Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » za nov 07, 2015 12:07 pm

InnerHarbour schreef:Ik zag in de tweede helft een grote neger met de bal aan zijn voet het halve veld oversteken links en rechts tegenstanders passeren, ik had zoiets van: wat gaat die nou doen? Gelukkig liep hij zich 2 seconden later vast. :drecul.gif:
Wat wil je nog meer? Die speler was wel groot en sterk. :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za nov 07, 2015 12:46 pm

Bij de 2-0 zag de verdediging er ook goed uit. Die liepen met 3 of 4 man achter de aanvaller aan door het strafschopgebied net zolang tot die vent uiteindelijk besloot om 'm er dan maar in te schieten. Eigenlijk had ik daar wel een ouderwetse Britse tackle verwacht. :smallgrin.gif:

Maar ik kijk dus serieus liever naar zo'n potje als dit met alle charme van het FA cup toernooi dan naar de zoveelste CL ontmoeting tussen een aantal grootmachten die onderling de prijzen verdelen. Maandagavond is de loting op BBC te zien. Kijken wat daar voor moois uit komt rollen. Misschien ga ik dit seizoen wel een weekend die kant op om één of twee potjes te pakken.

Bij het stadion van Notts County ben ik jaren terug nog eens geweest. Ik was toen bij Nottingham Forrest dat een toernooi had georganiseerd in de voorbereiding met Ajax, Manchester United en Chelsea. Die club had een prachtig stadion.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » za nov 07, 2015 1:30 pm

Do loting van maandag is verplichte kijkkost.
Je moet wel een beetje de derby's en verhoudingen kennen in de lagere divisies, maar man, man , wat is dat mooi.
Zo'n divisie 8 club die dan hoopt op Manchester of Arsenal of

Bristol city tegen Bristol rovers
De Sheffield derby
Mansfield chesterfield
Blackpool - fleetwood
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 07, 2015 2:45 pm

Marillion schreef:Maar ik kijk dus serieus liever naar zo'n potje als dit met alle charme van het FA cup toernooi dan naar de zoveelste CL ontmoeting tussen een aantal grootmachten die onderling de prijzen verdelen. Maandagavond is de loting op BBC te zien. Kijken wat daar voor moois uit komt rollen. Misschien ga ik dit seizoen wel een weekend die kant op om één of twee potjes te pakken.
:biggthumpup.gif:
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » za nov 07, 2015 2:51 pm

Ik zie op fox de wedstrijd weer, zie ik daar n Julien jenner rondhuppelen? Bij notts county?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 07, 2015 5:11 pm

Mooie goal van Lingard, fijne speler is dat. Prima techniek.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za nov 07, 2015 5:26 pm

Het voetbal van MU is stiervervelend. En zelfs tegen WBA komen ze er amper door.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 07, 2015 5:33 pm

Yopi schreef:Het voetbal van MU is stiervervelend. En zelfs tegen WBA komen ze er amper door.
Het is verzorgd, het zit qua veldbezetting en tactisch goed en logisch in elkaar. Handtekening van de manager.

Alleen zijn de meeste spelers zo verdomd statisch dat er amper snelheid, verrassing, beweging in komt. Lingard is wat dat betreft een duidelijke verbetering.

Dat had de 1-1 moeten zijn, Berahino met een vrije kopkans.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za nov 07, 2015 5:36 pm

Het is veel te behoudend. Defensieve degelijkheid gaat ten koste van de stootkracht. Vind je dat het goed staat? Het doet me wel een beetje aan Ajax denken. Veel balbezit om niets.

Zo te zien voeren de spelers netjes opdrachten uit. Zonder spelvreugde of spontaniteit.
In zekere zin zoals destijds in de periode van LVB bij Barcelona. De resultaten gaan nog, maar het spel is zielloos. Kan me niet voorstellen dat de supporters genieten van deze ploeg.

Dat had inderdaad 1-1 moeten zijn. Wat stond die speler vrij, zeg. De verdediging van MU is ook statisch.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 07, 2015 5:50 pm

Yopi schreef:Het is veel te behoudend. Defensieve degelijkheid gaat ten koste van de stootkracht. Vind je dat het goed staat? Het doet me wel een beetje aan Ajax denken. Veel balbezit om niets.
Verschil is dat de jongens van Man U wel balvast zijn. Carrick, Schweini, Blind en Mata zijn statisch, maar prima aan de bal. De nadruk ligt idd erg op controle, aan het aanvalsspel wordt op het oog minder aandacht besteed dan aan de defensieve organisatie.

2-0, na pingel en rood. Regelmatige overwinning.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za nov 07, 2015 5:54 pm

Die verdediger leek Heitinga wel. Die stond bijna stil. :smallgrin.gif:

Natuurlijk kunnen jongens als Varkensklimmer en Mata een balletje raken.
Het probleem zit juist achterin, vind ik. Ze hebben geen complete verdedigers. Het kost moeite om de bal terug te krijgen en in de opbouw komt niet altijd de juiste man aan de bal. Dan moet het eerst opzij of terug.

Het is inderdaad een regelmatige overwinning op basis van kwaliteit. MU heeft betere spelers dan WBA.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 07, 2015 6:01 pm

Yopi schreef: Het probleem zit juist achterin, vind ik.
Neuh. Clean sheets galore, ze krijgen weinig goals tegen.

Ze hebben weinig explosiviteit. Maar ik vind dat die Lingard ze beter maakt en iets toevoegt. Die jongen heeft een actie, een run en zoekt het doel middels voorzet of schot. Typisch, die jongen is geen aankoop. Het gros van de aankopen zit immers op de bank of de tribune of is alweer weg. Da's dan wel een parallel met Ajax. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za nov 07, 2015 6:13 pm

Clean sheets, maar het verdedigen kost te veel (man)kracht.

Het systeem van MU is achterhaald. Als je Bayern ziet... Dat speelt zoveel sneller, dynamischer.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » za nov 07, 2015 9:26 pm

Yopi schreef:Clean sheets, maar het verdedigen kost te veel (man)kracht.

Het systeem van MU is achterhaald. Als je Bayern ziet... Dat speelt zoveel sneller, dynamischer.
Die zijn jaren verder. Zoiets zet je niet zomaar effe neer.

LVG is tegenwoordig een fundamentlegger. Ik heb het een paar wedstrijden niet gevolgd, maar de verdediging lijkt me het sterke punt. Het loopt vast bij de zestien. Eerder over gehad. Tegen een moderne compacte verdediging moet je de aanvallers compacter neerzetten. Dan gaat de bal wel snel genoeg rond om zo'n verdediging uit te spelen. De passes van het verzorgde rondspelen van LVG gaan over teveel meters.

MU gaat door een saaie fase, maar dit zal niet het beoogde eindstation zijn. Er wordt een sterke basis gelegd. En daarbij is achterin de nul houden ook een belangrijk punt. Wie het af gaat maken zullen we zien. Dat zal LVG niet zijn. Op een gegeven moment zie je dat coaches blijven steken in het succes van het verleden, en niet of nauwelijks meer van die formule afwijken.* Binnen een langer proces is het niet zo'n probleem als de nadruk een seizoen ligt op de bal in de ploeg houden. Dat was verleden jaar wel anders. Vanuit die controle, en het onderling groeiende vertrouwen tussen de spelers, kun je de lat hoger gaan leggen. In theorie, want je weet nooit waar het schip strandt.

Het verval van Chelsea begint spectaculaire vormen aan te nemen. Hoe is het mogelijk. Weer een nederlaag. De zevende in twaalf wedstrijden.

* Ter illustratie, LVG zal de stap naar het 'compact' uitspelen van een compacte verdediging, vaak door het midden, niet meemaken: "Everybody knows who has played football that the most difficult way to score is against a very defensive team. The space is only on the wings and we have tried to do that. The only way you can play against such a defensive, organised team is the way we do it, you need patience. In the second half West Brom are more tired and the chances come. The goal changed the game, we had more space. Then you can see the qualities of Anthony Martial, and we score the second goal out of his actions."

zeux

Bericht door zeux » za nov 07, 2015 10:07 pm

Yopi schreef:

Als je Bayern ziet... Dat speelt zoveel sneller, dynamischer.
Als 95% van de ploegen in Europa. Daarin schiet echt niet alleen ManU tekort.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » zo nov 08, 2015 8:07 am

zeux schreef:
Yopi schreef:

Als je Bayern ziet... Dat speelt zoveel sneller, dynamischer.
Als 95% van de ploegen in Europa. Daarin schiet echt niet alleen ManU tekort.
Niet iedere ploeg geeft 400 miljoen uit in 12 maanden.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo nov 08, 2015 9:59 am

Dat deden ze - in ieder geval in Engeland - de jaren daarvoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » zo nov 08, 2015 10:48 am

Yopi schreef:Het systeem van MU is achterhaald. Als je Bayern ziet... Dat speelt zoveel sneller, dynamischer.
Dat mag zo zijn, Bayern heeft ook gewoon een probleem als een goede tegenstander 10 man achter de bal houdt en de hele wedstrijd geconcentreerd verdedigt, de ruimtes klein houdt en de duels aangaat. Als je in het eerste half uur scoort kun je er een galavoorstelling van maken, als je na een half uur nog niet hebt gescoord dan gaat de tijd tegen je werken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 08, 2015 4:39 pm

Aan galavoorstellingen doen ze MU al een tijdje niet meer.

MU is niet veel soeps. Heeft al moeite met ploegen van niets.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 08, 2015 5:39 pm

Tottenham 1-0 voor tegen Arsenal.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 08, 2015 5:46 pm

Het niveau van deze wedstrijd is niet denderend.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 08, 2015 6:39 pm

Arsenal gelijk.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 08, 2015 7:08 pm

Het veld is lekker in elkaar geschoven dit weekend:

1 Man City 12 26
2 Arsenal 12 26
3 Leicester 12 25
4 Man Utd 12 24
5 Spurs 12 21
6 West Ham 12 21
7 Southampton 12 20
8 Crystal Palace 12 19
9 Everton 12 17
10 Liverpool 12 17

16 Chelsea 12 11

Le T.

Bericht door Le T. » zo nov 08, 2015 8:08 pm

Ik had toch wel verwacht dat die Klopp met zijn fantastische spelopvatting thuis wel even over dat Crystal Palace heen zou denderen. Wat ging er mis?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo nov 08, 2015 11:52 pm

Alles. Tenminste in de tweede helft (die ik gezien heb). Liverpool was dramatisch.

Er kloppte geen zak van bij die lui.

Plaats reactie