Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo feb 14, 2016 4:41 pm

En volgende week weer verliezen. :smallgrin.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » zo feb 14, 2016 4:43 pm

Yopi schreef:Het wordt dus nog spannend!

Leicester krijgt nu een serie gemakkelijker wedstrijd. Hoewel, gemakkelijk... Vraag LVG hoe gemakkelijk wedstrijden tegen degradatiekandidaten en middenmoters zijn. :smallgrin.gif:
Voor zo'n counterelftal is het ook niet echt ideaal dat ze moeten winnen.
zeux schreef:Liverpool gaat lekker vandaag.
Het nieuws over zijn ontslag kan weer even de kast in.
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 14, 2016 4:58 pm

Nou dat was geen vervelende middag. Sturridge en Coutinho allebei weer een uur gespeeld Origi een half uur. Op naar de dubbele ontmoeting met Augsburg, volgende weer zaterdag spelen we niet, wat zal ik dan eens gaan doen. :smile-ajax.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 14, 2016 5:03 pm

InnerHarbour schreef:Nou dat was geen vervelende middag. Sturridge en Coutinho allebei weer een uur gespeeld Origi een half uur. Op naar de dubbele ontmoeting met Augsburg, volgende weer zaterdag spelen we niet, wat zal ik dan eens gaan doen. :smile-ajax.gif:
Je kunt naar de Kuip gaan? :hypocrite.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » zo feb 14, 2016 6:33 pm

Gaat man city het nu helemaal verkloten in deze wedstrijd en de vorige? If so, dan is het verdiend als ze geen kampioen worden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 14, 2016 8:11 pm

3 way horse dus. Arsenal, Leicester en Spurs. Spurs geef ik een aardige kans.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » zo feb 14, 2016 8:15 pm

Raymon schreef:3 way horse dus. Arsenal, Leicester en Spurs. Spurs geef ik een aardige kans.
Er zijn nog 12 rondes. Ik zou City nog niet helemaal afschrijven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » zo feb 14, 2016 8:26 pm

zeux schreef:
Raymon schreef:3 way horse dus. Arsenal, Leicester en Spurs. Spurs geef ik een aardige kans.
Er zijn nog 12 rondes. Ik zou City nog niet helemaal afschrijven.
Ik ook niet, maar als ze het niet worden dan hebben ze het met name in deze laatste twee wedstrijden laten liggen. Thuis tegen rechtstreekse concurrenten.

zeux

Bericht door zeux » zo feb 14, 2016 8:46 pm

Iedere wedstrijd is er één.
Neem ManU vandaag tegen Sunderland. Die staan eennalaatste. Winnen ze die pot, staan ze drie punten achter Man City en houden ze de positieve flow van Chelsea vast. Dan zit er nog van alles in voor de komende twaalf wedstrijden en blijft de vierde plaats in zicht.
Ze verliezen, een blamage, deceptie, zeven punten achter plek vier, het kleine beetje geloof dat er was de grond in.
Zo'n wedstrijd tegen een degradatiekandidaat is dan ineens heel belangrijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » zo feb 14, 2016 8:59 pm

Tuurlijk, mathematisch gezien heb je gewoon gelijk. Elke wedstrijd is er één en de ploeg met de meeste punten aan het einde wint. Maar als je twee keer achter elkaar thuis verliest van rechtstreekse concurrenten dan gaat het wel hard ineens met de punten (de zogenaamde 'zespunten wedstrijden'; waarbij de naam ietwat misleidend is) . En met het zelfvertrouwen ook lijkt me.

Ik schrijf City ook helemaal nog niet af. Denk dat het heel spannend blijft tot de laatste speelronde. Ik zie echt geen duidelijke titelfavoriet.

zeux

Bericht door zeux » zo feb 14, 2016 9:06 pm

Sandro_Calááábro schreef:Tuurlijk, mathematisch gezien heb je gewoon gelijk. Elke wedstrijd is er één en de ploeg met de meeste punten aan het einde wint. Maar als je twee keer achter elkaar thuis verliest van rechtstreekse concurrenten dan gaat het wel hard ineens met de punten (de zogenaamde 'zespunten wedstrijden'; waarbij de naam ietwat misleidend is) . En met het zelfvertrouwen ook lijkt me.
Deze theorie gaat vooral op bij het gegeven dat de wedstrijden tegen de clubs in bijvoorbeeld de onderste helft allemaal gewonnen worden. In de PL zitten echter nauwelijks 'zekerheidjes'. Heb het niet gecheckt, maar volgens mij hebben ze allemaal wel punten laten liggen tegen 'kleintjes'.
Desondanks tellen de onderlinge punten wel door natuurlijk, daar heb je gelijk in.
Aan de andere kant: Leicester was tot dit seizoen ook zo'n kleintje...

Sandro

Bericht door Sandro » zo feb 14, 2016 9:15 pm

Wat er ook gebeurt; Leicester is gewoon de revelatie van de PL dit seizoen. Ik lees dat een enkeling het een vervelend counterploegje vindt. Maar welke clubs in de PL spelen zoals Barcelona in z'n beste tijd? Ik geloof geen enkele. Anders had Leicester ook niet bovenaan gestaan toch lijkt me.

Gewoon superknap. Geen honderden miljoenen verkwanseld. Roeien met de beperkte riemen die je hebt en die rijke clubs te kijk zetten.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 14, 2016 9:35 pm

Leicester rules wat mij betreft. Mahrez voor een paar ton in Le Havre oppikken, Vardy scouten, dan ben je verdomd goed bezig. Het is een prima elftal, hopelijk raken ze nu niet in de war.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 15, 2016 8:02 am

Sandro_Calááábro schreef:Wat er ook gebeurt; Leicester is gewoon de revelatie van de PL dit seizoen. Ik lees dat een enkeling het een vervelend counterploegje vindt. Maar welke clubs in de PL spelen zoals Barcelona in z'n beste tijd? Ik geloof geen enkele. Anders had Leicester ook niet bovenaan gestaan toch lijkt me.
Wat een vreemd argument, er zit zoveel tussen die zaalvoetballers en het laffe countervoetbal van Leicester. Zie de spelopvatting van Liverpool, Arsenal, Spurs, ect, ect man zelfs dat team van Lowietje gaat met een positievere instelling het veld in.
Gewoon superknap. Geen honderden miljoenen verkwanseld. Roeien met de beperkte riemen die je hebt en die rijke clubs te kijk zetten
Ze zijn net zo rijk hoor, de Eigenaar is de Asian Football Investments group, een investeringsgroep uit Azie met diepe zakken. Het klinkt misschien charmant door hen een klein clubje te noemen maar ze vertegenwoordigen gewoon ook een berg geld.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma feb 15, 2016 8:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 15, 2016 8:08 am

Dat mag ook wel toch als je de middelen vergelijkt?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 15, 2016 8:15 am

Er wordt niet gesteld dat het niet zou mogen, tenminste niet door mij, het is een spelopvatting waar ik niets mee heb, ik kijk nog liever Aberdeen-Dundee met kick en rush dan naar Italiaans countervoetbal en ik vind het zeker niet knap, het is de makkelijkste manier van voetballen die er is, maar helaas is het ook een effectieve manier van voetballen.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2016 8:19 am

InnerHarbour schreef:Er wordt niet gesteld dat het niet zou mogen, tenminste niet door mij, het is een spelopvatting waar ik niets mee heb, ik kijk nog liever Aberdeen-Dundee met kick en rush dan naar Italiaans countervoetbal en ik vind het zeker niet knap, het is de makkelijkste manier van voetballen die er is, maar helaas is het ook een effectieve manier van voetballen.
Leicester speelt echt geen countervoetbal. Moet je echt vaker kijken hoor. Of er niet over praten als je er geen verstand van hebt :smallgrin.gif:

Ze hebben Arsenal grote delen van de wedstrijd, zeker de eerste helft, flink onder druk gezet. Schitterend om te zien.
IK GELOOF!!!!!!

Sandro

Bericht door Sandro » ma feb 15, 2016 8:28 am

InnerHarbour schreef:Er wordt niet gesteld dat het niet zou mogen, tenminste niet door mij, het is een spelopvatting waar ik niets mee heb, ik kijk nog liever Aberdeen-Dundee met kick en rush dan naar Italiaans countervoetbal en ik vind het zeker niet knap, het is de makkelijkste manier van voetballen die er is, maar helaas is het ook een effectieve manier van voetballen.
Zo negatief ingesteld spelen ze nu ook weer niet. En toen ik het over knap had, had ik het over het feit dat ze zonder grote investeringen bovenaan staan. Ik had het niet over de speelstijl.

Uitzonderlijke prestatie. Ik geloof ook niet dat het nog veel zal gebeuren.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2016 8:44 am

Sandro_Calááábro schreef:
Zo negatief ingesteld spelen ze nu ook weer niet. En toen ik het over knap had, had ik het over het feit dat ze zonder grote investeringen bovenaan staan. Ik had het niet over de speelstijl.

De eerste helft waren zij grote delen zelfs gewoon de bovenliggende partij. Goed drukzetten, goed spel, aardig wat kansen ook.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 15, 2016 9:01 am

Sandro_Calááábro schreef:

In tegenstelling tot het gros hier volg ik de PL wel op de voet en niet alleen in de grote wedstrijden, LC parkeert de bus ook gewoon in wedstrijden tegen Stoke en gokt op een counter, iets wat ze zeer goed beheersen. Jij mag het een knappe prestatie vinden, ik hoop dat vervuilers zoals die zaalvoetballers en counteraars op hun bek gaan maar daar hoef je het niet mee eens te zijn hoor, whatever floats your boat. :smallgrin.gif:
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 15, 2016 11:53 am

Voor Leicester is het natuurlijk geen ramp. Ze zijn een zware periode goed doorgekomen. Een keer verliezen kan gebeuren. Sterker nog, dat is haast onvermijdelijk. Nu moeten ze de komende reeks, tegen mindere tegenstanders, de punten gaan pakken. De rest mag punten verliezen.

Sluit nog steeds niet uit dat ze het redden.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 15, 2016 12:06 pm

Mooi. Dan mag iemand me uitleggen waarom het "Lester" is en niet "Lij-Chester". :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 15, 2016 12:21 pm

beelzebub schreef:Mooi. Dan mag iemand me uitleggen waarom het "Lester" is en niet "Lij-Chester". :ajaxsmiley.gif:
Is hetzelfde als Worchester wat je uitspreekt als Wooster. Enige uitzondering is het plaatsje Chester :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 15, 2016 12:31 pm

Dyslexie zit Engelsen in de genen. Dat zie je aan de spelling van hun taal. :smallgrin.gif:

Maar een update: wie gelooft er nog in de titelkansen van Leicester?

Mijn gevoel zegt dat ze het niet gaan halen, maar ik hoop van wel. :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 15, 2016 12:54 pm

Ze halen het! Arsenal-uit kan je toch gewoon verliezen? En als je ziet dat ze zelfs Arsenal onder druk kunnen zetten dan kunnen ze ook wel winnen van andere teams. Ook die teams hebben straks punten nodig, sommige teams harder dan Leicester, dus die zullen ook wel iets moeten.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie