Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » di sep 14, 2021 9:04 pm

Luuk als pinchhitter in de laatste 5min, zie ik nog wel maar een hele wedstrijd. Dan houdt het niet over


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » di sep 14, 2021 9:05 pm

Scherrer schreef:
di sep 14, 2021 9:00 pm
Giacomo Puccini schreef:
di sep 14, 2021 8:28 pm
Volgens Simon Kuper wordt Barcelona een Europese subtopper. Ploeg 3-4 in Spanje. Daar ziet het inderdaad naar uit.

Ze doen me een beetje aan Feyenoord denken. Een hoop nostalgie, maar spelend in een hopeloos verouderd stadion en mede daarom de financiën niet op orde.
Op (middel)lange termijn natuurlijk niet. Er komt daar elk jaar enorm veel geld binnen. Omzet is top 3 van de wereld. Die komen er over een paar jaar wel weer bovenop. Ze hebben alleen jarenlang krankzinnige salarissen betaald en bizar veel geld neergelegd voor een aantal miskopen. Die salarissen zijn al afgenomen (Messi, Griezmann, Suarez). Nu de afschrijvingen op Coutinho, Dembele, Griezmann en Pjanic nog even doorslikken en ze kunnen weer gaan bouwen.
Grote vraag is hoe het met hun jeugd staat. Was er nog ruimte voor een goede opleiding of moest alles wijken voor dure transfers? Als ze nu weer kunnen terugvallen op talenten uit eigen huis zal de schade misschien wel meevallen.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » di sep 14, 2021 9:07 pm

Ze hebben wel veel blessures waaronder die Ansu fati, dat is wel een talent


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League

Bericht door Arthur » di sep 14, 2021 9:16 pm

Jinne schreef:Man United verliest van Young Boys :smallgrin.gif:
Mooi man. Dat alle SL clubs maar snel ten onder mogen gaan.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Champions League

Bericht door columbus » di sep 14, 2021 9:17 pm

Barcelona is de komende jaren inderdaad bij lange na niet meer de topploeg die het was. De Jong in de spits is toch armoe. Blessures en heel veel middelmaat kost ze een hoop punten en voetballend vermogen.

Met de financiën is het ook brak, er kan niets gehaald worden. Zonde hoor, zo’n grote club

Wat ik me afvroeg. Real staat toch ook gruwelijk in de min? Hoe kan men daar nog een spelers aantrekken en zitten ze niet in hetzelfde schuitje als Barcelona?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League

Bericht door Jöhnk » di sep 14, 2021 9:25 pm

Ze ruilen Griezmann niet voor de lol in voor Luuk de Jong. Dat is een pure bezuiniging. Een keiharde straf voor het financiële wanbeleid van al die jaren.

Real Madrid komt ook nog wel aan de beurt. Die willen die Super League net iets te graag.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Champions League

Bericht door Arthur » di sep 14, 2021 9:25 pm

Real heeft de afgelopen jaren nauwelijks wat uitgegeven en zit qua salarisposten ruim onder wat ze zouden mogen uitgeven.

Dat ze zo graag de SL willen is wel een teken de andere kant op idd, maar volgens mij komt dat ook omdat ze vinden dat ze het recht hebben om Haaland en Mbappe te kunnen kopen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Champions League

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 14, 2021 9:44 pm

Scherrer schreef:
di sep 14, 2021 9:00 pm
Giacomo Puccini schreef:
di sep 14, 2021 8:28 pm
Volgens Simon Kuper wordt Barcelona een Europese subtopper. Ploeg 3-4 in Spanje. Daar ziet het inderdaad naar uit.

Ze doen me een beetje aan Feyenoord denken. Een hoop nostalgie, maar spelend in een hopeloos verouderd stadion en mede daarom de financiën niet op orde.
Op (middel)lange termijn natuurlijk niet. Er komt daar elk jaar enorm veel geld binnen. Omzet is top 3 van de wereld. Die komen er over een paar jaar wel weer bovenop. Ze hebben alleen jarenlang krankzinnige salarissen betaald en bizar veel geld neergelegd voor een aantal miskopen. Die salarissen zijn al afgenomen (Messi, Griezmann, Suarez). Nu de afschrijvingen op Coutinho, Dembele, Griezmann en Pjanic nog even doorslikken en ze kunnen weer gaan bouwen.
De vraag is hoeveel minder er in de toekomst binnen komt, met het vertrek van Lionel Messi. Dat kan de komende jaren honderden miljoenen schelen, zeker als de prestaties uitblijven. Het scheelt enorm veel marketing exposure en met Luuk de Jong en Depay ga je geen halve finale Champions League bereiken, de poulefase overleven wordt al een opgave.

Daar komt bij dat ze onder druk van aangescherpte regels een schuld van 1.35 miljard moeten saneren. Van de inkomsten wordt dus de komende jaren een aanzienlijk gedeelte gereserveerd voor aflossingen, in plaats van dat er kwaliteitsinjecties in de selectie worden gedaan.

Op middellange termijn zullen ze ongetwijfeld weer terugkomen, maar het kan best een tijdje duren. Kijk maar naar Man United, ooit de meest succesvolle en meest rijke club ter wereld, maar vanwege wanbeleid en een te grote schuldenlast toch meerdere jaren weggezakt naar de Europese en nationale subtop regionen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » wo sep 15, 2021 11:27 am

Arthur schreef:
di sep 14, 2021 9:25 pm
Real heeft de afgelopen jaren nauwelijks wat uitgegeven en zit qua salarisposten ruim onder wat ze zouden mogen uitgeven.

Dat ze zo graag de SL willen is wel een teken de andere kant op idd, maar volgens mij komt dat ook omdat ze vinden dat ze het recht hebben om Haaland en Mbappe te kunnen kopen.
In 2019 hebben ze nog wel flink uitgegeven met oa Mendy, Militao, Jovic en Hazard. Waarvan de laatste twee nog niet echt succesvol zijn geweest. Daarna inderdaad wel meer verkocht. Ze hebben ook meer spelers dan Barca die nog interessant zijn voor andere clubs (leeftijd, kwaliteit en salaris).

Barcelona was vorig seizoen in de grote wedstrijden ook al nergens. Buiten de eerste ontmoeting met Juventus. In de competitie konden ze nog meedoen omdat ze de kleinere wedstrijden wel wonnen. Volgens mij kunnen ze in de competitie ook nog wel redelijk meedoen. In de CL wordt het niks.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » wo sep 15, 2021 11:56 am

Mooi dat rupsje-nooit-genoeg Baffa nu keihard met de neus op jarenlang wanbeleid wordt gedrukt. :biggthumpup.gif:

Ik zie dat Juve onderin de Serie A bungelt, ook mooi. Man U verliest van YB. I like it.

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » wo sep 15, 2021 12:12 pm

Maar gelukkig hebben ze Koe, die gaat Barcelona redden. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » wo sep 15, 2021 12:58 pm

Yopii schreef:
wo sep 15, 2021 12:12 pm
Maar gelukkig hebben ze Koe, die gaat Barcelona redden. :hypocrite.gif:
Nou, Koe zit zó graag bij Baffa, dat ie niet eens ontslag nam, toen die maffe voorzitter een paar weken wilde nadenken over diens toekomst.

Koe wil blijkbaar héél graag trainer van Baffa zijn. De trainer van Bayern, Chelsea, Liverpool etc. zullen daar hun neus voor ophalen. Matig materiaal, failliete club. Geen eer aan te behalen. Denk dat Pedri en FdJ snel moeten nokken daar, die verspillen hun tijd en talent temidden van die armoe.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League

Bericht door Dubbel » wo sep 15, 2021 4:06 pm

wimpey schreef:
wo sep 15, 2021 11:56 am
Mooi dat rupsje-nooit-genoeg Baffa nu keihard met de neus op jarenlang wanbeleid wordt gedrukt. :biggthumpup.gif:

Ik zie dat Juve onderin de Serie A bungelt, ook mooi. Man U verliest van YB. I like it.
Lijkt me met het oog op de wedstrijd van straks niet heel handig om hier nu op te reageren maar schrijf maar vast met potlood ja, ja en ja op. :neutral.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 15, 2021 7:20 pm

wimpey schreef:Mooi dat rupsje-nooit-genoeg Baffa nu keihard met de neus op jarenlang wanbeleid wordt gedrukt. :biggthumpup.gif:

Ik zie dat Juve onderin de Serie A bungelt, ook mooi. Man U verliest van YB. I like it.
Een aardig deel van die Superleague clubs is hun competitie beroerd gestart met Arsenal als lachwekkend dieptepunt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » wo sep 15, 2021 8:10 pm

In principe kunnen ze die competitie nog steeds beginnen. Alleen zouden ze wel iets aan de naam moeten doen. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo sep 15, 2021 10:41 pm

Noa Lang speelde wel aardig - op basis van de samenvatting - tegen PSG (1-1, knap van Brugge).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » do sep 16, 2021 10:44 am

wimpey schreef:
wo sep 15, 2021 12:58 pm
Yopii schreef:
wo sep 15, 2021 12:12 pm
Maar gelukkig hebben ze Koe, die gaat Barcelona redden. :hypocrite.gif:
Nou, Koe zit zó graag bij Baffa, dat ie niet eens ontslag nam, toen die maffe voorzitter een paar weken wilde nadenken over diens toekomst.

Koe wil blijkbaar héél graag trainer van Baffa zijn. De trainer van Bayern, Chelsea, Liverpool etc. zullen daar hun neus voor ophalen. Matig materiaal, failliete club. Geen eer aan te behalen. Denk dat Pedri en FdJ snel moeten nokken daar, die verspillen hun tijd en talent temidden van die armoe.
Koe is ook niet bijzonder, dus hij past daar prima. :biggthumpup.gif:

Je ziet maar hoe koopverslaafd zulke clubs zijn. Ga wat opbouwen, denk ik dan.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » do sep 16, 2021 5:50 pm

Dat je dan als trainer nog een spitsje gaat eisen als vervanger voor Griezmann en die vervolgens ook doodleuk in de basis zet tegen een ploeg als Bayern. Dan graaf je dus ook je eigen graf he.

Donny, Frenkie en De Ligt. Zo ligt heel Europa aan je voeten en zo is een CL-droom verder weg dan ooit. Bij Ajax was er meer kans op succes dan nu.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » do sep 16, 2021 7:55 pm

Ik vraag me ook oprecht af of die jongens nu beter zijn geworden. Denk het eerlijk gezegd niet.

Mooi dat Brugge stand heeft gehouden tegen PSG trouwens! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Champions League

Bericht door columbus » do sep 16, 2021 8:02 pm

Jawel toch. De Jong en de Ligt zijn in ieder geval niet minder geworden. Vd Beek staat stil, die had allang weg moeten gaan bij Manchester

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » do sep 16, 2021 8:09 pm

Minder was ook niet mijn stelling. Maar echt beter? Ik moet erbij zeggen dat ik ze niet wekelijks zie spelen maar ik ben eigenlijk zelden meer echt onder de indruk. Komt ook door hun rol in het elftal misschien.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Champions League

Bericht door Iniesta » do sep 16, 2021 8:57 pm

Ik denk dat hun top niveau ook niet veel hoger gaat zijn dan de wedstrijden tegen Madrid en Juventus
Grote uitdaging is om zo n niveau over een heel seizoen in een sterke competitie te tonen
Bij Ajax konden ze 70 procent van seizoen freewheelen

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Champions League

Bericht door columbus » do sep 16, 2021 9:01 pm

De Ligt speelde vorig seizoen wel prima hoor bij Juventus. Ze denken daar toch ander over verdedigen. Hij zou beter bij een club passen wat meer van achter uit speelt.

De Jong zou, en dat is al vaker gezegd, zich meer en meer moeten laten gelden. Het is echt wel van een hoog niveau maar het lijkt/oogt soms
zo gemakzuchtig. Liever breed dan vooruit

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » vr sep 17, 2021 9:31 am

De Ligt speelt op kracht, dat kan hem nog gaan opbreken. Heeft al vrij veel blessures gehad voor zijn leeftijd.

Hij had beter naar Engeland kunnen gaan, daar past hij precies.

De Jong is een vlinder, heeft een mooie stijl, maar zijn spel is inderdaad nogal eens vrijblijvend. Druk je de kwaliteit van een speler uit in key passes, assists en doelpunten, dan valt het bij hem toch wat tegen. Zijn kracht is dat hij altijd de bal wil hebben, hij is onbekommerd. Helaas voor hem valt er op dit moment weinig te lachen bij Barcelona.

De obsessie van Nederlandse spelers met Barcelona... daar moet je denk ik even niet zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » di sep 28, 2021 10:07 pm

Dure muurligger hebben ze bij PSG...

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Plaats reactie