Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Arthur

Engeland en Schotland

Bericht door Arthur » ma mar 21, 2016 11:37 pm

Ik vind persoonlijk goed voetbal een heel stuk belangrijker dan spanning in een wedstrijd, maar ik kan begrijpen dat anderen daar anders over denken.

Lionel

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di mar 22, 2016 12:42 am

elliquido schreef:Franrijk, PSG en dan ver weg de rest.
Duitsland, Bayern en een beetje Dortmund, en dan ver weg de rest.
Italië, juve all over the place
Spanje, barca.. Real...atletico.................... De rest
Nederland, Ajax PSV

De premier league is een verademing qua spanning.
Omdat het bar en bar slecht is.

Of denk je dat PSG niet al 20 punten voorsprong zou hebben? Zlatan tegen Huth? :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mar 22, 2016 9:44 am

Arthur schreef:Ik vind persoonlijk goed voetbal een heel stuk belangrijker dan spanning in een wedstrijd, maar ik kan begrijpen dat anderen daar anders over denken.
Het heeft allebei zijn charme. Maar na een uurtje het aandoenlijke gedraaf van de PL is het fijn door te schakelen naar de PD of de BuLi voor technisch en tactisch beter voetbal. Staat tegenover dat Barcelona en Bayern (met name) er wel heel erg bovenuit steken, waardoor het voorspelbaar wordt.

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 22, 2016 10:03 am

Yopi schreef:
Arthur schreef:Ik vind persoonlijk goed voetbal een heel stuk belangrijker dan spanning in een wedstrijd, maar ik kan begrijpen dat anderen daar anders over denken.
Het heeft allebei zijn charme. Maar na een uurtje het aandoenlijke gedraaf van de PL is het fijn door te schakelen naar de PD of de BuLi voor technisch en tactisch beter voetbal. Staat tegenover dat Barcelona en Bayern (met name) er wel heel erg bovenuit steken, waardoor het voorspelbaar wordt.
Maar dat komt omdat die 2 clubs gewoon goed beleid voeren.

Bayern haalt Thiago, Coman als jonge spelers op voor schijntjes. United koopt Depay en Schneiderlin. Dat is gewoon beleid.

Bayern en Barca leiden ook spelers zelf op. Spelen ook gewoon beter voetbal. Daardoor gaan ze een keer op hun bek (Barca werd kapotgemaakt door Bayern en een jaar later omgekeerd) maar uiteindelijk levert zoiets natuurlijk veel meer op.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 22, 2016 10:18 am

OMG gaat dat gezeik over die twee clubs nu ook al door in het Engeland topic. We weten het Rishi ze zijn geweldig, niemand is zo goed, maar kan je nu die loftrompet is het daarvoor bestemde topic gaan afsteken, fijn dank.
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di mar 22, 2016 11:14 am

Het is een, door fans in leven gehouden mythe, dat Bayern en Barcelona zo veel spelers opleiden (staat niet in het citaat, weet ik) die in het eerste staan, ik herinner me nog het dreamteam van Barcelona dat de finale van de EC 1 won, dankzij Koeman tegen volgens mij tegen Sampdoria.

In dat team speelden twee (Ferrer en Giardiola) door Barcelona opgeleide spelers, de andere spelers waren vaak al international op het moment dat ze naar Barcelona gingen. Zubizarreta was gekocht net voordat JC er trainer werd de acht anderen waren door JC gehaald. Op de bank zat die clown als keeper, Busquets, de anderen waren volgens mij (herinnering, ga het niet nog een keer opzoeken) ook gekocht.

Heb even op vi.nl gekeken en zie dat van de elf spelers die de meeste wedstrijden in de competitie hebben gespeeld er drie echt door Barcelona zijn opgeleid: Busquets, Sergi Roberto en Messi (en Iniesta staat op plek 12!) Vermaelen ook al weer tien wedstrijden, zou dat niveau niet zelf kunnen worden opgeleid, twee keepers gekocht in één transferperiode enz.

Ajax zou de club genoemd kunnen worden met veel zelf opgeleide spelers.

Bayern kent drie, volledig zelf opgeleide, spelers die tot de elf behoren die in de competitie de meeste wedstrijden hebben gespeeld: Lahm, Alaba en Müller. Spelers als Robbben, Ribiery, Götze, Boateng en Kimmich haalden (net) die top elf niet, het zijn wel gekochte spelers.

Ajax volgens dezelfde criteria: Klaassen, Dijks, Riedewald, Veltman, Bazoer en Fischer, dat zijn er zes.
Feyenoord volgens dezelfde criteria: Karsdorp, Kongolo, Van Beek en Vilhena, vier spelers (en drie die ooit bij Ajax speelden horen bij die elf: Vermeer, Elia en Bilal)
PSV volgens dezelfde criteria drie spelers: Zoet, Hendricx en Locadia, waarbij Brenet net buiten de boot viel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 22, 2016 11:49 am

Klopt, verschil tussen Ajax en die clubs is dat Ajax elk jaar een aantal zelf opgeleide spelers verkoopt, terwijl bovengenoemde clubs in de positie zijn om hun grootste spelers vaak de hele carrière in hun elftal te houden.

Terug naar Engeland: welke grote spelers die door clubs zelf zijn opgeleid breken er de laatste jaren eigenlijk in de PL door? Harry Kane? Walcott bij Arsenal vind ik niet echt een grote speler.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 22, 2016 11:54 am

Zouden die moderators nog wat anders doen dan de hele dag met hun potlood spelen?
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mar 22, 2016 12:19 pm

Cruijff schreef:Klopt, verschil tussen Ajax en die clubs is dat Ajax elk jaar een aantal zelf opgeleide spelers verkoopt, terwijl bovengenoemde clubs in de positie zijn om hun grootste spelers vaak de hele carrière in hun elftal te houden.

Terug naar Engeland: welke grote spelers die door clubs zelf zijn opgeleid breken er de laatste jaren eigenlijk in de PL door? Harry Kane? Walcott bij Arsenal vind ik niet echt een grote speler.
Ajax speelt een niveautje lager. Of twee. :smallgrin.gif:

Gaat natuurlijk niet om één club. In Spanje zijn de opleidingen goed. Een enorm voordeel voor de Spaanse topclubs. Barcelona en Madrid hebben een leger buitenlandse spelers in dienst, maar zijn desondanks duidelijk Spaanse clubs. Que identiteit, speelstijl, traditie geen twijfels.

Engelse clubs zijn doorgaans een ratjetoe. De meeste Engelse spelers doen voor spek en bonen mee.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 22, 2016 12:28 pm

Yopi schreef:Engelse clubs zijn doorgaans een ratjetoe. De meeste Engelse spelers doen voor spek en bonen mee.
Arsenal had 3 seizoenen terug de primeur, niet alleen waren alle 11 de spelers uit hun opstelling buitenlanders, nadat ze alle 3 de wissels hadden gebruikt bleken alle 14 spelers die ze in het veld brachten geen Engelsman te zijn. :excited.gif: Wat mij betreft een reden om de club per direct op te heffen.
InnerHarbour schreef:Zouden die moderators nog wat anders doen dan de hele dag met hun potlood spelen?
Ga jij nou bij de Mods zeuren om posts te knippen en te plakken naar een prullenbak of een ander forumdeel? :smallgrin.gif: Je lijkt zeux wel. :smile-ajax.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 22, 2016 1:26 pm

Je mag natuurlijk niet kritisch zijn op de Engelse competitie...
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 22, 2016 1:55 pm

Cruijff schreef:Ga jij nou bij de Mods zeuren om posts te knippen en te plakken naar een prullenbak of een ander forumdeel? :smallgrin.gif:
Ja lange trekpop, dat is hun taak toch topics een beetje leesbaar houden. Als Rishi de behoefte voelt om vijfmaal per dag klaar te komen op Neymar en de rest van dat zooitje, prima maar doe dat lekker in het Spanje topic. Je kan als moderator ook één groot topic te maken dan hoef je zo mogelijk nog minder te doen.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 22, 2016 2:05 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Ga jij nou bij de Mods zeuren om posts te knippen en te plakken naar een prullenbak of een ander forumdeel? :smallgrin.gif:
Ja lange trekpop, dat is hun taak toch topics een beetje leesbaar houden. Als Rishi de behoefte voelt om vijfmaal per dag klaar te komen op Neymar en de rest van dat zooitje, prima maar doe dat lekker in het .......
Ja ieder zijn hobby, laat hem dat lekker doen als hij dat wil doen. Je zou aan het einde van het weekend eens moeten kijken hoe plakkerig zijn tv scherm is. :smile-ajax.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 22, 2016 2:18 pm

InnerHarbour schreef:Zouden die moderators nog wat anders doen dan de hele dag met hun potlood spelen?
De mods zouden er ook voor kunnen kiezen om geen enkele minuut van hun vrije tijd meer aan dit forum te besteden. Dan is er geen forum meer.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 22, 2016 3:14 pm

InnerHarbour schreef:
Ja lange trekpop, dat is hun taak toch topics een beetje leesbaar houden. Als Rishi de behoefte voelt om vijfmaal per dag klaar te komen op Neymar en de rest van dat zooitje, prima maar doe dat lekker in het Spanje topic. Je kan als moderator ook één groot topic te maken dan hoef je zo mogelijk nog minder te doen.
:excited.gif:

Jij vindt de Engelse competitie geweldig. Ik vind het amusant maar niet goed. En daar geef ik redenen voor. Pijnlijk he..
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 22, 2016 3:56 pm

Lionel schreef:
InnerHarbour schreef:
:excited.gif:

Jij vindt de Engelse competitie geweldig. Ik vind het amusant maar niet goed. En daar geef ik redenen voor. Pijnlijk he..
Denk je nu werkelijk dat het mij boeit wat jij van de PL vindt? Je bent zo onbelangrijk voor mij, ik speel af en toe met je als ik dat leuk vind, that's it. Het enige wat ik vraag is dat je, je dagelijkse lovefest voor BM en Barcelona in het juiste topic houdt en als je daar zelf de discipline niet voor kan opbrengen dat de mods dat voor je doen.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » di mar 22, 2016 4:20 pm

Als de mods het goed doen dan verplaatsen ze dit gekissebis naar het café of de rommelhoek :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 22, 2016 4:39 pm

Ik hoop het want dit hoort hier OOK niet in thuis.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 22, 2016 4:52 pm

InnerHarbour schreef: Je bent zo onbelangrijk voor mij, ik speel af en toe met je als ik dat leuk vind, that's it.
Kids, beetje love voor elkaar op deze afschuwelijke dag pls.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 24, 2016 11:40 am

Geen idee wat er van waar is maar het zou me niet verbazen als hij van Klopp mag vertrekken, het is m.i. niet de spits die in Klopp's "gegenpressings" systeem past, tis een wandelaar.

Rumour Mill: PSG linked with £45 million bid for Daniel Sturridge
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 24, 2016 11:47 am

Nee. Hij kan zo mooi dansen als-ie scoort. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 24, 2016 12:36 pm

:biggthumpup.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 24, 2016 12:44 pm

Je mag het hier niet over voetbal hebben maar een of ander rommelbericht over de biersponsor van de nummer 9 van Engeland mag wel :hypocrite.gif: :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 24, 2016 12:46 pm

Ach ach knul ben je nog steeds op je piemeltje getrapt. :drecul.gif:
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » do mar 24, 2016 12:46 pm

:biggrin.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie