Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di apr 05, 2016 1:57 pm

Jöhnk schreef: Die tv-deal is natuurlijk razend interessant. Je ziet dat de Europese grootmachten die niet uit Engeland komen hem al beginnen te knijpen. Plotseling wordt het idee van een Europese supercompetitie uiterst serieus genomen.
De gevestigde orde heeft niets te vrezen van clubs die 40 M aftikken voor Bony, Schneiderlin, Depay e.c. Je zal zien dat de inflatie alleen maar groter wordt en dat de clubs op het vasteland nog meer gaan vangen voor middelmatige spelers. Die Engelse clubs en hun management zullen nog wel effe bezig zijn voordat ze kwaliteit : prijs op de juiste waarde leren te schatten. Al lijkt me dat Chelsea en Man City qua management wel een slag hebben geslagen.

Lionel

Bericht door Lionel » di apr 05, 2016 2:10 pm

Probleem is dat ze veel teveel betalen voor Engelse spelers. Er zijn te weinig goede Engelse spelers.

Pep heeft trouwens ook geen gelukkige hand met aankopen hoor. Bij Bayern redelijk tot zeer goed allemaal. Maar ik denk dat de scouting daar ook wel klopt.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 05, 2016 2:25 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Die tv-deal is natuurlijk razend interessant. Je ziet dat de Europese grootmachten die niet uit Engeland komen hem al beginnen te knijpen. Plotseling wordt het idee van een Europese supercompetitie uiterst serieus genomen.
De gevestigde orde heeft niets te vrezen van clubs die 40 M aftikken voor Bony, Schneiderlin, Depay e.c. Je zal zien dat de inflatie alleen maar groter wordt en dat de clubs op het vasteland nog meer gaan vangen voor middelmatige spelers. Die Engelse clubs en hun management zullen nog wel effe bezig zijn voordat ze kwaliteit : prijs op de juiste waarde leren te schatten. Al lijkt me dat Chelsea en Man City qua management wel een slag hebben geslagen.
Precies. Ik denk dat je met goed beleid erg veel baat hebt bij de oneindige geldstroom in Engeland. Zou toch lekker zijn als je een Nainggolan kan verkopen voor 50 miljoen euro. Of een Cuadrado verkopen voor 31 miljoen en een andere club die hem weer kan huren na 6 maanden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 05, 2016 2:27 pm

Knowhow kun je ook inkopen he.

Uiteindelijk zal het geld het voetbal regeren. Ergens zou het ook wel grappig zijn mochten clubs als Real, Barcelona en Bayern ooit in de schaduw van Norwich City en Everton komen te staan. Misschien dat er dan eindelijk iets gaat gebeuren.

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 05, 2016 2:34 pm

Lionel schreef: Pep heeft trouwens ook geen gelukkige hand met aankopen hoor. Bij Bayern redelijk tot zeer goed allemaal. Maar ik denk dat de scouting daar ook wel klopt.
Aankopen t.t.v. zijn aanwezigheid bij Bayern zijn vrijwel allemaal raak. Kan me bij Barcelona wel een paar missers voor de geest halen idd. Alex Song bijv. :excited.gif:

Ik denk dat menig continentaal club zich een kriek gaat lachen nadat ze weer een doorsnee (gehypte) speler voor 300% van de marktwaarde aan een Engelse club hebben verpatst. Er komt een rat race van have you me. :smallgrin.gif: Die tabloids gaan voor de lijstjes van 'money spent on squad', 'market value of squad' etc en de clubs zullen zich laten opjutten.

Gouden tijden voor de zaakwaarnemers. Wanneer je in deze markt rep van bijv. Bazoer bent en je vak enigszins beheerst, dan puilen je zakken binnenkort uit. Goed in de markt zetten en het veilen bij opbod kan beginnen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 05, 2016 6:42 pm

Conte begon bij Juve overigens ook met een 4-2-4 systeem, schakelde over op 4-1-4-1 om Pirlo te ontlasten, en schakelde later pas over op 3-5-2.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo apr 06, 2016 7:33 am

Mooi, vanaf volgend seizoen weer een "Old Firm" :biggthumpup.gif:
Rangers terug op hoogste niveau

Na een verblijf van vier jaar in de lagere regionen van het Schotse voetbal keert Rangers FC, voorheen Glasgow Rangers, komend seizoen terug in het Premiership. Dat betekent ook dat de 'Old Firm', de fameuze derby tussen Celtic en Rangers, in ere wordt hersteld. De Rangers versloegen dinsdag Dumbarton met 1-0 waardoor de titel op het tweede niveau een feit was.
In 2012 werd Glasgow Rangers failliet verklaard en moest het opnieuw beginnen in de vierde divisie. Als Rangers FC werd de doorstart een succes met drie promoties in vier jaar.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 06, 2016 7:49 am

Peter schreef:
wimpey schreef:
Precies. Ik denk dat je met goed beleid erg veel baat hebt bij de oneindige geldstroom in Engeland. Zou toch lekker zijn als je een Nainggolan kan verkopen voor 50 miljoen euro. Of een Cuadrado verkopen voor 31 miljoen en een andere club die hem weer kan huren na 6 maanden.
Luis Filipe same story.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo apr 06, 2016 7:02 pm

Newcastle United heeft over het seizoen 2014/15 een winst van ruim 32 miljoen pond, zo'n veertig miljoen euro geboekt • Dat is bijna een verdubbeling van de winst in het jaar daarvoor • In de twee daarop volgende transferperiodes heeft de club in totaal bijna tachtig miljoen pond uitgegeven aan transfers
http://www.vi.nl/nieuws/kortom-newcastl ... -schot.htm

Overmars moet glimlachen bij dit bericht, Van der Hoorn ook? Iedereen weet wat er met dat geld (en nog meer) zal gebeuren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 06, 2016 9:51 pm

InnerHarbour schreef:Mooi, vanaf volgend seizoen weer een "Old Firm" :biggthumpup.gif:
Rangers terug op hoogste niveau

Na een verblijf van vier jaar in de lagere regionen van het Schotse voetbal keert Rangers FC, voorheen Glasgow Rangers, komend seizoen terug in het Premiership. Dat betekent ook dat de 'Old Firm', de fameuze derby tussen Celtic en Rangers, in ere wordt hersteld. De Rangers versloegen dinsdag Dumbarton met 1-0 waardoor de titel op het tweede niveau een feit was.
In 2012 werd Glasgow Rangers failliet verklaard en moest het opnieuw beginnen in de vierde divisie. Als Rangers FC werd de doorstart een succes met drie promoties in vier jaar.
Geweldig nieuws inderdaad! In 2013 heb ik, toen ik naar Celtic - Ajax ging, stadiontours gedaan op Celtic Park en Ibrox. Heerlijke stadions. Mooie clubs.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr apr 08, 2016 6:00 pm

Henderson ligt er 8 weken uit met knie problemen, ik zal hem niet missen.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 09, 2016 4:47 pm

Arsenal haakt definitief af in de race om de titel met dit gelijkspel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za apr 09, 2016 5:16 pm

Chelsea ook met een nederlaag tegen van Zweden. :hypocrite.gif:

AV met anderhalf been in het Championschip, waar Burnley en Middlesbrough beide thuis met 1-0 winnen. Burnley 1 punt voor met een wedstrijd meer gespeeld. Over 10 dagen valt normaal gesproken de beslissing als beide tegen elkaar spelen in Burnley.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » za apr 09, 2016 10:51 pm

Met Guus is Chelsea ook geen fuck opgeschoten. Vreemd genoeg zijn de criticasters van Blind nu nergens te vinden.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 10, 2016 7:38 am

Onder Morinho heeft Chelsea 9 maal verloren en onder Hiddink in een vergelijkbaar aantal wedstrijden 1 keer.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 10, 2016 7:57 am

En van plek 16 naar plek 10 gestegen, twee keer zoveel punten gehaald. Beetje onzin dus.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 10, 2016 9:01 am

Ik ben absoluut geen Hiddink fan maar mijn indruk is inderdaad dat hij dit prima heeft gedaan. Het seizoen was voor Chelsea natuurlijk al hoog en breed verloren toen hij begon. Er zat niet veel meer in dan wat hij nu heeft bereikt. Je gaat in deze competitie niet even van de onderste regionen naar de CL plaatsen natuurlijk.

Hiddink leek me overigens ook weer stuk fitter dan tijdens zijn laatste periode bij het Nederlands elftal. Daar kwam hij toch met enige regelmaat over als opa die het allemaal niet meer precies wist.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo apr 10, 2016 9:49 am

Verschil van dag en nacht inderdaad. Deze versie wirdt door spelers wel serieus genomen. Kan me voorstellen dat bij nl elftal er geintjes over hem werden gemaakt.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 10, 2016 9:55 am

De resultaten van Hiddink in de competitie zijn toch gewoon heel erg matig? Een paar keer gewonnen van degradatie kandidaten en verder vooral gelijk en verloren.

Juist in een competitie als deze had Hiddink nog makkelijk naar de top 4 kunnen voetballen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 10, 2016 10:06 am

Ze stonden denk ik niet voor niets eerst zo laag. Dan heb je gewoon niet de beste groep. Daarbij, je ziet alle ploegen veel punten verspelen. Het ligt dan niet direct voor de hand dat Chelsea dan ineens iedere week wint.

Ze zijn onder Hiddink echt wel beter gaan presteren. Heel veel meer mag je denk ik niet verwachten zo halverwege het seizoen van een tussenpaus.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 10, 2016 10:25 am

Raymon schreef:De resultaten van Hiddink in de competitie zijn toch gewoon heel erg matig? Een paar keer gewonnen van degradatie kandidaten en verder vooral gelijk en verloren.

Juist in een competitie als deze had Hiddink nog makkelijk naar de top 4 kunnen voetballen.
Diezelfde kleintjes waar ze onder Mourinho dus van verloren. Je vergeet nog even de overwinning tegen Man City (5-1) en Arsenal. 29 punten uit 16 wedstrijden is zo slecht nog niet. Als je dat doortrekt sta je na 32 wedstrijden op 58 punten en sta je vierde.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 10, 2016 10:32 am

Tegen City was voor de beker, de beker waar City geen waarde aan hecht dus dat zegt me niet zoveel. Ik zeg ook niet dat Mourinho het beter deed, ik zeg alleen dat Hiddink het niet zo heel veel beter deed gezien het team dat hij tot z'n beschikking heeft.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 10, 2016 10:42 am

Als je twee keer zoveel punten pakken niet wat beter vindt....

Wie weet hoeveel punten ze zouden hebben als hij vanaf het begin van het seizoen voor de groep had gestaan. Nu kwam hij natuurlijk binnen bij een groep die in de hoek zat waar de klappen vallen.

zeux

Bericht door zeux » zo apr 10, 2016 11:21 am

Sandro_Calaaabro schreef:Als je twee keer zoveel punten pakken niet wat beter vindt....

Wie weet hoeveel punten ze zouden hebben als hij vanaf het begin van het seizoen voor de groep had gestaan. Nu kwam hij natuurlijk binnen bij een groep die in de hoek zat waar de klappen vallen.
Die groep is vorig jaar toch kampioen geworden?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 10, 2016 11:36 am

Klopt, er zit waarschijnlijk meer in maar dat is wat anders. Daarom vraag ik me af wat er was gebeurd als hij vanaf het begin van het seizoen voor de groep had gestaan. Nu komt hij binnen op een moment dat het op z'n zachts gezegd niet lekker liep. Dan vind ik dat hij het best goed gedaan heeft met 29 uit 16. Nogmaals, met dat gemiddelde aan punten per wedstrijd doe je gewoon mee aan de top dit seizoen.

Plaats reactie