Confederations cup 2009

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Lionel » za jun 27, 2009 12:17 pm

Enganche schreef:Daar begint het inderdaad al, Jesse. Van Bommel en De Jong zijn goede subtoppers, maar echte top? Neuh. Dan heb ik er nog meer vertrouwen in dat Schaars echte top wordt, wanneer hij de juiste stappen in z'n carrière maakt.

Het verdedigende middenveld en de verdediging van Brazilië is stukken sterker dan die van Nederland. En in de goal doet Nederland met Steek ook onder voor Julio Cesar.
Ik vind Nigel en Bommel in de rol die ze nu hebben wereldtop. Als Bommel deze rol kan blijven vasthouden vind ik hem ijzersterk. Nigel is voor mij 1 van de beste stofzuigers die er nu rondlopen.

Schaars moet gewoon weg wilt hij volgend jaar een kans maken op een basisplaats. Hij moet stappen gaan maken vind ik. Is ook niet meer een talent..26 ofzo?

Verdedigend vind ik Brazilie niet veel bijzonders hoor. Centraal op het middenveld speelt daar Gilberto Silva... De aanval van Brazilie vind ik persoonlijk ook minder dan die van Nederland. Kaka is werelds en behoort tot de 5 beste spelers ter wereld en iemand van dat niveau hebben wij zeker niet maar de rest (Luis Fabiano, Robinho, etc.) vind ik niet heel bijzonder.

Maicon en D. Alves zijn dan wel weer wereldtoppers maar aan de linkerkant spelen toch niet de beste spelers ter wereld.


Ik vind Spanje dan vele malen completer en beter dan Brazilie maar verder.... Portugal heeft een goede verdediging maar hebben geen geweldige aanval (C. Ronaldo uitgezonderd), Italie is bagger, Frankrijk vind ik maar een rare ploeg. Op papier hebben die een wereldselectie maar het spel is niet om over naar huis te schrijven.

Nee.. Nederland heeft zo een slecht team nog niet hoor...
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Confederations cup 2009

Bericht door FlaFlu » za jun 27, 2009 1:16 pm

Schaars is 25 en gaat zich komend seizoen verder ontwikkelen in de Champions League. Cocu was ook al 27 toen hij vanuit de top van de Eredivisie naar het buitenland ging.

Nederland heeft geen enkele topper achterin en in de goal. Daarnaast zou ik altijd voor De Melo-Gilberto Silva kiezen in plaats van Van Bommel-De Jong.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Lionel » za jun 27, 2009 1:46 pm

Je hoeft ook geen toppers te hebben. Ik denk dat BVM er een team van weet te maken. De taken zijn duidelijk. Lothar en Nigel spelen goed samen en daarnaast denk ik ook niet dat BVM zich tactisch zal laten verrassen. Las laatst een interview over bepaalde tactische keuzes (Zhirkov vs Van Persie) en hoe dat opgepakt moet worden. Zag er goed uit (op papier) en sowieso komt hij op mij over als iemand die weet waar hij heen wilt.

Voorin heeft Nederland gewoon klassespelers rondlopen die EN bewijzen samen goed te kunnen spelen en alles over hebben voor elkaar en daarnaast ook individueel wat kunnen doen.

RVP was afgelopen seizoen belangrijker voor Arsenal dan C. Ronaldo was voor MU. Ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen. Robben was bij vlagen ongrijpbaar afgelopen seizoen.. benieuwd hoe dat komend seizoen gaat.


Ik zie het gewoon een stuk positiever voor het Ned. Elftal dan jij (Thomas)/jullie dat doet/doen.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Confederations cup 2009

Bericht door FlaFlu » za jun 27, 2009 1:55 pm

Ik vind het best, maar als je daarbij doet alsof Brazilië een of andere speeltuinploeg is terwijl ze op Zuid-Afrika na iedereen van de mat blazen en Nederland de hemel in prijst na een kwalificatiereeks tegen Noorwegen en Ijsland, dan ga ik daar niet in mee. Die verdediging krijgt straks wel wat beters tegenover zich dan Carew en Gudjohnsen hoor.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Lionel » za jun 27, 2009 4:39 pm

Ik zeg en bedoel nergens dat Brazilie een speeltuinploeg is.. Vind ze alleen niet zo heel bijzonder. Ik geef alleen aan dat Nederland niet zo slecht is ivm een land als Brazilie/Argentinie/Italie/etc.

Brazilie speelde wedstrijden tegen Egypte, Nieuw-Zeeland en Italie... Jij doet nu net alsof ze zo schitterend speelden tegen Spanje, Argentinie en Frankrijk. Ik denk dat Noorwegen ook gehakt maakt van Nieuw-Zeeland...

Ook de verdediging van Brazilie gaat betere spitsen tegenover zich krijgen dan Carew en Gudjohnson..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Jesse » zo jun 28, 2009 9:47 am

Rishi schreef:Ik vind Nigel en Bommel in de rol die ze nu hebben wereldtop. Als Bommel deze rol kan blijven vasthouden vind ik hem ijzersterk.
Vind je v. Bommel ook wereldtop bij z'n club, of alleen bij die kwalificatiewedstrijden tegen IJsland e.d. van Oranje?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Confederations cup 2009

Bericht door wimpey » zo jun 28, 2009 10:01 am

Jinne schreef:Alves schiet een bal eens niet de tribune in. Jammer.
Wat een simpleton is die gast. Laat z'n eigen naam met koeienletters op z'n borst graveren. Megalomaan.
Jesse schreef: Vind je v. Bommel ook wereldtop bij z'n club, of alleen bij die kwalificatiewedstrijden tegen IJsland e.d. van Oranje?
:smallgrin.gif:

Eens kijken of ie onder Ludwig een basisplaats heeft. Lijkt me stug dat ook Ludwig in Van Bommel een defensieve middenvelder ziet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Confederations cup 2009

Bericht door joey » zo jun 28, 2009 10:38 am

Rishi schreef:RVP was afgelopen seizoen belangrijker voor Arsenal dan C. Ronaldo was voor MU.

Maar Arsenal was dan ook een klasse minder dan Man. Utd. Neemt niet weg dat Van Persie een goede voetballer is.

Nederland heeft aardige spelers, maar de échte topklasse ontbreekt. De kwalificatie is natuurlijk geen maatstaf.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 28, 2009 11:13 am

Ik denk eigenlijk, voor het eerst sinds 1990, dat Nederland de wereldtitel echt kan pakken. De voorhoede en het middenveld doen voor niemand onder. Argentinie zou ik als hoofdfavoriet zien, maar niet onder Maradona.

Met het familiegevoel van 1988 als lichtend voorbeeld, en het achterlijke feestvieren lang voor de eindstreep van verleden jaar als harde les, moet het toch een keer kunnen lukken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Confederations cup 2009

Bericht door joey » zo jun 28, 2009 11:21 am

En de achterhoede?
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Confederations cup 2009

Bericht door wimpey » zo jun 28, 2009 11:30 am

joey schreef:En de achterhoede?
Mathijsen is de enige van europees subtop-niveau. Misschien kan Braafheid aanhaken. Over Gio, Ooijer, Heitinga en Stekel hoeven we het niet te hebben, lijkt me...

Zonder Sar (en RVN, mits fit) haalt Oranje de laatste 16. Met die 2 (en de matige bondscoach) de laatste 8.

Oranje wordt ongetwijfeld weer de kampioen van de voorronde. Zodra het op knock-out aan komt, begint het toernooi voor Brazilie, Italie, Spanje, Duitsland, Engeland, Rusland enzo pas echt. Die jongens hebben het survival-instinct dat Oranje ontbeert.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Thijs » zo jun 28, 2009 3:54 pm

Zuid Afrika stond 3 minuten voor tijd met 0-1 voor tegen Spanje, Spanje scoorde in de 88e en 89e minuut de 2-1, waarop het in de 93e minuut weer 2-2 werd. Verlenging nu.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Lionel » zo jun 28, 2009 6:14 pm

wimpey schreef:
joey schreef:En de achterhoede?
Mathijsen is de enige van europees subtop-niveau. Misschien kan Braafheid aanhaken. Over Gio, Ooijer, Heitinga en Stekel hoeven we het niet te hebben, lijkt me...

Zonder Sar (en RVN, mits fit) haalt Oranje de laatste 16. Met die 2 (en de matige bondscoach) de laatste 8.

Oranje wordt ongetwijfeld weer de kampioen van de voorronde. Zodra het op knock-out aan komt, begint het toernooi voor Brazilie, Italie, Spanje, Duitsland, Engeland, Rusland enzo pas echt. Die jongens hebben het survival-instinct dat Oranje ontbeert.
Net zoals Manchester gehakt zou maken van Barca zeker?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58872
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Confederations cup 2009

Bericht door 999 » zo jun 28, 2009 6:42 pm

ssssttt .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 28, 2009 6:47 pm

joey schreef:En de achterhoede?
Het zwakke punt. Maar toch hield die aardig stand onder zware druk vorig jaar op het EK. Pas toen het op conditie aankwam gaf Ooijer, praktisch in zijn eentje, de wedstrijd weg. De 'kracht' van de verdediging is dat men heel snel kan uitverdedigen. De manier om Nederland te bestrijden is vroeg in de opbouw te storen, zoals Hiddink vorig jaar met Rusland. Van Basten werd in die wedstrijd volkomen afgetroefd. Hopelijk heeft van Marwijk meer in de mars.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Daily Blind » zo jun 28, 2009 6:52 pm

Thijs schreef:Zuid Afrika stond 3 minuten voor tijd met 0-1 voor tegen Spanje, Spanje scoorde in de 88e en 89e minuut de 2-1, waarop het in de 93e minuut weer 2-2 werd. Verlenging nu.
wel een aardig spitsje die van zuid Afrika die vandaag 2x scoorde!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Lionel » zo jun 28, 2009 7:36 pm

Jesse schreef:
Rishi schreef:Ik vind Nigel en Bommel in de rol die ze nu hebben wereldtop. Als Bommel deze rol kan blijven vasthouden vind ik hem ijzersterk.
Vind je v. Bommel ook wereldtop bij z'n club, of alleen bij die kwalificatiewedstrijden tegen IJsland e.d. van Oranje?
Hoe hij bij Oranje speelt, dus naast De Jong en achter een 10 vind ik hem ijzersterk. Hij moet niet DE controleur zijn en ook niet DE nummer 10.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Lionel » zo jun 28, 2009 7:45 pm

:hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Confederations cup 2009

Bericht door generaal » zo jun 28, 2009 8:00 pm

Wat een Duitsers zijn het toch.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Duke » zo jun 28, 2009 8:00 pm

Mooie counter.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Jinne » zo jun 28, 2009 8:00 pm

Haha, 2-0 voor de VS.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Lionel » zo jun 28, 2009 8:02 pm

Hahahahaha
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Monkey Tonk » zo jun 28, 2009 8:03 pm

Brazilie met handschoentjes tegen de kou...

Geen strandgevoel, geen sambavoetbal.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Lionel » zo jun 28, 2009 8:06 pm

Enganche schreef:Ik vind het best, maar als je daarbij doet alsof Brazilië een of andere speeltuinploeg is terwijl ze op Zuid-Afrika na iedereen van de mat blazen en Nederland de hemel in prijst na een kwalificatiereeks tegen Noorwegen en Ijsland, dan ga ik daar niet in mee. Die verdediging krijgt straks wel wat beters tegenover zich dan Carew en Gudjohnsen hoor.
Donovan!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Confederations cup 2009

Bericht door Feest » zo jun 28, 2009 8:10 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 4:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie