Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma apr 25, 2016 7:25 pm

Ik denk dat Leicester de titel nu wel heeft. Ze hebben nog een paar lastige wedstrijden. Als deze relatief makkelijke nu niet gewonnen was dan zou de druk nog wel erg groot worden. Nu hebben ze een veilige marge om met vertrouwen de laatste wedstrijden in te gaan. Het is voor hun het elftal ook prettig te weten dat ze zonder Vardy ook doelpunten kunnen maken.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 25, 2016 8:01 pm

ManU, Everton en Chelsea zijn natuurlijk niet zomaar gewonnen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 25, 2016 8:05 pm

Everton winnen ze wel. Dan nog twee keer een gelijkspel en ze zijn er. Moet lukken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 25, 2016 8:07 pm

Raymon schreef:ManU, Everton en Chelsea zijn natuurlijk niet zomaar gewonnen.
Juist daarom was deze overwinning zo belangrijk. De buffer die ze hebben is in stand gebleven.

Leicester zal dit misschien niet allemaal winnen maar de concurrentie pakt ook niet alle punten. Ik geloof niet dat het nu nog heel spannend gaat worden. Daarvoor moet je in de Eredivisie zijn. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 8:07 pm

Raymon schreef:ManU, Everton en Chelsea zijn natuurlijk niet zomaar gewonnen.
Nee, die punten zitten zeker nog niet automatisch in de tas, maar mentaal is het wel lekker dat deze thuiswedstrijd makkelijk is gewonnen en dat veel verschillende spelers de laatste tijd scoren.
Wanneer ze nu punten zouden hebben verspeeld tegen een relatief 'kleintje' zouden ze daar in Leicester denk ik wel echt nerveus van worden.

Zojuist is Tottenham Hotspurs - West Bromwich Albion afgetrapt, ik heb hem maar even opgezet op FOX Sports 2. Ben benieuwd of de Spurs kunnen voorkomen dat ze ook op deze maandagavond gaan choken, ze hebben relatief veel punten verspeeld in dit soort op papier vrij makkelijke thuiswedstrijden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 25, 2016 8:08 pm

Speelt dat Tottenham trouwens nou zoveel op maandagavond of vergis ik me? Wat een absolute klote avond om naar een wedstrijd te gaan zeg.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma apr 25, 2016 8:14 pm

Vorige speelronde ook. Daarvoor is het me niet opgevallen.

Tottenham moet deze wedstrijd winnen, zo niet dan is het nu afgelopen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 8:28 pm

De Spurs voorlopig zwaar de bovenliggende partij, maar die goal valt nog niet.

Je zou zeggen dat het nu wachten is op de 1-0, maar we hebben dit seizoen veel wedstrijden gezien waarin de Spurs weer terugzakken, er niet in slagen om het niveau vast te houden.

Dat WBA helemaal nergens meer om speelt is wel te zien. Tottenham zou ze echt moeten oprollen, maar we hebben al in een hoop wedstrijden gezien dat het ze vrij makkelijk 2 of 3 punten verspelen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 8:38 pm

Ze hadden er een spelhervatting en wel heel naïef verdedigen van WBA voor nodig, maar Jantje Vertonghen kan door zijn teamgenoten worden gefeliciteerd bij de 1-0.

Al zal ie officieel wel als een eigen goal van West Bromwich in de boeken gaan.

elliquido

Bericht door elliquido » ma apr 25, 2016 9:30 pm

In leicester wordt gejuicht
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

zeux

Bericht door zeux » ma apr 25, 2016 9:52 pm

1-1 tegen WBA.

Leicester kampioen. Dat kan bijna niet anders meer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma apr 25, 2016 9:55 pm

1 Leicester 35 76
2 Spurs 35 69

7 punten, drie wedstrijden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » ma apr 25, 2016 9:56 pm

Over en uit. Leicester kampioen. Heerlijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 9:58 pm

Echt weer een typische Spurs wedstrijd. Je zag het puntverlies alweer aankomen.
Marillion schreef:Speelt dat Tottenham trouwens nou zoveel op maandagavond of vergis ik me? Wat een absolute klote avond om naar een wedstrijd te gaan zeg.
Ook volgende week staat Chelsea-Tottenham Hotspurs op maandagavond gepland. Leicester speelt op zondagmiddag een half uurtje nadat Ajax-Twente begint op Old Trafford tegen United.

Eerder in het seizoen zag ik dat Arsenal relatief vaak op maandagavond moest. Dat waren vrijwel allemaal kutwedstrijden. De commerciële belangen boven alles.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 25, 2016 9:58 pm

Genieten! Spurs bakte er niks van laatste 20 minuten. Speelden slechter dan Ajax tegen Utrecht.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 25, 2016 10:04 pm

Wordt er toch nog een kampioenschap gevierd op Old Trafford. :hypocrite.gif:

Het kan nu niet meer mis. Mooi voor die rare Ranieri. :biggthumpup.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 25, 2016 10:08 pm

Mwa, ik had het Spurs meer gegund dan Leicester, maar goed, ze laten het zelf afweten.

Had het wel leuk gevonden voor al die ex-Ajacieden en met Leicester heb ik verder niks.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 25, 2016 10:11 pm

Volgend jaar Leicester in de CL, moeten ze heerlijk vinden kunnen ze zelfs tegen de kampioen van Oostenrijk met 10 man achter de bal op de counter spelen. :excited.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 10:15 pm

Arthur schreef:Mwa, ik had het Spurs meer gegund dan Leicester, maar goed, ze laten het zelf afweten.

Had het wel leuk gevonden voor al die ex-Ajacieden en met Leicester heb ik verder niks.
Ja maar wedstrijd na wedstrijd dwingen de Spurs het gewoon niet af om voor de bovenste plek te gaan. Dit seizoen was echt het uitgelezen moment om hun kans te grijpen, maar telkens geven ze in de relatief makkelijke potjes niet thuis.

Als je Eriksen, Alderweireld en Vertonghen bij Ajax inpast, dan spelen we echt wel wat overtuigender dan zij.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 25, 2016 10:38 pm

Cruijff schreef: Als je Eriksen, Alderweireld en Vertonghen bij Ajax inpast, dan spelen we echt wel wat overtuigender dan zij.
:drecul.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 25, 2016 10:42 pm

Wacht maar. Komend seizoen komen we in de CL met een beetje mazzel of Leicester of de Spurs tegen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 25, 2016 10:49 pm

Yopi schreef:Wordt er toch nog een kampioenschap gevierd op Old Trafford. :hypocrite.gif:

Het kan nu niet meer mis. Mooi voor die rare Ranieri. :biggthumpup.gif:
Wat zou het gaaf zijn als ze het op Old Trafford worden.

Sandro

Bericht door Sandro » di apr 26, 2016 7:29 am

TH is typisch een club dat het altijd laat liggen als ze een goede kans hebben om een prijs te pakken. Persoonlijk voel ik daar weinig sympathie voor.

De 'tegenstanders' van Leicester hebben wel een punt dat ze afwachtender spelen dan bijvoorbeeld een TH. In bijna elke wedstrijd hebben ze minder balbezit dan de tegenstander. Maar ik vind niks irritanter dan een ploeg die continu de bal heeft maar er geen reet mee doet. Wanneer Leicester de bal heeft, is het dodelijk en is er spektakel. Ruim 20 doelpunten meer dan Man U bijvoorbeeld, met ongeveer evenveel tegendoelpunten.

En het is een echt team. Speelt Vardy een keer niet dan is er wel een andere spits die er twee in schopt.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di apr 26, 2016 9:17 am

Leicester is in Engeland een kleine club. Heeft niet de kwaliteit om tegenstanders met dominant voetbal overhoop te spelen. Dus doen ze het op een andere manier. Teamwork, hard werken, enz. Andere clubs, die veel meer geld uitgeven, hebben er geen antwoord op.

Tegelijk is het een teken aan de wand: hoeveel heeft de concurrentie laten liggen? Leicester en Spurs zijn normaal gesproken (hooguit) subtoppers. Dat zij boven komen drijven zegt genoeg over de rest.

Sandro

Bericht door Sandro » di apr 26, 2016 9:22 am

Yopi schreef:Leicester is in Engeland een kleine club. Heeft niet de kwaliteit om tegenstanders met dominant voetbal overhoop te spelen. Dus doen ze het op een andere manier. Teamwork, hard werken, enz. Andere clubs, die veel meer geld uitgeven, hebben er geen antwoord op.

Tegelijk is het een teken aan de wand: hoeveel heeft de concurrentie laten liggen? Leicester en Spurs zijn normaal gesproken (hooguit) subtoppers. Dat zij boven komen drijven zegt genoeg over de rest.
Klopt, maar dat argument van een kleine club en minder geld uitgeven is hier al zo vaak voorbij gekomen. Daarom dacht ik dat het leuk was om de discussie een beetje te verleggen naar de manier waarop Leicester speelt. Dat ze minder geld hebben uitgegeven is immers gewoon een feit.

Plaats reactie