Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 25, 2007 10:20 am

Thomas schreef:Aantal overtredingen en spel in het algemeen wel?

Het is net Walter Samuel in Spanje. Hij heeft moeite met de snelheid vanwege de ruimte achter zich en maakt heel veel overtredingen. Alleen dan is Cannavaro wel een stuk beter dan The Wall, natuurlijk.
Ik zie Madrid niet zo heel vaak spelen maar hij heeft daar toch nooit echt indruk gemaakt? Ik kan me in ieder geval een potje tegen Lyon herinneren waar hij niet bepaald gelukkig speelde om het maar voorzichtig uit te drukken.

Harm

Bericht door Harm » vr mei 25, 2007 11:42 am

Volgens mij had hij wel te maken met aanpassingsproblemen. En het middenveld van Madrid werd ook regelmatig overlopen waardoor hij het niet altijd even gemakkelijk had.

Toch leek hij soms wel het verdedigen verleerd want er zaten flink wat kinderlijke fouten tussen. (mijn mening is overigens puur op samenvattingen en een paar CL wedstrijden gebaseerd).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 12:08 pm

Monkey Tonk schreef:Gaat Barca dat winnen tegen Getafe zaterdagavond? Revanche voor het verlies in de beker eerder deze maand, of Getafe in de rol van reuzendoder?
Ik verwacht dat Barcelona thuis wel wint, maar met Barcelona én Getafe weet je het dit seizoen nooit. Beiden zijn in staat tot een verrassing. De één op een andere manier dan de ander. :wink.gif:
Marillion schreef:Ik zie Madrid niet zo heel vaak spelen maar hij heeft daar toch nooit echt indruk gemaakt? Ik kan me in ieder geval een potje tegen Lyon herinneren waar hij niet bepaald gelukkig speelde om het maar voorzichtig uit te drukken.
Nee, hij heeft nog nooit echt indruk kunnen maken. Het is niet de Cannavaro van het WK en dat ligt in mijn ogen maar aan 1 ding: hij past niet in het Spaanse voetbal. Want het staat natuurlijk vast dat het een absolute klasbak is. Hij had lekker in de Serie A moeten blijven.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mei 26, 2007 9:59 am

Clubs in Spaanse titelrace in ban van financiële prikkel
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - Ze heten, in het Spaans, los maletines. De koffertjes. Van die diplomatenkoffers of aktetassen. En dan weet iedereen waar het over gaat. Over voetbal aan het einde van elk spannend seizoen. In de koffertjes zit geld. Een premie voor een andere ploeg om extra hard te rennen op het veld.

Wat na de slotdag van de Nederlandse eredivisie even de kop opstak door de geruchten over een premie van Ajax aan de Excelsior-spelers om van AZ te winnen, dat is in de Primera División al jarenlang een diep ingeworteld gebruik. Er wordt zelfs openlijk, zonder enige gêne over gesproken. ,,Ze zouden gelegaliseerd moeten worden. Als je eigen club je een premie geeft als je wint, waarom zou een ander dat ook niet mogen?’’, zei deze week verdediger Javier Paredes van Getafe.

Die Madrileense ploeg is één van de mogelijke ontvangers van een dergelijke premie, afkomstig van Real Madrid, dat Getafe vanavond graag FC Barcelona van de zege ziet afhouden. En omgekeerd wacht Deportivo La Coruña, dat vanavond bij de Koninklijke op bezoek gaat, op een financiële stimulans uit Barcelona, want in de competitie zelf staat voor Depor niets meer op het spel. ,,Mijn mobiele telefoon doe ik deze week geen moment uit,’’ grapte middenvelder Joan Verdú.

Officieel is het natuurlijk allemaal geheim, wat er deze slotweken buiten de voetbalvelden gebeurt. Het is sinds enkele jaren ook verboden door de Spaanse voetbalbond, aldus artikel 12 van het reglement: ,,Zowel het beloven/overhandigen van geld om een positief resultaat te bereiken als het accepteren/ontvangen ervan zal worden bestraft met een schorsing van één tot zes maanden. De betrokken clubs zullen bovendien met 3.005,06 euro worden beboet.’’

Talloze oud-spelers hebben toegegeven ooit wel eens een dergelijke premie te hebben ontvangen. In enkele van de spannendste eindstadia van de competitie, toen tussen 1992 en 1994 FC Barcelona op de laatste speeldag verrassend kampioen werd, zouden de maletines zijn gesignaleerd. Maar, zoals Getafe-speler Mario Cotelo donderdag zei: ,,Die premies zijn net als Bin Laden. Iedereen weet dat ze bestaan, maar niemand heeft ze ooit gezien.’’

Barcelona-trainer Frank Rijkaard zei gisteren op zijn persconferentie dat hij van het bestaan ervan had gehoord in Spanje, maar er niets van wil weten. ,,In Italië heb ik het nooit meegemaakt. Ik weet niet hoe het werkt en ik wil het ook niet weten. Een sporter wil altijd winnen.’’

De trainer had het deze week drukker met het blussen van een binnenbrandje, net als een paar maanden geleden veroorzaakt door de Kameroense aanvaller Samuel Eto’o. Hij zei dat er ‘verklikkers’ in de kleedkamer zijn en dat daar de bezem doorheen moet worden gehaald.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 26, 2007 6:40 pm

Tomasson schiet het beetje hoop op het kampioenschap van Valencia aan diggelen: 1-2 in La Mestalla. Koel afgemaakt door Tomasson na de assist van Mati Fernandez. Nog niet altijd even goed, maar echt een heerlijke speler.

EDIT: Over en uit. Tomasson met de assist op Forlan, die z'n tweede van de wedstrijd en z'n 17de van het seizoen maakt.

Over 20 minuten begint Real Madrid-Deportivo en na afloop van die wedstrijd neemt Barcelona het thuis op tegen Getafe.

999

Bericht door 999 » za mei 26, 2007 7:07 pm

Hopen dat Madrid wat punten laat liggen ...
Blij met de punten ...

Arwin

Bericht door Arwin » za mei 26, 2007 7:36 pm

Ze staan nu 1-0 voor door een doelpunt van Ramos.

999

Bericht door 999 » za mei 26, 2007 7:36 pm

1 - 0 Real, met dank van de hand/onderarm van RvN.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 26, 2007 7:39 pm

Ramos heeft patent op belangrijke doelpunten. Inderdaad hands van Van Nistelrooij, maar in tegenstelling tot het begin van het seizoen zit Real Madrid nu in zo'n roes waarin er veel mee zit. Beste man van het veld tot nu toe is wederom Beckham.

Overigens had Rodriguez rood moeten krijgen voor het slaan van Gago.

EDIT: 1-1, 2-1 door Raul op assist van Beckham, 3-1 Van Nistelrooij op assist van Raul (?)

999

Bericht door 999 » za mei 26, 2007 9:45 pm

Hakken, en als Barca terug hakt komt er rood voor Ronaldhno
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mei 26, 2007 11:24 pm

Mooi dat Barcelona nog gewonnen heeft. Ronaldinho verdiende die rode kaart absoluut maar Getafe maakte het vandaag echt heel erg bont. De frustratie van Ronaldinho was dan ook begrijpelijk. Over het algemeen is het een hele rustige en vrolijke jongen maar na de rode kaart van vandaag ging hij helemaal door het lint. De mannen van Schüster kwamen vandaag echter alleen maar om te schoppen en Barcelona te frustreren. Zonde, want die ploeg kan prima voetballen (in de omschakeling).

Eto'o en Ronaldinho zijn er tegen Espanyol dus sowieso niet bij.

De lijst met topscoorders, voor de liefhebbers:
1 Ruud van Nistelrooy Real Madrid 23 4 35 0.66
2 Diego Milito Real Zaragoza 20 3 34 0.59
2 Frédéric Kanouté Sevilla 20 5 30 0.67
2 Ronaldinho Barcelona 20 7 31 0.65
3 Diego Forlán Villarreal CF 17 0 35 0.49
4 David Villa Valencia CF 15 3 34 0.44
5 Fernando Baiano Celta de Vigo 12 1 33 0.36
5 Fernando Morientes Valencia CF 12 0 24 0.50
5 Fernando Torres Atlético Madrid 12

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 27, 2007 7:23 am

Bij de huidige gelijke stand tussen Barca en Real, wie wordt dan kampioen ?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo mei 27, 2007 8:30 am

Real. Onderling resultaat.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 10:55 pm

Ook Sevilla wint en staat dus weer op 2 punten achterstand van Real en Barça: Sevilla-Zaragoza 3-1.

Valencia-Villarreal 2-3

Real Madrid-Deportivo 3-1

Barcelona-Getafe 1-0

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 10:59 pm

Monkey Tonk schreef:Real. Onderling resultaat.
Goede regel, zouden ze in meer competities moeten invoeren.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 28, 2007 7:02 am

Dat had je nou niet moeten zeggen.... :blush.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mei 28, 2007 4:05 pm

Waardeloze regel.

Waarom zou je bij een 2-0 stand nog blijven aanvallen als het doelsaldo toch geen fuck uitmaakt?

Onderling resultaat is leuk in een knockoutronde of een poule met 4 ploegen, maar volslagen onzinnig in een spaanse competitie van 38 wedstrijden. La Liga is toch geen bekertoernooi?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 4:06 pm

Precies. De regels met betrekking tot het doelsaldo zijn er juist gekomen om aanvallend voetbal aan te moedigen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 4:11 pm

Hoe kan het dan dat in Nederland van de drie kanshebbers de ploeg met de minste gescoorde doelpunten kampioen is?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 28, 2007 4:14 pm

Omdat de verdedigers van de andere twee ploegen wel erg veel fouten maakten of in z’n algemeenheid gewoon heel beperkt zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 28, 2007 4:24 pm

In in onderling resultaat is dat net zo belangrijk, want Ajax had nooit vijf keer gescoord tegen PSV als Alex erbij was. Al met al kun je concluderen dat het niet heel veel uitmaakt. Of je nou veel nadruk wilt leggen op de topduels of op de duels tegen de kleintjes (waarin je over het algemeen het meest zult scoren), maakt weinig uit voor de bepaling welke ploeg de meeste kwaliteit heeft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 05, 2007 12:09 pm

Rijkaard rekent niet meer op Ronaldinho

5/6/2007 10:38

Frank Rijkaard rekent er niet meer op dat hij zaterdag tegen Espanyol kan beschikken over Ronaldinho. De coach van Barcelona legt zich neer bij de schorsing van één duel van zijn Braziliaanse superster, ook al loopt er nog een protest van de Catalanen tegen de straf.

'Het ziet er naar uit dat we het in dit duel zonder hem moeten doen', legde Rijkaard uit. 'De club heeft er alles aan gedaan om hem vrij te pleiten, maar als de tuchtcommissie eenmaal heeft besloten, moet je dat accepteren.'

Ronaldinho kreeg in het duel met Getafe (1-0 winst) een rode kaart wegens natrappen. Hij was zelf daarvoor verschillende keren hard aangepakt door spelers van Getafe en dat zou volgens Barcelona moeten leiden tot vrijspraak.

Rijkaard zei een Plan B klaar te hebben om het gemis van Ronaldinho op te vangen. Mogelijk gooit Rijkaard de achttienjarige Mexicaanse belofte Giovani dos Santos (foto) voor de leeuwen. 'Hij is een goede voetballer en in staat in het eerste elftal te spelen.'

Het konijn uit de hoge hoed speelde vorige week mee tegen Gimnàstic in de halve finale van de Copa Catalunya (4-3 zege). Hij scoorde twee keer. Ook voor de finale van woensdag (morgen) tegen Espanyol zit Giovani bij de selectie.
vi.nl

jabu

Bericht door jabu » wo jun 06, 2007 8:28 am

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 09, 2007 5:05 pm

Straks om 9 uur Nederlandse tijd deel I van de geweldig spannende ontknoping van La Liga. Real Madrid gaat op bezoek bij het sterke Real Zaragoza en Barcelona speelt thuis de derby tegen Espanyol.

generaal

Bericht door generaal » za jun 09, 2007 6:50 pm

Ik denk dat Barca en Zaragoza gaan winnen.

Plaats reactie