Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 26, 2007 8:12 pm

Makaay functioneert uitstekend bij Bayern, ik snap daarom ook niet waarom er een vervanger moet komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 8:24 pm

Ik ook niet, en zeker geen speler van bijna dertig voor een hoop geld.

Ergens denk ik dat het bij Bayern een puinhoop gaat worden komend seizoen. Klose én Toni halen.... Die willen natuurlijk allebei het mannetje zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 26, 2007 8:35 pm

joey schreef:Ik ook niet, en zeker geen speler van bijna dertig voor een hoop geld.
Ik ook niet. Ik vind Makaay beter. Toni als targetman en Makaay die daarvan profiteert leek me eigenlijk een prima combinatie.
Ergens denk ik dat het bij Bayern een puinhoop gaat worden komend seizoen. Klose én Toni halen.... Die willen natuurlijk allebei het mannetje zijn.
Klose is een dooie, geen mannetje. Ik denk trouwens ook dat die 2 samen niet echt zal lopen.

Deal met Toni is al maanden rond. Volgens mijn Bayern-amigo is de deal met Klose nog 'ouder', van rond het WK. Maar dit seizoen begon Klose ineens te haperen, sponsor Adidas reageerde wat ontstemd op een mogelijke deal met Klose (Nike) en er ontstond wat paniek bij Bayern. Ergo: Toni halen.

Ik denk eigenlijk dat Klose (en Podolski) het lastig krijgen daar. Toni in de spits, Ribery en Schweini op de flanken en 3 echte middenvelders (Lothar, Zé en Ottl of Steef's MDM) lijkt me wat zekerder in elkaar zitten dan dat plaatje dat Hitzfeld in zijn hoofd schijnt te hebben en dat ik eerder schilderde.

Hoe dan ook, ik moet het nog zien. Een titel kopen is niet zo eenvoudig en Bayern heeft een aantal goede concurrenten. Voordeel is wellicht dat dié CL spelen en Bayern slechts UEFA Cup.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 26, 2007 10:08 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:
Miroslav Klose wechselt zum FC Bayern
Leuk al die namen, maar ik vraag me serieus af of het wat wordt.

Het Masterplan van Hitzfeld schijnt te bstaan uit Toni en Klose voorin met Ribery en Schweinsteiger vanaf de vleugels. Da's natuurlijk niet beroerd.

Lahm en Jansen als backs en Lucio (DeMichelis) en Ismael (Van Buyten) centraal. Kahn in de goal. Ook weinig mis mee.

Hij schijnt met een 'Doppelsechser' te willen spelen: controlerende en balveroverende spelers dus. Namen: Lothar en Zé. Lijkt me verre van ideaal.

Bij balbezit zal het wel goed komen, omschakeling na balverlies lijkt me een moeilijk verhaal worden met zo'n team. Ook een mogelijk probleem: spelers tevreden houden. Sagnol, Podolski, Schlaudraff bijv.

Bremen en Stuttgart zullen individueel minder zijn, maar als team wellicht beter. De druk op Bayern zal nog groter zijn dan normaal. Wordt interessant, ik heb een gut feeling dat Bayern het moeilijk gaat krijgen komend seizoen.
Eigenlijk is het simpel. Lothar eruit mieteren en een echte controleur opstellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 26, 2007 10:18 pm

wimpey schreef:Deal met Toni is al maanden rond. Volgens mijn Bayern-amigo is de deal met Klose nog 'ouder', van rond het WK. Maar dit seizoen begon Klose ineens te haperen, sponsor Adidas reageerde wat ontstemd op een mogelijke deal met Klose (Nike) en er ontstond wat paniek bij Bayern. Ergo: Toni halen.
Jouw amigo had het helemaal goed. :worshippy.gif:

Ik heb ergens gelezen dat die Schlaudraff op basis van één doelpunt gekocht is. Klopt dat?
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di jun 26, 2007 10:25 pm

joey schreef:Is hij beter dan Makaay? Ik betwijfel het.
Minder compleet, wel wat nadrukkelijker aanwezig. En Duitser he, dat is een Bayern dingetje, die moeten altijd de beste nationale uitblinker hebben.
Wel een erg goede voetballer hoor, ik vind hem ook eerder onderschat. 2 maal uitblinker en topscorer op een WK, en vorig seizoen was hij echt fenomenaal. Hij kan abosluut wel wat.

Speler heeft zoals Wimpey al aangeeft vorige zomer al een voorcontract getekend, zo werkt Bayern graag(bij Ballack bijv.). Toni vind ik een verrassende aankoop, ik had hem bij de top3 in Italië verwacht maar niettemin een goede aankoop. Verder is het een beetje een verzameling sterren, Bayern wil graag met de grote jongens meedoen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 27, 2007 2:09 am

wimpey schreef:Hoe dan ook, ik moet het nog zien. Een titel kopen is niet zo eenvoudig en Bayern heeft een aantal goede concurrenten.
In Engeland, Spanje of Italie kunnen clubs die zoveel geld uitgeven voor de titel nog gestopt worden, maar in Duitsland verwacht ik van niet. Niet dat ik verwacht dat Bayern niet tegen de door jouw genoemde problemen aan zal lopen hoor, maar wellicht dat Hitzfeld zich eindelijk eens bedenkt wat Van Bommel betreft. Het blijft toch gek dat zo´n voetballer zowel op als buiten het veld zo belangrijk gemaakt wordt door een ervaren trainer als Hitzfeld.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 27, 2007 11:07 am

Bertje schreef: Eigenlijk is het simpel. Lothar eruit mieteren en een echte controleur opstellen.
Pcs, Bert. Zé of Lothar, nou, da's duidelijk. Lothar of een echte balveroveraar cq controleur, ook duidelijk.

Bayern heeft Torsten Frings wel errug gemakkelijk laten gaan, zou de ideale man voor het middenveld zijn dat Hitzfeld in zijn hoofd schijnt te hebben.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 27, 2007 11:12 am

joey schreef: Ik heb ergens gelezen dat die Schlaudraff op basis van één doelpunt gekocht is. Klopt dat?
Ja, goal in de beker, tegen Bayern. Een hele mooie. Belangrijkste reden om Schlaudraff te halen was echter dat ze Bremen voor wilden zijn. Heeft Hoeness letterlijk gezegd. Leuk voor die Schlaudraff.

Durf mijn nek wel uit te steken en te beweren dat het met die jongen daar niets wordt. Domineeszoon, verloor een competentiestrijdje in Aachen (!). Hoe die het in München denkt te gaan redden... Had naar Bremen moeten gaan.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 27, 2007 11:23 am

Raul Gonzalez Blanco schreef: Wel een erg goede voetballer hoor, ik vind hem ook eerder onderschat. 2 maal uitblinker en topscorer op een WK, en vorig seizoen was hij echt fenomenaal. Hij kan abosluut wel wat.
Mentaal vrij zwak, RGB.

Makaay was onverstoorbaar, amper van zijn stuk te brengen. Bayern is een harde club, maar Makaay stond er vanaf het moment dat ie daar begon en heeft 'het' eigenlijk altijd weten te brengen.

Klose daarentegen heeft na de winterstop werkelijk bedroevend slecht gespeeld. Ik moet het nog zien met Klose in München...
Verder is het een beetje een verzameling sterren, Bayern wil graag met de grote jongens meedoen.
In de UEFA Cup! :headbang.gif:

Stuttgart is heel gericht bezig z'n ploeg verder te versterken, Bremen gaat eigenlijk altijd zinnig met geld om en Leverkusen heeft m.i. ook prima zaken gedaan tot dusver.

Bayern heeft een rits aanvallend sterke spelers gehaald. Leuk, maar de problemen lagen vorig seizoen m.n. achterin en op het middenveld. Het heeft m.i. wat weg van een zekere club die een batterij aan Galacticos haalde, zich onverslaanbaar achtte en vervolgens 4 jaar niets won. Ik denk dat Bayern het lastig gaat krijgen komend seizoen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 27, 2007 2:24 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef: Eigenlijk is het simpel. Lothar eruit mieteren en een echte controleur opstellen.
Pcs, Bert. Zé of Lothar, nou, da's duidelijk. Lothar of een echte balveroveraar cq controleur, ook duidelijk.

Bayern heeft Torsten Frings wel errug gemakkelijk laten gaan, zou de ideale man voor het middenveld zijn dat Hitzfeld in zijn hoofd schijnt te hebben.
Frings? Haal dan een echte controleur. Eentje die wel echt goed aansluit aan z´n centrale verdedigingsduo en de organisatie in de gaten houdt. Een vriend van me vergeleek Frings een tijdje geleden met Maniche. Ze verrichten allebei veel werk, hebben diepgang in hun spel en een goed schot waardoor ze regelmatig hun goals meepakken, maar controleurs zijn het niet.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 01, 2007 11:52 pm

Bayern heeft vandaag haar eerste wedstrijd van het seizoen gewonnen, tegen Sao Paulo. Volgens mij met 2-1 maar ik weet het niet zeker. Wel zag ik dat v. Bommel aanvoerder was...

Verder scoorde Klose in zijn debuutwedstrijd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 09, 2007 10:54 pm

Vraagje aan Wimpey: wordt Jonny Magallón door de Duitse pers in verband gebracht met Bayer Leverkusen?

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 10, 2007 10:35 am

Thomas schreef:Vraagje aan Wimpey: wordt Jonny Magallón door de Duitse pers in verband gebracht met Bayer Leverkusen?
Al sla je me dood...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 21, 2007 7:05 pm

Bayern deelt flinke tik uit aan Werder

21/7/2007 19:52

Bayern München en Schalke 04 plaatsten zich voor de halve finales van het toernooi om de Ligapokal. Met name Bayern maakte indruk door Werder Bremen een pak slaag te geven.

Werder Bremen-Bayern München 1-4
Als de voortekenen niet bedriegen is Bayern München komend seizoen weer titelkandidaat. Met Mark van Bommel in de basis walste de ploeg van coach Ottmar Hitzfeld over Werder Bremen heen: 1-4.

Met name Franck Ribéry toonde aan een aanwinst te zijn voor Bayern München. De Fransman nam de 1-3 en de 1-4 voor zijn rekening. Ook de nieuwelingen Marcell Jansen, Zé Roberto, Hamit Altintop en Miroslav Klose (ex-Werder) begonnen in de basis.

Hoewel Werder na negen minuten de leiding nam via een goal van Tim Borowski, was Bayern veel te sterk voor de opponent uit Bremen. Bastian Schweinsteiger kopte op aangeven van Klose de gelijkmaker binnen en drie minuten later kogelde Altintop de bal met zijn linkervoet in de rechterkruising. Ribéry, met een geplaatst schot en een benutte strafschop, schroefde de score op tot duidelijke cijfers.

In de halve finale van de Ligapokal neemt Bayern het woensdag op tegen landskampioen VfB Stuttgart.

Schalke 04-Karlsruher SC 1-0
Schalke liet tegen het gepromoveerde Karlsruher zien dat het nog niet in beste doen is. Der Vizemeister versloeg de kampioen van de Tweede Bundesliga slechts met 1-0.

Dat het geen doelpunt hoefde te incasseren had Schalke te danken aan een oud-speler van de club. Tamas Hajnal miste na zes minuten spelen een strafschop namens Karlsruher, dat in de beginfase het beste van het spel had. Pas na een kwartier kwam Schalke pas een beetje in het spel. Halil Altintop schoot Die Königsblauen naar een 1-0 voorsprong, nadat hij de bal voor zijn voeten had gekregen na een geblokkeerd schot van Peter Løvenkrands.

Na rust schotelden beide ploegen de toeschouwers een saai schouwspel voor. Schalke speelde goed georganiseerd maar fantasieloos, terwijl Karlsruher kwaliteit tekort kwam. Daarmee is de deelname van de kampioen van de Tweede Bundesliga aan de Ligapokal, een primeur, na één wedstrijd ten einde.

Schalke treft dinsdag in de halve finale van de Ligapokal bekerwinnaar 1. FC Nürnberg.
vi.nl

Volgens mij wordt de Duitse competitie niet al te spannend.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 22, 2007 3:03 pm

Dat loopt wel los, Thomas. Diego en Naldo ontbraken bijv. bij Bremen. Maar de eerste klap is een daalder waard natuurlijk. 2e competitieronde is Bremen - Bayern. Dan zal het er anders aan toegaan.

Oud-Ajacied Pienaar naar Everton;

http://home.skysports.com/list.aspx?hli ... l&channel=&

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 23, 2007 9:11 pm

'Werder neemt Sanogo over van Hamburger SV'

23/7/2007 20:11

Boubacar Sanogo is op weg naar Werder Bremen. Volgens Der Kicker zijn Werder en Hamburger SV het eens over de transfervoorwaarden van de Ivoriaanse aanvaller.

Sanogo moet zelf nog tot overeenstemming komen met de club uit Bremen. Maandagochtend zou hij al niet meer hebben deelgenomen aan de training van HSV, dat naar verluidt tussen vier en zes miljoen euro voor de 24-jarige spits zal ontvangen.

Sanogo zette een jaar geleden nog zijn handtekening bij HSV, dat hem had overgenomen van 1. FC Kaiserslautern. Maar bij Die Rothosen overtuigde hij niet. De enkelvoudig international maakte vier doelpunten in 31 competitieduels. Coach Huub Stevens gebruikte de Ivoriaan vooral als invaller. Sanogo begon slechts aan vier van de twaalf competitiewedstrijden die de Nederlander op de bank zat.

Werder zit verlegen om aanvallers. Miroslav Klose is vertrokken naar Bayern München en Aaron Hunt (knie) en Hugo Almeida (enkel) zijn geblesseerd. Coach Thomas Schaaf moet het vooralsnog doen met Markus Rosenberg en de negentienjarige Kevin Schindler.
vi.nl

Gaan ze in Bremen nu in de voetsporen van HSV treden qua wanbeleid?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 26, 2007 1:02 am

Prachtgoal Ribéry helpt Bayern in Liga-finale

25/7/2007 22:22

VfB Stuttgart mag dan regerend kampioen zijn, Bayern München bewees op het veld van Die Schwaben een klasse beter te zijn in de halve finale van de strijd om de Liga Pokal: 0-2.

Stuttgart had de handen vol aan Bayern, dat al vlot aan de leiding was gekomen. Franck Ribéry scoorde in de achtste minuut. Mark van Bommel bereidde de goal voor. Hij stuurde amateur Sandro Wagner (die Miroslav Klose verving) weg, die met een hakbal klaarlegde voor Ribéry. Vanaf de rand van de zestien knalde de Franse international de bal prachtig in de rechter bovenhoek.

Na de openingstreffer heerste Bayern. Stuttgart was machteloos en had niet te klagen dat de bezoekers uit München pas in de 66ste minuut de voorsprong uitbouwden, gezien de hoeveelheid kansen van Der Rekordmeister. Ditmaal legde Ribéry de bal klaar voor Wagner, die van dichtbij het doel vond.

Van Bommel stond toen al niet meer op het veld, aangezien coach Ottmar Hitzfeld hem vijf minuten eerder uit voorzorg had gewisseld. De Limburger had geel op zak en bleef maar overtredingen maken.

In de finale van de Liga Pokal neemt Bayern het komende zaterdag op tegen Schalke 04, dat dinsdag nog duidelijk bekerhouder 1. FC Nürnberg met 4-2 opzij had gezet.
vi.nl

Heerlijke voetballer, die Ribéry.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 26, 2007 5:57 pm

Het is ook echt een lulhannes, die Van Bommel:
Voor Van Bommel dreigt alweer schorsing

26/7/2007 16:06

De tuchtcommissie van de Duitse voetbalbond is een onderzoek gestart naar de gedragingen van Mark van Bommel tijdens de halve finale van het toernooi om de Liga-Pokal tegen VfB Stuttgart (2-0).

Op televisiebeelden is te zien dat de middenvelder van Bayern München zich vergreep aan tegenstander Fernando Meira. De Limburger leek de Portugees in het kruis te knijpen. Als hij in staat van beschuldiging wordt gesteld, kan dat Van Bommel een schorsing opleveren. Coach Ottmar Hitzfeld haalde de aanjager, die al een gele kaart op zak had, tijdens het duel uit voorzorg naar de kant om meer onheil te voorkomen.

Bayern kreeg daags na het bereiken van de finale van de Ligapokal meer slecht nieuws. De doelpuntenmakers Franck Ribéry en Sandro Wagner hielden blessures over aan het duel met landskampioen VfB Stuttgart. Hun inzetbaarheid tijdens het finaleduel van zaterdag met Schalke 04 is een vraagteken, net als het meespelen van Miroslav Klose en Bastian Schweinsteiger die zijn geveld met griep.

Intussen verloopt het herstel van Luca Toni ook niet volgens schema. De Italiaanse spits had woensdag de looptraining moeten hervatten. Dat moment werd uitgesteld tot zaterdag, omdat hij nog te veel last heeft van een knieblessure. Ook Lukas Podolski en Jan Schlaudraff zijn nog steeds niet fit.
vi.nl

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do jul 26, 2007 6:41 pm

Ik moet zeggen dat Lothar me het afgelopen seizoen - en nu ook weer - toch best wel heeft verbaasd. Ik wist wel dat het een enorme Duitser was, maar dat hij zelfs te Duits voor de Duitsers was had ik ook weer niet verwacht.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 29, 2007 12:56 am

Bayern ook Schalke de baas in Ligapokal

28/7/2007 20:26

Bayern München heeft de eerste prijs van het seizoen binnen. De ploeg van coach Ottmar Hitzfeld bleek te sterk voor Schalke 04 in de finale van het toernooi om de Ligapokal: 1-0.

In Leipzig was het Miroslav Klose die de winnende goal voor zijn rekening nam. Tegenstander Marcelo Bordon wilde de spits blokken bij een dieptepass van Lucio, zodat doelman Manuel Neuer de bal kon oppakken. Klose bleek echter handiger, tikte de bal over Neuer en in het verlaten doel.

Bayern kwam in de flauwe finale amper in de problemen. Schalke kon geen vuist maken, terwijl de ploeg uit München via een counter loerde op nog een treffer. De kansen waren er, maar Bayern verzuimde de strijd voortijdig te beslissen.
vi.nl

Het zal wel meer van hetzelfde worden in de competitie.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma aug 06, 2007 8:53 pm

Bayern Munchen staat na 65 minuten met 1-0 achter tegen Wacker Burghausen uit de 3e klasse in de DFB-Pokal :drecul.gif: :drecul.gif:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma aug 06, 2007 9:11 pm

Helaas,Klose kopt de 1-1 binnen in de 80e minuut.

Maar Bayern heeft het moeilijk hoor,terwijl alle toppers gewoon meedoen.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma aug 06, 2007 10:14 pm

Bayern wint de penaltyreeks met 4-3.

Berghausen was er dichtbij,zelfs maar 1 penalty verwijderd maar uiteindelijk werd Kahn toch Bayern's redder.

jabu

Bericht door jabu » di aug 07, 2007 2:54 pm

Luka Modric wordt wederom in verband gebracht met Bayern Munchen. Het zou om een transfersom van 30 miljoen euro gaan......... Kroatische media lijken weer te overdrijven. :excited.gif:

Plaats reactie