Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo nov 24, 2021 11:23 am

Mano schreef:
wo nov 24, 2021 11:14 am
Memphis is al jaren overrated

Hij heeft geluk dat er bij NL en Barca gebrek aan beter is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Was dit niet jouw 'wet'? Drie keer een mooie beweging in je eerste wedstrijden en je zit voor de rest van je voetballeven gebakken.

Memphis is in de basis natuurlijk een goeie voetballer. Maar hij is een egoïst. Werkelijk iedere actie - ook als hij alleen al inloopt - gaat gepaard met in het achterhoofd 'hoe pakt dit voor mij zo gunstig mogelijk uit?'. Hijzelf staat op de eerste, tweede en derde plaats. Waardoor hij ballen probeert die niet kunnen, medespelers niet 'ziet', te mooi wil doen, altijd zelf wil schieten, etc. En natuurlijk vliegen er dan ook ballen in. Waardoor zijn 'aura' op peil blijft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » wo dec 08, 2021 9:53 pm

999 schreef:
wo dec 08, 2021 9:35 pm
Barcelona gaat het niet worden , of moet zijn dat Munchen medelijden krijgt .. :smallgrin.gif:
De Oekraïense speler van Benfica heeft Benfica op een 1-0 voorsprong gezet en inmiddels staat het al 2-0.
Wel frappant was dat bij een 0-0 stand Dynamo Kiev nog een kans voor open doel mistte.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » wo dec 08, 2021 11:31 pm

Vier clubs overwinteren die niet uit de top 5 landen komen. Wanneer was dat voor het laatst? Duitsland en Spanje met een voor hun doen magere score. Spanje kan ook maar met 1 op 4 eindigen als Villarreal morgen verliest. Edit: Ik vergeet Atletico. Spanje was natuurlijk met 5 dit seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » do dec 09, 2021 8:48 am

Zeux schreef:
wo nov 24, 2021 11:23 am
Mano schreef:
wo nov 24, 2021 11:14 am
Memphis is al jaren overrated

Hij heeft geluk dat er bij NL en Barca gebrek aan beter is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Was dit niet jouw 'wet'? Drie keer een mooie beweging in je eerste wedstrijden en je zit voor de rest van je voetballeven gebakken.

Memphis is in de basis natuurlijk een goeie voetballer. Maar hij is een egoïst. Werkelijk iedere actie - ook als hij alleen al inloopt - gaat gepaard met in het achterhoofd 'hoe pakt dit voor mij zo gunstig mogelijk uit?'. Hijzelf staat op de eerste, tweede en derde plaats. Waardoor hij ballen probeert die niet kunnen, medespelers niet 'ziet', te mooi wil doen, altijd zelf wil schieten, etc. En natuurlijk vliegen er dan ook ballen in. Waardoor zijn 'aura' op peil blijft.
klopt, Voetbal is een sport waar het je geen windeieren legt als je (te) vroeg piekt :blush.gif:

Ik zie in Memphis een product van het heden. Een Instagram-voetballer.
Iemand die een Panna belangrijker vind dan een winst.
C.Ronaldo is dat waarschijnlijk ook maar hij levert en levert al jaren. Dan accepteer je het één met het ander.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do dec 09, 2021 9:52 am

Wondercoach, die Xavi. Dest als rechtsbuiten, Piqué nog steeds opstellen. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » do dec 09, 2021 12:11 pm

wimpey schreef:
do dec 09, 2021 9:52 am
Wondercoach, die Xavi. Dest als rechtsbuiten, Piqué nog steeds opstellen. :biggthumpup.gif:
Wie had jij dan opgesteld, de rest is ook niks ( meer ).

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do dec 09, 2021 12:27 pm

999 schreef:
do dec 09, 2021 12:11 pm
wimpey schreef:
do dec 09, 2021 9:52 am
Wondercoach, die Xavi. Dest als rechtsbuiten, Piqué nog steeds opstellen. :biggthumpup.gif:
Wie had jij dan opgesteld, de rest is ook niks ( meer ).
Dan hadden ze Koe dus meer tijd kunnen geven. Want, eens, die selectie is brandhout.

Misschien dat de UEFA nu ook eens serieus werk kan gaan maken van financial fair play? Want Baffa is bankroet he.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Champions League

Bericht door columbus » do dec 09, 2021 12:28 pm

Armoe troef. Piqué zou ik wel altijd opstellen, de rest kan er echt niks van. Die mingueza, wat is die matig zeg. Het maakt echt uit wie je op dit moment trainer maakt van Barcelona. Xavi loopt tegen dezelfde problemen op als Koeman, de selectie is van niveau Europa league. Daarnaast is Xavi ook nog een beginnende coach, snap dat heilige geloof niet zo goed. Los zand is het

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do dec 09, 2021 12:35 pm

columbus schreef:
do dec 09, 2021 12:28 pm
Armoe troef. Piqué zou ik wel altijd opstellen, de rest kan er echt niks van.
Die gast is traag als dikke stront. Zag je hoe ie Lewandowski bij de 1-0 "dekte" (op meters)? Is echt al jaren compleet over the hill.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Champions League

Bericht door columbus » do dec 09, 2021 12:38 pm

O dat ben ik zeker met je eens. Maar gezien de spelers die ze nu hebben zou ik hem altijd opstellen. Zo bedoelde ik het meer

Wat een beleid. Veel te lang vastgehouden aan die gouden generatie, aan een Messi die wel op zal lossen. De verkeerde spelers gekocht voor veel te veel geld. Sportief en financieel aan de grond.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do dec 09, 2021 12:48 pm

Had schakelprogramma Ziggo aanstaan en keek er met een half oog naar. Mijn volledige interesse werd alleen gewekt toen ik zag dat Frenkie gewisseld werd. Daar kun je wel een psychologische bespiegeling op loslaten; wit koppie, teleurstelling, chagrijn… De jongen die met een glimlach op zijn gezicht de grootste clubs ter wereld in puin speelde is volledig verdwenen. Wat ongelofelijk zonde.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Rooie » do dec 09, 2021 12:51 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do dec 09, 2021 12:48 pm
Had schakelprogramma Ziggo aanstaan en keek er met een half oog naar. Mijn volledige interesse werd alleen gewekt toen ik zag dat Frenkie gewisseld werd. Daar kun je wel een psychologische bespiegeling op loslaten; wit koppie, teleurstelling, chagrijn… De jongen die met een glimlach op zijn gezicht de grootste clubs ter wereld in puin speelde is volledig verdwenen. Wat ongelofelijk zonde.
Van Gaal heeft dat toen toch niet zo gek beschreven. Ik lees nu dat de 'Freek Jansen'/journalist van Barcelona schrijft dat Ter Stegen, De Jong en Dest op de transferlijst zijn geplaatst. Het zijn toch eerst de buitenlanders die als schuldigen worden aangewezen.

Deze uitschakeling levert ook weer een nieuw gat in de begroting op. Blijkbaar werd er op kwartfinale CL begroot :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » do dec 09, 2021 12:55 pm

columbus schreef:
do dec 09, 2021 12:38 pm
O dat ben ik zeker met je eens. Maar gezien de spelers die ze nu hebben zou ik hem altijd opstellen. Zo bedoelde ik het meer

Wat een beleid. Veel te lang vastgehouden aan die gouden generatie, aan een Messi die wel op zal lossen. De verkeerde spelers gekocht voor veel te veel geld. Sportief en financieel aan de grond.
Precies, Die staat nog ver boven van wat er dan in het elftal zou moeten komen, zelfde voor Busquets.Verkeerde keuzes w.b. spelers laten gaan.Suarez, Grienzman en Messi waren natuurlijk goed voor tig goals.Nu komt er weinig geld binnen, weinig goals, maar ook weinig punten :)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » do dec 09, 2021 1:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do dec 09, 2021 12:48 pm
Had schakelprogramma Ziggo aanstaan en keek er met een half oog naar. Mijn volledige interesse werd alleen gewekt toen ik zag dat Frenkie gewisseld werd. Daar kun je wel een psychologische bespiegeling op loslaten; wit koppie, teleurstelling, chagrijn… De jongen die met een glimlach op zijn gezicht de grootste clubs ter wereld in puin speelde is volledig verdwenen. Wat ongelofelijk zonde.
Spaanse media na Barça-drama: ’Frenkie de Jong mislukking van 86 miljoen, Memphis Depay eenzaam opgesloten’
Door ONZE TELESPORTREDACTIE

Updated Vandaag, 08:55
Vandaag, 08:37
in VOETBAL

AMSTERDAM - Na 18 jaar zit FC Barcelona voor het eerst niet meer tussen de balletjes voor de loting voor de achtste finales van Champions League. De ploeg van trainer Xavi ging woensdagavond pijnlijk onderuit bij Bayern München (3-0) en is ’veroordeeld’ tot Europa League-voetbal. De Spaanse media geven het Catalaanse elftal er dan ook van langs. Bijna als vanzelfsprekend ontkomen ook Frenkie de Jong en Memphis Depay niet aan de felle kritiek. „Missend. Machteloos. Wanhopig.”

Frenkie de Jong (l) baalt als een stekker. Bayern was woensdag veel te sterk.

Beide Nederlanders moeten het bij het toonaangevende Marca ontgelden. Zo verwachten ze meer goals van Depay. „De Nederlands international heeft nog niet gescoord in de Champions League en de ploeg wachtte tegen Bayern op zijn doelpunten. Hij heeft amper ballen gekregen. Hij zat eenzaam opgesloten. Missend. Machteloos. Wanhopig.”

Ze vinden dat het bij De Jong vooral ontbrak aan overtuiging. „Hij probeerde om te combineren en het defensieve blok uit elkaar te trekken. Het ontbrak hem echter aan overtuiging en offensieve vastberadenheid.”

Wonderen bestaan niet
„Flauw Barcelona zakt af naar de Europa League”, kopt de krant dan ook, dat concludeert dat „geen een speler het vereiste niveau haalde.” „Maar de huidige stand van zaken is nu eenmaal zo dat het geen verrassing was dat de Beierse ploeg zijn superioriteit toonde.”


Bij Sport werd weer gedacht aan de legendarische 2-8 nederlaag van 2020 tegen Bayern. „Er werd voor het ergste gevreesd: de 2-8 vloog weer even over de Allianz Arena.” Dat gebeurde niet, maar de Catalanen waren wel kansloos in Beieren. „Wonderen bestaan niet in München”, kopte de krant dan ook.

Gemakkelijke prooi
„Barcelona, dat veroordeeld is tot de Europa League, werd van begin tot eind gedomineerd door een Duits team dat het gaspedaal maar half intrapte. Xavi probeerde te verrassen Araújo als rechtsback en Dest als buitenspeler. Het experiment mislukte jammerlijk”, zo luidt de conclusie van Sport.

Barcelona was niets meer dan een ’makkelijke prooi’. „Müller, Lewandowski, Coman en Sané zagen Barça als een gemakkelijke prooi om te verslinden. Ze gingen zonder twijfel op de Catalanen af’.”

Financieel flinke tegenvaller

El Mundo Deportivo kijkt verder dan alleen de sportieve gevolgen voor de Catalanen. De krant benadrukt dat dit ook financieel een flinke tegenvaller is voor de club die kampt met grote schulden. „Dit zorgt voor een gat van meer dan dertig miljoen euro in de begroting. Barcelona begroot altijd op het bereiken van de kwartfinale van de Champions League. De club zal nu de finale van de Europa League moeten halen om de schade enigszins te repareren. Als dat lukt compenseert het in ieder geval het missen van de achtste finale”, zo wordt er gerekend. „Als het toernooi uiteindelijk ook nog gewonnen wordt door de ploeg van Xavi is bijna de helft van die dertig miljoen euro gedekt.”

Xavi erkent zijn meerdere: ’Bayern was superieur’

Verder wordt door El Mundo Deportivo de 2-0 van Leroy Sané uitgelicht en dan vooral wat er daar fout ging bij Barcelona. „Marc-André ter Stegen faalde jammerlijk bij het afstandsschot van Sané. De Duitse doelman leek de knal nochtans makkelijk te kunnen keren, maar hij schoot toch langs zijn arm.”

Vermoeide tijger en mislukking van 86 miljoen
Ook de sneeuw hielp niet mee volgens het Spaanse medium: „Het sneeuwde de hele wedstrijd en het was een aantal graden onder nul: een totaal ongewoon klimaat dat de Barça-klus nog wat moeilijker maakte. Barcelona is niet volwassen genoeg. De ploeg heeft nog een lange weg te gaan om met de beste clubs te concurreren. Xavi heeft veel werk voor de boeg.”

„Barcelona heeft geen remedie”, zo schrijft AS. „De uitdaging was van te voren natuurlijk enorm, zo niet onmogelijk. De opdracht was om te winnen waar Barça nooit eerder, ook niet in zijn beste versie ooit, had gewonnen. Het diende zelf zijn ontslag in bij de voetbalelite van Europa door al zijn tekortkomingen aan het licht te laten komen tegen Bayern München, dat speelde in de derde versnelling zonder de indruk te geven de tegenstander echt te willen vernederen. Barcelona oogde ondertussen als een vermoeide tijger, die nog te lui is om op een babygazelle te jagen.”

’Frenkie’ krijgt vervolgens keiharde kritiek te verduren van de toonaangevende krant. „Frenkie toonde geen persoonlijkheid in zijn spel. Heel verwerpelijk. Zijn handtekening kostte 86 miljoen euro, maar hij speelt alsof het hem niets interesseert. Een mislukking.”
De T.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Champions League

Bericht door Iniesta » do dec 09, 2021 1:39 pm

De Jong is een unieke speler met zeer specifieke kwaliteiten
Doordat ze Busquets al hebben, staat ie nooit op een plek waar die kwaliteiten tot z’n recht komen. Je gaat Busquets toch ook niet als aanvallende middenvelder gebruiken en beoordelen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » do dec 09, 2021 5:42 pm

Eindstand groep C:
1. AJAX * 6-18 (20- 5)
2. Sporting Portugal * 6- 9 (14-12)
3. Boruss.Dortmund + 6- 9 (10-11)
4. Besiktas 6- 0 ( 3-19)
Wij zijn AJAX .... ( in ieder geval in deze poule :) )

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League

Bericht door Trab » do dec 09, 2021 8:23 pm

999 schreef:
Eindstand groep C:
1. AJAX * 6-18 (20- 5)
2. Sporting Portugal * 6- 9 (14-12)
3. Boruss.Dortmund + 6- 9 (10-11)
4. Besiktas 6- 0 ( 3-19)
Wij zijn AJAX .... ( in ieder geval in deze poule :) )
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » di feb 15, 2022 9:19 pm

City al op 0 - 2 . Na 16 min ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » di feb 15, 2022 9:32 pm

0 - 3 na 30 na min

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » di feb 15, 2022 9:44 pm

0 - 4 haha

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » di feb 15, 2022 9:45 pm

Tja, daar hadden we het niet slecht mee getroffen. :smallgrin.gif: Sporting stelt weinig voor.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Scherrer » di feb 15, 2022 10:28 pm

Yopii schreef:
di feb 15, 2022 9:45 pm
Tja, daar hadden we het niet slecht mee getroffen. :smallgrin.gif: Sporting stelt weinig voor.
Ja dat klopt wel. Ik geniet enorm van het Ajax van dit seizoen: prachtige, legendarische wedstrijden gespeeld met fabelachtig voetbal. Maar de realiteit is ook dat we nog niet tegen een echte topclub hebben gespeeld. Dortmund is dit seizoen niets bijzonders en de overwinningen op Sporting komen zo ook wel in een ander daglicht te staan.

De hosanna dat Ajax wel eens de CL zou kunnen winnen is wel héél opportunistisch: niemand weet wat er met dit team gebeurd bij échte weerstand.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » wo feb 16, 2022 8:54 am

Om over Besiktas maar te zwijgen.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League

Bericht door De Dominee » wo feb 16, 2022 9:30 am

Yopii schreef:
di feb 15, 2022 9:45 pm
Tja, daar hadden we het niet slecht mee getroffen. :smallgrin.gif: Sporting stelt weinig voor.
Wellicht. Of Ajax is net zo goed als City :hypocrite.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » wo feb 16, 2022 9:43 am

Yopii schreef:
di feb 15, 2022 9:45 pm
Tja, daar hadden we het niet slecht mee getroffen. :smallgrin.gif: Sporting stelt weinig voor.
Dan moeten we ook van Benfica winnen. Staan 4 punten achter Sporting.

City heeft trouwens voor bijna 1 MRD aan spelers staan. Sporting voor 250M.

Plaats reactie