Engeland en Schotland
Moderator: mods
Re: Engeland en Schotland
Kaiserslautern komt dan nog het dichtst in de buurt door het jaar na promotie direct landskampioen te worden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
In de hele clubgeschiedenis minder dan MU in de afgelopen twee jaar, heb ik begrepen.Lionel schreef:Dit is echt nooit vertoond. Niet met zoveel concurrentie. Ze hebben nog geen 100 miljoen uitgegeven de afgelopen 5 jaar

Die grote clubs staan voor schut. Helaas zullen ze komend seizoen keihard terugslaan.
Wat te denken van DWS in Nederland? Die werden ook kampioen meteen na promotie.Sandro_Calaaabro schreef:Kaiserslautern komt dan nog het dichtst in de buurt door het jaar na promotie direct landskampioen te worden.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Klopt, maar dat was wel in de tijd dat Sport in Beeld nog in zwart wit werd uitgezonden.beelzebub schreef:Wat te denken van DWS in Nederland? Die werden ook kampioen meteen na promotie.Sandro_Calaaabro schreef:Kaiserslautern komt dan nog het dichtst in de buurt door het jaar na promotie direct landskampioen te worden.
Maar ook in een tijdperk dat Sjaak Swart, Piet Keizer en Coen Moulijn al furore maakten dus inderdaad wel een prestatie van formaat.
Mooi tijden toch. Is weliswaar voor mijn geboorte geweest, maar ik heb ook nog meegemaakt dat er boven in beeld stond: "Ajax speelt van links naar rechts". Of een knipperende R bij een herhaling.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Klopt.beelzebub schreef:Mooie tijden toch. Is weliswaar voor mijn geboorte geweest, maar ik heb ook nog meegemaakt dat er boven in beeld stond: "Ajax speelt van links naar rechts". Of een knipperende R bij een herhaling.

zeux, die een stuk ouder is dan wij tweeën bij elkaar

Die vond het maar wat armoedig dat er laatst op Wembley vooral Nederlandse reclames bij de Nederlandse zendgerechtigde te zien waren.

Die knipperende R bij een Replay (van de goal) vond ik altijd mooi. Is één van de redenen dat ik mijn video van het WK 1978 nog graag met regelmaat op zet.

Ook bij de door Ajax verloren EC I finale in 1969 had je al dat Ajax een bepaalde helft van links naar rechts speelde voor de Nederlandse kijker en bij de broadcasting in Spanje en Italië omgekeerd maar dat is zeux wellicht ontgaan.

Ik zat nog even naar dat team van Kaiserslautern te kijken. Ze hadden weliswaar Brehme en Ballack, maar de eerste was al een jaar of 37 en speelde maar vijf potjes en de ander stond nog helemaal aan het begin van z'n carrière. Als veel scorende spitsen hadden ze Olaf Marshall en Jurgen Rische
Marshall heeft nog wel wat interlands gespeeld, maar was een beperkte speler. En Rische zal (vrijwel) niemand hier iets zeggen lijkt me (inclusief mezelf).
Die Rehhagel moet toch wat goed doen, ook met wat hij later nog gepresteerd heeft met Griekenland. Niet om aan te zien maar wel winnen.

Die Rehhagel moet toch wat goed doen, ook met wat hij later nog gepresteerd heeft met Griekenland. Niet om aan te zien maar wel winnen.
Heb je inderdaad helemaal gelijk in, Sandro. Twee stunts van mega formaat.
Juist die finale zelf was het simpelweg een verdiend gewonnen pot tegen de in Lissabon chokende Portugezen.
Welk team behalve Griekenland had de Europese titel dan wel verdiend? Nederland ging er volkomen terecht af tegen Portugal in die halve finale, dus Nederland sowieso niet. En een ander land ook niet. Duitsland ging dat toernooi zelfs al na de poulefase naar huis want ze wonnen niet eens van Letland.
Kortom: zowel de Europese titel van Griekenland als het Premier League kampioenschap van Leicester City waren dik verdiend en inderdaad één van de grootste stunts uit de sportgeschiedenis.
Tja, Griekenland 2004 was niet erg mooi, maar in mijn ogen ook niet onverdiend.Sandro_Calaaabro schreef:Die Rehhagel moet toch wat goed doen, ook met wat hij later nog gepresteerd heeft met Griekenland. Niet om aan te zien maar wel winnen.
Juist die finale zelf was het simpelweg een verdiend gewonnen pot tegen de in Lissabon chokende Portugezen.
Welk team behalve Griekenland had de Europese titel dan wel verdiend? Nederland ging er volkomen terecht af tegen Portugal in die halve finale, dus Nederland sowieso niet. En een ander land ook niet. Duitsland ging dat toernooi zelfs al na de poulefase naar huis want ze wonnen niet eens van Letland.

Kortom: zowel de Europese titel van Griekenland als het Premier League kampioenschap van Leicester City waren dik verdiend en inderdaad één van de grootste stunts uit de sportgeschiedenis.
- InnerHarbour
Waarom openen jullie niet fijn een topic: "Hoe een Italiaanse schijttrainer met laf countervoetbal kampioen werd, the story of Leicester City". 

YNWA
InnerHarbour schreef:Waarom openen jullie niet fijn een topic: "Hoe een Italiaanse schijttrainer met laf countervoetbal kampioen werd, the story of Leicester City".
Ondertussen houdt dat Britse-feyenoord-loser cluppie van je met hun overweldigende mannelijke pressie voetbal de 8ste stek warm. Dat jij nog zo hoog van de toren blijft blazen vind ik op zich bijna bewondeenswaardig... Maar toch net niet

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Onderschat niet het belang van een lunch met je moeder voor een Italiaan. Dat gaat daar even iets anders dan in Engeland of Nederland.zeux schreef:Ranieri zit nog in het vliegtuig toch? Die ging vandaag in Italië lunchen met zijn moeder van 96. Vond ie belangrijker. Heeft wel humor die man.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax schreef:InnerHarbour schreef:Waarom openen jullie niet fijn een topic: "Hoe een Italiaanse schijttrainer met laf countervoetbal kampioen werd, the story of Leicester City".
Ondertussen houdt dat Britse-feyenoord-loser cluppie van je met hun overweldigende mannelijke pressie voetbal de 8ste stek warm. Dat jij nog zo hoog van de toren blijft blazen vind ik op zich bijna bewondeenswaardig... Maar toch net niet![]()

IK GELOOF!!!!!!
-
Hellas Verona midden jaren '80 en Nottingham Forest (dat zelfs tweemaal de EC I won) zijn ook daverende verrassingen geweest.beelzebub schreef:Wat te denken van DWS in Nederland? Die werden ook kampioen meteen na promotie.Sandro_Calaaabro schreef:Kaiserslautern komt dan nog het dichtst in de buurt door het jaar na promotie direct landskampioen te worden.
- InnerHarbour
Het is een proces he.Mr. Ajax schreef:Dat jij nog zo hoog van de toren blijft blazen vind ik op zich bijna bewondeenswaardig... Maar toch net niet![]()

Van de zomer het dead wood opruimen, o.a. een keeper aantrekken, 6 weken voorbereiding met Klopp en ik ga nu al met iedereen een weddenschap aan, standaard weddenschap is een Pint in O’Casey’s, die dat wil/durft dat de echte mannen van LFC volgend jaar niet alleen boven die counterclub uit Leicester eindigen maar ook bij de bovenste vier.

YNWA
- InnerHarbour
Een proces dat bij Leicester aanmerkelijk sneller is gegaan dan waar dan ookInnerHarbour schreef:Het is een proces he.Een proces wat nog tijd nodig heeft en pas 6 maanden geleden ingezet is. Eerst moest Klopp de negatieve- en angstcultuur opruimen

- InnerHarbour
Appels en peren.Sandro_Calaaabro schreef:Een proces dat bij Leicester aanmerkelijk sneller is gegaan dan waar dan ookInnerHarbour schreef:Het is een proces he.Een proces wat nog tijd nodig heeft en pas 6 maanden geleden ingezet is. Eerst moest Klopp de negatieve- en angstcultuur opruimen
![]()
YNWA
Mwah genoeg overeenkomsten ook; beiden voetbalclubs en beiden in de PL. Daarnaast was de negatieve sfeer en angstcultuur waar je het over hebt er absoluut ook bij Leicester aangezien die notabene bijna gedegradeerd waren. De druk zit er wel veel meer op bij Liverpool natuurlijk, dat snap ik. Hoort erbij als je een grote club wilt zijn/blijven.
- InnerHarbour
Tien man achter de bal en wat counteren is een stuk eenvoudiger om aan te leren dan het spel dat Klopp voorstaat. Die Italiaan had de hele voorbereiding om dat erin te slijpen. Klopp kwam in oktober. Leicester speelde niet in Europa, lag direct uit de League cup, vrijwel gelijk uit de FA cup. Kortom veel minder wedstrijden en veel meer tijd om dat counterspelletje te trainen. Appels en peren.
YNWA
Het is appels en peren als je kijkt naar de statuur van de club. Leicester laag hangend fruit en Liverpool veel moeilijker te plukken. Zou je denken.....ook appels en peren qua prestaties dit seizoen. We zullen zien wat Klopp gaat kopen. Maar het return on investment dat Leicester heeft behaald, zal in ieder geval niet lukken, want die is ongeëvenaard.
-
Zou Liverpool volgens jou dit seizoen niet zeker bij de eerste 6 eindigen, IH? Dan moeten ze nog wel even aan de slag...InnerHarbour schreef:Well put your money where your mouth is Rishi.
- InnerHarbour
Eerste 7, ze hebben nog drie wedstrijden, zo niet kan Rishi op 15 mei zijn Pint in O'Casey's komen halen. 

YNWA
Leicester is in ieder geval een bijzondere kampioen:
Kampioenen met minste balbezit
Seizoen 2015/16 Leicester City 42,3 procent
Seizoen 2014/15 Chelsea 55,8 procent
Seizoen 2010/11 Manchester United 56,3 procent
http://www.vi.nl/nieuws/de-uiterst-opme ... cester.htm
Het lijkt onmogelijk om zo'n prestatie te herhalen. De ervaring leert ook dat dit soort teams vaak snel afglijden. Al spreekt het kapitaal van de eigenaar wel in het voordeel van The Foxes.
Kampioenen met minste balbezit
Seizoen 2015/16 Leicester City 42,3 procent
Seizoen 2014/15 Chelsea 55,8 procent
Seizoen 2010/11 Manchester United 56,3 procent
http://www.vi.nl/nieuws/de-uiterst-opme ... cester.htm
Het lijkt onmogelijk om zo'n prestatie te herhalen. De ervaring leert ook dat dit soort teams vaak snel afglijden. Al spreekt het kapitaal van de eigenaar wel in het voordeel van The Foxes.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Klopt. Schitterend.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hellas Verona midden jaren '80 en Nottingham Forest (dat zelfs tweemaal de EC I won) zijn ook daverende verrassingen geweest.beelzebub schreef:Wat te denken van DWS in Nederland? Die werden ook kampioen meteen na promotie.Sandro_Calaaabro schreef:Kaiserslautern komt dan nog het dichtst in de buurt door het jaar na promotie direct landskampioen te worden.
Nottingham Forest is zelfs de enige club die vaker de EC I won dan een landstitel.

Hellas Verona is helemaal een prachtige club. De akelig fanatieke blauw-gele aanhang is lang niet het enige markante kenmerk, er zitten 1.001 fantastische verhalen vast aan die club. Ik kan iedereen van harte aanraden om het boek van Engelsman Tim Parks eens te lezen.