Manchester United, met of zonder Erik ten Hag
Moderator: mods
Re: Manchester United onder Louis van Gaal
Arsenal dit weekend wordt toch wel wat anders. Zeker als niks terug komt uit het ziekenhuis.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- Monkey Tonk
Arsenal is hele andere koek. Maar ik heb mijn blik de hele tijd op de langere termijn, en het moment van vanavond is daarin belangrijk omdat het team opeens op het nagestreefde niveau zit. Vanaf nu is het geen theorie meer, maar een niveau dat je kan blijven nastreven omdat je het al eens bereikt heb. Dat de moeilijkheidsgraad omhoog gaat bij sterkere tegenstanders is logisch. Verder erg leuk om zoveel jeugd te zien. Het grote verschil met Ajax is dat veel van die talenten gewoon blijven en niet staan te popelen om ergens anders te tekenen. (Ik dacht dat ik naar Ajax zat te kijken, en dat is eigenlijk de enige reden dat ik MU volg ipv Ajax ... Ik wilde dat voetbal weer zien, en vanavond gebeurde dat. Eindelijk. Het kan dus. )
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do feb 25, 2016 11:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mij opviel de tweede helft is dat de jeugd wat spelvreugde erin bracht. Toevallig geen spelers die vol instructies zitten.
IK GELOOF!!!!!!
Leuk, winst voor United. Zo blijft dit topic in de race voor de langste overlijdensadvertentie aller tijden.
Pakt ie toch nog een prijsie.

- Monkey Tonk
Wat Memphis liet zien was schitterend. Trucendoos ging helemaal open. The stats tellen maar liefst vijftien succesvolle dribbels. Old Trafford veerde telkens op als hij de bal had. Spectaculaire wedstrijd, en nog lang spannend ook doordat ze 0-1 achter kwamen (3-1 achter over beide wedstrijden).
Viel verder op dat ze, bij een 3-1 voorsprong en nog een minuut of tien te gaan, niet de wedstrijd doodmaakten met een eindeloze rondo. Ze bleven agressief op goals jagen, terwijl een tegengoal ze de das om kon doen. Nogmaals, deed me denken aan Ajax uit een ver verleden. Agressief, aanvallend, en boordevol gogme.
Waar die gedaantewisseling nou opeens vandaan komt? Wellicht heeft LVG bij de spelers de juiste snaar geraakt door te zeggen dat ze 'horny' op goals moesten zijn. Het ziet er niet uit als krantekop voor de wedstrijd, maar dat is precies de soort taal die spelers opeens kan bevrijden omdat ze zich er iets bij voor kunnen stellen. United zat in ieder geval helemaal niet meer vast in een stramien. Het spel was snel, dwingend, en vloeiend. Van plichtmatigheid was niets te bespeuren. Wie had het kunnen denken? Vooral Memphis ging helemaal los bij een sexuele associatie. Haha.
Viel verder op dat ze, bij een 3-1 voorsprong en nog een minuut of tien te gaan, niet de wedstrijd doodmaakten met een eindeloze rondo. Ze bleven agressief op goals jagen, terwijl een tegengoal ze de das om kon doen. Nogmaals, deed me denken aan Ajax uit een ver verleden. Agressief, aanvallend, en boordevol gogme.
Waar die gedaantewisseling nou opeens vandaan komt? Wellicht heeft LVG bij de spelers de juiste snaar geraakt door te zeggen dat ze 'horny' op goals moesten zijn. Het ziet er niet uit als krantekop voor de wedstrijd, maar dat is precies de soort taal die spelers opeens kan bevrijden omdat ze zich er iets bij voor kunnen stellen. United zat in ieder geval helemaal niet meer vast in een stramien. Het spel was snel, dwingend, en vloeiend. Van plichtmatigheid was niets te bespeuren. Wie had het kunnen denken? Vooral Memphis ging helemaal los bij een sexuele associatie. Haha.
Manchester United onder Louis van Gaal
Het was wel Mydtjylland MT. Volgens mij hadden ze nog de wedstrijd van vorige week in de benen. Lui hebben nauwelijks gespeeld afgelopen maanden. Memphis kon zijn gang gaan. Leuk, fris, maar pas als de ploeg dit opportunisme ook tegen Arsenal en zo laat zien kun je van progressie gaan spreken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
Dubbel schreef:Leuk, winst voor United. Zo blijft dit topic in de race voor de langste overlijdensadvertentie aller tijden.

YNWA
Dubbel schreef: Zo blijft dit topic in de race voor de langste overlijdensadvertentie aller tijden.

Het had puur te maken met de vele jonge spelers die niet volgestopt zijn. Dat gelul van je over de gevoelige snaar geraakt. Dat Legoland kan er geen reet van.Monkey Tonk schreef:Wat Memphis liet zien was schitterend. Trucendoos ging helemaal open. The stats tellen maar liefst vijftien succesvolle dribbels. Old Trafford veerde telkens op als hij de bal had. Spectaculaire wedstrijd, en nog lang spannend ook doordat ze 0-1 achter kwamen (3-1 achter over beide wedstrijden).
IK GELOOF!!!!!!
Dat zie je ook bij jochies als Cerny, Muric. Veel trainers rammen er teveel de intuïtie uit bij het individu en vervangen dat door structuur. Beter en leuker zou zijn wanneer je intuïtieve spelers de ruimte geeft en de structuur / het evenwicht binnen het elftal opvangt.Lionel schreef: Het had puur te maken met de vele jonge spelers die niet volgestopt zijn.
Ik denk dat iedere Ajacied vrede zou hebben met een tussenjaar, waarin jongens als Cerny, Dolberg, Nouri, Beek e.c. de ruimte zouden krijgen om te wennen aan de wetten van het seniorenvoetbal - maar ook de ruimte krijgen om hun bijzondere kwaliteiten te laten zien. Daar pluk je later de vruchten van. Waar het wrijft, is wanneer je als fan keer op keer vaststelt dat aankopen en 'de gevestigde orde' eigenlijk minder in hun mars hebben dan die jochies. Nu hebben we tussenjaren, waarin we naar vervelende spelers en vervelend voetbal moeten kijken.
Dat zie je (m.i.) bij Manchester ook. De nood is aan de man en er komen ventjes als die nummer 43, Riley, Varela, Rashford e.c. in. En die doen dan gewoon leuk hun ding. Ze maken fouten, maar ze vallen niet uit de toon door een gebrek aan aanleg. Het zijn vnl. die aankopen en hun 'gevestigde orde' waar het schuurt. En dan krijg je onvrede op de tribunes.
En dat is vreemd, want?!Van Gaal: ‘Het is belachelijk, het is schandalig wat er gebeurt’
De Engelse media speculeren al maanden over de toekomst van Louis van Gaal en zijn het er over eens dat José Mourinho waarschijnlijk de nieuwe manager wordt van Manchester United. De 64-jarige Van Gaal is daar wel een beetje klaar mee, zo vertelde hij voor de camera van FOX Sports.
“Iedere pijl in de Engelse media wordt op mij gericht. Een voordeel is dat ze de spelers daardoor redelijk met rust laten. De club of Mourinho hoeft niet te ontkennen wat er allemaal gezegd en geschreven wordt. Je hoeft niet te reageren op uitspraken die door de media worden gecreëerd”, aldus de voormalig bondscoach van Oranje.
“We gaan de media niet helpen, maar ik vind het belachelijk. Het is schandalig wat er gebeurt”, aldus Van Gaal. De Manchester Evening News schreef onlangs overigens dat verschillende prominenten van de club, onder wie Sir Alex Ferguson, helemaal niet op de komst van Mourinho zitten te wachten.

- InnerHarbour
Zou die man zich wel eens afvragen waarom hij altijd de kop van jut is?
YNWA
Loting is om 13:00. Liverpool v Man U lijkt me wel wat.De ploegen:
Athletic Club (Spa)
Sevilla (Spa)
Valencia (Spa)
Villarreal (Spa)
Liverpool (Eng)
Manchester United (Eng)
Tottenham Hotspur (Eng)
Borussia Dortmund (Dui)
Bayer Leverkusen (Dui)
Sporting Braga (Por)
Sparta Praag (Tsj)
Lazio (Ita)
Shakhtar Donetsk (Oek)
Fenerbahce (Tur)
FC Basel (Zwi)
Anderlecht (Bel)

De loting:
Shakhtar Donetsk (Oek) - Anderlecht (Bel)
FC Basel (Zwi) - Sevilla (Spa)
Villarreal (Spa) - Bayer Leverkusen (Dui)
Athletic Club (Spa) - Valencia (Spa)
Liverpool (Eng) - Manchester United (Eng)

De loting:
Sparta Praag (Tsj) - Lazio (Ita)
Borussia Dortmund (Dui) - Tottenham Hotspur (Eng)
Fenerbahce (Tur) - Sporting Braga (Por)
Mooie loting.
Sparta Praag (Tsj) - Lazio (Ita)
Borussia Dortmund (Dui) - Tottenham Hotspur (Eng)
Fenerbahce (Tur) - Sporting Braga (Por)
Mooie loting.

Schitterende wedstrijden!
Dortmund-Tottenham. Lijkt me een mooie pot. Hopen dat Spurs er dan ook vol voor gaat.
Dortmund-Tottenham. Lijkt me een mooie pot. Hopen dat Spurs er dan ook vol voor gaat.
IK GELOOF!!!!!!
-
En zo geschiedde!wimpey schreef:Loting is om 13:00. Liverpool v Man U lijkt me wel wat.De ploegen:
Athletic Club (Spa)
Sevilla (Spa)
Valencia (Spa)
Villarreal (Spa)
Liverpool (Eng)
Manchester United (Eng)
Tottenham Hotspur (Eng)
Borussia Dortmund (Dui)
Bayer Leverkusen (Dui)
Sporting Braga (Por)
Sparta Praag (Tsj)
Lazio (Ita)
Shakhtar Donetsk (Oek)
Fenerbahce (Tur)
FC Basel (Zwi)
Anderlecht (Bel)
Interessant. Voor beide clubs de enige kans om het seizoen nog wat glans te geven. Daar gaat wel druk op staan. Ook al vinden ze de EL daar waarschijnlijk pas echt interessant als het in de buurt van de finale komt.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Liverpool speelt zondag de League Cup finale.Marillion schreef:Interessant. Voor beide clubs de enige kans om het seizoen nog wat glans te geven. Daar gaat wel druk op staan. Ook al vinden ze de EL daar waarschijnlijk pas echt interessant als het in de buurt van de finale komt.
YNWA
Die wedstrijd is altijd interessant, zelfs voor de League Cup zou die wedstrijd tussen Man U en Liverpool niet volkomen oninteressant zijn.Marillion schreef:Interessant. Voor beide clubs de enige kans om het seizoen nog wat glans te geven. Daar gaat wel druk op staan. Ook al vinden ze de EL daar waarschijnlijk pas echt interessant als het in de buurt van de finale komt.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- Monkey Tonk
LVG heeft met MU volgens mij alleen nog maar gewonnen van Liverpool.
- Monkey Tonk
Dat het geen toptegenstander is weet ik ook wel, maar moet ik dan maar niet van een zeer aantrekkelijke wedstrijd genieten? MU liet de tegenstander nooit in de wedstrijd komen, op een vroege toevalstreffer na (die de wedstrijd veel leuker maakte), en liet ze alle hoeken van het veld zien. Voor het eerst tijdens het LVG bewind. Met minder gogme vliegen ze er na die 0-1 gewoon uit. Het had ook niks te maken met het inbrengen van jonkies, want Memphis ging helemaal los en nam de ploeg bij de hand. Zou leuk zijn om deze lijn regelrecht door te zetten, maar daar is de ploeg nog niet klaar voor. De grote winst is dat ze nu weten dat het kan en hoe het voelt om zo te spelen. Zoals je weet kijk ik naar een proces, waar de meesten hier nogal lacherig over doen, dus licht ik het punt eruit waarop de ploeg voor het eerst echt klikt op het nagestreefde niveau. Het is logisch dat je dit eerst tegen een minder team doet.zeux schreef:Het was wel Mydtjylland MT. Volgens mij hadden ze nog de wedstrijd van vorige week in de benen. Lui hebben nauwelijks gespeeld afgelopen maanden. Memphis kon zijn gang gaan. Leuk, fris, maar pas als de ploeg dit opportunisme ook tegen Arsenal en zo laat zien kun je van progressie gaan spreken.
Je hebt het steeds over een proces maar er is toch totaal geen sprake van een stijgende lijn? Laat ze Arsenal maar overhoop spelen. Laat Depay Bellerin maar vernederen. Dan neem ik mijn woorden terug.
Neemt niet weg dat ik echt heb genoten. Wel ander voetbal dan dinsdag en woensdag maar niettemin leuk.
Neemt niet weg dat ik echt heb genoten. Wel ander voetbal dan dinsdag en woensdag maar niettemin leuk.
IK GELOOF!!!!!!
Ik heb gisteren bij VI alleen wat flitsen gezien maar wat Depay liet zien was wel echt genieten zeg. Ik weet dat het niet tegen City was maar hier kom je nu voor naar een stadion. Echt prachtig.
Hij had een goed optreden ook wel een keer nodig natuurlijk. Nu is het de vraag of hij hier wat vertrouwen uit kan halen en het ook in de PL kan laten zien tegen sterkere tegenstanders. Dan kan het nog wel wat worden. Hij moet zorgen dat hij duidelijk in beeld is vóór het einde van het seizoen. De kans is immers niet ondenkbeeldig dat Van Gaal er volgend jaar niet meer zit. Als dat gebeurd komt er een nieuwe manager en die gaat nieuwe spelers halen. Als je dan het hele jaar niet bent opgevallen kan het zomaar zijn dat je er niet meer aan te pas komt.
Hij had een goed optreden ook wel een keer nodig natuurlijk. Nu is het de vraag of hij hier wat vertrouwen uit kan halen en het ook in de PL kan laten zien tegen sterkere tegenstanders. Dan kan het nog wel wat worden. Hij moet zorgen dat hij duidelijk in beeld is vóór het einde van het seizoen. De kans is immers niet ondenkbeeldig dat Van Gaal er volgend jaar niet meer zit. Als dat gebeurd komt er een nieuwe manager en die gaat nieuwe spelers halen. Als je dan het hele jaar niet bent opgevallen kan het zomaar zijn dat je er niet meer aan te pas komt.
Nil volentibus arduum