de beelden) dat Webo dezelfde fout maakte als Lionel: hij dacht dat de vierde official hem een negro had genoemd. Daarom explodeerde het meteen. Alleen Demba Ba had door wat er wel gebeurde.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » do dec 10, 2020 10:54 am

Opvallend dit. Al vele jaren gebeuren er echt openlijk racistische dingen in voetbalstadions. Meestal vanaf de tribune en soms hoor je ook over incidenten op het veld. Die doorgaans in een vol stadion echter voor het publiek meestal niet te volgen zijn.

Iedere keer weer blijkt dan dat het kennelijk niet mogelijk is om collectief een grens te trekken. Sterker nog. Soms krijgt de aangevallen speler nog een kaart ook als hij een heftige reactie geeft en teams die van het veld willen worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt. Officials en mensen van de betrokken clubs houden veelal een verhaal dat ze niets hebben gehoord en daar blijft het dan bij.

Nu is er sprake van een incident waarbij het een beetje onduidelijk is of het wellicht vooral onhandigheid is. En dan is het eindresultaat wel dat teams van het veld stappen en niet meer terugkeren. Ik heb het niet zo goed gevolgd. Was dit een door beide clubs gedragen beslissing? In dat geval is dit wellicht een stap in de zin dat we zwaardere incidenten in de toekomst ook echt niet meer accepteren en een wedstrijd ook echt stoppen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do dec 10, 2020 10:56 am

Scherrer schreef:
do dec 10, 2020 10:28 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do dec 10, 2020 10:12 am
De vraag is: zei hij het om iemand met een andere huidskleur te vernederen of minderwaardig behandelen? Dan is het racisme. Zei hij het omdat er snel een beslissing van de scheidsrechter moest komen en hij niet kon zien wat rugnummer was of dat hij de naam niet kende? Dan pakt ie een uiterlijk kenmerk waarmee hij zsm iemand kan identificeren. Zoals een huidskleur. Of een baard, of een kale kop.
Daar heb je juridisch ongetwijfeld gelijk mee. Maar in 2020 zou ik iedereen toch aanraden om een ander punt van onderscheid te kiezen dan iemands zwarte huidskleur.

Noem hem de assistent-trainer en wijs hem vervolgens aan de scheidsrechter aan als deze is gearriveerd. Simpel en je blijft weg van het felle racismedebat.

Overigens leek het (obv de beelden) dat Webo dezelfde fout maakte als Lionel: hij dacht dat de vierde official hem een negro had genoemd. Daarom explodeerde het meteen. Alleen Demba Ba had door wat er wel gebeurde.
Ik heb hier ook ergens gezegd dat ik het niet per definitie racisme vind. Ik vind het alleen dom. Dat iets in Roemenie een andere lading heeft kan ik niks mee. Hij was werkvoor voor de Uefa in Frankrijk. Praat Engels.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door raymon » do dec 10, 2020 10:58 am

Lionel schreef:
do dec 10, 2020 10:56 am
Scherrer schreef:
do dec 10, 2020 10:28 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do dec 10, 2020 10:12 am
De vraag is: zei hij het om iemand met een andere huidskleur te vernederen of minderwaardig behandelen? Dan is het racisme. Zei hij het omdat er snel een beslissing van de scheidsrechter moest komen en hij niet kon zien wat rugnummer was of dat hij de naam niet kende? Dan pakt ie een uiterlijk kenmerk waarmee hij zsm iemand kan identificeren. Zoals een huidskleur. Of een baard, of een kale kop.
Daar heb je juridisch ongetwijfeld gelijk mee. Maar in 2020 zou ik iedereen toch aanraden om een ander punt van onderscheid te kiezen dan iemands zwarte huidskleur.

Noem hem de assistent-trainer en wijs hem vervolgens aan de scheidsrechter aan als deze is gearriveerd. Simpel en je blijft weg van het felle racismedebat.

Overigens leek het (obv de beelden) dat Webo dezelfde fout maakte als Lionel: hij dacht dat de vierde official hem een negro had genoemd. Daarom explodeerde het meteen. Alleen Demba Ba had door wat er wel gebeurde.
Ik heb hier ook ergens gezegd dat ik het niet per definitie racisme vind. Ik vind het alleen dom. Dat iets in Roemenie een andere lading heeft kan ik niks mee. Hij was werkvoor voor de Uefa in Frankrijk. Praat Engels.
Dus als hij hem 'the black guy' had genoemd, was het wel goed geweest?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do dec 10, 2020 11:23 am

Had ik het al anders gevonden. Maar ik kan mij om zulke opmerkingen sowieso minder druk maken.

Er zijn ergere voorbeelden waarbij teams van het veld moesten stappen. Dat het nu in de CL gebeurt vind ik ergens wel prima, als het daar geen effect heeft op een speelschema etc. dan moet dat voor andere competities ook minder uitmaken.

Ik vind het vooral jammer dat het blijkbaar niet uitgesproken kon worden. Ik geloof namelijk eerder dat het domheid was dan racisme.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League

Bericht door De Dominee » do dec 10, 2020 11:36 am

Domheid van die gekleurde man en de teams inderdaad. Alhoewel... is het wel een man? Dat valt niet te zien. Het is me ook niet duidelijk of hij/zij niet wellicht non-bineair is en hoe hij/zij dan graag aangesproken wilt worden. Straks kwets ik hem/haar hiermee. Oef...

De official valt niets te verwijten.

Ga toch weg. Je kunt niks meer zeggen tegenwoordig. Mensen moeten eens ophouden met constant maar gekwetst willen zijn. Want ja, dat is wat er nu aan de hand is. Op zoek zijn naar een kwetsende uiting, die er vervolgens niet is. En zelf wel de mond vol hebben van zigeuners, ook nog.
Laatst gewijzigd door De Dominee op do dec 10, 2020 11:39 am, 3 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » do dec 10, 2020 11:37 am

Lionel schreef:
do dec 10, 2020 11:23 am
...
Ik vind het vooral jammer dat het blijkbaar niet uitgesproken kon worden. Ik geloof namelijk eerder dat het domheid was dan racisme.
Dat gevoel heb ik er ook een beetje bij. Dom of onhandig maar niet doelbewust. Daarom is het zo opmerkelijk dat het nu wel tot definitief staken kwam daar waar tot op heden veel ergere incidenten vaak werden gebagatelliseerd. Soms zelfs met een straf voor het slachtoffer die reageert.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League

Bericht door De Dominee » do dec 10, 2020 11:41 am

Overigens vind ik die assistent trainer met getinte huidkleur eigenlijk een racist. Hoe komt hij erbij dat iemand zwart noemen beledigend is? Is zwart zijn niet goed ofzo? Racist.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » do dec 10, 2020 11:45 am

Marillion schreef:
do dec 10, 2020 11:37 am
Lionel schreef:
do dec 10, 2020 11:23 am
...
Ik vind het vooral jammer dat het blijkbaar niet uitgesproken kon worden. Ik geloof namelijk eerder dat het domheid was dan racisme.
Dat gevoel heb ik er ook een beetje bij. Dom of onhandig maar niet doelbewust. Daarom is het zo opmerkelijk dat het nu wel tot definitief staken kwam daar waar tot op heden veel ergere incidenten vaak werden gebagatelliseerd.
Dus is het interessant wat er in de dynamiek na het incident gebeurde, waardoor het tot definitieve staking kwam.
Klaarblijkelijk konden ze het niet van zich af laten glijden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Champions League

Bericht door El Clavo » do dec 10, 2020 11:51 am

Nou las ik dat hij de vierde official voor 'gypsy' uitmaakte waardoor hij geel wilde geven. Zoveel zigeuners zijn er niet meer in Roemenie. De donkere speler in kwestie moet zich meer in de Roemeense cultuur verdiepen voor hij mensen gaat uitschelden. Storm in een glas water dus weer.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door raymon » do dec 10, 2020 12:06 pm

Lionel schreef:
do dec 10, 2020 11:23 am
Had ik het al anders gevonden. Maar ik kan mij om zulke opmerkingen sowieso minder druk maken.

Er zijn ergere voorbeelden waarbij teams van het veld moesten stappen. Dat het nu in de CL gebeurt vind ik ergens wel prima, als het daar geen effect heeft op een speelschema etc. dan moet dat voor andere competities ook minder uitmaken.

Ik vind het vooral jammer dat het blijkbaar niet uitgesproken kon worden. Ik geloof namelijk eerder dat het domheid was dan racisme.
Black guy in Romanian is literally Om negru. Dus in het Engels is het prima, maar omdat negru teveel lijkt op nigger of neger, dan mag het opeens niet? Ondanks dat het niets met dat woord te maken heeft? Dat vind ik pas domheid. Die Roemeen was niet 'dom' of 'onhandig', hij zei precies wat hij moest zeggen en vrij vertaald naar een andere taal ook precies het juiste.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door raymon » do dec 10, 2020 12:08 pm

El Clavo schreef:
do dec 10, 2020 11:51 am
Nou las ik dat hij de vierde official voor 'gypsy' uitmaakte waardoor hij geel wilde geven. Zoveel zigeuners zijn er niet meer in Roemenie. De donkere speler in kwestie moet zich meer in de Roemeense cultuur verdiepen voor hij mensen gaat uitschelden. Storm in een glas water dus weer.
Nou is gypsy in het Engels ook niet meer toepasselijk, dat zijn travellers. Ook in Roemenie is gypsy niet altijd een erg geliefde benaming. Ik zou persoonlijk een andere term gebruiken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Champions League

Bericht door columbus » do dec 10, 2020 12:11 pm

Mag ik nog wel naar muziek van de ‘Gipsy Kings’ luisteren?

Overspannen gedoe allemaal. Het is vooral dom en onwetendheid. Zet je er overheen en door. Tegenwoordig is iedereen maar gekwetst

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do dec 10, 2020 12:29 pm

De Dominee schreef:
do dec 10, 2020 11:36 am
Domheid van die gekleurde man en de teams inderdaad. Alhoewel... is het wel een man? Dat valt niet te zien. Het is me ook niet duidelijk of hij/zij niet wellicht non-bineair is en hoe hij/zij dan graag aangesproken wilt worden. Straks kwets ik hem/haar hiermee. Oef...

De official valt niets te verwijten.

Ga toch weg. Je kunt niks meer zeggen tegenwoordig. Mensen moeten eens ophouden met constant maar gekwetst willen zijn. Want ja, dat is wat er nu aan de hand is. Op zoek zijn naar een kwetsende uiting, die er vervolgens niet is. En zelf wel de mond vol hebben van zigeuners, ook nog.
:excited.gif:

Ben je klaar met het gejank?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do dec 10, 2020 12:30 pm

Marillion schreef:
do dec 10, 2020 11:37 am
Lionel schreef:
do dec 10, 2020 11:23 am
...
Ik vind het vooral jammer dat het blijkbaar niet uitgesproken kon worden. Ik geloof namelijk eerder dat het domheid was dan racisme.
Dat gevoel heb ik er ook een beetje bij. Dom of onhandig maar niet doelbewust. Daarom is het zo opmerkelijk dat het nu wel tot definitief staken kwam daar waar tot op heden veel ergere incidenten vaak werden gebagatelliseerd. Soms zelfs met een straf voor het slachtoffer die reageert.
Precies.

Was in een hok gaan zitten, leg het uit en weer door.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Champions League

Bericht door El Clavo » do dec 10, 2020 12:35 pm

raymon schreef:
do dec 10, 2020 12:08 pm
El Clavo schreef:
do dec 10, 2020 11:51 am
Nou las ik dat hij de vierde official voor 'gypsy' uitmaakte waardoor hij geel wilde geven. Zoveel zigeuners zijn er niet meer in Roemenie. De donkere speler in kwestie moet zich meer in de Roemeense cultuur verdiepen voor hij mensen gaat uitschelden. Storm in een glas water dus weer.
Nou is gypsy in het Engels ook niet meer toepasselijk, dat zijn travellers. Ook in Roemenie is gypsy niet altijd een erg geliefde benaming. Ik zou persoonlijk een andere term gebruiken.
Precies. het lijkt erop dat de zielige donkere meneer zelf 'racistisch' bezig was. Maar ja, bewijs dat maar eens. een oordeel is al geveld.

Ajax Rules
Berichten: 31181
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Champions League

Bericht door Ajax Rules » vr dec 11, 2020 8:43 am

Scherrer schreef:
do dec 10, 2020 10:28 am
Maar in 2020 zou ik iedereen toch aanraden om een ander punt van onderscheid te kiezen dan iemands zwarte huidskleur.
Zeker aan te raden (ben bang dat de carriere van de beste man voorbij is), maar het is toch triest dat we zover zijn gekomen?

De huidskleur is toch verreweg het meest in het oog springende onderscheid in casu? Moet je echt het merk van zijn voetbalschoenen gaan noemen?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » vr dec 11, 2020 9:18 am

Functie, naam of nummer moet wel lukken toch? Het is niet dat daar een hele tribune vol met mensen zit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » vr dec 11, 2020 9:37 am

Bij de technische staf is dat toch niet gelijk duidelijk voor het scheidsrechters team?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Scherrer » vr dec 11, 2020 10:25 am

Het is toch geen raad-spelletje tussen de scheidsrechter en vierde man? ('Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is zwart' 'jaaaa je ziet Webo, heb ik het goed?')

Hij kan gewoon de scheidsrechter bij zich roepen en de dader aanwijzen. Hij staat er vlak naast hè. Maar hij koos ervoor om over het veld te roeptoeteren dat ze die zwarte moesten hebben. Tsja.
***

Plaats reactie